Ustvarjalno sodelovanje s kupci

Koncept Audi urbansphere1 je bil oblikovan v soustvarjalnem procesu, ki je upošteval želje potencialnih kupcev.

20.05.2022 Avtor: Bernd Zerelles  Fotografije: Audi AG

Oblikovalci podjetja Audi so svoje digitalne načrte koncepta Audi urbansphere delli s potencialnimi kupci in o njih razpravljali v virtualnem prostoru

V soustvarjalnem procesu so oblikovalci podjetja Audi svoje digitalne načrte koncepta Audi urbansphere1 delili s potencialnimi kupci in o njih razpravljali v virtualnem prostoru.

 

Marc Lichte, glavni oblikovalec pri znamki Audi, prizna: “Sprva sem bil nekoliko v dvomih, saj nisem bil prepričan, kako bo to delovalo. Pri oblikovanju avtomobila je vedno v središču kupec. Da bi s kupci dejansko sodelovali kot z enakovrednimi partnerji v procesu, tega pa nismo še nikoli počeli.” Tudi za Mariusa Kohlheppa, vodjo oddelka Customer Insight & Trend Research pri znamki Audi, je bil to neznan teren: “Seveda ni treba posebej poudarjati, da smo se tudi v preteklosti odzivali na potrebe kupcev, ki smo jih odkrili pri raziskavah trga. Toda kupcev na tak način nismo še nikoli vključili že kar na samem začetku procesa. Tokrat smo se zavestno odločili, da bomo delali drugače, da bi spremenili naš način razmišljanja.”

Novo konceptno vozilo je znamki štirih krogov omogočilo nov pristop k oblikovanju. Ker je Audi urbansphere¹ namenjen vožnji na delo in domov v kitajskih megamestih, je k sooblikovanju povabila skupino posebej izbranih spremljevalcev trendov in potencialnih kupcev s Kitajske. V tem sodelovalnem ustvarjalnem procesu so bile potrebe strank zavestno postavljene na prvo mesto že na začetku razvoja vozila.

Video title

“quote”

Oblikovalski studio podjetja Audi v Pekingu

Poleg oblikovalskega sedeža v Ingolstadtu ima Audi oblikovalska studia tudi v Malibuju v Kaliforniji in – od leta 2011 – v Pekingu na Kitajskem. Kot globalna znamka Audi spremlja trende v mobilnosti, umetnosti in kulturi po vsem svetu ter jih prilagaja lokalnim in mednarodnim trgom. Kitajska kot največji posamezni trg znamke in največji prodajni trg na svetu igra posebno vlogo, še posebej zato, ker ustvarja svoje lastne trende in standarde. “Za Kitajce je avto delovno mesto in bivanjski prostor v enem. Je več kot le način potovanja od točke A do točke B, je tudi podaljšek osebnosti, simbol individualnosti in predvsem premoženja,” pojasnjuje oblikovalec znamke Audi Yunzhou Wu, ki koordinira ekipo za oblikovanje notranjosti. “Estetika vozil je povečini bolj drzna, bolj barvita in na splošno bolj izrazita kot na primer v Evropi. Poleg vozniške izkušnje in ekskluzivnosti v notranjosti postajata vse bolj pomembni povezljivost in interaktivnost – še posebej takrat, ko med konico obtičiš v prometu.”

“quote”

Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi

V oblikovalskem studiu podjetja Audi v Pekingu so se zvrstile tri delavnice. Udeleženci na Kitajskem so se na prizorišču zbrali v živo, kolegi iz Ingolstadta pa so se vključili digitalno in neposredno sodelovali s kupci. Vtisi z delavnic so bili na ta način takoj vpeljani v proces oblikovanja koncepta Audi urbansphere1. Na prvem srečanju so udeleženci opredelili skupno vizijo. Na podlagi tega začetnega prispevka so Audijevi oblikovalci pripravili zasnove in skice, ki so jih skupaj s potencialnimi kupci nato podrobno preučili na drugem srečanju. Na tretji delavnici pa so lahko kupci design konceptnega vozila že spoznali v virtualni resničnosti. Čeprav fizični model avtomobila ni obstajal, so se lahko v avtomobil usedli z uporabo VR-očal, oblikovalci pa so jim medtem pojasnjevali svoje izbire.

Kitajski kupci so se z idejami osredotočili predvsem na notranjost konceptnega vozila Audi urbansphere1. Zasebni prostor je namreč še posebej redka dobrina v kitajskih megamestih, kjer vozila poleg doma in delovnega mesta služijo kot tretji bivanjski prostor. S tem v mislih je bil koncept Audi urbansphere1 zasnovan kot zasebni salon in hkrati mobilna pisarna z bogato visokotehnološko opremo.

 

Marc Lichte, vodja oblikovanja pri znamki Audi, je bil glede sodelovanja kupcev sprva v dvomih, vendar si je hitro premislil.

Celotna oblikovalska ekipa je proces soustvarjanja doživljala kot poživljajoč in navdihujoč.

Marc Lichte

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Oblikovalec Yunzhou Wu koordinira ekipo za oblikovanje notranjosti v Audijevem oblikovalskem studiu v Pekingu

Oblikovalec Yunzhou Wu koordinira ekipo za oblikovanje notranjosti v Audijevem oblikovalskem studiu v Pekingu, kjer so bili odzivi potencialnih kupcev neposredno upoštevani v procesu oblikovanja.

Raziskovanje notranjosti Audi urbansphere v virtualni realnosti

Čeprav fizičnega modela konceptnega vozila Audi urbansphere1 še ni bilo, so lahko kupci njegovo notranjost raziskovali v virtualni resničnosti.

Oblikovalec Yunzhou Wu med delavnico pretresa ideje s potencialnimi kupci.

Oblikovalec Yunzhou Wu med delavnico pretresa ideje s potencialnimi kupci.

Stephan Fahr-Becker, vodja oblikovanja pri Audi Kitajska

Stephan Fahr-Becker, vodja oblikovanja pri Audi Kitajska, je predstavil zgodnjo zasnovo konceptnega vozila Audi urbansphere1, o kateri so razpravljali udeleženci delavnic.

Marc Lichte pojasni: “Čeprav je Kitajska na področju digitalizacije daleč pred nami, se je v procesu soustvarjanja izkazalo, da kupci hrepenijo po priložnostih za digitalno razstrupljanje. Po eni strani jim je ogromen zaslon za razvedrilo v avtu všeč, a si hkrati želijo tudi možnost popolnega miru.” S tem v mislih je Audijeva oblikovalska ekipa razvila transparenten OLED-zaslon, ki se s strešnega predela navpično spusti v prostor med sprednjo in zadnjo vrsto sedežev. Ko zaslon ni v uporabi, lahko potniki vidijo skozenj.

Oblikovalci podjetja Audi so se odzvali na predloge kitajskih kupcev tako pri osnovnem konceptu vozila kot tudi pri manjših podrobnostih. Elementi, kot so velika steklena kupola, notranja preproga, zasnovana kot sodobna različica zenovskega vrta, in oblika sedežev, ki potnikom daje občutek, da so v avtu zapredeni v kokon, so vsi rezultat predlogov, ki so jih bodoči kupci podali v pogovoru z oblikovalci.

Vodja oddelka Customer Insight & Trend Research pri znamki Audi Marius Kohlhepp

Vsi so pozdravili sodelovanje s potencialnimi kupci pri razvoju tega najnovejšega vozila. Stephan Fahr-Becker, vodja oblikovanja pri Audi Kitajska, je povedal: “Po mojem mnenju je upoštevanje kupcev že v zelo zgodnji fazi razvoja vozila ključnega pomena pri ustvarjanju izdelkov, ki so usmerjeni k uporabniku. Razprave so bile osvežujoče in zelo zabavne.” Tudi strateg za trende Marius Kohlhepp meni, da je bilo sodelovanje zelo koristno: “Potencialni kupci so bili navdušeni nad priložnostjo, da so lahko odprto in neposredno sodelovali z oblikovalci kot enakovredni partnerji. Tovrstno sodelovanje uspešno združuje ljudi, ki vozila razvijajo, in tiste, ki jih na koncu uporabljajo.”

Marc Lichte povzame izkušnjo: “Kljub moji začetni zadržanosti je bilo zelo poživljajoče in navdihujoče. Tega ne govorim samo zase, temveč v imenu celotne oblikovalske ekipe. Definicija avtomobila se spreminja. Ni več le stroj, ki ga voziš, temveč postaja prostor za doživetja. Ko se podajamo na pot preobrazbe, moramo poskrbeti, da bomo s seboj vzeli tudi naše kupce. Zdaj ko smo s konceptnim vozilom uspešno preizkusili proces soustvarjanja, sem prepričan, da ima ogromen potencial za celoten razvojni proces, in veselim se oblikovanja prihodnjih konceptov skupaj z bodočimi kupci.”

 

Vodja oddelka Customer Insight & Trend Research pri znamki Audi Marius Kohlhepp soustvarjanje razume tudi kot zasuk v miselnosti.

“Quote”

 

 

Video title
Potencialni kupci so bili navdušeni nad priložnostjo, da so lahko neposredno sodelovali z oblikovalci kot enakovredni partnerji.

Marius Kohlhepp

 

 

“Quote”

Video title

Oblikovalski studio podjetja Audi v Pekingu

Poleg oblikovalskega sedeža v Ingolstadtu ima Audi oblikovalska studia tudi v Malibuju v Kaliforniji in – od leta 2011 – v Pekingu na Kitajskem. Kot globalna znamka Audi spremlja trende v mobilnosti, umetnosti in kulturi po vsem svetu ter jih prilagaja lokalnim in mednarodnim trgom. Kitajska kot največji posamezni trg znamke in največji prodajni trg na svetu igra posebno vlogo, še posebej zato, ker ustvarja svoje lastne trende in standarde. “Za Kitajce je avto delovno mesto in bivanjski prostor v enem. Je več kot le način potovanja od točke A do točke B, je tudi podaljšek osebnosti, simbol individualnosti in predvsem premoženja,” pojasnjuje oblikovalec znamke Audi Yunzhou Wu, ki koordinira ekipo za oblikovanje notranjosti. “Estetika vozil je povečini bolj drzna, bolj barvita in na splošno bolj izrazita kot na primer v Evropi. Poleg vozniške izkušnje in ekskluzivnosti v notranjosti postajata vse bolj pomembni povezljivost in interaktivnost – še posebej takrat, ko med konico obtičiš v prometu.”

Notranjost konceptnega vozila Audi urbansphere1 je prostoren salon in oaza miru med prometno konico v megamestih.

Rezultat ustvarjalnega sodelovanja: notranjost konceptnega vozila Audi urbansphere1 je prostoren salon in oaza miru med prometno konico v megamestih.

¹Prikazano je konceptno vozilo in ni dostopno kot serijski model.

Konceptno vozilo Audi urbansphere: ustvarjeno za megamesta
Konceptno vozilo Audi urbansphere: ustvarjeno za megamesta

Konceptno vozilo Audi urbansphere: ustvarjeno za megamesta

Dočakali smo še tretje konceptno vozilo iz nove družine sfer, ki z najrazkošnejšo notranjostjo doslej in visokotehnološko opremo preživljanje časa med vožnjo povzdiguje na novo raven.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik