"Rad govorim o električni mobilnosti"

Helmuth Brants spreminja stare baterije v učinkovite rešitve za polnjenje električnih vozil. V polnilnem središču Audi v Berlinu jih lahko vozniki preizkusijo tudi sami. Z njim smo se pogovarjali o neprijetni izkušnji z dežjem, rabljenih baterijah in visokozmogljivem polnjenju.

1.08.2023 Avtor: Nadia Riaz-Ahmed  Fotografije: Max Ralf Schmidt

Bil je deževen novembrski dan, ko je Helmuth Brants začutil potrebo po novih, boljših konceptih polnjenja električnih vozil. Takšnih, ki bodo omogočali hitrejše in bolj priročno polnjenje. "Stal sem na bencinski črpalki, popolnoma premočen, ker nad polnilnimi stebri ni bilo strehe," pripoveduje direktor podjetja AW-automotive. "Ko sem želel uporabiti prostor za stranke, so me zavrnili, saj kot voznik električnega vozila očitno nisem štel kot stranka bencinske črpalke."

"Audi charging hub je v veliki meri odziv na to, kar sem doživel na tisti bencinski črpalki," pravi Brants in s ponosom parkira svoj Audi RS e-tron GT v novem polnilnem središču v Berlinu. Brantsovo podjetje, ki odrabljenim baterijam daje drugo življenje, je ključnega pomena za uresničitev vrhunske polnilne infrastrukture.

Pred približno šestimi leti je Audi pri njih naročil analizo. "Ugotoviti smo morali, ali je mogoče iz rabljenih avtomobilskih baterij izdelati hranilnike energije in kako dolgo bi lahko takšne baterije uporabljali v drugem življenjskem ciklu." Od takrat naprej podjetje AW-automotive izdeluje tako imenovane PowerCubes, polnilne kocke, ki se uporabljajo kot pomožne hranilne enote v polnilnih središčih Audi. "Koncept omogoča, da jih zgradimo brez električnih vodov, se pravi, da delujejo neodvisno od omrežja," pojasnjuje Brants. Polnilne kocke se neprestano polnijo in služijo kot vmesno skladišče, kar omogoča "obsežno ponudbo visokozmogljivega polnjenja v urbanih območjih", dodaja Brants.

 

Video title

“quote”

Helmuth Brants nasmejan stoji pred zidom.
Helmuth Brants je direktor podjetja AW-automotive. Podjetje daje novo življenje odrabljenim baterijam iz električnih avtomobilov z izdelavo t. i. polnilnih kock, ki služijo kot pomožne hranilne enote.
Zadnji del vozila Audi RS e-tron GT v polnilnem središču Audi.
Koncept polnilnih središč Audi združuje hitro in priročno polnjenje s privlačnim designom.

“quote”

"
Pri vožnji z električnim avtomobilom mi še nikoli ni zmanjkalo energije.
"

Helmuth Brants

small text

heading

text

button

"Službeno prevozim do 100 tisoč kilometrov na leto," pravi Brants, čigar podjetje ima sedež v Sandersdorf-Brehnu pri Leipzigu. "Menim, da je polnilna infrastruktura ob avtocestah že zelo dobro razvita. Vsekakor mi na poti še nikoli ni zmanjkalo energije. Pomembno pa je, da tudi v mestnih središčih ustvarimo možnosti polnjenja, predvsem takšne, ki si jih želijo stranke," poudarja Brants. V mislih ima hitro, stabilno in predvidljivo polnjenje. "Kot Audijev voznik lahko v polnilnem središču Audi vnaprej rezerviram polnilno mesto. To se sliši kot nekaj samoumevnega, vendar ni. V polnilnem središču v Nürnbergu lahko čas preživljam v salonu, tukaj v Berlinu pa grem lahko po opravkih v neposredni bližini. To pomeni, da me slabo vreme ne moti več."

Audi trenutno ponuja polnilna središča v Nürnbergu, Zürichu, Berlinu in Salzburgu, v načrtih pa so tudi nove lokacije. Za Brantsa bo to verjetno pomenilo še nekaj tisoč kilometrov več. Po njegovem mnenju so polnilna središča Audi ključna pri spodbujanju privlačnejše in dostopnejše električne mobilnosti – in to ne samo za Audijeve stranke, ampak za vse. "Tu nikogar ne zavrnejo," z nasmehom pove Brants, medtem ko vstopa v svoj Audi RS e-tron GT.

 

Audi charging hub

Polnilna središča Audi

Polnilna središča Audi predstavljajo idejo polnilne infrastrukture za premijsko električno mobilnost v urbanih območjih. V berlinskem okrožju Prenzlauer Berg se je odprla tretja lokacija inovativnega koncepta hitrega polnjenja na svetu, kjer lahko vozniki svoje električne avtomobile polnijo z močjo do 320 kW. Čas med polnjenjem si lahko popestrijo z različnimi dejavnostmi, na primer z obiskom priljubljene kulinarične točke FrischeParadies.

button

"Počutim se kot pionir"

Helmuth Brants je izvršni direktor podjetja AW-automotive, ki se ukvarja z rešitvami za polnjenje s pomočjo odrabljenih baterij, tako za mobilno kot stacionarno uporabo. Že nekaj mesecev vozi Audi RS e-tron GT – in nad njim je izjemno navdušen.

 

Tri vprašanja o električni mobilnosti za Helmuta Brantsa

1. Kako se je spremenilo vaše življenje, odkar vozite električni avtomobil?

Veliko bolj sproščen sem, kar je opazila tudi moja žena. Prej sem se s službenih potovanj in dolgih voženj vedno vračal ves napet, saj si nisem privoščil dovolj odmorov, kar je bilo precej nespametno. Zdaj, ko vozim na dolge razdalje z električnim avtomobilom, pa sem kljub dobremu dosegu mojega Audija pogosto prisiljen narediti odmor in to je zelo dobro.

 

2. Se imate za ambasadorja nove dobe?

Vsekakor. Star sem skoraj 60 let in imam že ustaljene rutine in navade. Odkar vozim električno vozilo, pa sem doživel veliko novih izkušenj, o katerih zelo rad pripovedujem drugim. Počutim se, kot da sem neke vrste pionir, ki opravlja dobro delo.

 

3. Kaj vas še navdušuje pri električni mobilnosti?

Električna vozila so vznemirljiva tudi na druge načine. V vozniški kabini ni več ogromnega števila gumbov, zadostuje že tisti čudoviti zaslon, vse je veliko bolj urejeno. Upravljanje vozila je bolj prefinjeno in na neki način tudi bolj intuitivno. Vedno sem bil in sem še prijetno presenečen, kako drugačen je občutek v e-vozilu.

 

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Polnilni vtič, priključen na električni avtomobil.
Odkar ima električni avtomobil, se Helmuth Brants s službenih potovanj vrača domov veliko bolj sproščen, saj si med dolgimi vožnjami vzame odmor za polnjenje.
Helmuth Brants sedi v avtomobilu.

Brants vozi Audi RS e-tron GT šele nekaj mesecev, a si ne more več predstavljati življenja brez električne mobilnosti.

"Vedno se nekje najde vtičnica"

Ustanovitelja festivala Greentech Marca Voigta je prepričala e-mobilnost. S svojim električnim avtomobilom Audi e-tron Sportback na leto prevozi več kot 30 tisoč kilometrov, že dolgo pa ga več ne skrbi, da bi na cesti obtičal s prazno baterijo.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik