Audi RS Q8: zmogljivost na povsem novi ravni

Modeli Audi RS so gonilna sila posameznih serij že zadnjih 26 let. Predstavljajo zmogljivost, prestiž in ekskluzivnost, medtem ko ohranjajo uporabnost za vsakodnevne vožnje. Audi RS Q81, najzmogljivejši SUV coupé znamke Audi, postavlja merila na področju športnosti in navdušujoče tehnike.

8.10.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi RS Q8 črne barve


Z majhnim številom proizvedenih vozil in tehničnimi inovacijami so modeli Audi RS vedno vzbujali posebno navdušenje. Številni modeli veljajo za pionirje v svojih tržnih segmentih in na področju tehnološkega razvoja – to je pred 20 leti veljalo za Audi RS 4 Avant in njegov impresivni biturbo motor V6; enako velja danes za Audi RS Q81, visokozmogljivi SUV coupé družbe Audi Sport GmbH. Vrhunski model serije Q združuje zmogljivost RS-modelov, eleganco prestižnega coupéja in prilagodljivost SUV-ja.

"Prvič v 26-letni zgodovini modelov Audi RS na cesto pošiljamo SUV coupé z gensko zasnovo vrhunskega športnega avtomobila," pravi Julius Seebach, direktor družbe Audi Sport GmbH. "Audi RS Q81 z bencinskim biturbo motorjem V8 (poraba goriva, kombinirana vožnja:1 12,1 l/100 km; emisije CO₂, kombinirana vožnja:1 277–276 g/km) predstavlja dodatno posebnost družine RS-modelov."

 

Ogromna moč, ki jo vozilo na cesto prenaša v izjemnem slogu

 

V osrčju modela Audi RS Q81 je mogočen motor, ki ga je morda najbolje opisati z občudovanja vrednimi tehničnimi podatki: 4,0-litrski motor V8 TFSI (poraba goriva, kombinirana vožnja:1 12,1 l/100 km; emisije CO₂, kombinirana vožnja:1 277–276 g/km) z močjo 441 kW (600 KM) in navorom 800 Nm v območju med 2.200 in 4.500 1/min. Motor z neposrednim vbrizgavanjem bencina in turbopolnilnikom SUV coupé z 0 na 100 km/h pospeši v le 3,8 s, hitrost 200 km/h pa doseže v 13,7 s. Serijsko je hitrost elektronsko omejena na 250 km/h, z opcijskim dinamičnim paketom plus pa je mogoče doseči največjo hitrost 305 km/h.2

Video title

“quote”

small text

heading

text

button

“quote”

Nekateri vidijo samo hitrost. Mi vidimo inovativno tehniko.

small text

heading

text

button

Najsodobnejša tehnika je odgovorna za prenos moči v pogonskem sklopu. Moč motorja 4.0 TFSI (poraba goriva, kombinirana vožnja:1 12,1 l/100 km; emisije CO2, kombinirana vožnja:1 277–276 g/km) se do stalnega štirikolesnega pogona quattro prenaša preko serijskega 8-stopenjskega menjalnika tiptronic. Porazdelitev momenta na posamezna kolesa izboljša agilno in stabilno krmiljenje vozila Audi RS Q81. Pri dinamični vožnji skozi ovinke opcijski športni diferencial quattro2 pogonske momente po potrebi porazdeljuje med zadnjima kolesoma, s čimer doseže aktivno porazdeljevanje navora za izboljšano vlečno silo, stabilnost in dinamiko vozila.

Izboljšano podvozje na cesto prenaša ravno pravšnjo mero moči. Serijsko zračno vzmetenje adaptive air suspension sport2 z uravnavanjem blaženja dinamiko in udobje združuje s pomočjo nastavitev vzmetenja in blaženja, s čimer omogoča posebej širok razpon med udobno in izjemno športno vožnjo. Opcijska elektromehanska aktivna stabilizacija nihanj2 zmanjšuje nagibanje vozila pri hitri vožnji skozi ovinke.

Serijski štirikolesni pogon prav tako olajša krmiljenje velikega vozila.2 Pri majhni hitrosti se zadnji kolesi za največ 5 stopinj obrneta v nasprotno smer kot sprednji kolesi, da izboljšata agilnost vozila. Pri menjavi voznega pasu pri veliki hitrosti se za največ 1,5 stopinje obrneta v enako smer kot sprednji kolesi ter tako zagotavljata dodatno podporo in izboljšata stabilnost.

Audi RS Q8, sprednji del vozila


Audijeve največje tovarniško nameščene pnevmatike

 

Audi RS Q81 je opremljen z 22-palčnimi platišči iz lahke kovine z 10-krakim designom in velikostjo pnevmatik 295/40. Gre za največje pnevmatike, ki jih je Audi kadar koli tovarniško vgradil v serijski model.2 Ta kolesa pa niso le impresivnega videza, ampak predvsem veliko pogonsko moč suvereno prenašajo na cesto. Poleg tega je za Audi RS Q81 ekskluzivno na voljo izbor opcijskih 23-palčnih aluminijastih litih platišč s 5-krakim rotorskim designom različnih barv.2 Za obvladovanje RS-modela je poleg pospeševanja in zmogljivosti pomembno tudi zaviranje. Za to je za velikimi kolesi vgrajen zavorni sistem RS z notranje hlajenimi koluti (420 mm spredaj, 370 mm zadaj). Njihove 10-batne zavorne čeljusti so serijsko črne barve, za doplačilo pa so na voljo tudi rdeče barve.2 Zavorne čeljusti na opcijskih keramičnih zavorah RS2 so lahko sive, rdeče ali modre barve. Koluti imajo spredaj premer 440 mm, zadaj pa 370 mm.

 

Rekord športnega terenskega vozila na dirkališču Nürburgring

 

Audi RS Q81 je že v razvojni fazi jasno dokazal, da njegovo zmogljivost ne opredeljujejo le dejstva in številke. Jeseni 2019 je dirkač in testni voznik Frank Stippler SUV coupé testiral na 18.000 km dolgi vzdržljivostni vožnji na stezi Nordschleife dirkališča Nürburgring, na kateri je dosegel nov rekord steze za serijski SUV. Čas 7 minut in 42 sekund na razdalji 20,832 km ponazarja posebno zmogljivost SUV-ja, njegovo izjemno obvladljivost – celo na meji zmogljivega – in odlično usklajene sisteme podvozja.

 


1 Audi RS Q8: poraba goriva v l/100 km, kombinirana vožnja:1 12,1; emisije CO2 v g/km, kombinirana vožnja:1 277–276.

2 Pri prikazani oz. opisani opremi je večinoma navedena dodatna oprema, ki je na voljo za doplačilo. Informacije o serijski in dodatni opremi na tej spletni strani se nanašajo na nemško tržišče. Podrobnejše informacije o serijski in dodatni opremi v vaši državi so na voljo na spletni strani znamke Audi ali pri pooblaščenih trgovcih Audi.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

Quote

 

 

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Audi RS Q8, zadnji del vozila

Audijeva RS linija avtomobilov

Making of RS: kako Audi Sport GmbH oblikuje značaj svojih modelov RS

Avtomobili iz serije RS v sebi združujejo prefinjeno oblikovanje in dinamično ostrino. Na cesto jih spustimo šele po dolgotrajnem in neizprosnem preizkušanju v najtežjih pogojih.

Oglejte si več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik