Audi Sport 29.06.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
31.01.2023 Avtor: AUDI AG Fotografije: Audi Media Center
Oliver Hoffman, član upravnega odbora družbe Audi za tehnični razvoj, je v sklepnem koncu tedna tekmovanja v Savdski Arabiji obiskal ekipo in pohvalil njene dosežke: "Inovativni koncept Audi RS Q e-tron je začel in končal dirko z odličnim tempom, žal pa smo imeli v puščavi tudi smolo. Kljub neuspehom je ekipa po zaslugi dobrih nastopov slavila prihod v cilj. Zdaj nas čaka podrobna analiza. Naš cilj so bile stopničke in tako ostaja tudi naprej, saj bomo leta 2024 zagotovo spet tekmovali."
Tudi vodja motošporta pri znamki Audi Rolf Michl je imel po drugi preizkušnji na Rallyju Dakar mešane občutke: "Na letošnjem Rallyju Dakar smo doživljali vzpone in padce. Najboljša mesta v dnevnih uvrstitvah dokazujejo, da smo z našim inovativnim dirkalnikom RS Q e-tron med najhitrejšimi. Z avtomobilom, ki povzroča najmanj izpustov. Doživeli pa smo tudi številna razočaranja, od poškodb pnevmatik in podvozja zaradi ovir na razgibanem terenu do nesreč. Zdaj bomo temeljito preučili vse vidike."
Motivacija in učinkovitost ekipe Audi Sport v bivaku je v luči vseh izzivov še toliko bolj izjemna. "V vseh 15 dneh tekmovanja je ekipa pri večernih servisih dala vse od sebe, enako velja za Michaela Baumana, Phillipa Beierja in inženirja Sebastiana Lindnerja v spremljevalnem tovornjaku," je povedal Uwe Breuling, vodja oddelka Vehicle Operations. "Skupno prizadevanje ekipe Q Motorsport in naših zaposlenih se je obrestovalo. Brez njih ne bi dosegli dobrih rezultatov na posameznih etapah in končne uvrstitve."
“quote”
“quote”
Mattias Ekström in Emil Bergkvist sta bila po prologu na prvem mestu najtežjega puščavskega rallyja na svetu, njuna moštvena kolega Carlos Sainz in Lucas Cruz pa sta prevzela vodstvo v naslednjih dveh dneh. Vendar pa je zaradi kar štirinajstih poškodb pnevmatik vseh treh vozniških ekip na prvih štirih hitrostnih preizkušnjah v puščavi ekipa Audi Sport izgubila veliko dragocenega časa. Sledila sta še dva udarca: Carlosu Sainzu se je na melišču v tretji etapi in pri nesreči v šesti etapi pripetila usodna poškodba vzmetenja. V sedmi etapi pa je kamen, skrit v puščavskem prahu, poškodoval vzmetenje dirkalnika Mattiasa Ekströma.
Štirinajstkratnega zmagovalca Rallyja Dakar Stéphana Peterhansla na tej točki ni bilo več v dirki. Po zelo trdem pristanku pri skoku čez sipino so morali njegovega sovoznika Edouarda Boulangerja zaradi poškodbe vretenc odpeljati v bolnišnico in nato na zdravljenje v Nemčijo. "Trikratna uvrstitev med tri najboljše je pokazala, česa smo zmožni," je dejal Peterhansel. "Vendar pa smo morali zaradi nesreče, ki se je sploh ne spominjam, opustiti vsako upanje."
Dan pred odstopom je bila francoska vozniška dvojica v skupnem seštevku še vedno na obetavnem drugem mestu. Drugi vozniški dvojec ekipe Audi Sport, Carlos Sainz/Lucas Cruz, je bil takoj za njima, na četrtem mestu. "Potem pa se je zazdelo, da sreča letos ni na naši strani," je dogajanje povzel Carlos Sainz. "Celotna ekipa je bila dobro pripravljena, vendar sta nam dve nesreči preprečili prihod v cilj. Tako je včasih v motošportu, žal." Španec in njegov sovoznik Lucas Cruz sta se do odstopa na posameznih etapah petkrat uvrstila med prve tri.
Zatem so bila vsa pričakovanja usmerjena v Mattiasa Ekströma in Emila Bergkvista. Šveda, ki sta se tokrat šele tretjič preizkusila na Rallyju Dakar, sta kot najboljša Audijeva ekipa znova uspešno prestala zahtevno tekmovanje z več kot 4.200 kilometri hitrostnih preizkušenj in skoraj 8.900 skupnimi kilometri. "To je bil naporen rally: tudi po velikih časovnih zaostankih nismo obupali," je dejal Ekström, dvakratni prvak v seriji DTM in svetovni prvak v rallycrossu. "Ko v posameznih dneh nisva zaupala roadbooku, sva nekoliko zmanjšala hitrost, sicer pa sva se kosala z vodilnimi." Z velikim uspehom: od devete hitrostne preizkušnje dalje sta bila Skandinavca šestkrat zaporedoma med prvimi štirimi. Na zahtevnih peščenih sipinah predela Empty Quarter sta Ekström/Bergkvist na maratonski etapi brez večernega servisa 12. in 13. januarja dosegla celo tretje in drugo mesto. Skupno sta bila na Rallyju Dakar 2023 šestkrat med prvimi tremi v etapni razvrstitvi. Skoraj sedemurni zaostanek zaradi popravila lastnega avtomobila, pa tudi njuna pomoč kolegu Sainzu, sta na koncu pomenila 14. mesto v skupnem seštevku.
"Rally Dakar se je na nek način letos vrnil k svojim koreninam," je dejal vodja ekipe Q Motorsport Sven Quandt, ki ima kot nekdanji dirkač in lastnik ekipe za seboj že tri desetletja izkušenj. "Neusmiljen tempo, neuspehi številnih najboljših voznikov, velike spremembe v uvrstitvah, dolžina številnih etap in zahteven teren spominjajo na preteklost. Veseli me, da smo kot ekipa z Audijem zdržali in prišli do cilja. Za Mattiasa in Emila je to še vedno razmeroma nova disciplina. Kapo dol za njune nastope."
Če se vam ne prikažejo slovenski podnapisi, najprej preverite, da je prikaz podnapisov vklopljen - pod ikono CC v spodnjem desnem kotu predvajalnika videa je rdeča črtica. Vklopite jih s klikom na ikono. Za slovenske podnapise kliknite na sosednjo ikono zobnika in v spustnem meniju pri "Subtitles/CC" izberite "slovenščina".
Medalja iz Rallyja Dakar 2023
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.