Tehnološki preskok v zmogljivosti polnjenja

Pri zasnovi in razvoju visokonapetostne baterije za platformo Premium Platform Electric (PPE) je znamka Audi v ospredje postavila tako doseg kot zmogljivost polnjenja. Z naprednim toplotnim managementom, 800-voltnim električnim sistemom in številnimi ukrepi za učinkovitost novih elektromotorjev lahko vozite in polnite brez skrbi. K temu prispevata tudi storitev Audi charging in vse večja mreža Audijevih polnilnih središč za hitro polnjenje v mestih.

27.02.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Polnilne postaje Ionity

 

Pri približno desetodstotni napolnjenosti baterije zadostuje že deset minut polnjenja na hitrih polnilnicah z največjo močjo 270 kW, da Audi Q6 e-tron v idealnih pogojih pridobi do 255 kilometrov dosega. Zasluga za to gre 800-voltni arhitekturi, novi predkondicionirani visokonapetostni bateriji in novemu prediktivnemu uravnavanju temperature v platformi PPE.

Visokonapetostna baterija modela Audi Q6 e-tron je sestavljena iz dvanajstih modulov s skupno kapaciteto 100 kWh (neto 94,9). Po prihodu na trg bo tej različici sledila še ena z desetimi baterijskimi moduli in skupno kapaciteto 83 kWh. Za polnjenje visokonapetostne baterije z 10 na 80 odstotkov potrebujete zgolj 21 minut. K uporabniku prijazni zmogljivosti polnjenja modelov na platformi PPE bistveno prispeva visoka moč polnjenja, ki se ohranja dlje časa. Največja moč polnjenja serijskega modela Audi Q6 e-tron z enosmernim tokom znaša 270 kW.

Na polnilnih postajah, ki delujejo s 400-voltno tehnologijo, je pri modelu Audi Q6 e-tron mogoče tako imenovano vzporedno deljeno polnjenje. To pomeni, da se 800-voltna baterija razdeli v dve bateriji z enako napetostjo, ki se lahko vzporedno polnita z močjo do 135 kW. Po potrebi se obe polovici baterije najprej izenačita na enako raven napolnjenosti, nato pa se polnita skupaj.

Polnilni sistem podpira mednarodni standard CCS (Combined Charging System). Za hitro in zanesljivo polnjenje skrbi visokozmogljivi računalnik HCP 5, ki upravlja proces znotraj nove domenske računalniške strukture elektronske arhitekture E3 1.2. Komunikacijska krmilna enota SACID (Smart Actuator Charging Interface Device) služi kot vmesnik za povezavo med vozilom in polnilnico ter prenaša standardizirane podatke v domenski računalnik HCP 5.

Za evropske modele na platformi PPE znamka Audi načrtuje možnosti polnjenja z enosmernim in izmeničnim tokom s kombiniranim priključkom CCS na levi zadnji strani vozila. Na nasprotni strani vozila bo nameščen dodaten priključek za izmenični tok. Serijski modeli Audi Q6 e-tron se polnijo z izmeničnim tokom z močjo 11 kW, kar pomeni, da lahko prazno baterijo napolnite čez noč. Polnjenje z izmeničnim tokom z močjo 22 kW bo kasneje na voljo kot dodatna oprema. Pokrove polnilnih priključkov lahko priročno odprete prek zaslona MMI ali z nežnim pritiskom na pokrov, po odstranitvi polnilnega kabla pa se priključek samodejno zapre.

Modeli Audi Q6 e-tron so serijsko opremljeni s funkcionalnostjo Plug & Charge, ki je trenutno na voljo na polnilnih postajah IONITY in polnilnicah drugih operaterjev, število ponudnikov pa se bo še povečevalo. Po enkratni aktivaciji v vozilu morate za polnjenje zgolj priključiti polnilni kabel. Vozilo in polnilna postaja komunicirata prek šifrirane povezave. Polnjenje se začne samodejno, plačilo pa se izvede s plačilnim sredstvom, ki ste ga shranili v aplikaciji myAudi, na primer kreditno kartico.

Polnjenje modela Audi Q6 e-tron.
Modeli Audi Q6 e-tron so serijsko opremljeni s funkcionalnostjo Plug & Charge, ki je trenutno na voljo na polnilnih postajah IONITY in polnilnicah drugih operaterjev.

 

Zanesljiva polnilna infrastruktura s storitvijo Audi charging in polnilnimi središči Audi

Lastniki električnih vozil znamke Audi imajo na voljo zanesljivo polnilno infrastrukturo v obliki storitve Audi charging, ki obstaja od leta 2023, in polnilnih središč Audi – hitrih polnilnic v mestih, ki jih lahko rezervirate vnaprej. Audi charging nudi preprost dostop do široke mreže približno 630.000 polnilnih mest v 29 evropskih državah. Med njimi je okoli 3.000 hitrih polnilnic (HPC) ponudnika IONITY, ki so razporejene predvsem ob glavnih prometnicah in omogočajo hitro polnjenje z močjo do 350 kW. Vsi kupci novih povsem električnih vozil Audi lahko že od prvega dne polnijo po ugodnih cenah z nakupom enega od naročniških paketov, ki se lahko preprosto upravljajo prek aplikacije myAudi.

Z nedavno odprtimi polnilnimi središči Audi v Salzburgu, Münchnu in Frankfurtu se je mreža mestnih polnilnic, ki kot pomožne hranilnike uporabljajo rabljene baterije, razširila na skupno šest lokacij, v načrtu pa so tudi že nove lokacije.

Poleg prvega polnilnega središča Audi z 200 kvadratnih metrov velikim salonom za počitek v Nürnbergu so na voljo tudi kompaktnejše polnilne postaje v Zürichu, Berlinu, Salzburgu, Münchnu in Frankfurtu. Vsaka od njih ima po štirimi polnilnice z visoko močjo (HPC), na katerih lahko polnite z močjo do 320 kW. Pametno in dinamično uravnavanje obremenitve v polnilnih središčih Audi skrbi za učinkovito rabo obstoječega električnega omrežja.

Video title

“quote”

“quote”

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Audi Q6 e-tron
Audi Q6 e-tron

Izjemen doseg modela Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron je z odličnim električnim dosegom, z zmogljivim in priročnim polnjenjem ter napredno povezljivostjo idealni sopotnik tako za vsakodnevne vožnje kot tudi za brezskrbne daljše izlete.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik