E-mobilnost 26.07.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
1.08.2023 Avtor: Nadia Riaz-Ahmed Fotografije: Max Ralf Schmidt
Bil je deževen novembrski dan, ko je Helmuth Brants začutil potrebo po novih, boljših konceptih polnjenja električnih vozil. Takšnih, ki bodo omogočali hitrejše in bolj priročno polnjenje. "Stal sem na bencinski črpalki, popolnoma premočen, ker nad polnilnimi stebri ni bilo strehe," pripoveduje direktor podjetja AW-automotive. "Ko sem želel uporabiti prostor za stranke, so me zavrnili, saj kot voznik električnega vozila očitno nisem štel kot stranka bencinske črpalke."
"Audi charging hub je v veliki meri odziv na to, kar sem doživel na tisti bencinski črpalki," pravi Brants in s ponosom parkira svoj Audi RS e-tron GT v novem polnilnem središču v Berlinu. Brantsovo podjetje, ki odrabljenim baterijam daje drugo življenje, je ključnega pomena za uresničitev vrhunske polnilne infrastrukture.
Pred približno šestimi leti je Audi pri njih naročil analizo. "Ugotoviti smo morali, ali je mogoče iz rabljenih avtomobilskih baterij izdelati hranilnike energije in kako dolgo bi lahko takšne baterije uporabljali v drugem življenjskem ciklu." Od takrat naprej podjetje AW-automotive izdeluje tako imenovane PowerCubes, polnilne kocke, ki se uporabljajo kot pomožne hranilne enote v polnilnih središčih Audi. "Koncept omogoča, da jih zgradimo brez električnih vodov, se pravi, da delujejo neodvisno od omrežja," pojasnjuje Brants. Polnilne kocke se neprestano polnijo in služijo kot vmesno skladišče, kar omogoča "obsežno ponudbo visokozmogljivega polnjenja v urbanih območjih", dodaja Brants.
“quote”
“quote”
Helmuth Brants
"Službeno prevozim do 100 tisoč kilometrov na leto," pravi Brants, čigar podjetje ima sedež v Sandersdorf-Brehnu pri Leipzigu. "Menim, da je polnilna infrastruktura ob avtocestah že zelo dobro razvita. Vsekakor mi na poti še nikoli ni zmanjkalo energije. Pomembno pa je, da tudi v mestnih središčih ustvarimo možnosti polnjenja, predvsem takšne, ki si jih želijo stranke," poudarja Brants. V mislih ima hitro, stabilno in predvidljivo polnjenje. "Kot Audijev voznik lahko v polnilnem središču Audi vnaprej rezerviram polnilno mesto. To se sliši kot nekaj samoumevnega, vendar ni. V polnilnem središču v Nürnbergu lahko čas preživljam v salonu, tukaj v Berlinu pa grem lahko po opravkih v neposredni bližini. To pomeni, da me slabo vreme ne moti več."
Audi trenutno ponuja polnilna središča v Nürnbergu, Zürichu, Berlinu in Salzburgu, v načrtih pa so tudi nove lokacije. Za Brantsa bo to verjetno pomenilo še nekaj tisoč kilometrov več. Po njegovem mnenju so polnilna središča Audi ključna pri spodbujanju privlačnejše in dostopnejše električne mobilnosti – in to ne samo za Audijeve stranke, ampak za vse. "Tu nikogar ne zavrnejo," z nasmehom pove Brants, medtem ko vstopa v svoj Audi RS e-tron GT.
Helmuth Brants je izvršni direktor podjetja AW-automotive, ki se ukvarja z rešitvami za polnjenje s pomočjo odrabljenih baterij, tako za mobilno kot stacionarno uporabo. Že nekaj mesecev vozi Audi RS e-tron GT – in nad njim je izjemno navdušen.
Tri vprašanja o električni mobilnosti za Helmuta Brantsa
1. Kako se je spremenilo vaše življenje, odkar vozite električni avtomobil?
Veliko bolj sproščen sem, kar je opazila tudi moja žena. Prej sem se s službenih potovanj in dolgih voženj vedno vračal ves napet, saj si nisem privoščil dovolj odmorov, kar je bilo precej nespametno. Zdaj, ko vozim na dolge razdalje z električnim avtomobilom, pa sem kljub dobremu dosegu mojega Audija pogosto prisiljen narediti odmor in to je zelo dobro.
2. Se imate za ambasadorja nove dobe?
Vsekakor. Star sem skoraj 60 let in imam že ustaljene rutine in navade. Odkar vozim električno vozilo, pa sem doživel veliko novih izkušenj, o katerih zelo rad pripovedujem drugim. Počutim se, kot da sem neke vrste pionir, ki opravlja dobro delo.
3. Kaj vas še navdušuje pri električni mobilnosti?
Električna vozila so vznemirljiva tudi na druge načine. V vozniški kabini ni več ogromnega števila gumbov, zadostuje že tisti čudoviti zaslon, vse je veliko bolj urejeno. Upravljanje vozila je bolj prefinjeno in na neki način tudi bolj intuitivno. Vedno sem bil in sem še prijetno presenečen, kako drugačen je občutek v e-vozilu.
“Quote”
“Quote”
Brants vozi Audi RS e-tron GT šele nekaj mesecev, a si ne more več predstavljati življenja brez električne mobilnosti.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.