inovacije 18.05.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
28.06.2023 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
"Znamka Audi je že zgodaj prepoznala potencial tehnologije OLED v zadnjih lučeh in od takrat še naprej razvija njihovo digitalizacijo. Smo edini avtomobilski proizvajalec, ki je s strateškim in sistematičnim razvojem te svetlobne tehnologije omogočil še več funkcij osvetlitve. Za razliko od točkovnih svetlobnih virov, kot so LED-luči, so OLED-luči panelni žarometi. So bolj učinkoviti, lažji in zagotavljajo bolj enakomerno osvetlitev kot tradicionalni sistemi osvetlitve. Zaradi izjemno visokega kontrasta postopoma prevzemajo vlogo zunanjih zaslonov za komunikacijo med avtomobilom in njegovo okolico. Z digitalizacijo naših zadnjih OLED-luči je zdaj mogoče uporabljati luči za komunikacijo z drugimi udeleženci v prometu, na primer s funkcijo zaznavanja približevanja. V prihodnosti bomo še naprej krepili načine svetlobne komunikacije avtomobila z okolico."
– Stephan Berlitz, vodja razvoja za področje luči pri znamki Audi
Znamka štirih krogov in s tem celotna avtomobilska panoga je leta 2016 začela svojo pot s tehnologijo OLED. Prvo vozilo, ki je za osvetlitev območja za avtomobilom uporabilo tehnologijo OLED, je bil Audi TT RS, paradni konj serije TT.
“quote”
OLED so organske svetleče diode (angl. organic light emitting diodes), ki vsebujejo najmanj dve elektrodi, od katerih je vsaj ena transparentna, sestavljene pa so iz številnih izjemno tankih, manj kot tisočinko milimetra debelih plasti organskih polprevodniških materialov. Da zasvetijo, zadošča že majhna električna napetost, ki znaša od 3 do 4 volte. Barva, ki jo oddajajo, je odvisna od molekul v uporabljenem svetlobnem viru.
Kot panelni žarometi OLED-luči predstavljajo novo raven homogenosti z natančnim prilagajanjem svetlosti. Ta tehnologija ne potrebuje optične opreme, kot so reflektorji ali svetlobni trakovi, OLED-enote pa so zato učinkovite in lahke. Poleg tega ne potrebujejo skoraj nič hlajenja.
Diode OLED je mogoče poljubno nastaviti in razdeliti na posamično krmiljene segmente, kar oblikovalcem daje izjemno svobodo in omogoča nove dinamične funkcije luči. To se kaže zlasti v izjemno visokem kontrastu, ki ga lahko dosežejo segmentirane luči OLED.
“quote”
Le štiri leta kasneje, leta 2020, je znamka štirih krogov naredila naslednji pionirski korak v razvoju tehnologije luči z digitalnimi zadnjimi OLED-lučmi. Prvi avtomobil, ki je bil opremljen s to napredno digitalno tehnologijo, je bil Audi Q5.
Kupci znamke Audi so tako lahko prvič izbrali individualno grafiko zadnjih luči. Kako to deluje? Izbrana grafika oziroma design luči se v zadnje luči prenese prek podatkovnega vodila, ki omogoča, da je vsak posamezen OLED-segment mogoče krmiliti ločeno. Tako je mogoče uresničiti osebne želje voznikov.
"Design zunanjosti je prva vizualna povezava med avtomobilom in človekom. Ker prvi vtis traja, mora takoj posredovati vrednote naše znamke: čustvenost, naprednost, športnost in kakovost. To seveda velja tudi za design luči, ki ima pri znamki Audi prav tako zelo pomembno vlogo. Audi je namreč tudi ponoči prepoznaven že od daleč, ko se mu približate, pa vam njegove luči razkrijejo, za kateri model gre. Z digitalizacijo se odpirajo še številne druge možnosti. Po eni strani se svetlobne grafike, ki jih ponujamo, popolnoma ujemajo z znamko in značajem posameznega modela. Po drugi strani pa našim kupcem omogočajo, da z individualnimi svetlobnimi sekvencami izrazijo svoje želje in razpoloženja."
– César Muntada, vodja oblikovanja luči pri znamki Audi
Audi Q5 z digitalnimi zadnjimi OLED-lučmi in eno od treh grafik, ki jih lahko izbere voznik: V "dinamičnem" načinu v sistemu Audi drive select je na voljo dodatna grafična podoba zadnjih luči.
"Luči predstavljajo pomembno področje inovacij znamke Audi; so del našega genetskega zapisa. Naš cilj je doseči popolno sožitje med celotno obliko vozila in naprednim videzom njegovih digitalnih oči. Navsezadnje avtomobil na prvi pogled določata dve stvari: sorazmerja karoserije podnevi, ponoči, ko sorazmerja niso vidna, pa njegove luči."
– César Muntada, vodja oblikovanja luči pri znamki Audi
Digitalne zadnje luči OLED pa ne omogočajo le izbire najljubšega grafične podobe. Z opcijsko funkcijo zaznavanja približevanja poskrbijo tudi za varnejšo vožnjo. Če se udeleženec v prometu od zadaj približa mirujočemu vozilu Audi Q5 ali A8 na razdalji manj kot dva metra, se v opozorilo samodejno aktivirajo vsi segmenti OLED. Tako se poveča svetlobna površina avtomobila, kar ga naredi veliko bolj opaznega.
V trenutnem modelu Audi A8 digitalne zadnje OLED-luči vključujejo funkcijo zaznavanja približevanja.
V prihodnosti bodo zaradi bistveno večjega števila segmentov in obsežne povezljivosti avtomobila digitalne zadnje luči OLED ponujale še več možnosti prilagajanja, poleg tega pa bodo odprle nove načine komunikacije z drugimi udeleženci v prometu. Audi bo lahko zaznal bližajoče se nevarne situacije, kot je na primer poledica. Z digitaliziranimi zadnjimi lučmi bo lahko opozoril zadaj vozeče voznike, da pravočasno prilagodijo hitrost in razdaljo.
Koncept ideje za opozorilni znak v digitalnih zadnjih OLED-lučeh.
Trenutno je tehnologija OLED kot vir svetlobe omejena na dvodimenzionalne OLED-panele, vendar pa bodo novi upogljivi substrati v prihodnosti omogočili upognjene zadnje OLED-luči.
Tridimenzionalni design luči bo omogočil še boljše prileganje svetlobnih elementov zasnovi karoserije avtomobila, poleg tega pa obeta še več možnosti za komunikacijo z okolico in personalizacijo.
Tehnologija prihodnosti: fleksibilne digitalne OLED-luči.
“Quote”
“Quote”
Znamka štirih krogov je simbol naprednega oblikovanja in vrhunske funkcionalnosti na področju tehnologije osvetlitve. Kar se je začelo z digitalnimi zadnjimi lučmi OLED v modelu Q5, še zdaleč ni končano. Tudi v prihodnje bodo revolucionarne digitalne zadnje OLED-luči slogan "Prednost je v tehniki" spreminjale v resničnost.
Video je v angleškem jeziku. Za slovenske podnapise najprej preverite, če so podnapisi vklopljeni (pod ikono CC v spodnjem desnem kotu posnetka je rdeča črta).
V nastavitvah (zobato kolo v spodnjem desnem kotu) izberite slovenski jezik podnapisov.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.