Zmagovalec Rallyja Dakar Carlos Sainz o modelu Audi Q8 e-tron edition Dakar

Audi Q8 e-tron edition Dakar je bil ustvarjen po izjemnem viru navdiha. Model posebne izdaje s povišanim podvozjem in opcijsko polepitvijo spominja na vozilo RS Q e-tron z električnim pogonskim sistemom in pretvornikom energije, ki je bilo zasnovano za Rally Dakar. Carlos Sainz, dvakratni svetovni prvak v rallyju in štirikratni zmagovalec Rallyja Dakar s čisto svežim naslovom z letošnje dirke, in Fermín Soneira Santos, vodja modelske serije za električne modele od A- do C‑segmenta, sta preizkusila njegove terenske zmogljivosti. 

30.01.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Carlosa Sainza st. in Fermína Soneiro Santosa (desno) so prepričale terenske zmogljivosti posebnega modela Q8 e-tron edition Dakar.

Carlosa Sainza st. in Fermína Soneiro Santosa (desno) so prepričale terenske zmogljivosti posebnega modela Q8 e-tron edition Dakar.

 

Kaj vaju najbolj navdušuje pri električnih vozilih za terensko vožnjo?

Carlos Sainz: Najprej bi rad povedal, da mi je v veliko čast, da lahko sodelujem pri razvoju motošporta. Znamka Audi je vse od svojih začetkov v motošportu premikala meje z novimi tehnologijami. Še pred nekaj leti ne bi verjel, da lahko električni pogon tekmuje v rallyju. Navdušen sem, da lahko z vozilom RS Q e-tron zmagujem na hitrostnih preizkušnjah in upam, da bom tudi na Dakarju končal med prvimi.2 Navdušujejo me tudi splošne prednosti električnih pogonskih sistemov, kot je prilagodljivost v različnih voznih situacijah brez potrebe po menjavi prestav. Seveda pa me je prepričal tudi trajnostni vidik. Sodelovanje pri tem projektu in razvoju tehnologije je bila čudovita izkušnja.

Fermín Soneira Santos: Vožnja z električnim avtomobilom je sama po sebi navdušujoča. Poleg zabavnih lastnosti gre tudi za čustva, s katerimi nas vsakodnevno navdajajo avtomobili, kot je naš najboljši električni model Audi e-tron GT quattro. Ko govorimo o terenskih zmogljivostih električnega avtomobila, imamo v mislih navor, posebej prilagojeno podvozje in pogonski sistem. V vozilu Q8 e-tron edition Dakar1 bodo naši kupci lahko na lastni koži občutili, kaj zmore električni pogon v terenskih razmerah. Ta model ponuja najboljšo kombinacijo zanesljivosti in zmogljivosti izven utrjenih poti.

 

Kakšne lastnosti mora imeti takšen model, da si prisluži ime edition Dakar?

Fermín Soneira Santos: Ta projekt so seveda navdihnili model RS Q e-tron, naša udeležba na Rallyju Dakar in Carlos. Obe vozili predstavljata trajnostno terensko vožnjo. Naš cilj je bil prenesti nekaj lastnosti modela RS Q e-tron na serijski model, predvsem oddaljenost od tal. V primerjavi z modelom Q8 e-tron smo podvozje dvignili za 67 milimetrov. Različica Dakar je opremljena tudi s posebnimi terenskimi pnevmatikami. Avtomobil razvije moč 300 kW in navor 664 Nm. Poleg bogatega nabora serijske opreme je na voljo tudi možnost posebne polepitve, ki že na prvi pogled razkriva, da smo oblikovalski navdih črpali iz modela RS Q e-tron.

Carlos Sainz st. (desno) in vodja modelske serije Fermín Soneira Santos od novega modela Q8 e-tron edition Dakar pričakujeta užitek v vožnji – na cesti in izven urejenih poti.

Carlos Sainz st. (desno) in vodja modelske serije Fermín Soneira Santos od novega modela Q8 e-tron edition Dakar pričakujeta užitek v vožnji – na cesti in izven urejenih poti.

 

Kako robusten je Q8 e-tron edition Dakar v primerjavi s standardnim modelom?

Fermín Soneira Santos: Zaradi povišanega podvozja lahko Q8 e-tron edition Dakar1 zapelje tudi tja, kamor običajna serijska vozila ne morejo. Dodatnih 67 milimetrov je mogoče izkoristiti do hitrosti 80 km/h, na avtocesti se karoserija avtomobila samodejno zniža. K terenskim zmogljivostim vozila prispeva tudi profil pnevmatik, ki nudi boljši oprijem na neutrjenih površinah, na primer gramozu in snegu, in obenem blaži sile, ki delujejo na podvozje. Poleg tega smo okrepili tudi elemente vzmetenja.

 

Carlos, kakšne spretnosti potrebuje voznik rallyja za vrhunsko uvrstitev na Rallyju Dakar?

Carlos Sainz: Dakar velja za eno najzahtevnejših tekmovanj na verjetno najtežjem terenu, ki si ga lahko zamisli voznik rallyja. Dirka traja dva tedna, kar je edinstveno v tem športu. Dodaten napor predstavljajo tudi zelo dolge posebne etape. Biti moraš zelo dobro pripravljen, tako fizično kot tehnično. Poleg vzdržljivosti je na rallyju pomembno tudi timsko delo. Vse izkušnje, ki smo jih pridobili na Rallyju Dakar, so bile ključne pri razvoju modela Q8 e-tron edition Dakar1. Posebni model je zelo primeren za tiste voznike, ki si želijo električne vožnje tudi izven utrjenih poti.

 

Katere dodatne prednosti voznikom še ponuja vozilo Q8 e-tron edition Dakar?

Fermín Soneira Santos: Q8 e-tron edition Dakar1 odlikujejo lastnosti, ki so značilne za DNK znamke Audi: uravnotežena mešanica trdnosti, nadzora in povezljivosti. Vozilo v celoti temelji na medsebojnem delovanju različnih komponent, kot so podvozje, krmiljenje in pogonski sklop, pa tudi zavorni in nadzorni sistemi. Q8 e-tron edition Dakar1 je premijski model segmenta C, kar se občuti v kakovosti materialov v notranjosti, udobni vožnji in akustiki. Poleg tega je vozilo opremljeno s sistemom quattro, kar je za terensko vozilo še toliko bolj pomembno.

 

Kakšne sinergije obstajajo med serijskimi vozili znamke Audi in njenim udejstvovanjem v rallyju?

Fermín Soneira Santos: Pri razvoju serijskih vozil tesno sodelujemo s podjetjem Audi Sport, pri čemer se opiramo na njihovo strokovno znanje in izkušnje. Poleg tega naši sodelavci preizkušajo tehnologijo, ki jo razvijamo za serijske avtomobile, v ekstremnih vremenskih pogojih. Takšno brezpogojno in odprto sodelovanje prinaša koristi vsem vpletenim, tako oddelku Audi Sport kot tudi razvoju serijskih avtomobilov.

Video title

“quote”

Zaradi povišanega podvozja lahko Q8 e-tron edition Dakar zapelje tudi tja, kamor običajna serijska vozila ne morejo.

Zaradi povišanega podvozja lahko Q8 e-tron edition Dakar zapelje tudi tja, kamor običajna serijska vozila ne morejo.

Legendarni voznik rallyja Carlos Sainz st. (levo) in Fermín Soneira Santos sta preizkusila terenske zmogljivosti vozila Q8 e-tron edition Dakar.

Legendarni voznik rallyja Carlos Sainz st. (levo) in Fermín Soneira Santos sta preizkusila terenske zmogljivosti vozila Q8 e-tron edition Dakar.

“quote”

Carlos, kakšne so terenske lastnosti modela RS Q e-tron?

Carlos Sainz: Nikoli prej nisem doživel, da bi se takšen pogonski sistem uporabljal na rallyju. Ta inovacija je resnično vznemirljiva. Koncept električnega pogona vozila RS Q e-tron prinaša zanesljivost, odzivnost in, kar je najpomembnejše, samozavest. Vse to je za voznike rallyja ključnega pomena. Avtomobil se odziva točno tako, kot sem pričakoval. Po dveh letih vožnje z vozilom RS Q e‑tron smo zelo dobro pripravljeni in se na Rally Dakar odpravljamo polni samozavesti.

 

Kaj je najpomembnejše pri vožnji po neutrjenih podlagah?

Carlos Sainz: Pomembno je pravilno oceniti podlago. Ključno je poznavanje vozila in njegovih terenskih značilnosti ter razumevanje lastnih sposobnosti in omejitev.

 

Kaj imata skupnega RS Q e-tron in Q8 e-tron edition Dakar?

Fermín Soneira Santos: Vozilo RS Q e-tron je zasnovano za ekstremno uporabo in ga vozijo profesionalci v avtomobilskem športu. Q8 e-tron edition Dakar1 pa je posebni model za cestno uporabo, ki ga običajno ne vozijo profesionalni vozniki. Vendar pa oba modela združuje isti pustolovski duh in želja po raziskovanju ter premikanju meja. Oba modela imata električni pogon, ki je idealen za terensko vožnjo.

 

Kakšno vlogo igrajo pnevmatike vozila Q8 e-tron edition Dakar?

Carlos Sainz: Pri vozilu Q8 e-tron edition Dakar1 morajo pnevmatike delovati tako na neutrjenem terenu kot na cesti. Menim, da terenske pnevmatike, ki jih za ta model ponuja Audi poleg standardnih, odlično dopolnjujejo potencial tega posebnega modela.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Carlos Sainz se je rodil leta 1962 v Madridu. Je dvakratni svetovni prvak v rallyju (1990 in 1992) in je kar 97-krat stopil na stopničke v svetovnem prvenstvu v rallyju (WRC). Štirikrat je zmagal na Rallyju Dakar (2010, 2018, 2020 in 2024). V letih 2022, 2023 in 2024 je na Rallyju Dakar tekmoval za znamko Audi z vozilom RS Q e-tron. Leta 2022 je Španec zasedel dvanajsto mesto v razredu avtomobilov. Leta 2023 je po nesreči na deveti od štirinajstih hitrostnih preizkušenj odstopil. Leta 2024 pa se je Carlos Sainz na Dakar vrnil z izboljšanim vozilom RS Q e-tron in osvojil svojo četrto zmago.

Fermín Soneira Santos se je rodil leta 1972 v španskem mestu Gijón. Študiral je na Univerzi v Oviedu v Španiji in na Univerzi uporabnih znanosti v Osnabrücku v Nemčiji, kjer je leta 1998 diplomiral iz strojništva in avtomobilske tehnologije. Svojo poklicno pot je nato začel pri družbi Audi na področju razvoja podvozij. Leta 2002 je prestopil k znamki SEAT, kjer je dvanajst let delal opravljal različne vloge v tehničnem razvoju. Leta 2014 se je vrnil k družbi Audi, kjer je prevzel odgovornost za produktno strategijo in pozicioniranje blagovne znamke za modele luksuznega razreda. Od septembra 2002 je vodja modelske serije za električne modele od A- do C-segmenta.

 

Opcijske terenske pnevmatike odlično dopolnjujejo potencial posebnega modela.

Opcijske terenske pnevmatike odlično dopolnjujejo potencial posebnega modela.

 

Pojdimo nazaj k rallyju. Se po vašem mnenju začenja novo obdobje električnih pogonov, ali bodo še naprej prevladovali motorji na notranje zgorevanje?

Carlos Sainz: Že zdaj držimo korak z motorji na notranje zgorevanje. Upam, da bodo novi predpisi za Rally Dakar povečali našo konkurenčnost in nam zagotovili več možnosti za skupno zmago. Trenutno smo na primer kaznovani za kratkotrajne presežke energije, ki nastanejo, ko imajo kolesa malo ali nič stika s tlemi. Še pred štirimi leti je večina strokovnjakov, vključno z mano, dvomila o uspešnosti električnih pogonskih sistemov na vzdržljivostnih rallyjih. Naš uspeh z vozilom RS Q e-tron pa dokazuje, da je proizvajalec, ki stavi na trajnostne pogonske tehnologije, lahko uspešen tudi v avtomobilskem športu.

 

Kako pomembni so uspehi, ki ste jih na rallyjih dosegli z modelom RS Q e‑tron, za podobo znamke in prodajo serijskih električnih avtomobilov?

Fermín Soneira Santos: Uspeh v avtomobilskem športu je bil za znamko Audi vedno pomemben in tako bo ostalo tudi v prihodnje. RS Q e-tron je najboljša platforma za prikaz naše zgodovine in smeri, v katero se znamka razvija. Nastop vozila RS Q e-tron na Dakarju odraža isti pionirski duh, kot ga je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja odražala uvedba pogona quattro, in hkrati poudarja našo zavezanost inovacijam. Ne glede na rezultat Rallyja Dakar 2024 smo se že zapisali v avtomobilsko zgodovino.

 

Ali Q8 e-tron edition Dakar pomeni začetek serije posebnih električnih modelov, primernih za terensko vožnjo?

Fermín Soneira Santos: Naši trgovci so nad modelom Q8 e-tron edition Dakar1 izjemno navdušeni. Iskreno upam, da bo dosegel velik uspeh. Če se to uresniči, verjetno ne bo zadnji model te vrste.

 

1 Q8 e-tron edition Dakar: Poraba električne energije, kombinirana vožnja, kWh/100 km: 25.1–24.7. Izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 0.
Podatki o porabi goriva/električne energije in izpustih CO₂ v razponih so odvisni od izbrane opreme vozila.
Za vozilo so na voljo samo vrednosti porabe in izpustov v skladu s postopkom WLTP in ne v skladu z NEVC.

2 Intervju je nastal še pred Rallyjem Dakar 2024, na katerem je Carlos Sainz osvojil svojo četrto zmago.

header-Jan-09-2024-10-25-37-8950-AM
header-Jan-09-2024-10-25-37-8950-AM

Audi Q8 e-tron edition Dakar: poklon legendi

Spoznajte posebni model Audi Q8 e-tron edition Dakar, povsem električni SUV, ki ga je navdihnila naša udeležba na Rallyju Dakar.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik