Resnično dober sistem toplotnega upravljanja

Audi ponuja širok nabor raznovrstnih funkcij, s katerimi lahko vozniki modele prilagodijo svojim željam. Joachim Doerr, projektni vodja električnih platform pri znamki Audi, je pri svojem vozilu Audi SQ8 e-tron najbolj navdušen nad funkcijo, ki zagotavlja visok standard električne zmogljivosti.

20.12.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Kar nekaj stvari, ki določajo model Audi SQ8 e-tron, ni vidnih na prvi pogled. Vzemimo na primer baterijo v podvozju z zmogljivostjo 114 kWh. Oblikovalski trik na stranskem pragu med sprednjo in zadnjo premo nam morda lahko razkrije, kje se nahaja enota za shranjevanje energije. Spet druge stvari pa so popolnoma nevidne. "Stvari, ki se mi zdijo pri vozilu Audi Q8 e-tron najbolj zanimive, so skrite globoko v notranjosti," nam pove Joachim Doerr, ko odpre pokrov SUV-ja. Celo tedaj lahko zgolj ugibamo, na kaj točno meri inženir podjetja Audi.

Audi Q8 e-tron je resnično lepo vozilo, razmišlja Joachim Doerr. "Še posebej v kronos sivi barvi je videti izjemno." Kot navdušenec nad e-mobilnostjo je Doerr užival že pri vožnji z njegovim predhodnikom, modelom Audi e-tron, zato obe generaciji vozil pozna do podrobnosti – tako na profesionalni kot na osebni ravni. "Toda če bi moral izpostaviti eno stvar, bi bil to zame sistem hlajenja, toplotno upravljanje za visokonapetostni sistem. Ta namreč v vozilu Audi Q8 e-tron deluje brezhibno."

Video title

“quote”

Portret Joachima Doerrja.

Joachim Doerr je doktor strojnega inženirstva in je pri podjetju Audi zaposlen od leta 2001. Do leta 2014 se je ukvarjal z motorji na notranje zgorevanje, nato pa se je posvetil električni mobilnosti.

Vtičnice za polnjenje vozila Audi SQ8 e-tron.

Na hitrih polnilnih postajah lahko vozilo Audi SQ8 e-tron dosledno polnimo z močjo do 170 kW.

“quote”

"
Toplotno upravljanje vseskozi ohranja ustrezno temperaturo visokonapetostnega sistema.

Joachim Doerr

small text

heading

text

button

Poleg baterije pa visokonapetostni sistem električnega vozila med drugim vključuje tudi pogon, v primeru vozila Audi Q8 e-tron celo več pogonov, in polnilno tehnologijo. "Celoten sistem," pojasni Doerr, "je bil skrbno izpopolnjen in bolj ali manj vseskozi ohranja ustrezno temperaturo." Vzajemnega delovanja nadzornih enot, toplotne črpalke in več grelnih in hladilnih električnih krogov s prostim očesom ne vidimo. Lahko pa ga občutimo, saj ima stanje visokonapetostnega sistema neposreden vpliv na delovanje povsem električnega SUV-ja, tako na cesti kot na polnilni postaji.

 

Če se vam ne prikažejo slovenski podnapisi, najprej preverite, da je prikaz podnapisov vklopljen - pod ikono CC v spodnjem desnem kotu predvajalnika videa je rdeča črtica. Vklopite jih s klikom na ikono. Za  slovenske podnapise kliknite na sosednjo ikono zobnika in v spustnem meniju pri "Subtitles/CC" izberite "slovenščina".

 

Očitno je, da Joachim Doerr zelo dobro pozna svoje področje. Pogoni in motorji so zaznamovali njegovo inženirsko kariero. Z električno mobilnostjo se ukvarja že od leta 2014, med drugim je odgovoren za razvoj e-motorjev pri znamki Audi, tudi za motor modela Audi e-tron, prvega povsem električnega serijskega vozila znamke Audi in predhodnika modela Audi Q8 e-tron. "Širša javnost sprva ni bila najbolj naklonjena električni mobilnosti, predvsem zaradi pogostih polnilnih postankov in počasne hitrosti polnjenja," se spominja. Učinkovit nadzor nad temperaturo baterije pa je imel velik vpliv na zmogljivost polnjenja. "Veliko električnih vozil, tudi sodobnih modelov, se najprej polni zelo hitro, nato pa hitrost polnjenja precej upade. Vsi modeli v seriji Audi Q8 e-tron pa dolgo časa vzdržujejo visoko moč polnjenja, še posebej v pomembnem območju med 10 in 80 odstotki." To pa omogoči krajše postanke na polnilnici.

Kompleksni sistem toplotnega upravljanja pa ni pomemben le pri polnjenju baterije, temveč tudi takrat, ko se energija uporablja za pogon in pospeševanje. "Naj bo hladen zimski dan ali peklensko vroč poletni dan, na lagodni ali bolj športni vožnji – sistem pogona vseskozi deluje znotraj optimalnega razpona temperatur. Polne zmogljivosti vozila lahko sprostimo skorajda kadarkoli."

Za Joachima Doerrja je vozilo Audi SQ8 e-tron idealen SUV za vsakdanjo rabo. Predvsem, a ne izključno zaradi standardnega paketa tehnologije, ki se skriva globoko v notranjosti vozila.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Logotip e-tron, projiciran na tla pod voznikovimi vrati.

Joachim Doerr je prepričan o prednostih električne mobilnosti, tako z osebnega kot profesionalnega vidika.

Animacija e-pogona, projicirana na vozilo Audi SQ8 e-tron.

Kar se morda sliši zgolj teoretično, ima velik vpliv na izkušnjo električne mobilnosti v praksi. Toplotno upravljanje neposredno vpliva na doseg, vožnjo in zmogljivost polnjenja.

2023-05-inteligentni_toplotni_ management-thumbnail_1
2023-05-inteligentni_toplotni_ management-thumbnail_1

Inteligentni toplotni management za hitro polnjenje

Čas polnjenja električnega vozila je v veliki meri odvisen od idealne krivulje polnjenja, ki jo dosežemo z inteligentnim toplotnim managementom.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik