E-mobilnost 27.02.2025
Za potrebe proizvodnje modela Audi Q6 e-tron dnevno sestavijo približno tisoč visokonapetostnih baterij, 90 odstotkov dela je avtomatiziranega. Čas izdelave posamezne baterije se je s prvotnih dveh ur skrajšal na zgolj 55 minut. Baterija za vozila, ki temeljijo na platformi PPE, je sestavljena iz dvanajstih modulov s skupno 180 prizmatičnimi celicami. Znatno povečanje celic v primerjavi s prejšnjimi modeli je neposredno povezano s sistemsko napetostjo 800 voltov, kar zagotavlja optimalno razmerje med dosegom in zmogljivostjo polnjenja. Razmerje med nikljem, kobaltom in manganom v celicah je približno 8:1:1, pri čemer so zmanjšali delež kobalta in povečali delež niklja, kar bistveno prispeva k večji energijski gostoti baterije.
Kapaciteta baterije 100 kWh in moč polnjenja do 270 kW
Novo razvita visokonapetostna baterija za platformo PPE ima poenostavljeno zgradbo. Sestavlja jo dvanajst modulov s 180 prizmatičnimi celicami s skupno bruto kapaciteto 100 kWh (neto 94,9 kWh). V vsakem modulu je zaporedno povezanih 15 elektrokemičnih celic. Najvišja moč polnjenja znaša 270 kW. V modelski družini Audi Q6 e-tron je na voljo tudi različica baterije s kapaciteto 83 kWh, ki jo sestavlja deset modulov s 150 celicami. Zaradi optimizirane kemične sestave celic in naprednega toplotnega managementa je na hitrih polnilnicah mogoče napolnjenost baterije s kapaciteto 100 kWh z 10 na 80 odstotkov povečati v zgolj 21 minutah. V samo desetih minutah polnjenja pa je mogoče doseg podaljšati za do 255 kilometrov.
Zmanjšano število modulov prinaša številne prednosti. Baterija, ki jo je mogoče modularno uporabljati v modelih z visokim ali ravnim dnom, zavzame manj prostora, je lažja in se bolje integrira v konstrukcijo vozila ter njegov hladilni sistem. Potrebuje tudi manj kablov in visokonapetostnih priključkov ter vijačnih pritrditev. Krajše električne povezave med moduli bistveno zmanjšujejo izgube in težo. Hladilna plošča, vgrajena v ohišje baterije, zagotavlja enakomeren prenos toplote in s tem skoraj optimalno vzdrževanje temperature baterije. Zaščitni stranski pragovi iz toplotno obdelanega jekla niso nameščeni na baterijo, temveč so trdno pritrjeni na karoserijo. Nova je tudi obloga podvozja iz vlaken in kompozitnih materialov, ki dodatno zmanjšuje težo in izboljšuje toplotno izolacijo baterije, kar omogoča učinkovitejše ogrevanje ali hlajenje baterije.