Športna esenca oblikovalske DNK znamke Audi

Audi A5 ima še izrazitejšo športno podobo. Jakob Hirzel, oblikovalec zunanjosti, predstavlja pet oblikovnih poudarkov, ki so ga še posebej navdušili.

27.09.2024 Avtor: Bernd Zerelles  Fotografije: Arhiv Audi

"Pri nasledniku modela Audi A4, ki se zdaj imenuje A5, smo si že od začetka postavili jasen cilj: ustvariti avto s športnim značajem, mogočno cestno prezenco in dinamičnim, premijskim videzom. Za nas oblikovalce zunanjosti je bilo izjemno dragoceno, da je novi Audi A5 prvi model zasnovan na novi platformi Premium Platform Combustion (PPC). Platforma za vozila z motorji na notranje zgorevanje nam je že v osnovni različici omogočila tesno sodelovanje z inženirji pri ključnih vprašanjih: kje natančno bo stebriček A, kakšen bo polmer ukrivljenosti stekla, kako lahko prilagodimo konstrukcijo vrat, da bi dosegli napet in mogočen bok ter s tem ustvarili atletske poudarke v igri svetlobe in senc. Razvoj platforme in oblikovanja sta se kmalu prepletla kot dva zobnika. To je odprlo nove oblikovalske možnosti, za katere sem izredno hvaležen."

Video title

“quote”

S povečanjem palete modelov je znamka Audi z letom 2024 spremenila označevanje vozil: sode številke bodo označevale električne modele, lihe pa vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. Dolgoletna prodajna uspešnica Audi A4 se je preimenovala v Audi A5, na voljo pa bo v štirih različicah: kot A5 limuzina in S5 limuzina ter kot Avant A5 in S5 Avant. To so prvi modeli, ki bodo predstavljeni na platformi Premium Platform Combustion (PPC) za vozila z motorji na notranje zgorevanje.

“quote”

1920x1152-desktop-A5_exterior_design_highlights_limousine_29024B02

Oblikovalec zunanjosti Jakob Hirzel poudarja: "Sorazmerja so temelj privlačnega oblikovalskega jezika." Sprednji del novega modela Audi A5 ima kratek previs, stebriček A je pomaknjen daleč nazaj, potniška kabina pa je na karoseriji postavljena razmeroma daleč zadaj. To ustvarja občutek dinamičnosti, ki je opazna že pri mirujočem vozilu.

 

Sorazmerja

"Sorazmerja so temelj privlačnega oblikovalskega jezika in videza avtomobila na cesti. Kako dolg je sprednji del? Kako je postavljena kabina? Kakšno je razmerje med kolesi in karoserijo? Kako je postavljen zastekljeni del potniške kabine? Poleg tega je pomembno, da se 'napetost v notranjosti’, torej napetost površin, ujema s celoto. Kako ostri so robovi? In nazadnje: kako se poigravamo s splošnimi krivuljami, kako izražamo moč ali dinamičnost? Sorazmerja novega modela Audi A5 so idealna. Sprednji del ima kratek previs, stebriček A pa je pomaknjen daleč nazaj. Kabina je na karoseriji nameščena razmeroma daleč zadaj. To ustvarja občutek potiska naprej in močno dinamičnost, ki je opazna že pri mirujočem vozilu. Sledi kratek pokrov prtljažnika, zelo strmo nagnjeno zadnje steklo in tekoče oblikovan stebriček C. Zaradi teh značilnosti ima Audi A5 izrazito kupejevski zadnji del, kljub velikim prtljažnim vratom."

"
Sorazmerja novega modela Audi A5 so idealna.
"

Jakob Hirzel

small text

heading

text

button

Žarometi

"Luči igrajo izjemno pomembno vlogo pri oblikovanju, saj je v njih slogan ‘Prednost je v tehniki’ še posebej viden in ga je mogoče predstaviti na zelo estetski način. Zlasti žarometi so postali veliko močnejši oblikovalski element kot prej. Obraz vsakega modela Audi seveda določa za znamko značilni enodelni okvir. Pri novem A5 je ta občutno širši in nekoliko bolj ploščat kot prej, kar mu daje veliko bolj vodoravno podobo.

Tridimenzionalna struktura satovja, ki ujame veliko svetlobe, ima zelo skulpturalno in ekspresivno obliko, ki izraža športnost in dinamičnost. Vendar so prav žarometi tisti, ki kot oči še posebej prispevajo k obrazu vozila. Pri novem modelu Audi A5 so videti samozavestno in dinamično.

Najnovejša svetlobna tehnologija nam je omogočila še ožjo zasnovo svetlobnih enot. Z ostrimi in natančnimi linijami so vizualno jasno razdeljene na dva dela: svetel zgornji in temen spodnji del. Na vrhu je dnevna luč, ki sveti tako podnevi kot ponoči, z različnimi izbirnimi podpisi, ki lahko ustvarijo povsem različne svetlobne značaje. Spodaj je temnejše območje s svetlobnimi moduli, ki so vidni le ponoči. Zlasti s strani sta opazna lok sprednjega dela, ki zunanje območje žarometov potiska daleč proti prednjemu kolesu, in natančno oblikovan rob, t. i. ‘tornado linija’, ki teče vzdolž celotne stranice vozila vse do zadnjih luči. Zame je to osrednja os v oblikovanju, saj se razteza skozi celotno vozilo, od žarometov do svetlobnega traku na zadku. Zgornji del karoserije ločuje od spodnjih delov, ki so proti dnu nekoliko umaknjeni in zagotavljajo okretno držo na kolesih."

small text

heading

text

button
Jakob-mobile-A5_exterior_design_highlights_limousine_29024B03

Jakob Hirzel je odgovoren za novo obliko zunanjosti modelov Audi A5.

Zarometi-mobile-A5_exterior_design_highlights_limousine_29024B04

Žarometi novega Audija A5 so jasno razdeljeni na dva dela: zgoraj je dnevna luč, ki sveti tako podnevi kot ponoči. Spodaj je temnejše območje s svetlobnimi moduli, ki so vidni le ponoči.

Pokrov motorja

"Pokrov motorja je ključen za arhitekturo avtomobila. Izpolnjevati mora vse zahteve za zaščito pešcev; po predpisih o trkih morajo biti nekatera območja posebej mehka, druga pa posebej trda. V nekaterih primerih zahtevajo motorji novega emisijskega standarda tudi več prostora za vgradnjo. Vsi ti okvirni pogoji določajo obliko pokrova motorja in položaj njegovega stika s karoserijo.

Pri novem A5 enodelni okvir ne sega vse do stika pokrova motorja in žarometov kot pri mnogih dosedanjih modelih Audi. Namesto tega smo se odločili za sprednji del s tako imenovanim 'mehkim nosom'. To pomeni, da se pokrov motorja začne bolj zadaj, z zelo finim, jasno definiranim spojem na lakirani površini, ki ga zares opazimo šele na drugi pogled. Novemu A5 to daje športen, globok obraz, ki ga jasno loči od predhodnika. Ta vtis še okrepi dejstvo, da pokrov motorja ni oblikovan v dolgem, nagnjenem loku, ampak je namenoma oblikovan ozko, z zarezanimi površinami ob straneh, preden se spusti naprej. Kupolasta zasnova pokrova motorja, ki je izrazito razpotegnjen v širino, ustvarja močan poudarek tako s stranskega kot s sprednjega pogleda in poudarja moč sprednjega dela."

“Quote”

 

 

Video title
1920x1152-desktop-A5_exterior_design_highlights_limousine_29024B05

Za znamko značilni enodelni okvir je zdaj občutno širši in nekoliko bolj ploščat kot prej. Pokrov motorja se začne bolj zadaj, z zelo finim, jasno definiranim spojem na lakirani površini. Ne podaljšuje se več naprej v dolgem, nagnjenem loku, ampak je namenoma ozek z zarezanimi površinami ob straneh v izraziti kupolasti obliki.

 

Strešni lok

"Takšen strešni lok so v oblikovalsko DNK znamke Audi zasidrala ikonična serijska vozila, kot je Audi TT prve generacije, pa tudi konceptna vozila. Tu smo našli navdih. Skupaj s sorazmerji je strešni lok tista značilnost, ki najmočneje opredeljuje novo limuzino A5. Bil je zelo prisoten že v mojih prvih skicah in zaradi njega je serijsko vozilo edinstveno. Napet lok moč usmerja navzdol proti zadnjemu kolesu. Ta natančna krivulja vse do stebrička D, kjer se strešni lok naslanja na zadnje kolo, je zame izjemno pomembna, A5 spremeni v dinamično skulpturo z dobro oblikovano karoserijo in močno lego na cesti. Seveda se strešni lok razteza tudi čez voznikov prostor. Pri oblikovanju vseh elementov sem se vedno znova spraševal, kakšen je položaj voznika v avtomobilu, kje so njegove oči, kakšen je položaj sedenja glede na karoserijo in kolesa avtomobila. Pri oblikovanju je namreč izjemno pomemben občutek za prostorsko interakcijo med voznikom in vozilom. Oblikovanje novega modela Audi A5 že v svoji arhitekturi izžareva dinamično izkušnjo vožnje."

"
Novi Audi A5 je dinamična skulptura z dobro oblikovano karoserijo in močno lego na cesti.
"

Jakob Hirzel

1920x2880-mobile-A5_exterior_design_highlights_limousine_29024B06

Oblikovalcu Jakobu Hirzlu se zdi natančna krivulja napetega strešnega loka, ki poteka vse do stebrička D, zelo pomembna oblikovalska značilnost modela Audi A5.

1920x2880-mobile-A5_exterior_design_highlights_limousine_29024B07

Točka, kjer se strešni lok naslanja na zadnje kolo in vizualno usmerja silo navzdol, daje vozilu dinamičen in izklesan videz.

1920x2880-mobile-A5_exterior_design_highlights_limousine_29024B08
Za športno obliko modela Audi A5 je ključen tudi zadnji del.
1920x2880-mobile-A5_exterior_design_highlights_limousine_29024B09
Po mnenju Jakoba Hirzla ima visokokakovostni svetlobni trak na zadnjem delu modela Audi A5 skoraj čaroben učinek.

 

 

Zadnji del

"Za športno obliko modela Audi A5 je ključen tudi zadnji del. Po eni strani je oblika dinamična zaradi izstopajočega zadnjega spojlerja. Ta ustvarja zanimiv kontrast s svetlobnim trakom, ki se razteza po celotni širini zadka, to je prvi tak primer za znamko Audi v tem segmentu. Ta poudarek me vedno navduši, saj odlično ponazarja 'estetiko v gibanju'. Ima izjemno kakovostni design in skoraj čaroben učinek. To je še posebej opazno pri dinamičnem digitalnem svetlobnem podpisu OLED: jasno boste zaznali, da posamezni elementi podpisa zelo subtilno utripajo v svetlobi, ki izžareva skoraj otipljivo živahnost in toplino ter me vedno spominja na tleče ognjišče. Zaradi te zasnove osvetlitve v kombinaciji z zadnjim spojlerjem je svetlobni trak zelo izrazit in poudarja nezamenljivo obliko vozila."

“Quote”

Video title

Če se vam ne prikažejo slovenski podnapisi, najprej preverite, da je prikaz podnapisov vklopljen - pod ikono CC v spodnjem desnem kotu predvajalnika videa je rdeča črtica. Vklopite jih s klikom na ikono. Za  slovenske podnapise kliknite na sosednjo ikono zobnika in v spustnem meniju pri "Subtitles/CC" izberite "slovenščina".

1920x2880-mobile-A5_exterior_design_highlights_limousine_29024B08

Za športno obliko modela Audi A5 je ključen tudi zadnji del.

1920x2880-mobile-A5_exterior_design_highlights_limousine_29024B09
Po mnenju Jakoba Hirzla ima visokokakovostni svetlobni trak na zadnjem delu modela Audi A5 skoraj čaroben učinek.

A5-limuzina-link
A5-limuzina-link

Zmogljiva. Športna. Čustvena.

Novo Audi A5 limuzino odlikujejo športno-elegantna silhueta, popolnoma digitalizirana notranjost ter zmogljivi in učinkoviti pogoni.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik