E-mobilnost 27.09.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Ne glede na to, ali se peljete samo do naslednje ulice, v službo ali na dopust, ko ste na poti z električnim avtomobilom, je zanesljiv prikaz dosega osnova za načrtovanje voženj. Preostali doseg, ki ga prikazujejo električni modeli družine Audi e-tron, upošteva vse pomembne dejavnike in realistično odraža stanje.
28.09.2022 Avtor: AUDI AG Fotografije: Audi AG
Prikaz preostalega dosega v povsem električnih modelih e-tron upošteva vse pomembne notranje in zunanje dejavnike ter zagotavlja realistično sliko stanja.
Predpisani preskusni vozni cikli kot osnova za navedbo dosega lahko služijo le kot splošno vodilo za načrtovanje, saj v praksi na doseg vplivajo številni parametri. Poleg zunanjih dejavnikov, kot so zastoji, topografija poti ali zunanje temperature, na doseg vplivajo tudi dejavniki, specifični za voznika, vključno z individualnim slogom vožnje ali uporabo funkcij za udobje. Prikaz preostalega dosega v povsem električnih modelih e-tron upošteva vse pomembne dejavnike in zagotavlja realistično sliko stanja. Poleg tega načrtovalec poti zagotavlja, da so v načrt potovanja optimalno vključeni tudi vsi potrebni postanki za polnjenje. Načrtovanje poti si lahko nastavite v samem avtomobilu ali že pred odhodom v priročni aplikaciji myAudi.
“Našim strankam želimo v vsakem trenutku pokazati pošten prikaz preostalega dosega, ki ga lahko zlahka dosežejo z vožnjo v svojem slogu. Naš pametni sistem pri izračunu upošteva vse možnosti, tudi na primer poletni čas in promet med počitnicami, zimsko vreme in potrebe po močnejšem ogrevanju. Zanesljivost in poštenost izračuna dosega sta ključna predpogoja, da se odpravijo zadržki glede e-mobilnosti in skrbi o dosegu. Naš prikaz preostalega dosega sledi temu cilju, tako da so lahko vozniki brez skrbi, ali bodo prispeli na cilj, kot je bilo načrtovano,” pravi Christiane Zorn, produktna vodja pri znamki Audi.
“quote”
“quote”
Zanesljivost in poštenost izračuna dosega sta ključna predpogoja, da se odpravijo zadržki glede e-mobilnosti in zmanjšajo skrbi voznikov o dosegu električnih avtomobilov.
Predvidljivo, zanesljivo in dinamično: modeli družine e-tron voznikom omogočajo izbiro med dvema različnima možnostma za izračun dosega, z ali brez načrtovalca poti (načrtovalec poti je del vmesnika Audi MMI, Audi Multi Media Interface). Pri možnosti brez načrtovalca poti s satelitsko navigacijo izračun preostalega dosega temelji na zadnjih vrednostih porabe. Sistem upošteva tudi dejavnike, ki so odvisni od voznika, na primer športen ali varčen slog vožnje. Specifični dejavniki, kot so energetsko intenzivni manevri izogibanja, pa se izračunajo kot povprečje, kar zagotavlja realističen izračun.
Poleg podatkov o porabi pogonskega sistema ter električnega omrežja vozila, ki hkrati deluje kot živčni sistem avtomobila in njegovo notranje električno omrežje, ki napaja ostale porabnike, izračun preostalega dosega upošteva tudi podatke toplotnega upravljanja (ogrevanje ali klimo) in uporabo dodatnih funkcij za udobje, kot je ogrevanje sedeža ali volana. Upoštevajo se tudi izbrani način vožnje, individualna konfiguracija avtomobila, obremenitev in podnebne razmere. Na ta način prikaz preostalega dosega električnega avtomobila uporablja najbolj sveže podatke o porabi in jih projicira v prihodnost, ne upošteva pa dodatnih podatkov iz načrtovalca poti.
Pri izračunu dosega se lahko uporabljajo tudi podatki iz načrtovalca poti: topografija, vrsta cest, prometni zastoji in zapore, mestni promet in podobno.
Pri izračunu dosega z upoštevanjem poti pa se poleg omenjenih uporabijo še dodatni podatki iz načrtovalca poti, ki je na voljo v vseh modelih družine e-tron. Sistem upošteva topografijo na načrtovani poti in za namene izračuna pot razdeli na odseke in vsakemu nato dodeli pričakovano hitrost vožnje. Podrobna razdelitev na majhne odseke omogoča zelo natančen izračun.
Med parametri so tudi možnost avtoceste na poti in pričakovani zastoji. Mestni promet, prometni zastoji, prometne zapore, omejitve hitrosti in glavne ceste – vse to na izračun vpliva v realnem času. V nasprotju z retrospektivnim prikazom dosega lahko izračuni na podlagi poti razlikujejo med sproščeno vožnjo po podeželskih cestah s povprečno hitrostjo 80 km/h in poletnimi temperaturami ter potovanjem na smučišče po avtocesti in ovinkastih cestah v hladnem vremenu s polnim ogrevanjem, in to od začetka poti.
V analizo podatkov je vključeno tudi dinamično prilagajanje preostalega dosega, ki upošteva zunanje dejavnike in dejavnike, povezane z vozilom. Zunanji dejavniki vključujejo podatke o zastojih v realnem času, ki se zbirajo ves čas in se neposredno odražajo v izračunu.
Primeri dejavnikov, povezanih z vozilom, vključujejo spremembe porabe, povezane s funkcijami udobja ali nenadnimi spremembami v vedenju med vožnjo. Če na primer vklopite ali izklopite ogrevanje ali klimatsko napravo, se preostali doseg takoj ponovno izračuna, v prikazu dosega je ta prilagoditev vidna. Tako lahko vozniki vidijo, kako njihovo vedenje vpliva na doseg. Z računalniško močjo v modelih Audi e-tron, ki je nameščena v samem vozilu, izračun podatkov traja le nekaj milisekund, saj ni potrebe po povezavi z zunanjim procesorjem, ki bi obdeloval podatke. Sistem deluje avtonomno in ni odvisen od mobilne podatkovne pokritosti.
“Quote”
Kako se prikazuje preostali doseg v električnih avtomobilih družine Audi e-tron.
Načrtovalec poti v modelih Audi e-tron je novo razvita programska oprema, ki se je prvič uporabila v povsem električnih modelih generacije MIB 2+ modularnega kompleta infotainment orodij. Tretja generacija modularnega kompleta infotainment orodij MIB 3 je leta 2020 omogočila še boljšo funkcionalnost načrtovalca poti e-tron z desetkrat večjo računalniško močjo. Vsakodnevno uporabnost naprednega načrtovalca poti je dodatno povečal novi algoritem: dnevno posodobljeni podatki o polnilnih mestih in alternativnih poteh, oboje optimizirano za zahteve e-vozil, ponujajo voznikom še boljšo podporo. Primeri dnevno posodobljenih podatkov vključujejo podrobne informacije, kot so možnosti plačila in preverjanja pristnosti, natančne podatke operaterja polnilnic in morebitne omejitve dostopa.
Audi pri iskanju ustreznih polnilnih mest na poti poskrbi, da ima voznik z načrtovalcem poti vedno na voljo zanesljivo osnovo za načrtovanje. Za zagotovitev najkrajšega možnega časa potovanja je predlaganih le toliko postankov za polnjenje, kolikor je potrebnih za varno dosego cilja. Če se pot ali poraba spremenita, na primer zaradi nepredvidenih prometnih zastojev ali uporabe komfortnih funkcij, se prilagodijo tudi možni in potrebni polnilni postanki. Dva kratka postanka za polnjenje na postaji s polnilnimi točkami z visoko močjo lahko na primer prihranita čas v primerjavi z enim dolgim postankom na polnilni postaji s polnilnimi mesti z manjšo močjo. Pri izračunu idealnega skupnega časa potovanja so upoštevane tudi alternativne poti z boljšo infrastrukturo za polnjenje. Načrtovalnik poti Audi e-tron daje prednost polnilnim postajam HPC (high-power charging).
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.