podjetje 28.06.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Analiziranje, ustvarjanje, testiranje in validiranje za uresničevanje novih poslovnih priložnosti. Korporativna enota za podjetniško inovativnost Audi Denkwerkstatt v Berlinu razvija digitalne poslovne modele, ki se osredotočajo na potrebe uporabnikov.
9.08.2021 Avtor: Jan Strahl Fotografije: Arhiv Audi
Audijevi zaposleni, ki kot podjetniki sodelujejo v interdisciplinarnih skupinah enote Audi Denkwerkstatt znotraj korporacije, dobro spoznajo agilne delovne metode in zagonski ekosistem v Berlinu. Vitke delovne procese potem integrirajo v svoje vsakdanje delo, zapustijo cono udobja in z naprednim načinom razmišljanja uresničujejo nove ideje. Kar se začne z na videz preprostim vprašanjem in veliko vizijo, se po intenzivnem inovacijskem procesu lahko konča z novim poslovnim modelom.
Vodenje enote Audi Denkwerkstatt je lani jeseni prevzel Tim Miksche. V intervjuju nam je zaupal več o glavnih idejah, ciljih in projektih tega digitalnega laboratorija.
V času naraščajoče digitalizacije in globalizacije številna zagonska podjetja razvijajo prebojne poslovne modele, ki izpodrivajo uveljavljena podjetja. Zato se družba in poslovni svet hitro spreminjata. Kako se lahko podjetje, kot je Audi, sooči s takšnimi izzivi?
Potrebujemo nove prostore navdiha in ustvarjanja. Tak prostor je Audi Denkwerkstatt, z njim pomembno prispevamo k Audijevi kulturi inovativnosti. S tem, ko ustvarjamo prostor maksimalne agilnosti in drznega podjetniškega duha ter posameznikom dajemo svobodo oblikovanja lastnih idej in vsebin, vodimo preobrazbo Audija od klasičnega proizvajalca avtomobilov do celovitega ponudnika mobilnosti. Naš cilj je prepoznati poslovni potencial s področja mobilnosti, razviti digitalne rešitve in na koncu na trg postaviti posebne izdelke in storitve. Naš inovacijski proces je stoodstotno osredotočen na stranko – od prvega dne naprej. Ljudje, ki živijo v Berlinu, so danes zelo povezani, zato je to idealen kraj za prepoznavanje njihovih vsakdanjih potreb in preizkušanje novih rešitev. Zaposleni pri Audiju, ki se v enoti Audi Denkwerkstatt nekaj časa ukvarjajo s temi rešitvami kot tako imenovani notranji podjetniki (intrapreneurs), se naučijo razvijati veljavne poslovne modele z agilnimi metodami dela. Da bi okrepili svoje podjetniške sposobnosti, se povsem vživijo v berlinski zagonski ekosistem, povežejo se s pomembnimi akterji, kot so ustanovitelji podjetij, in na dogodkih za mreženje nabirajo različne ideje.
V enoti Audi Denkwerkstatt do prave rešitve pridejo z iskanjem odgovorov na tri osnovna vprašanja.
Enota Audi Denkwerkstatt se je v zadnjih letih uveljavila kot ena vodilnih inovacijskih enot med nemškimi podjetji in se neprenehoma razvija. Kaj poganja ekipo?
Sami sebe vidimo kot Audijev gliser, ki lahko zaradi svoje agilnosti in močne usmeritve k uporabniku učinkovito reagira na najnovejše spremembe v digitalnem ekosistemu in odkrije nove poslovne priložnosti. Naša ekipa ima širok razpon strokovnih znanj in izjemno visoko stopnjo notranje motivacije. Številne ideje, ki poganjajo zagonski ekosistem, so za nas pomemben sestavni del. Kot integralni del tehnološke skupnosti vzdržujemo svojo mrežo, pridobivamo strokovno znanje in ga delimo naprej. Odprt in kreativen dialog nas navdihuje, da še naprej iščemo nove ideje in tako prispevamo k uspešni prihodnosti znamke Audi.
Kako delujejo metode in koncepti enote Audi Denkwerkstatt?
Notranji podjetniki, ki k nam večinoma prihajajo za šest mesecev, so že pred prihodom že opravili interni postopek prijave. Pomembni izbirni merili sta odprtost za nove ideje in pripravljenost na spremembe. Za nas je pomembno, da oblikujemo interdisciplinarne ekipe iz različnih okolij, ker to ustvarja več inovativne moči. Na začetku programa je jedrna ekipa Audi Denkwerkstatt, ki jo sestavljajo tako imenovani rezidenti, opredelila ključna vprašanja. V naši enoti se osredotočamo na predhodno ugotovljene potrebe strank. Vzemimo na primer glavno ciljno skupino milenijcev: v tej ciljni skupini smo odkrili vse večjo željo po pobegu od vsakodnevnih rutin in pridobivanju novih izkušenj. Ta pojav imenujemo "eskapizem". Predstavlja gonilno silo za način, kako si ljudje v tej ciljni skupini organizirajo življenja. Naslednji korak je, da se vprašamo, kako bi lahko kot Audi izpolnili njihovo željo po eskapizmu.
To je slišati zelo teoretično. Kako pridete od tega izvornega vprašanja do ideje za izdelek?
Raziskati je treba celotno miselnost ciljne skupine in identificirati, kaj jih žene. Kaj točno stoji za to potrebo? Po iterativni metodi oblikovalskega razmišljanja (design thinking) pridemo do idej za izdelke, ki popolnoma izpolnjujejo te potrebe. Nato ekipe v tedenskih šprintih izdelajo gradnike rešitve in iz njih sestavijo konceptni izdelek. Cilj je, da bi že v desetih tednih razvili določeno idejo o izdelku. To idejo potem predstavijo žiriji, ki je prav tako interdisciplinarna. Sestavljajo jo Audijevi zaposleni in zunanji strokovnjaki, kot so ustanovitelji podjetij in poslovni angeli. Če se žirija odloči, da ideja lahko postane izvedljiv in trajnosten poslovni model, je to cilj in naš naslednji mejnik. Po 22 tednih mora ekipa potem predstaviti validacijo izdelka s pomočjo anket in testov strank ter začetnega poslovnega načrta.
“quote”
“quote”
Audi Denkwerkstatt nima niti proizvodnih strojev niti ni zgolj enota za razvoj programske opreme. Kako lahko idejo spremeni v končni izdelek?
Idejo lahko uresničimo na različne načine: bodisi sodelujemo z oddelkom znotraj Audija, kjer lahko izdelek izdelamo - v tem primeru naša ideja postane Audijev izdelek ali je del Audijevega izdelka - ali pa je morda bolje, da se poslovni model razvija ločeno v samostojnem, tako imenovanem "spin off" podjetju. V tem primeru pomagamo ustanoviti to ločeno zagonsko podjetje za uresničitev poslovne ideje.
Na katera teme se trenutno osredotočajo vaše ekipe?
Ena ekipa je raziskala vprašanje, kako lahko našim strankam pomagamo prepoznati in zmanjšati njihov individualni ogljični odtis. Pri tem gledamo na mobilnost kot celoto in upoštevamo vse uporabljene načine prevoza. Naša interno razvita aplikacija izračuna kazalnik osebne mobilnosti, motivira uporabnika, da preide na bolj trajnostne oblike mobilnosti, in jim ponuja možnost, da izpuste, ki se jim ni mogoče izogniti, "nevtralizirajo" z vključevanjem v posebne izravnalne projekte.
Drug projekt se poglablja v možnost ustvarjanja individualnih izkušenj mobilnosti in je namenjen načrtovanju potovanj z avtomobilom. Kateri način načrtovanja poti od A do B je za naše stranke najboljši in najbolj privlačen? Ali lahko na svoji poti počnejo ali si ogledajo kaj takega, kar ustreza njihovim interesom in življenjskemu slogu? Odgovor ponuja aplikacija, ki lahko načrtuje personalizirane poti.
Grafika prikazuje, kako aplikacija uporabnikom omogoča različne mobilne storitve.
Po 18 letih v Audiju ste zadnja štiri leta delali v Tokiu in kot podjetnik pomagali mladim zagonskim podjetjem. To so najboljše kvalifikacije za položaj, zaradi katerega ste se vrnili v Audi.
Tako je. Ustanoviteljem podjetij in novoustanovljenim podjetjem na Japonskem sem pomagal njihove ideje pripraviti za trg in vzpostaviti partnerska sodelovanja z velikimi korporacijami. Izkušnje na stičišču med korporacijskim in zagonskim ekosistemom so dobra podlaga za vlogo posrednika med tema dvema kulturama. Naša enota za inovacije je idealen prostor za produktivno povezovanje mojega znanja in skoraj 20-letnih izkušenj pri Audiju ter večletnih izkušenj iz časa, ki sem ga preživel kot mentor zagonskih podjetij in graditelj ekosistemov. Audi ima posebno lastnost, ki me je od nekdaj privlačila: ko sem zapustil univerzo, sem šel naravnost k Audiju, ker sem bil navdušen nad inovativnimi izdelki in položajem znamke kot izzivalcem v konkurenci z drugimi proizvajalci avtomobilov. Ta zavezanost napredku, vera v prihodnost in volja po sprejemanju sprememb so še naprej moja gonilna sila.
In na koncu, ali imate kak nasvet za ustanovitelje novih podjetij?
Težko je svetovati od daleč. Samoumevno je, da vse stoji ali pade na poslovni ideji in da je potrebna določena mera podjetniškega poguma, ki se ga po mojem mnenju ne da naučiti. Vendar obstajajo trenutki, ko začutiš, da se mora nekaj zgoditi. Takrat se je treba zganiti. Če imate vizijo in čutite to močno notranjo motivacijo, da nekaj spremenite in zgradite, potem se vrzite v to. Zberite pogum, da ustvarite svoje podjetje. In nečesa ne pozabite: kdor želi ustanoviti podjetje, je vedno odvisen od pomoči. Zato je tako pomembno, da se družite, se povežete z drugimi, se pogovarjate o svojih idejah, postavljate vprašanja in tudi drugim dovolite, da vprašanja postavljajo vam, da bi našli odgovore. Le tako lahko rastete – in porajajo se odlične ideje.
“Quote”
“Quote”
Diagram prikazuje povezovanje in dialog med posamezniki in skupinami ljudi.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.