modeli in tehnika 24.10.2024
Od študije do modelske uspešnice
Uspešno potovanje Audija Q7 kot študije z imenom Audi Pikes Peak quattro se je začelo leta 2003 na severnoameriškem mednarodnem avtomobilskem salonu (North American International Auto Show – NAIAS). Q7 je bil zasnovan kot avto za vse vrste cest in zmerno terensko vožnjo. Tudi v prenovljeni podobi ostaja zvest svojim vrlinam – designu, tehnologiji in funkcionalnosti, s katerimi kupce po svetu navdušuje že 18 let. Prvi SUV znamke Audi se je javnosti predstavil leta 2005 na mednarodnem avtomobilskem salonu (IAA) v Frankfurtu, prav ob 25. obletnici stalnega štirikolesnega pogona quattro s sredinskim diferencialom torsen (porazdelitev navora 60 : 40 – spredaj : zadaj). Novi "superlativ" v segmentu SUV-jev, kakor je Audi ob njegovem začetku poimenoval Q7, je zlitje suverenosti, športnosti in vsestranskosti. Odtlej Audi Q7 velja za multitalent, ki združuje visoko prestižnost z raznovrstnimi možnostmi uporabe. Z dolžino več kot pet metrov, medosno razdaljo okrog tri metre, prostorom za sedem oseb in prostornino prtljažnika do 2.035 litrov se je prva generacija modela Q7 takoj povzpela v sam vrh segmenta SUV-jev. Od začetka proizvodnje leta 2006 do konca proizvodnje prve generacije leta 2015 se je za Q7 prve generacije odločilo več kot 550.000 kupcev.
Mogočna, razkošna in elegantna zunanjost
Po drugi generaciji s štirikolesnim krmiljenjem, ki je na trg prišla leta 2015, prvi prenovi v letu 2019 in celoviti drugi prenovi v letu 2023 novi Q7 navdušuje z robustno-elegantnim designom. Največji in najbolj prilagodljivi SUV znamke Audi je utelešenje njenega sodobnega oblikovalskega sloga.
S še bolj prečiščeno obliko, površinami z ravnimi linijami in izjemno veliko prostornino je Q7 sinonim za prilagodljivost v vseh situacijah. Previsi in medosna razdalja poskrbijo za energične in samozavestne proporce, ki jih je mogoče še poudariti z markantnimi barvami zunanjosti in platišči. Audijev razpoznavno pokončni osmerokotni enodelni okvir mreže hladilnika prepriča z zdaj navpičnimi vstavki. Pri osnovni izvedbi zunanjosti so ti kapljaste oblike, pri paketu zunanje opreme S line in pri modelu SQ7 TFSI pa imajo obliko črke L. Tako je že na prvi pogled očitno, da se vozilo umešča med Audijeve najzmogljivejše modele in da se razlikuje od A-modelov. Poleg tega z novim razmerjem med linijami mreže hladilnika in zdaj višje umeščenimi žarometi nastane povsem nova arhitektura sprednjega dela, ki opazno poudarja impresivno podobo novega Q7 in poskrbi za mogočno prezenco. Samozavestni nastop modela Q7 še poudarjajo nove, izraziteje začrtane odprtine za zajemanje zraka z barvnimi obrobami, ki so jasno umeščene v osnovno arhitekturo vozila.
Audi je sistematično zmanjšal število dekorativnih elementov, da bi bil design vozila še bolj prečiščen. Zunanjost osnovne izvedbe in paket zunanje opreme S line se na prvi pogled med seboj razlikujeta tako, da so deli sprednjega odbijača, stranske zaščitne letve na vratih in difuzor pri osnovnem modelu realizirani v kontrastni barvi, kar poudarja robustni terenski videz. Vsi agregati modela Audi Q7 imajo izpušni sistem s kakovostnima in privlačno zasnovanima izpušnima cevema. Paket zunanje opreme S line se tudi bolj zgleduje po modelu SQ7 TFSI: izstopa zaradi jasno poudarjenih stranskih odprtin za zajemanje zraka v sprednjem odbijaču in je tako na pogled še bolj športen.
Enodelni okvir navdušuje s svojstveno izbiro barv. Opcijsko sta na voljo paketa zunanjih elementov v črni in črni plus izvedbi, pri kateri zunanjost zaznamujejo markantni poudarki v predelu Audijevega enodelnega okvirja mreže hladilnika, okrasnih letev ob stranskih steklih ter sprednjega in zadnjega odbijača.
Na novo zasnovani HD matrični LED-žarometi z laserjem kot dodatnimi dolgimi lučmi ter digitalne dnevne luči ob zgornjem vodoravnem robu dajejo modelu Q7 še bolj mogočen videz. V kombinaciji z digitalnimi zadnjimi OLED-lučmi, ki so pri Q7 na voljo prvič, pride plemeniti značaj modela še bolj do izraza.