Logičen naslednji korak: sistem MHEV plus v vozilu Audi A6 Avant

Novi Audi A6 Avant s hibridnim sistemom MHEV plus1 zmanjšuje izpuste ogljika, hkrati pa povečuje zmogljivost in udobje vožnje. Matthias Honzen, vodja razvoja motorjev z notranjim zgorevanjem in hibridnih pogonskih sistemov pri družbi Audi, nam je pojasnil, kako deluje tehnologija.

26.09.2025 Avtor: Patrick Morda  Fotografije: Audi AG, Tobias Sagmeister

G. Honzen, novi Audi A6 Avant je opremljen z novo tehnologijo MHEV plus. Kaj pomeni ta kratica?

Gre za nadgradnjo sistema Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV, blagi hibrid). Ta tehnologija je danes že povsem uveljavljen standard in omogoča rekuperacijo dela zavorne energije, ki se vrača v sistem. Tipičen primer je samodejni sistem start-stop, ki ga poznamo pri številnih vozilih. MHEV je prvi, tehnično manj zahteven korak k delni elektrifikaciji pogona, vendar še brez možnosti povsem električne vožnje. 

 

Z dodatkom "plus" pa je zdaj drugače?

MHEV plus je za nas naslednji logični korak, tako z vidika učinkovitosti kot vozniške izkušnje. V novem modelu Audi A6 Avant smo z MHEV plus dosegli prihranek ogljičnih izpustov do 17 gramov na kilometer v primerjavi s predhodnim modelom brez te tehnologije.

Portret Matthiassa Honzna.
Matthias Honzen je pri podjetju Audi zaposlen že 17 let. Diplomirani strojnik je januarja 2025 postal vodja razvoja motorjev z notranjim zgorevanjem in hibridnih pogonskih sistemov pri družbi Audi AG.

 

Hibridna tehnologija v modelu Audi A6 Avant

Kako sistem MHEV plus vpliva na vozniško izkušnjo?

Novi Audi A6 Avant z MHEV plus poleg večje zmogljivosti rekuperacije in višje električne moči ponuja tudi možnost vožnje na elektriko, saj omogoča višjo stopnjo elektrifikacije. V določenih situacijah je občutek za volanom podoben kot pri povsem električnem vozilu (BEV – Battery Electric Vehicle).

 

Ali je mogoče novi Audi A6 Avant z MHEV plus voziti izključno na električni pogon?

Sistem omogoča povsem električno vožnjo pri počasnih manevrih, na primer pri parkiranju ali zapuščanju parkirnega mesta. Vendar pa hibridni sistem ni zasnovan z mislijo na električni doseg, njegova naloga je podpora motorju z notranjim zgorevanjem z izkoriščanjem energije zaviranja in električnim pospeškom.

 

Kdaj voznik opazi električno podporo?

Sistem deluje pri hitrostih od 0 do največ 140 km/h. Občutimo ga denimo pri še bolj odzivnem in živahnem speljevanju, ali ko na avtocesti umaknemo nogo s pedala za plin. Če nato znova rahlo pospešimo in je 18 kW električne moči dovolj za ohranjanje hitrosti, se motor z notranjim zgorevanjem ne vklopi takoj. Poleg tega 48-voltni sistem napaja električni kompresor klimatske naprave, kar pomeni, da je mogoče v notranjosti vozila ohranjati želeno temperaturo tudi takrat, ko je motor ugasnjen, na primer med tako imenovanim jadranjem ali ob mirovanju pri rdeči luči.

Video title

“quote”

“quote”

Portret Matthiassa Honzna.

Hibridna tehnologija v modelu Audi A6 Avant

Kako sistem MHEV plus vpliva na vozniško izkušnjo?

Novi Audi A6 Avant z MHEV plus poleg večje zmogljivosti rekuperacije in višje električne moči ponuja tudi možnost vožnje na elektriko, saj omogoča višjo stopnjo elektrifikacije. V določenih situacijah je občutek za volanom podoben kot pri povsem električnem vozilu (BEV – Battery Electric Vehicle).

 

Ali je mogoče novi Audi A6 Avant z MHEV plus voziti izključno na električni pogon?

Sistem omogoča povsem električno vožnjo pri počasnih manevrih, na primer pri parkiranju ali zapuščanju parkirnega mesta. Vendar pa hibridni sistem ni zasnovan z mislijo na električni doseg, njegova naloga je podpora motorju z notranjim zgorevanjem z izkoriščanjem energije zaviranja in električnim pospeškom.

 

Kdaj voznik opazi električno podporo?

Sistem deluje pri hitrostih od 0 do največ 140 km/h. Občutimo ga denimo pri še bolj odzivnem in živahnem speljevanju, ali ko na avtocesti umaknemo nogo s pedala za plin. Če nato znova rahlo pospešimo in je 18 kW električne moči dovolj za ohranjanje hitrosti, se motor z notranjim zgorevanjem ne vklopi takoj. Poleg tega 48voltni sistem napaja električni kompresor klimatske naprave, kar pomeni, da je mogoče v notranjosti vozila ohranjati želeno temperaturo tudi takrat, ko je motor ugasnjen, na primer med tako imenovanim jadranjem ali ob mirovanju pri rdeči luči.

"
V določenih situacijah lahko Audi A6 Avant vozi izključno na električni pogon.
"

Matthias Honzen

small text

heading

text

button

Poudarek na učinkovitosti in vozniški izkušnji

Kako ste to dosegli s tehnološkega vidika?

Tehnologija temelji na treh ključnih komponentah. Prva je tako imenovani generator pogonskega sklopa (TSG), kompaktni elektromotor z integrirano močnostno elektroniko in sinhronskim motorjem s trajnimi magneti (PMSM). Druga je 48-voltna baterija, v kateri se shranjuje energija, pridobljena z rekuperacijo. Tretja komponenta pa je jermenski zagonski alternator (BAS), ki skrbi za zagon motorja in oskrbo baterije z električno energijo. Pomemben del sistema MHEV plus je tudi občutno izboljšan sistem za uravnavanje zaviranja.

 

Ta sistem skrbi za rekuperacijo oziroma vračanje energije. V nasprotju s priključnimi hibridi tu ni priključka za polnjenje.

Tako je. Integrirani sistem za uravnavanje zaviranja zagotavlja optimalno rekuperacijo brez mehanskega zaviranja, s katero je mogoče pridobiti do 25 kW energije. Sistem omogoča zaviranje brez trenja, potrebno pojemanje pa doseže z rekuperacijo. Mehanske zavore na kolesih se vključijo šele, ko voznik močneje pritisne na pedal. Občutek pri zaviranju pri tem ostane nespremenjen.

 

Audi A6 Avant v številkah

 

MHEV plus: rezultat usklajenega ekipnega dela

V vašem glasu je slišati ponos.

Razvoj je bil izjemno kompleksen in raznolik, saj je zajemal številne komponente vozila, od baterije in delov elektromotorja do usklajevanja sistemov z motorjem z notranjim zgorevanjem in menjalnikom, da so prehodi med električnim, hibridnim in klasičnim načinom vožnje čim bolj tekoči in elegantni. Poleg tega pa sta tu še razvoj programske opreme in akustike. Glede na to, koliko različnih razvojnih oddelkov je moralo sodelovati, gre za res izjemen ekipni dosežek.

 

Kaj vas najbolj navdušuje?
Znižanje izpustov CO₂ je pomemben dosežek. A številke o porabi same po sebi niso ravno razburljive, daleč od tega. Ko pa občutiš, kako deluje sistem MHEV plus, kako poteka električna vožnja, potem ugotoviš, da je prihranek izpustov lahko tudi nekaj zabavnega. Takoj začutiš, da se ni treba ničemur odpovedati – prav nasprotno: dejstvo, da smo te prednosti razvili tako, da jih lahko uporabniki resnično občutijo, me vedno znova navduši.

 

small text

heading

text

button
Matthias Honzen kaže model generatorja pogonskega sklopa.

Kompakten in zmogljiv električni modul, generator pogonskega sklopa, je v pogonski sklop vključen prek menjalnika.

Projekcijska shema prikazuje pogonski sklop Audija A6, pred njo stoji Matthias Honzen stoji pred projicirano shemo pogonskega sklopa modela Audi A6.

Kot tehnični vodja projekta za pogonsko tehnologijo platforme PPC (Premium Platform Combustion) je Matthias Honzen sodeloval pri razvoju novega modela Audi A6 Avant.

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

1 Oprema se razlikuje glede na izbrani motor. Sistem MHEV plus na osnovi 48-voltnega električnega omrežja podpira klasične motorje TFSI in TDI ter združuje nižje izpuste CO₂ z večjo zmogljivostjo. Generator pogonskega sklopa in dodatna 48-voltna litij-železo-fosfatna baterija omogočata električno vožnjo, parkiranje in manevriranje ter povečano moč rekuperacije. Rezultat so manjša poraba goriva in nižji izpusti CO₂. Generator pogonskega sklopa ima tudi funkcijo “boost”, s katero lahko za kratek čas motorju z notranjim zgorevanjem doda do 18 kW električne moči.
 
 

Audi-A6-Avant-FT
Audi-A6-Avant-FT

Novi Audi A6 Avant: najbolj športna oblika poslovnega razreda

Novi Audi A6 Avant je bolj dinamičen, učinkovit in digitalen kot kdaj koli prej ter bolje kot katerokoli drugo vozilo uteleša kakovost in udobje v premijskem segmentu višjega razreda. 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik