Voznik formule E Lucas di Grassi preizkuša Audi RS e-tron GT

Pozno poletni dan v Neuburgu na Donavi. Pred Audijevim centrom za tekmovalni motošport je parkiran RS e-tron GT, obkrožajo pa ga štirje moški. Voznik formule E v ekipi Audi Sport ABT Schaeffler in prvak sezone 2016/17 Lucas di Grassi se pogovarja s tremi inženirji, ki so zasnovali Audi e-tron GT. To so Dennis Schmitz iz Audija, Jaan-Mattes Reiling iz Audi Sport GmbH in Christian Schröder iz našega razvojnega partnerskega podjetja PSW.

8.12.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Prototip Audi RS e-tron GT in Lucas di Grassi

Lucas di Grassi je profesionalec v vseh pogledih – za volanom, pa tudi izven dirkališč. Brazilec, ki živi v Monaku, vozi Audija že od leta 2012. Leta 2014 je na otvoritveni dirki nove kategorije Formule E osvojil prvo mesto, tri leta kasneje pa zmago ponovil še v ekipi Audi Sport ABT Schaeffler. Najuspešnejši voznik v električni dirkalni seriji je z Audijem kar 32-krat stal na stopničkah.

Takšna silna zmogljivost je značilna tudi za prototip Audi RS e-tron GT, ki je vrhunski Gran Turismo v RS izvedbi. Gre za prvovrsten primerek premium mobilnosti, ki ustreza željam kupcev po moči. Z osebnostjo, ki jo definirajo dinamika, natančnost in visoka učinkovitost, RS e-tron GT nakazuje tudi prihodnost znamke Audi.

Poklicni dirkač pa razmišlja tudi izven okvirjev motošporta. Lucas di Grassi je mednarodni ambasador Združenih narodov za čist zrak, zato so mu tehnične inovacije s trajnostno zaščito podnebja pisane na kožo. Tehnološkega navdušenca iz Monaka seveda močno zanima e-tron GT, ki je naš naslednji električen avto. V Neuburgu smo mu ponudili priložnost, da ta napredni RS model popelje nekaj krogov po preizkusni progi, inženirjem Scmitzu, Reilingu in Schröderju pa s tem priskrbeli tudi strokovni odgovor iz prve roke na vprašanje: ali serijski RS e-tron GT izpolnjuje cilje, ki so si jih zastavili?

V manj kot štirih sekundah od nule do sto kilometrov na uro, pa še kar pospešuje tudi po petih krogih.

Dennis Schmitz: Torej, Lucas, kaj misliš po nekaj krogih?

Lucas di Grassi: O, kako zabaven avto! Gran Turismo je seveda popolnoma drugačen kot dirkalnik, ampak kljub temu vidim veliko stičnih točk. Na primer močan in dolgotrajen pospešek. V manj kot štirih sekundah od nule do sto kilometrov na uro, pa še kar pospešuje tudi po petih krogih. Kako vam je to uspelo?

Christian Schröder: Kot veš, je treba za takšno moč imeti dober toplotni nadzor. E-tron GT ima dva hladilna sistema za tehnične komponente, ki delujejo na dveh različnih temperaturnih nivojih. Hladnejši nadzoruje temperaturo visokovoltažne baterije, toplejši pa skrbi za elektromotorje in elektroniko. Poleg njiju pa imamo še hlajenje in ogrevanje kabine, česar tvoj dirkalnik verjetno nima.

Schmitz: Te štiri sisteme lahko po potrebi povežemo z ventili in dobimo na primer zelo učinkovito toplotno črpalko za notranjost avtomobila. Največja izziva pa sta nedvomno hlajenje visokonapetostnih komponent pod velikimi obremenitvami in hlajenje baterije med hitrim polnjenjem z enosmernim tokom. Konec koncev tu dosegamo izhodno moč 270 kW, kar pomeni tudi precejšnjo vročino.

Prototip Audi RS e-ton GT

Di Grassi: To pa je dosežek. Kar se tiče hlajenja, je e-tron GT s tako napredno tehnologijo bolj inovativen kot moj Formula E dirkalnik. Seveda pa so temperature v formuli še bolj ekstremne, zato baterijo med polnjenjem ohlajamo kar s suhim ledom. Tako si lahko med dirko, ko z nenehnim preklapljanjem med vožnjo in rekuperacijo močno obremenjujemo pogonski sklop, privoščimo več temperaturnega razpona, kar pa, jasno, pregreva baterijo in porablja energijo. V ekstremnih pogojih moram bolj paziti na učinkovitost in porabo energije, da mi je ostane dovolj za zadnjih nekaj krogov.

Jaan-Mattes Reiling: Tudi v našem primeru je pomembno predvidevanje porabe, a na malce drugačen način. S posebno funkcionalnostjo vozniku zagotavljamo možnost celovitega polnjenja na daljši poti. Če ima vklopljeno aktivno navigacijo, mu e-tron predlaga postanke, na katerih lahko napolni baterijo, sistem za toplotno upravljanje pa že pol ure pred polnjenjem temperaturo baterije prilagodi njenemu nivoju energije in kapaciteti polnilnice.

Razvojni proces Audija e-tron GT je bil nenavadno kratek. Ker smo fizične makete nadomestili z virtualnimi, je bilo oblikovanje dokončano zelo zgodaj, razvoj pa je potekal s hitrimi odločitvami prek kratkih kanalov. Vodili smo ga pri Audiju, večino pomembnega dela pa so opravili pri PSW. Audi Sport GmbH je bil zadolžen za vzmetenje, ki ga Lucas di Grassi navdušeno pohvali.

Video title

“quote”

“quote”

small text

heading

text

button

Prototip Audi RS e-tron GT

Di Grassi: Pri tem avtu mi je strašno všeč, kako se odziva. Pravite, da mora tudi Gran Turismo zagotavljati udobno vožnjo, kar se meni, ki sem dirkač, ne zdi zelo pomembno. A moram vseeno omeniti, da se avto odlično drži ceste in da je v ovinkih izjemno natančen, kar je nedvomno vredno občudovanja.

Reiling: Hvala, Lucas, vesel sem, da to slišim. V fazi razvoja smo poskušali vse prednosti združiti v skladno celoto, pri tem pa smo se lahko naslanjali na že obstoječe tehnologije. Zračno vzmetenje s tremi prekati je na primer zlato pravilo v tej kategoriji. Z njim dobimo občutek mehkobe in udobja, voznikom daje več svobode pri izbiri načina vožnje, poleg tega pa omogoča tudi nastavitve višine. Najpomembneje pa je, da odlično sodeluje z nadzorovanimi blažilci. Oba prek nastavitev Audi drive select upravlja osrednji sistem za nadzor šasije. Zate smo seveda izbrali najbolj agresiven program.

Schmitz: Kupci v e-tronu GT dobijo praktično vse najnaprednejše tehnologije, ki jih poznamo v tem času. Vključeno je tudi štirikolesno krmiljenje. Za večjo dinamiko se zadnja kolesa pri nizkih hitrostih obračajo v nasprotno smer kot sprednja, pri višjih pa v isto za večjo stabilnost. Upravljanje sprednjih koles je malce bolj športno, a ne preveč občutljivo, kar je še ena značilnost naše Gran Turismo filozofije.

small text

heading

text

button
Prototip Audi RS e-tron GT in Lucas di Grassi
Prototip Audi RS e-tron GT in Lucas di Grassi

Hoteli smo dokazati, da je električna vožnja dinamična, fascinantna in zelo čustvena.

Di Grassi: Poleg vsega tega je prototip e-trona GT res odličen pri zaviranju – močan in izjemno natančen. Tega verjetno ni bilo ravno lahko doseči pri tako velikem električnem avtomobilu, kajne?

Schröder: Vozil si proizvodni RS model z zavornimi diski iz karbonskih vlaken, ki so prav tako najboljše, kar obstaja. Pri e-tronu GT so standardna oprema jekleni diski, na voljo pa so tudi prevlečeni s tungsten karbidom. Poleg tega smo avto opremili z najlepšimi kolesi, kar jih je Audi kdaj videl. Velika 21-colska kolesa se mi zaradi dovršenega oblikovanja in natančne izdelave zdijo naravnost fascinantna. 20-colska kolesa so najboljša s stališča aerodinamike, 19-colska kolesa spredaj pa tehtajo le 12,5 kilogramov, kar ima veliko prednosti, najbolj izrazito pa vpliva na doseg in porabo.

Poraba energije je tema, ki zelo zanima Lucasa di Grassija, saj se poleg dirkanja s Formulo E ukvarja tudi z razmišljanjem o prihodnosti in zaščiti okolja skozi različne inovacije. Glede tega ima enako filozofijo kot Skupina Audi: električna mobilnost je prava pot v prihodnost, če je energija zanjo pridobljena iz obnovljivih virov. Di Grassi je ambasador čistega zraka v Braziliji in pri Združenih narodih, kot podjetnik pa se ukvarja z novimi tehnologijami. V svojem rodnem Sao Paulu organizira tehnološki kongres Zero Summit.

Di Grassi: Na začetku desetletja 2010 sem bil med pobudniki Formule E, saj mi je bilo jasno, da prihodnost pripada električnim avtomobilom. Z napredkom dokazujemo, da je to prava pot naprej.

 

 

Video title

Reiling: S tabo si že nekaj let delimo to zgodbo o uspehu. Leta 2017 smo bili prvi nemški proizvajalec s tovarniško ekipo v Formuli E. Hoteli smo dokazati, da je električna vožnja dinamična, fascinantna in zelo čustvena.

Schmitz: Motošport vpliva tudi na razvoj naših serijskih avtomobilov, kjer se dogaja levji delež prehoda na električni pogon. Do leta 2025 bomo predstavili 30 novih električnih avtomobilov in priključnih hibridov, elektrificirali bomo tudi vsako modelsko linijo. Seveda pa je električna mobilnost trajnostna le s čisto elektriko, ta pa je ključnega pomena za naš nadaljnji uspeh na tem področju.

Schröder: Lucas, veliko potuješ po svetu, seznanjen si z okoljsko problematiko na vseh celinah. Leta 2019 si v New Delhiju za Združene narode snemal dokumentarni film Dirka za čist zrak. Za kaj pravzaprav gre?

Di Grassi: Vsem sem želel vliti malce poguma. New Delhi je eno od mest z najbolj onesnaženim zrakom. Če lahko tam vpeljejo rešitve za boljšo zaščito okolja, jih lahko kjerkoli. Niti malo ne dvomim v to, da morajo trajnost podpirati tehnologije in inovacije. Trajnostne rešitve morajo biti izboljšave, ne kompromisi.

 

 

Prototip Audi RS e-tron GT in Lucas di Grassi

Pet izjav Juliusa Seebacha, direktorja Audi Sport GmbH, o RS e-tronu GT:

  • »Audi Sport je sinonim za visoko zmogljivost dirkalnikov in serijskih avtomobilov. Tudi v segmentu športnih avtomobilov izpolnjujemo Audijevo strategijo elektrifikacije in serijski Audi RS e-tron GT je njen tehnološki as.«
  • »Elektrifikacija je naše avtomobile popeljala v prihodnost. Kupci bodo navdušeni! Audi e-tron GT znamko predstavlja skozi zelo intenzivna čustva, kar bo tudi dobra podlaga za naš prvi popolnoma električni superavto.«
  • »Serijski Audi RS e-tron GT je za nas mejnik. Utrjuje nam pot v popolnoma električen RS svet, ki nam bo pomagal izpolniti okoljske cilje podjetja.«
  • »S svojimi močnimi motorji, visoko dinamiko, vrhunskim užitkom v vožnji, pa tudi vsakdanjo uporabnostjo, je linija RS najbolj športna in čustvena med vsemi Audijevimi modeli. S prototipom RS e-tron GT te lastnosti prenašamo v dobo elektrike. To je za nas prava revolucija.«
  • »Serijski Audi RS e-tron GT je naš prvi korak v popolnoma električen RS svet. Z njim smo izpolnili obljubo, da bomo kmalu po osnovnih modelih predstavili tudi RS verzijo prihodnosti. Visoka zmogljivost tu ni le v avtu, ampak tudi v naši ekipi.«

 

 

“Quote”

Video title

Prototip Audi RS e-tron GT
Prototip Audi RS e-tron GT

2020-07_audi_diGrassi_01-banner
2020-07_audi_diGrassi_01-banner

Lucas di Grassi, dirkač brez počitka

Hitri Brazilec je veliko več kot le mojster volana formule E. V vlogi podjetnika pospešuje razvoj e-tehnologij, kot ambasador Združenih narodov pa se zavzema za varstvo narave in podnebja.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik