Milano

Vizija letenja

Predstavljamo vam Pop.Up Next – samovozeči, samoleteči, avtonomni, električni koncept letečega taksija, ki smo ga z Italdesignom razvili pri Audiju. Angus Frazer razmišlja o vplivu, ki bi ga lahko imel na življenje v mestih prihodnosti.

14.12.2020 Avtor: Angus Frazer  Fotografije: Greg White

Audijevo konceptno vozilo Pop.up Next

Kolikokrat ste že sedeli v nepremičnem zastoju na cesti in sanjarili o tem, da bi pritisnili gumb na prestavni ročici ali k sebi potegnili volan, se dvignili nad vse ostale udeležence v gneči in odleteli proč? Te sanje so seveda nemogoče. Pa so res? Vsekakor ne moremo od velikih proizvajalcev avtomobilov pričakovati, da bi jih vzeli resno. Kljub temu so leta 2017 na Avtomobilskem salonu v Ženevi predstavili maketo nečesa, kar je bilo videti kot leteči avto v naravni velikosti. In tam, na njenem nosu, je bil Audijev znak s štirimi krogi, ki sta ga spremljala znaka Italdesign in Airbus. Konceptno vozilo je naslednik starejšega projekta Pop.Up, ki ga je Audijevo oblikovalsko in inženirsko podjetje Italdesign iz Milana predstavilo na istem avtosalonu.

"Ustvarjamo samo reči, ki lahko v kakršnikoli obliki postanejo resnične. Koncept potrebuje tehnologijo, da bi bil izvedljiv."

Christian Bolognesi, predstavnik podjetja Italdesign

Pop.Up Next pa ni le leteči avto, ampak samovozeč, samoleteč, popolnoma avtonomen električen taksi. Oblikovali smo ga kot večnamensko vozilo s kapsulo za dva potnika. Med vožnjo je pritrjena na štirikolesni popolnoma avtonomni modul, ki ga poganja elektrika. Če želimo z njo leteti, kapsulo ločimo od talnega dela in jo pritrdimo na zračni modul z osmimi rotorji ali pa na dron, ki lahko vzleta vertikalno.

Audijevo konceptno vozilo Pop.up Next

Video title

Na krovu

“Aeronavtični sedeži vsebujejo mrežo, ki se prilagaja vsakemu potniku posebej.”

Nicolas Bussetti, oblikovalec, Italdesign

Konceptno vozilo ima cool in primerno futurističen videz tako zunaj kot tudi znotraj ultra-minimalistične kabine. Svoje podatke in načrtovano pot sem registriral prek aplikacije na pametnem telefonu, zato me je na krovu takoj prepoznal in pozdravil PIA, govoreči pametni osebni asistent (Personal Intelligent Assistant). Za udobnimi sedeži je dovolj prostora za nekaj manjših torb, čeprav bodo serijsko izdelani taksiji verjetno malce manjši. Armatura je en sam velik ekran, tehnologija obogatene resničnosti pa mi omogoča izbiro prikazanih ikon zgolj s pogledom.

Z na dotik občutljivo površino med sedežema si nastavim osvetlitev, ki mi najbolj ustreza, in glasbo, ki jo bom poslušal prek zvočnikov v naslonjalu za glavo. Velike steklene površine pred mano razgrinjajo čudovit razgled na mesto, tla pod mojimi nogami pa niso prozorna. Namenoma, poudari Nicholas. »Želeli smo ustvariti odprto okolje, v katerem bi potniki lahko uživali v izkušnji, hkrati pa smo želeli, da bi se počutili tudi varno.«

“quote”

Audijevo konceptno vozilo Pop.Up Next

Zaupanje je ključno

Kako pa bi se čisto zares počutili v električnem baterijskem dronu brez pilota? »Prepričan sem, da ljudje ne bodo kar takoj brezpogojno zaupali avtonomnemu letečemu vozilu – čeprav že zdaj letimo po svetu v letalih z avtopiloti,« pove Stefano Mancus, eden od koordinatorjev Italdesignove ekipe za električno in elektronsko arhitekturo.

»Do časov, ko bodo leteči taksiji postali resničnost, tam nekje v 2030ih, se bomo že vsi navadili avtonomnih avtomobilov. Poleg tega bo v zraku vedno pri roki človek v nadzornem centru, ki bo potnikom v težavah lahko daljinsko priskočil na pomoč.« Še eno vprašanje, ki zahteva pošten in hiter odgovor: bi se Stefano popeljal z letečim taksijem? »Da,« odvrne nemudoma. »Bi. Ne bi pa bil prvi, to mesto si je že rezerviral naš direktor.«

Eden največjih izzivov, s katerimi se bomo soočili, je zaupanje.

Massimo Martinotti, vodja mobilnostnih rešitev, Italdesign

small text

heading

text

button

Audijevo konceptno vozilo Pop.up Next

Pot je nagrada

Podjetje je leta 2018 na Tednu dronov v Amsterdamu izvedlo prvi javni polet z maketo v razmerju 1:4. Modul za letenje je s kapsulo natančno pristal na modulu za vožnjo, ki se je samodejno odpeljal s prizorišča. S tem so dokazali učinkovitost Airbusovega sistema za združevanje, s katerim se moduli pritrjujejo drug na drugega. Modul za letenje trenutno počiva na stojalu, ki omogoča polnjenje, ko bo vozilo v serijski proizvodnji, pa naj to ne bi bilo več potrebno.

Projekt bo v polni velikosti izvedljiv šele z zmogljivejšemi baterijami, ki danes še ne obstajajo, se pa z njihovim razvojem ukvarja Airbus. Hrupen brneč zvok, ki ga poznamo vsi, ki smo kdaj videli drona v zraku, je drugi izziv, za katerega iščemo rešitev. Pri Italdesignu in Audiju razvijamo baterije in elektromotor za vozni modul. Z e-tronom smo že dokazali, da nam gre to zelo dobro od rok, zato se je eden od naših inženirjev pridružil ekipi Italdesigna v Italiji.

Torej, zamislimo si, da lahko razvijemo tehnologijo, ki bo omogočala varno vožnjo z letečim taksijem, da bomo uspešno premagali vse zakonske ovire in da bodo ljudje z veseljem ne le potovali s tovrstnimi vozili, ampak tudi živeli v mestih, kjer jim bodo letala nad glavami. Kako bi to delovalo v praksi in kdaj lahko pričakujemo, da se bo to zgodilo? »Še kar nekaj časa bo trajalo, da se bo število dronov namnožilo. Morda do 2030,« pojasni Massimo. »Predvidevamo, da jih bo takrat na svetu že nekje med 200.000 in 300.000, od tega nekaj tisoč v mestih, kot je London. Predstavljamo si, da jim bodo v začetku namenjeni posebni zračni koridorji, morda med letališčem in pristajalnim stolpom v središču mesta. Po daljšem času pa bi jim lahko dali na razpolago celotno nebo in več svobode.«

small text

heading

text

button

“Še nekaj časa bo minilo do množičnosti dronov. Morda do leta 2030.”

Massimo Martinotti, vodja mobilnostnih rešitev, Italdesign

Trenutni model je sicer namenjen krajšim vožnjam po mestu, Massimo pa si predstavlja, da bodo z razvojem tehnologije možna tudi daljša potovanja. Prepričan je, da bodo leteči taksiji postali vsakdanjost in se že veseli poletov z njimi. »Konec koncev,« doda z nasmeškom, »človeštvo že od nekdaj sanja o letenju. Že od časov Leonarda da Vincija in njegovih letečih naprav.«

 

 

 

 

Video title

 

 

Audijevo konceptno vozilo Pop.up.next

“Quote”

Video title
Audi e-tron S Sportback
Audi e-tron S Sportback

Audi e-tron S Sportback

Trije zmogljivi elektromotorji, športne linije, doseg do 370 km  in užitek v vožnji. Naelektrena popolnost.

Preberite več

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik