Prihodnost progresivne premijske mobilnosti

Audi s konceptnimi vozili družine sfer oblikuje prihodnost mobilnosti. Članica uprave družbe Audi Hildegard Wortmann poudarja, kako proces oblikovanja vodi trajnostni razvoj.

28.09.2022 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Audi AG

Gospa Wortmann, v zadnjih nekaj mesecih je Audi razkril tri sfere konceptnih vozil – Audi skysphere*, Audi grandsphere* in Audi urbansphere*. Kaj je njihova rdeča nit?

Ta tri konceptna vozila utelešajo strategijo znamke. Skladajo se z našo vizijo o prihodnosti napredne in vrhunske mobilnosti. S “sphere” (krogla) kot skupnim korenom v njihovih imenih izpostavljamo, da se vsi trije modeli vrtijo okoli novega koncepta notranjosti in 360-stopinjskega digitalnega ekosistema, ki ustvarja nov svet izkušenj med vožnjo. Medtem ko konceptno vozilo Audi skysphere* prikazuje, kako tehnologija in design navdihujeta eden drugega, konceptno vozilo Audi grandsphere* notranjost vozila v celoti oblikuje na novo v prostoren prvorazredni salon. Potem je še konceptno vozilo Audi urbansphere*, največje v družini sfer do sedaj, ki s svojimi tehnološko naprednimi lastnostmi in velikodušno notranjostjo prinaša prvorazredno udobje.

Konceptno vozilo Audi grandsphere.

Konceptno vozilo Audi grandsphere* je zasnovano okoli prostora za potnike. Ko je vključena možnost avtonomne vožnje*, se volan in pedala umaknejo v avtomobil, zaradi česar ima voznik proste roke in lahko med vožnjo komunicira, se sprošča, dela ali drugače porabi čas zase.

 

O konceptnih vozilih iz družine sfer govorite kot o alternativnih bivalnih prostorih, ki ponujajo privlačne izkušnje. Lahko to podrobneje pojasnite?

Stremimo k temu, da izkoristimo visokotehnološke rešitve za ustvarjanje prvovrstnih prostorov. Vsi trije konceptni avtomobili so povsem električni, čeprav se e-mobilnost uporablja le za oznako pogonskega sistema. Razmišljati pa moramo še naprej, o naslednjem koraku. Avtonomna vožnja bi lahko postala naslednja velika sprememba, ki bo spremenila pravila igre. Ima potencial odkrivanja popolnoma novih možnosti pri notranjem oblikovanju avtomobilov. Ta del avtomobila se v zadnjih desetletjih spreminja bolj kot katerikoli drug. Tradicionalno so proizvajalci avtomobile ustvarjali od zunaj navznoter, začeli so z zunanjostjo in šele nato oblikovali notranjost. S tem, ko notranjost naredi za bivalni prostor, ki predstavlja srce in dušo avtomobila, pa Audi to idejo postavlja na glavo. Vozila se potem oblikujejo od znotraj navzven. Drugi razlog, da je avtonomna vožnja tako prelomna, je ta, da z njo prihranimo čas. Čas je, ne glede na vse, dandanes ena izmed najbolj cenjenih dobrin. Če nam časa v avtu ni treba posvečati gledanju na cesto, ga lahko porabimo za druge stvari. Vsako konceptno vozilo iz družine sfer je prostor, ki ljudem med potovanjem ponuja nove izkušnje. Poudarek na potrebah potnikov in kakovosti njihovih izkušenj je fokus oblikovanja preusmeril na kabino, kjer notranja arhitektura omogoča vzpon novih konceptov vozil.

Video title

“quote”

“quote”

"
Z visokotehnološkimi rešitvami ustvarjamo prvovrstne prostore.
"

Hildegard Wortmann

small text

heading

text

button

Notranjost konceptnega vozila Audi urbansphere.

Luksuzna notranjost najvišjega razreda konceptnega vozila Audi urbansphere*, ki je zasnovana kot salon, je največja pri znamki Audi do sedaj in hkrati omogoča visoko stopnjo zasebnosti v času, preživetem na cesti.

 

Audi je v ustvarjalnem postopku prvič privzel metodo soustvarjanja, da bi v določenih fazah zasnove lahko upošteval želje potencialnih strank. Ali verjamete, da je to pristop, ki bo v prihodnosti obetal še več?

Za sodelovanje v ustvarjalnem postopku smo se odločili pri snovanju konceptnega vozila Audi urbansphere*. Ker je narejen za prevoz v kitajskih megamestih, je Audi pri brušenju designa sodeloval s skupino izbranih kitajskih oblikovalcev trendov in potencialnih strank. Na ta način smo lahko potrebe strank vključili že v zgodnji fazi razvoja vozil. Naš vodja oblikovanja Marc Lichte in njegova celotna ekipa so bili navdušeni nad procesom. Glede na to, da je v središču našega razmišljanja in delovanja človek, lahko rečemo, da bomo v prihodnosti soustvarjanje še bolj izkoristili.

 

V segmentih vrhunske mode, bivanja, potovanj in prostočasnih aktivnosti igra vedno pomembnejšo vlogo trajnostni razvoj. Ali tri sfere konceptnih vozil predstavljajo ta način razmišljanja pri znamki Audi?

Da. Dandanes obstajajo ekološko ozaveščene verige hitre mode. Premikanje proti celoviti trajnostnosti je opaziti povsod. Klasična avtomobilistična industrija se je osredotočala na izdelovanje motorjev, ki povečujejo pospešek, morda le za desetinko sekunde. Danes pa je ključnega pomena prispevati k trajnostnemu razvoju našega planeta in posledično družbe kot celote. Povedano drugače, na kocki je več. Stranke so zelo dobro informirane in želijo vedeti, kako trajnostna je celotna vrednostna veriga znamke in upravičeno dvomijo v znamke, ki se tega ne držijo. Podjetja, ki ne prevzemajo okoljskih, družbenih in korporativnih načel upravljanja (načel ESG, environmental, social and corporate governance principles), se ne bodo več uspešno razvijala. Trajnostnemu razvoju se ne moremo izogniti, to je edina pot, po kateri lahko gremo in to ne le zato, ker to zahtevajo stranke. Naša odgovornost je obvarovati prihodnost z ohranjanjem naših naravnih virov, omejevanjem podnebnih sprememb, ustvarjanjem sodobnih delovnih mest in uporabo tehnologije, da lahko ustvarimo bolj humano in odporno družbo. Tak napredek je danes pomembnejši kot kadarkoli prej.

Hildegard Wortmann, članica uprave AUDI AG za prodajo in trženje ter članica uprave Volkswagen Group za prodajo

Hildegard Wortmann je članica uprave AUDI AG za prodajo in trženje ter članica uprave Volkswagen Group za prodajo.

 

Kako bi opisali preobrazbo, ki jo doživlja Audi?

Za nas pri znamki Audi je prihodnost način razmišljanja. Avtomobilska industrija trenutno doživlja preobrazbo kot še nikoli doslej, imamo priložnost, da mnogo stvari zgradimo na novo. Obseg priložnosti omejujejo le izzivi. Sicer pa pri tem nimamo izbire. To je odgovornost, ki jo kot podjetje moramo prevzeti in drzno napredovati v smeri trajnostnih sprememb. Ne smemo nadaljevati s poslovanjem, kot je bilo, niti ne smemo le stati in opazovati, kako se oblikuje prihodnost. Znanost kaže, da bo prihodnost električna. Nobena druga alternativa ne more tako učinkovito zmanjšati toplogrednih izpustov. Prav tako si ne moremo več privoščiti odlašanja. To je naša zadnja priložnost, da preprečimo podnebne spremembe. Vesela sem, da smo pri znamki Audi tako zgodaj začeli z razvojem e-mobilnosti. Povsem električni pogoni in digitalizacija imata moč preoblikovati svet mobilnosti.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title
"
Naša odgovornost je, da zavarujemo prihodnost.
"

Hildegard Wortmann

Hildegard Wortmann, članica uprave AUDI AG za prodajo in trženje ter članica uprave Volkswagen Group za prodajo

Hildegard Wortmann je članica uprave AUDI AG za prodajo in trženje ter članica uprave Volkswagen Group za prodajo.

Konceptna vozila družine sfer* odlikuje v prihodnost usmerjen design. Se bo to čutilo tudi v serijskih modelih Audi za kupce?

Nova konceptna vozila znamke štirih krogov ne ponujajo vpogleda v neko oddaljeno prihodnost, kot so jih prejšnji koncepti. Namesto tega predstavljajo konture, tehnologije in svet izkušenj, ki bodo v serijske modele Audi vključeni že od sredine tega desetletja.

Audi nenehno širi svoj razred električnih avtomobilov. Kako na to gledajo stranke?

Našo odločitev, da že v zgodnji fazi z odprtimi rokami sprejmemo trajnostno in električno mobilnost, je potrdilo visoko povpraševanje kupcev. V letu 2021 se je prodaja naših povsem električnih vozil povečala za 57,5 odstotka. Zdaj izkoriščamo ta zagon in sistematično širimo naš razred električnih vozil. Samo v zadnjem letu smo v primerjavi s prejšnjim več kot podvojili število povsem električnih modelov. Do leta 2026 bo v naši ponudbi 20 povsem električnih modelov. Od takrat naprej bomo ponujali samo povsem električne verzije naših novih modelov. Od leta 2027 naprej lahko naše stranke e-modele pričakujejo v vseh segmentih. Pri razvoju e-vozil moramo oživiti Vorsprung (prednost), to vidim kot našo dolžnost. Ne dvomimo namreč o tem, da je prihodnost električna. Vse bolj opažamo, da naše stranke pričakujejo, da Audi zavzame jasno stališče. Podjetja moramo živeti in dihati dokazane vrednote, kot so trajnostni razvoj, o tem ni dvoma. In točno to počnemo.

 

* Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.

Prikazane funkcije avtonomne vožnje so trenutno v razvoju, niso dostopne v serijskih modelih in delujejo le znotraj sistemskih omejitev. Vsi možni načini uporabe tehničnih sistemov in funkcij so le konceptualne možnosti ter so odvisni od zakonskih omejitev v posameznih državah.

 

 

“Quote”

Video title

2022-04-urbansphere-megamesta-01-thumbnail
2022-04-urbansphere-megamesta-01-thumbnail

Konceptno vozilo Audi urbansphere: ustvarjeno za megamesta

Dočakali smo še tretje konceptno vozilo iz nove družine sfer, ki z najrazkošnejšo notranjostjo doslej in visokotehnološko opremo preživljanje časa med vožnjo povzdiguje na novo raven. Spoznajte konceptno vozilo Audi urbansphere.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik