Pionir luči

Značilnost, ki prednost v tehniki spreminja v stvarnost: luči pri znamki Audi postajajo vse pomembnejši element komunikacije.

6.10.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

2020-10_progress.audi_pioneer-of-light_01

Luči zagotavljajo precej več kot le osvetlitev vozil znamke Audi: žarometi predstavljajo določujočo oblikovalsko značilnost in poskrbijo za izraz digitalne tehnologije.

 

Grafična podoba oblikuje značaj vozila Audi.

 

Gonilna sila, ki se skriva za inovacijami luči, je César Muntada, vodja designa luči pri znamki Audi. Oblikovalec, ki je znamki Audi zvest vse od leta 2007, luči uporablja za oblikovanje značaja vozila. "Luči morda ne tehtajo veliko, a imajo kljub temu veliko težo. Ljudje svet okoli sebe v veliki meri zaznavamo glede na to, kako ga prikazuje svetloba. Luči predstavljajo pomembno področje inovacij znamke Audi; so del našega genetskega zapisa. Design in tehnologija se združujeta v čustveno doživetje, ki poraja jasnost in edinstveno estetiko," svoje vodilo pojasnjuje oblikovalec, rojen v Barceloni.

César Muntada, vodja designa luči pri znamki Audi

César Muntada je vodja designa luči pri znamki Audi.

Visoko funkcionalni žarometi in zadnje luči kot "oči" za značilni videz vozila poskrbijo celo v temi, s čimer še izostrijo njegov značaj. "Že na daleč lahko v temi vidite, da gre za vozilo znamke Audi, saj so grafične podobe naših luči različne, a obenem še vedno poudarjajo pripadnost znamki Audi. Zahvaljujoč digitalizaciji lahko sedaj ustvarimo svetlobni design, ki ustreza značaju kupca. Naš cilj je doseči popolno sožitje med celotno obliko vozila in naprednim videzom njegovih digitalnih oči."

Video title

“quote”

small text

heading

text

button

“quote”

Nekateri vidijo nove luči. Mi vidimo novo vizijo.

small text

heading

text

button

Digitalizacija luči bo znamki Audi pomagala okrepiti interakcijo med tehnologijo in designom – z igro luči in svetlobe, na primer. Dinamični smerniki niso le privlačni, ampak jih je mogoče tudi preprosto razumeti kot informacijo vsem udeležencem v prometu.

In ker prvi vtis traja – tako pri ljudeh kot tudi pri avtomobilih – funkcija coming home in leaving home doda čustveno noto učinkom, ki jih ustvarja svetloba. Zaklepanje in odklepanje vozila sproži dinamično osvetlitev v žarometih in zadnjih lučeh, ki odraža njegov značilni značaj.

César pojasni: "Mi ustvarjamo obliko in premikanje digitalnih funkcij luči ter s tem edinstveno estetiko, s katero se vozila znamke Audi ločijo od ostalih. Digitalnost spreminjamo v stvarnost."

Vizije, česa vse bi luči vozila v prihodnje bila sposobna, gredo še veliko dlje: žarometi bi lahko na cesto projicirali simbole, s katerimi bi ostale udeležence v prometu opozarjali na nevarnosti, na primer na nevarnost poledice. Ideje oblikovalcev luči in inženirjev znamke Audi namreč ne poznajo meja, v tem trenutku so zakonski predpisi tisti, ki določajo, kaj je mogoče in kaj ne.

"Kot oblikovalci luči znamke Audi nič več ne oblikujemo le luči, ampak razvijamo tudi lasten jezik na osnovi luči, ki nam omogoča povsem novo raven komunikacije. 'Razmišljanje izven okvirjev' smo tako spremenili v 'oblikovanje izven okvirjev'."

Zadnji luči v vozilu Audi Q5
Svetovna novost v novem prestižnem športnem terenskem vozilu Audi Q51: zadnji luči z digitalno OLED2-tehnologijo. Stranke lahko izbirajo med tremi različnimi grafičnimi podobami.

Stranke lahko prednosti najnovejše generacije OLED-luči spoznajo že v novem modelu Audi Q51. SUV je kot prvo vozilo na svetu opremljen z opcijskima zadnjima lučema z digitalno OLED-tehnologijo,2 pri kateri lahko stranka izbira med tremi različnimi grafičnimi podobami. Stranka lahko poleg tega vsaki grafični podobi določi lastno dinamično osvetlitev s funkcijo coming home in leaving home. Dodatno posebnost vozila predstavlja funkcija zaznavanja približevanja.2 Če se udeleženec v prometu na razdalji 2 metrov od zadaj približuje mirujočemu vozilu Audi Q51, se v opozorilo aktivirajo vsi segmenti OLED-luči. Ko se Audi Q51 prične premikati, se avtomatsko vključi izvorna grafična podoba. Funkcija predstavlja kratek vpogled v možnosti, ki jih v prihodnosti omogoča komunikacija car-to-x, pri kateri vozilo komunicira z okolico.

 


1 Poraba goriva v l/100 km, kombinirana vožnja: 7,5–5,3; emisije CO v g/km: 171–139

2 Pri prikazani oz. opisani opremi je večinoma navedena dodatna oprema, ki je na voljo za doplačilo. Informacije o serijski in dodatni opremi na tej spletni strani se nanašajo na nemško tržišče. Podrobnejše informacije o serijski in dodatni opremi v vaši državi so na voljo na spletni strani znamke Audi ali pri pooblaščenih trgovcih Audi.

3 Upoštevajte, da sistemi delujejo le znotraj sistemskih omejitev. Vozniku so pri vožnji v pomoč, vendar je za ustrezno pozornost v cestnem prometu še vedno odgovoren voznik.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title

Quote

 

 

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Ženska hodi proti parkiranemu Audi Q5

Odkrijte najnovejše tehnologije luči

Svetlejše, še bolj vsestranske, s še manjšo porabo energije: opcijska digitalna OLED tehnologija v novem Audiju Q5 je prva te vrste. Z njo dokazujemo, kaj vse lahko pri konstrukciji avtomobilov počnemo z lučmi.

Oglejte si več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik