"Še ena revolucija"

Dolgoletni član družbe Audi Sport Mattias Ekström se je skupaj s sovoznikom Emilom Bergkvistom lotil najtežjega avtomobilističnega izziva, dirke Rally Dakar 2022. Zadnji mesec pred začetkom letošnje dirke smo se z njim pogovarjali o novem pristopu k legendarni avanturi, privlačnosti rallyja in pomenu timskega duha.

13.01.2022 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Audi RS Q e-tron v puščavi.

Prvi resnični preizkus v najzahtevnejših pogojih za novo razviti dirkalnik Audi RS Q e-tron¹ je Rally Dakar 2022. Po mnenju Mattiasa Ekströma so bili obeti po prvih testiranjih v Zaragozi dobri.

 

Mattias, podajate se na prav posebno pustolovščino, na legendarni Rally Dakar prihajate z inovativnim dirkalnikom Audi RS Q e-tron¹. Kakšen pa je vaš prvi spomin na rally in Audi?

Mattias Ekström: To bi bil Stig Blomqvist, ki je vozil rally dirkalnik Audi v osemdesetih letih. Star sem bil šest ali sedem let in Stig je bil na Švedskem velika zvezda. Način, kako je obvladoval dirke, je imel name velik vpliv. Velika strast, ki sem jo opazil pri posadkah, je bila glavni razlog, da sem tudi sam postal dirkač. Vse fante na rallyju zelo spoštujem.

 

V čem je rally drugačen od ostalih motošportov?

Zame je rally najbolj edinstven, najbolj ekstremen motošport. Mislim, da tudi najtežji. Ceste – če sploh obstajajo – so pogosto zelo ozke, tako da praktično ni prostora za napake. Ne samo, da so prevožene razdalje zelo velike, tudi površina tal in razmere se lahko nenadoma spremenijo. Oprema mora zdržati do konca, še bolj pa to velja za ekipo. Avtomobilske dirke so vedno ekipni šport in to velja predvsem za rally, kjer se zanašaš na sovoznika. Imeti morata skoraj simbiotičen odnos.

 

Vaš sovoznik je Emil Bergkvist. Zakaj prav on?

Emil Bergkvist ima deset let izkušenj v rallyju in tudi zmago na mladinskem svetovnem prvenstvu v rallyju. Torej ve, kako je pilotirati rally dirkalnik. Pridružil se je moji motošportni ekipi EKS in se izjemno izkazal. To je bil dovoljšen razlog, da sem ga povabil v ekipo za Rally Dakar kot sovoznika. Je mlad, motiviran in lačen uspeha. Vse to so dobre lastnosti, ki jih potrebujemo za dober rezultat na Rallyju Dakar.

Video title

“quote”

“quote”

"
Na dirki se zanašaš na sovoznika. Imeti morata skoraj simbiotičen odnos.
"

Mattias Ekström

small text

heading

text

button

Emil Bergkvist za volanom dirkalnika Audi RS Q e-tron in Mattias Ekström v ozadju.

Generalka: Emil Bergkvist za volanom dirkalnika Audi RS Q e-tron¹. Tudi sovozniki potrebujejo poglobljeno razumevanje značilnosti vozila. Bergkvist se lahko zanese na svoje desetletne izkušnje iz časov, ko je bil voznik rallyja.

 

Kakšne so vaše izkušnje z Dakarjem?

Enkrat sem že vozil na tej dirki. Dnevi so neverjetno zahtevni – zjutraj se zbudiš in se podaš na štiri do šesturne etape po zelo grobem terenu. Znajdeš se v situaciji, ko okoli tebe letijo res ogromni kamni, voziš po blatu, pesku, vse do sipin. Vse se dogaja z veliko hitrostjo in na nekaterih mestih je res težko. Zato potrebuješ avtomobil, ki vse to zmore. Videti, kako se odzivaš v takih ekstremnih okoliščinah, je pustolovščina sama zase, saj razpoloženje niha od sreče do razočaranja in nazaj. Res je čustveno.

 

Druge ekipe voznikov Audi Sport so že večkrat nastopile na Dakarju in dosegle več zmag, vidva z ​​Emilom Bergkvistom pa sta do zdaj sodelovala le enkrat. Se zato soočata z večjim izzivom ali je to morda prednost?

V motošportu se res vse vrti okrog izkušenj, vendar pa je na Dakarju vsak dan drugačen. V dveh tednih nikoli ne veš, kaj lahko pričakuješ na določen dan. Brez dvoma je to najtežja dirka v motošportu. Če pogledam še z vidika Audi Sport, lahko rečem, da bo elektrificirani pogon za vse nas popolnoma nov.

Blank_trans
: Proga Rally Dakar 2022

Rally Dakar 2022

Rally Dakar se je pričel 1. januarja s prologom iz Džede v Ha’il, kjer se je dan pozneje odvila prva, 334 kilometrov dolga krožna etapa. Četrta etapa je bila etapa z najdaljšim tekmovalnim 'specialom', odvila se je 5. januarja, ko so dirkači premagovali razdaljo 465 kilometrov med mestoma Al Qaisumah in Riad. 8. januarja so si udeleženci v dnevu premora v glavnem mestu Savdske Arabije nabrali novih moči. V vseh dvanajstih etapah, vključno z zadnjo od mesta Bisha nazaj do mesta Džeda 14. januarja, bodo skupaj prevozili kar 8.375 kilometrov, od tega 4.258 kilometrov ‘specialov’.

Na dan objave članka, 13. 1. 2022, po zaključenih enajstih etapah dirke, imata Mattias Ekström in Emil Bergkvist v posameznih etapah eno zmago in eno drugo mesto. O poteku dirke vas redno obveščamo v dnevnih poročilih (v angleščini), vabimo pa vas, da nas spremljate tudi na družbenih medijih.

button
Emil Bergkvist in Mattias Ekström med počitkom.

Mattias Ekström in Emil Bergkvist počivata med preizkušnjo dirkalnika RS Q e-tron1 v Zaragozi v Španiji. Temperatura zraka je s 34 stopinjami Celzija le okus vročine, ki ju čaka v Savdski Arabiji.

Portret Mattiasa Ekströma.

Osredotočen in samozavesten. Matthias Ekström v Rallyju Dakar vidi velik izziv za dirkalnik in ekipo, pa tudi končni preizkus novega pogona.

“Quote”

 

 

Video title
"
Močna želja, da ostane korak pred drugimi in potiska meje naprej, je verjetno ena največjih prednosti znamke štirih krogov.
"

Mattias Ekström

Omenili ste, da je Audi RS Q e-tron¹ povsem nov dirkalnik, ki ga je Audi Sport razvil za Rally Dakar 2022. Kakšna bo po vašem mnenju tekma z električnim pogonom²?

Mislim, da bo električni pogon² izboljšal zmogljivost, predvsem na sipinah. Ker nima menjalnika, ti ni treba skrbeti za prestavljanje. Hkrati imajo inženirji velik izziv zagotoviti, da bo pogon² odporen na vse udarce in da bo lahko avtomobil prenesel vse, kar pade nanj. Ko dirkaš po puščavi, ni postaje za hitra popravila in prilagoditve.

 

Zdaj se podajate na ta ultimativni rally.

Da, Dakar je eden najdaljših, najtežjih in najnevarnejših rallyjev. Potrebujete resnično robusten avtomobil, dobrega voznika, navigatorja in posadko. Ta dva tedna sta res velik izziv za vozilo in posadko ter končni preizkus pogonskega sklopa.

 

Kaj vam osebno pomeni to novo poglavje?

Ko sem prvič videl Audi RS Q e-tron¹, sem bil res navdušen. Vsi v motošportu smo vedno osredotočeni na stalni razvoj in pridobivanje konkurenčne prednosti. Dobiti priložnost, da postaneš del še enega velikega poglavja v dirkaški zgodovini štirih krogov, se zdi kot vrnitev v prihodnost.

 

 

Obraz Mattiasa Ekströma od blizu za volanom njegovega dirkalnika.

Mattias Ekström se koncentrira na to, kar ga čaka. Zanj je to, da je del novega poglavja v dirkalni zgodovini znamke štirih prstanov, kot vrnitev v prihodnost.

“Quote”

Video title

Mattias Ekström in Emil Bergkvist

Vsestranski voznik, pripravljen na vsak izziv. Mattias Ekström je nekdanji šampion dirke World Rallycross, dvakratni zmagovalec DTM in nosilec štirih naslovov Race of Champions. Šved je bil tovarniški voznik znamke Audi od 1999 do 2017 in se je zdaj pridružil eni od treh ekip Audi Sport, ki bodo tekmovale na Rallyju Dakar.

Emil Bergkvist ima deset let izkušenj kot voznik rallyja. Sedemindvajsetletni Šved je leta 2018 zmagal na mladinskem svetovnem prvenstvu Junior World Rally Championships. V letu 2021 se je presedel na sovoznikov sedež in se pridružil športniku, ki ga je že v mladosti občudoval, Mattiasu Ekströmu.

Audi se lahko pohvali z impresivno zapuščino uvajanja inovacij, ki so spremenile motošport. Kaj vam najprej pride na misel, ko pomislite na to, kako je Audi vplival na rally?

Preden je Audi v osemdesetih razvil quattro, v motošportu štirikolesnega pogona nihče ni jemal resno. Toda v kombinaciji s petvaljnim motorjem in videzom vozila je bil popolnoma revolucionaren. Prepričan sem, da če Audi takrat ne bi sodeloval v rallyju, quattro ne bi bil tako dobro sprejet in ne bi dosegel takega uspeha. Težnja, da ostane korak pred vsemi, da premika meje in skoči v neznano, je verjetno ena največjih prednosti znamke štirih krogov. Rally Dakar je odličen primer. Res se veselim tega novega izziva.

 

Če se vrnemo na Rally Dakar, ali moraš biti malce nor, da sprejmeš ta izziv?

Mislim, da ni noro zagovarjati novih idej. Ko sem izvedel za novi koncept znamke Audi za Dakar, sem razumel, da je to še ena revolucija. Mislim, da je to, kar počne Audi, precej pogumno. In prepričan sem, da se oboževalci in vsi ostali sprašujejo, ali res lahko osvoji Dakar z električnim pogonom in novim konceptom. Odgovora še nihče ne ve, a z Emilom Bergkvistom se bova zagotovo borila do zadnjega, od štarta vse do ciljne črte.

 

1 Prikazano vozilo je dirkalnik za Rally Dakar in ni dostopen kot serijski model. Profesionalni voznik, zaprt krog. Ne poskušajte sami.

2 Audi RS Q e-tron združuje električni pogonski sklop s sistemom pretvornika energije, ki temelji na motorju TFSI in generatorju.

 

2022-01-Dakar-thumbnail
2022-01-Dakar-thumbnail

"Pripravljena sva"

Na najtežjem izzivu v motošportu, dirki Rally Dakar, sta letos za znamko štirih krogov prvič nastopila legendarna dirkača Carlos Sainz in Lucas Cruz. Z nami sta še pred zamahom startne zastavice spregovorila po zaključku obsežnih priprav.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik