Prestižni salon na štirih kolesih

Oblikovalci konceptnega vozila Audi grandsphere¹ so opisali občutek prostornosti, izkušnje in funkcionalnosti, ki bi jih lahko v prihodnosti ponujale limuzine managerskega razreda.

30.11.2021 Avtor: Piotr Kożuch  Fotografije: Arhiv Audi

2021-11-PrestizniSalon-03

Izkušnjo prvega razreda so doslej običajno ponujali le zadnji sedeži, po zaslugi razvoja avtonomne vožnje¹ pa lahko v konceptnem vozilu Audi grandsphere¹ v njej uživajo tudi potniki na sprednjih sedežih.

 

Oblikovanje po meri človeka

Maksymilian Nawka, oblikovalec notranjosti

“Pri oblikovanju konceptnega vozila Audi grandsphere¹ je bila osnovna zamisel ustvariti zelo poseben prostor: prvorazredni salon na kolesih, ki ni le prostoren in tih, temveč je tudi zelo udoben. Pomembno se nam je zdelo tudi, da se ta občutek prostornosti ohrani ne glede na to, ali vozilo upravlja voznik ali avtomobil vozi v avtonomnem načinu.

Naše oblikovanje je osredotočeno na človeka, kar pomeni, da na prvo mesto postavlja ljudi, njihove raznolike želje in potrebe. Do zdaj so se morali potniki prilagajati okolju avtomobila, mi pa smo se vprašali, ali res mora biti tako. Zakaj naj bi avto narekoval, kako se potniki v njem obnašajo in kako upravljajo z njim? Ali ne bi bilo bolje, da bi se potniki sami odločali, kaj želijo početi v avtomobilu? V konceptnem vozilu Audi grandsphere¹ se lahko mirno naslonite nazaj in sprostite, saj veste, da ima avto v avtonomnem načinu vožnje¹ vse pod nadzorom. Lahko pa vozite sami, izbira je vaša. Privoščite si lahko tudi digitalno razstrupljanje. Glede na to, da smo v vsakdanjem življenju ves čas obkroženi z zasloni, informacijami in vsebinami, mar ni preživljanje časa s samim seboj prvovrstna izkušnja? Ker lahko sistem v vsakem trenutku ponovno zaženete zgolj s kretnjami ali očmi, ni bojazni, da bi kaj zamudili.

Tako kot pri vseh drugih avtomobilih znamke štirih krogov je cilj konceptnega avtomobila Audi grandsphere¹ kupce navdušiti s čarovniškim trikom v treh dejanjih. Najprej vas očara z osupljivo zunanjostjo. Nato vas prepriča z občutkom udobja v notranjosti. Nazadnje pa vas preseneti, ko po nekaj mesecih z njim ugotovite, da še vedno odkrivate nove stvari, saj je vse dovršeno do zadnje podrobnosti. To je tisto, kar želimo doseči Audijevi oblikovalci.”

Video title

“quote”

2021-11-PrestizniSalon-01

Oblikovalec notranjosti Maksymilian Nawka verjame, da bi potniki morali imeti možnost, da sami izbirajo, kaj želijo početi v avtomobilu.

2021-11-PrestizniSalon-02

Vmesnik MMI brez dotika se odziva na kretnje in gibanje očes.

“quote”

"
Mar ni preživljanje časa s samim seboj prvovrstna izkušnja?
"

Maksymilian Nawka

small text

heading

text

button

Občutek prvega razreda v sprednji vrsti sedežev

James Nissen, oblikovalec notranjosti

“Razvoj avtonomne vožnje¹ je največja sprememba, ki jo trenutno opažamo pri oblikovanju notranjosti avtomobilov in bo pomembno vplivala na pričakovanja ljudi glede mobilnosti prihodnosti. Dogajanje v avtomobilu trenutno v največji meri določa vožnja in tako bo ostalo tudi v prihodnje. S prihodom avtonomne vožnje¹ bodo ljudje dobili veliko več svobode in se bodo lahko sami odločali, kako želijo preživeti čas v avtomobilu. Za nas oblikovalce to pomeni, da ne oblikujemo več zgolj izdelka, temveč mobilno platformo, ki ljudem daje možnost, da svoj čas izkoristijo na povsem nov in edinstven način. Izkušnjo potovanja v prvem razredu, ki je običajno rezervirana za zadnje sedeže, smo v konceptnem vozilu Audi grandsphere¹ preselili v prvo vrsto.

Pri oblikovanju notranjosti prvega razreda sta najpomembnejša vidika seveda prostornost in udobje. V avtonomnem načinu vožnje¹ želimo potnikoma na sprednjih sedežih ponuditi čim več prostora. Zato se volan takrat, ko ni v uporabi, elegantno skrije v sprednji del avtomobila, voznikov sedež pa se pomakne nazaj v sredino vozila, kar pomeni, da lahko voznik uživa v najvišji stopnji udobja. Skoraj se mu zdi, kot da lebdi proti cilju.

Ko se vrata avtomobila zaprejo, številni leseni elementi ustvarijo topel, zelo naraven ambient. Potniki se znajdejo v dobrodošli oazi miru in sprostitve. Nič ne skali prijetnega vzdušja, vse informacije se namreč projicirajo na lesene površine, ki se rahlo lesketajo. Potniki lahko med vožnjo sedeže nagnejo povsem nazaj, se sprostijo in uživajo v razgledu na pokrajino. To smo dosegli s stekleno streho, ki ponuja skoraj nemoten pogled ven in hkrati v notranjost spusti največjo možno količino naravne svetlobe. Potnikom to omogoča bolj neposredno povezavo z okolico.”

small text

heading

text

button
2021-11-PrestizniSalon-04

Oblikovalec notranjosti James Nissen pojasnjuje: “Prihod avtonomne vožnje¹ bo ljudem dal veliko več svobode in možnost, da se sami odločijo, kako želijo preživeti čas v avtomobilu.”

2021-11-PrestizniSalon-05

Ko preklopite v avtonomni način¹ vožnje, se volan konceptnega vozila Audi grandsphere¹ elegantno pospravi v sprednji del vozila.

2021-11-PrestizniSalon-06

Pri nagnjenem položaju sedežev so stikala izven dosega rok. Audijeva rešitev: krmilni element MMI brez dotika, ki ga je mogoče upravljati zgolj s kretnjami, brez stika s kontrolnimi površinami.


Najvišje udobje sedenja

Alexander Bart, oblikovalec sedežev:

“V luksuznih avtomobilih današnjega časa so najudobnejši sedeži zadaj. Ker pa je konceptno vozilo Audi grandsphere¹ zasnovano za avtonomno vožnjo, smo lahko ta občutek popolnega udobja prenesli tudi v sprednjo vrsto sedežev. V zadnjem delu smo ustvarili udobno klop in se osredotočili predvsem na sprednja sedeža.

Ko vozilo vozi samodejno¹, ponuja povsem novo raven sprostitve. Skrivnost je v naslonjalih sprednjih sedežev, ki ju je mogoče nagniti nazaj za 60 stopinj. Ker pa v ležečem položaju z rokami ne morete več zlahka doseči običajnih stikal, smo ustvarili nekaj zelo posebnega: vmesnik MMI za upravljanje brez dotika, ki se nahaja ob strani sprednjih vrat. V pokončnem položaju se ga lahko dotikate in ga premikate, ko je sedež potisnjen nazaj, pa ga lahko upravljate s kretnjami, in v tem je nekaj čarobnega. Sedeži se ponašajo tudi z vsemi najsodobnejšimi tehničnimi lastnosti, od udobnega naslonjala za glavo z vgrajenimi zvočniki za lasten zvočni mehurček vse do nastavitve klimatizacije in masažnih funkcij.

Oblikovalci smo se spopadli z estetskim izzivom, kako ustvariti sedež, ki bo tako v pokončnem kot v nagnjenem položaju prijeten na pogled. To smo rešili s prilagodljivim materialom v stranskih oporah. Ko sedež nagnete nazaj, se prožni del razširi in v celoti pokrije bok sedeža. Ko sedež premaknete nazaj v položaj za vožnjo, material zdrsne nazaj kot zavesa, ki se odpre potnikom, ko vstopijo v avto. Oblikovalci obožujemo takšne trike.”

“Quote”

 

 

Video title
"
Vmesnik za upravljanje s kretnjami MMI brez dotika je nekaj čarobnega.
"

Alexander Bart

2021-11-PrestizniSalon-07

Naslonjalo sprednjega sedeža se lahko nagne nazaj za 60 stopinj v položaj za sprostitev.

2021-11-PrestizniSalon-08

Oblikovalec sedežev Alexander Bart pove: “Ko sedež dvignete iz položaja za sprostitev, prilagodljivi material zdrsne nazaj kot zavesa.”

2021-11-PrestizniSalon-10

Izbira barv in materialov v konceptnem vozilu Audi grandsphere¹ se zgleduje po trendih v arhitekturi.

2021-11-PrestizniSalon-11

Oblikovalka barv in materialov Ann Catherine Lang je navdušena nad ravnovesjem med čustvenim in sublimnim. “Da smo lahko ustvarili salonsko vzdušje, smo morali spremeniti tudi razmerje materialov.”

 

 

2021-11-PrestizniSalon-09

Dražljivo prefinjeni materiali

"Konceptno vozilo Audi grandsphere¹ je prostor dobrega počutja."

Ann Catherine Lang

Ann Catherine Lang, oblikovalka barv in materialov

“Barve in materiali v notranjosti konceptnega vozila Audi grandsphere¹ pripovedujejo zgodbo o čustveno nabiti preprostosti. S poudarkom na pristnih, trajnostnih materialih smo želeli ustvariti prostor s toplim in prijetnim vzdušjem. Pri izbiri barv, materialov in okrasnih elementov smo veliko pozornosti posvetili ravnovesju in harmoniji. Notranjost, ki je sicer oblikovana v preprostem in minimalističnem slogu, mora še vedno delovati živahno in predvsem z materiali vzbujati določena čustva. V avtonomnem načinu vožnje¹, ko se notranjost spremeni v bivalni prostor, so materiali v središču pozornosti. Da smo lahko ustvarili salonsko vzdušje, smo morali spremeniti tudi razmerje materialov, tako da so večje površine izdelane iz prijetnih naravnih materialov, tehnologija pa je brezhibno integrirana v notranjost. V konceptnem vozilu Audi grandsphere¹ ni klasičnih zaslonov, vse informacije se projicirajo na leseno površino. To sožitje med fizičnim in digitalnim ustvarja čudovit učinek. Ko se informacije zlijejo z leseno površino, oboje oživi. Gre za brezhibno in pristno interakcijo.

Prav ravnovesje med čustvenim in sublimnim je tisto, kar mi je pri konceptu Audi grandsphere¹ najbolj všeč. Minimalističen oblikovalski slog, čustvena uporabniška izkušnja ter izbira barv in notranjih materialov ustvarjajo občutek, kot da ste doma v dnevni sobi. Barvna paleta sedežev, naslonjal za roke in vseprisotnih lesenih zaključkov se vrti okoli bledih in toplih odtenkov sive. V kombinaciji s kontrastno barvo 'Glazed Plum', ki se v različnih odtenkih in materialih pojavlja na stranskih oporah in hrbtnih delih sedežev, se barvna paleta poigrava z aktualnimi trendi v arhitekturi, modi in oblikovanju pohištva. Za potnike bi moral avtomobil biti kot dnevna soba, v kateri so obkroženi z materiali, zaradi katerih se počutijo domače.”

 

 

¹Prikazano vozilo je konceptno vozilo, ki ni na voljo kot serijski model.

Video title

2021-11-PrestizniSalon-12

Konceptno vozilo Audi grandsphere¹ je prestižni salon na štirih kolesih.

2021-09-grandsphere-thumbnail
2021-09-grandsphere-thumbnail

Odkrijte konceptno vozilo Audi grandsphere

Drugo iz serije vizionarskih konceptnih vozil odpira vpogled v to, kako bo videti prihodnje avtomobilsko udobje prvega razreda: električno, avtonomno, intuitivno — in z veliko prostora za poglobljene izkušnje.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik