Rally Dakar 2023: vzponi in padci za Audi Sport

Trdo delo se je obrestovalo: kljub številnim težavam je ekipa Audi Sport letošnji Rally Dakar vse do konca zaznamovala z inovativnostjo in zmogljivostjo. Audi RS Q e-tron z električnim pogonskim konceptom je ekipi v 15 tekmovalnih dneh, vključno z uvodnim prologom, prinesel kar 14 uvrstitev na stopničke, Audijevi vozniki so s prototipom prvič tudi tri dni vodili na dirki v Savdski Arabiji. Preluknjane pnevmatike, nesreče in odstopa Carlosa Sainza/Lucasa Cruza in Stéphana Peterhansla/Edouarda Boulangerja ter velik časovni zaostanek Mattiasa Ekströma/Emila Bergkvista pa so botrovali končni uvrstitvi na 14. mesto.

31.01.2023 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Audi Media Center

Oliver Hoffman, član upravnega odbora družbe Audi za tehnični razvoj, je v sklepnem koncu tedna tekmovanja v Savdski Arabiji obiskal ekipo in pohvalil njene dosežke: "Inovativni koncept Audi RS Q e-tron je začel in končal dirko z odličnim tempom, žal pa smo imeli v puščavi tudi smolo. Kljub neuspehom je ekipa po zaslugi dobrih nastopov slavila prihod v cilj. Zdaj nas čaka podrobna analiza. Naš cilj so bile stopničke in tako ostaja tudi naprej, saj bomo leta 2024 zagotovo spet tekmovali."


Tudi vodja motošporta pri znamki Audi Rolf Michl je imel po drugi preizkušnji na Rallyju Dakar mešane občutke: "Na letošnjem Rallyju Dakar smo doživljali vzpone in padce. Najboljša mesta v dnevnih uvrstitvah dokazujejo, da smo z našim inovativnim dirkalnikom RS Q e-tron med najhitrejšimi. Z avtomobilom, ki povzroča najmanj izpustov. Doživeli pa smo tudi številna razočaranja, od poškodb pnevmatik in podvozja zaradi ovir na razgibanem terenu do nesreč. Zdaj bomo temeljito preučili vse vidike."


Motivacija in učinkovitost ekipe Audi Sport v bivaku je v luči vseh izzivov še toliko bolj izjemna. "V vseh 15 dneh tekmovanja je ekipa pri večernih servisih dala vse od sebe, enako velja za Michaela Baumana, Phillipa Beierja in inženirja Sebastiana Lindnerja v spremljevalnem tovornjaku," je povedal Uwe Breuling, vodja oddelka Vehicle Operations. "Skupno prizadevanje ekipe Q Motorsport in naših zaposlenih se je obrestovalo. Brez njih ne bi dosegli dobrih rezultatov na posameznih etapah in končne uvrstitve."

 

Video title

“quote”

Rolf Michl, Oliver Hoffmann, Emil Bergkvist, Mattias Ekström in Sven Quandt
Rolf Michl, Oliver Hoffmann, Emil Bergkvist, Mattias Ekström in Sven Quandt
Uwe Breuling, Christof Schröfelbauer in Benedikt Brunninger
Uwe Breuling, Christof Schröfelbauer in Benedikt Brunninger

“quote”

 

Mattias Ekström in Emil Bergkvist sta bila po prologu na prvem mestu najtežjega puščavskega rallyja na svetu, njuna moštvena kolega Carlos Sainz in Lucas Cruz pa sta prevzela vodstvo v naslednjih dveh dneh. Vendar pa je zaradi kar štirinajstih poškodb pnevmatik vseh treh vozniških ekip na prvih štirih hitrostnih preizkušnjah v puščavi ekipa Audi Sport izgubila veliko dragocenega časa. Sledila sta še dva udarca: Carlosu Sainzu se je na melišču v tretji etapi in pri nesreči v šesti etapi pripetila usodna poškodba vzmetenja. V sedmi etapi pa je kamen, skrit v puščavskem prahu, poškodoval vzmetenje dirkalnika Mattiasa Ekströma.


Štirinajstkratnega zmagovalca Rallyja Dakar Stéphana Peterhansla na tej točki ni bilo več v dirki. Po zelo trdem pristanku pri skoku čez sipino so morali njegovega sovoznika Edouarda Boulangerja zaradi poškodbe vretenc odpeljati v bolnišnico in nato na zdravljenje v Nemčijo. "Trikratna uvrstitev med tri najboljše je pokazala, česa smo zmožni," je dejal Peterhansel. "Vendar pa smo morali zaradi nesreče, ki se je sploh ne spominjam, opustiti vsako upanje."

 

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Carlos Sainz
Carlos Sainz
Emil Bergkvist
Emil Bergkvist
Mattias Ekström
Mattias Ekström
Emil Bergkvist in Mattias Ekström
Emil Bergkvist in Mattias Ekström

 

Dan pred odstopom je bila francoska vozniška dvojica v skupnem seštevku še vedno na obetavnem drugem mestu. Drugi vozniški dvojec ekipe Audi Sport, Carlos Sainz/Lucas Cruz, je bil takoj za njima, na četrtem mestu. "Potem pa se je zazdelo, da sreča letos ni na naši strani," je dogajanje povzel Carlos Sainz. "Celotna ekipa je bila dobro pripravljena, vendar sta nam dve nesreči preprečili prihod v cilj. Tako je včasih v motošportu, žal." Španec in njegov sovoznik Lucas Cruz sta se do odstopa na posameznih etapah petkrat uvrstila med prve tri.


Zatem so bila vsa pričakovanja usmerjena v Mattiasa Ekströma in Emila Bergkvista. Šveda, ki sta se tokrat šele tretjič preizkusila na Rallyju Dakar, sta kot najboljša Audijeva ekipa znova uspešno prestala zahtevno tekmovanje z več kot 4.200 kilometri hitrostnih preizkušenj in skoraj 8.900 skupnimi kilometri. "To je bil naporen rally: tudi po velikih časovnih zaostankih nismo obupali," je dejal Ekström, dvakratni prvak v seriji DTM in svetovni prvak v rallycrossu. "Ko v posameznih dneh nisva zaupala roadbooku, sva nekoliko zmanjšala hitrost, sicer pa sva se kosala z vodilnimi." Z velikim uspehom: od devete hitrostne preizkušnje dalje sta bila Skandinavca šestkrat zaporedoma med prvimi štirimi. Na zahtevnih peščenih sipinah predela Empty Quarter sta Ekström/Bergkvist na maratonski etapi brez večernega servisa 12. in 13. januarja dosegla celo tretje in drugo mesto. Skupno sta bila na Rallyju Dakar 2023 šestkrat med prvimi tremi v etapni razvrstitvi. Skoraj sedemurni zaostanek zaradi popravila lastnega avtomobila, pa tudi njuna pomoč kolegu Sainzu, sta na koncu pomenila 14. mesto v skupnem seštevku.


"Rally Dakar se je na nek način letos vrnil k svojim koreninam," je dejal vodja ekipe Q Motorsport Sven Quandt, ki ima kot nekdanji dirkač in lastnik ekipe za seboj že tri desetletja izkušenj. "Neusmiljen tempo, neuspehi številnih najboljših voznikov, velike spremembe v uvrstitvah, dolžina številnih etap in zahteven teren spominjajo na preteklost. Veseli me, da smo kot ekipa z Audijem zdržali in prišli do cilja. Za Mattiasa in Emila je to še vedno razmeroma nova disciplina. Kapo dol za njune nastope."

 

 

 

Če se vam ne prikažejo slovenski podnapisi, najprej preverite, da je prikaz podnapisov vklopljen - pod ikono CC v spodnjem desnem kotu predvajalnika videa je rdeča črtica. Vklopite jih s klikom na ikono. Za  slovenske podnapise kliknite na sosednjo ikono zobnika in v spustnem meniju pri "Subtitles/CC" izberite "slovenščina".

Mattias Ekström in Sven Quandt
Mattias Ekström in Sven Quandt
Medalja

Medalja iz Rallyja Dakar 2023

Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron
Audi RS Q e-tron

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Nadaljevanje legende o Rallyju Dakar
Nadaljevanje legende o Rallyju Dakar

Nadaljevanje legende o Rallyju Dakar

Še pred začetkom Rallyja Dakar 2023 smo obujali spomine na zgodbe, ki so zaznamovale zgodovino te legendarne dirke in zasedle pomembno mesto v srcih članov ekipe znamke Audi.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik