Umetna inteligenca v proizvodnji vozil Audi

Znamka Audi v svojih proizvodnih procesih že uporablja tehnologijo umetne inteligence. Strokovnjaka za umetno inteligenco Rüdiger Eck in Stefan Keckl sta nam razkrila, na kakšen način Audi uporablja umetno inteligenco in zakaj bodo ljudje tudi v tovarnah prihodnosti ostali nepogrešljivi. 

24.02.2023 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Strokovnjaka za umetno inteligenco si ogledujeta vozilo Audi RS 5.
Stefan Keckl (levo) in Rüdiger Eck z vozilom Audi RS 5 na proizvodni liniji v Ingolstadtu: v skladu z geslom “Prednost je v tehniki” je Audi prvi proizvajalec avtomobilov, ki v proizvodnji uporablja umetno inteligenco.

 

Eck, g. Keckl, kaj je umetna inteligenca?

Rüdiger Eck: Izraz "umetna inteligenca" nam daje misliti, da računalnik posnema človeško inteligenco. V resnici pa umetna inteligenca danes pomeni zelo hitro statistično vrednotenje, ki sprejema odločitve na podlagi podatkov.

Stefan Keckl: Ko danes učimo algoritme umetne inteligence, oseba izbere podatke in določi, česa se bo umetna inteligenca naučila. Tako lahko kadar koli transparentno pokažemo, kako je bila umetna inteligenca ustvarjena.

 

Kako velik potencial ima umetna inteligenca v proizvodnji avtomobilov?

Eck: V proizvodnji pri nastanku izdelka sodeluje zelo veliko število ljudi in strojev. Medsebojni vplivi med različnimi koraki v celotni verigi so zelo zapleteni. Hkrati se ustvari tudi izjemno velika količina visokokakovostnih in strukturiranih podatkov, zaradi česar je proizvodnja popolno področje za uporabo umetne inteligence. Ta lahko poenostavi in avtomatizira procese ter obenem zagotovi kakovost izdelkov in poveča donosnost. Danes predvidevamo, da lahko digitalizacija skupne tovarniške stroške zmanjša do 30 odstotkov, odločilna pri tem je umetna inteligenca.

Keckl: Umetna inteligenca omogoča tudi večjo preglednost procesov odločanja in jih hkrati še bolj ciljno nadzoruje. Proizvodnjo želimo dan za dnem izboljševati in umetna inteligenca je odlično orodje, ki nam lahko pri tem pomaga.

Video title

“quote”

“quote”

Rüdiger Eck in Stefan Keckl se pogovarjata ob vozilu Audi RS 6.

 

 

 

 

 

Kje Audi že danes uporablja umetno inteligenco v proizvodnji?

Keckl: Trenutno umetno inteligenco v proizvodnji uporabljamo na dveh področjih. Eno področje uporabe je izdelava karoserij na lokaciji v Neckarsulmu, kjer umetna inteligenca spremlja kakovost točkovnega varjenja. Na podlagi podatkov iz varilnega aparata ugotavlja, ali so posamezna zvarna mesta v redu ali ne. Audijevim zaposlenim tako ni več treba preverjati vsakega zvarnega mesta posebej, temveč se lahko osredotočijo le na tista, ki izstopajo.

Eck: Drugi primer uporabe je v tiskarni v Ingolstadtu. Tam umetna inteligenca preverja slike stisnjenih delov, da bi odkrila razpoke. Danes opravlja podporno nalogo, tako da operaterju pokaže predizbor problematičnih kosov, v prihodnosti pa bo umetna inteligenca odločitve sprejemala samostojno. Ta primer uporabe ima dve prednosti. Prvič, korak je avtomatiziran, in drugič, umetna inteligenca pomaga operaterju pri delu.

 

 

Rüdiger Eck (levo) in Stefan Keckl s svojo ekipo pri znamki Audi razvijata rešitve, ki bodo umetni inteligenci omogočile nadaljnje izboljšanje proizvodnih procesov.

"
Digitalizacija lahko skupne tovarniške stroške zmanjša do 30 odstotkov.
"

Rüdiger Eck

small text

heading

text

button

V Audijevi stiskalnici v Ingolstadtu umetna inteligenca preiskuje morebitne razpoke na stisnjenih delih.
V Audijevi stiskalnici v Ingolstadtu umetna inteligenca preiskuje morebitne razpoke na stisnjenih delih. S predizborom problematičnih kosov Audijevim zaposlenim pomaga pri nadzoru kakovosti.

 

Če umetna inteligenca že danes avtomatizira procese v proizvodnji in v nekaterih primerih deluje natančneje kot ljudje, ali niso scenariji prihodnosti, v katerih v tovarnah ne bo več ljudi, vendarle realistični?

Eck: Odgovor je odločen ne. Vzemimo za primer montažna dela v avtomobilski proizvodnji. Tu je možnost, da bi umetna inteligenca nadomestila delavce, najmanjša. Naloge, ki jih opravljajo, so zahtevna mešanica kognitivnih sposobnosti, fizičnega gibanja in čutnega zaznavanja. Ne smemo podcenjevati te zahtevnosti, ki jo ljudje nedvomno obvladajo bolje od robotov. Po drugi strani pa lahko umetna inteligenca prevzame dela, pri katerih ljudje niso tako spretni, na primer analiziranje velikih količin podatkov ali ponavljajoče se naloge.

Keckl: Da bi zaposlene navdušili za umetno inteligenco in odpravili tovrstne pomisleke, jim je treba predvsem pojasniti, kaj umetna inteligenca je in kakšne so njene prednosti. Če zaposleni niso seznanjeni s tem, se hitro začnejo upirati, ker tema ostaja preveč abstraktna.

 

Na katerih področjih se bo umetna inteligenca v prihodnosti uporabljala v proizvodnji vozil Audi?

Eck: Štiri področja so, na katerih lahko v celoti izkoristimo potencial umetne inteligence. Prvič, z opozarjanjem na napake lahko izboljša kakovost izdelkov. Drugič, napake lahko prepreči tako, da ljudi razbremeni dela, ki se ponavlja in ne ustvarja dodane vrednosti. Tretjič, umetna inteligenca lahko optimizira procese z odkrivanjem povezav, ki jih ljudje ne prepoznajo. Tako se poveča učinkovitost in znižajo stroški. In nenazadnje lahko umetna inteligenca pogosto pomaga pri povečanju proizvodnje in učinkovitosti procesov ali strojev.

Strokovnjaka za umetno inteligenco v pogovoru.

 

Torej bodo ljudje in umetna inteligenca sodelovali?

Eck: V umetni inteligenci vidimo potencial za pomoč ljudem. Tako kot v različnih asistenčnih sistemih v naših avtomobilih, ki nas opozarjajo in nam pomagajo preprečiti nesreče. Ljudje velikokrat sprejemamo odločitve na podlagi občutka, vendar ne vemo, ali so sploh pravilne in vzdržne. Umetna inteligenca nam lahko pomaga pri sprejemanju pravilnih odločitev in tudi pri kasnejšem prepoznavanju napak. Ljudje bomo vedno delali napake, umetna inteligenca pa nam bo omogočila, da jih bomo v prihodnosti takoj opazili.

Keckl: Že zdaj pripravljamo možnosti, da bodo lahko končni uporabniki sami oblikovali manjše rešitve umetne inteligence. Zaposlenim želimo omogočiti, da se sami organizirajo kot ekipa. Pri tem se lahko zanesejo, da bo umetna inteligenca zaznala morebitne napake, in se osredotočijo na svoje dejansko delo. Tako umetna inteligenca postane resnično zabavna, saj ljudem omogoča, da so samostojni.

 

 

Strokovnjaka za umetno inteligenco Stefan Keckl (levo) in Rüdiger Eck pojasnjujeta, kako znamka Audi uporablja umetno inteligenco v proizvodnji in zakaj bodo ljudje tudi v tovarnah prihodnosti ostali nepogrešljivi.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title
"
Moramo in želimo postati podjetje, ki temelji na podatkih.
"

Rüdiger Eck

Koliko ljudi se v podjetju Audi ukvarja z umetno inteligenco v proizvodnji?

Eck: Trenutno na področju umetne inteligence v proizvodnji dela približno 60 ljudi, ki se spoznajo na obdelavo podatkov. Približno dvanajst jih dela na področju strojnega učenja in podatkovne znanosti.

Keckl: Ekipi se je pridružilo tudi veliko ljudi, ki prinašajo ogromno strasti in znanja s področja proizvodnih procesov, zdaj pa se usposabljajo na področju umetne inteligence. To se zelo dobro obnese.

Eck: Trenutno razvijamo sisteme umetne inteligence za proizvodnjo. Da pa bi umetna inteligenca dosegla svoj polni potencial, moramo sprejemati odločitve, ki temeljijo na podatkih, na ravni celotnega podjetja. Moramo in želimo postati podjetje, ki temelji na podatkih.

 

 

“Quote”

Video title

Načrt za prihodnost
Načrt za prihodnost

Načrt za proizvodnjo prihodnosti

Kot del prehoda na električno mobilnost znamka Audi svoje tovarne po vsem svetu pripravlja na proizvodnjo povsem električnih avtomobilov. Preberite, kako.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik