Razvoj Audijevih armaturnih plošč

Virtualni zaslon, MMI ali zaslon v višini oči: razvoj Audijevih nadzornih konceptov je svoj vrhunec dosegel v Audiju A8, ki je intuitiven, povezan in moderen. Še nikoli ni bil tako enostaven. Predstavljamo vam dosedanji razvoj naših armaturnih plošč.

14.04.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Notranjost starega modela Audi z leseno armaturno ploščo.

Že sam pogled na armaturno ploščo Audija 100 z ogromnimi stikali in gumbi je dovolj za nostalgičen spomin na preteklost. A kljub svojevrstnemu šarmu analogni kazalci enostavno niso več kos današnjemu času. Nadomestili so jih sodobnejši in zmogljivejši nadzorni koncepti, ki se lahko prilagajajo potrebam voznikov. In prav je tako. »Danes so prometne razmere in pogoji zelo zahtevni. Pri gostejšem prometu in višjih hitrostih ima kabina z nadzorno ploščo veliko pomembnejšo vlogo kot prej,« pove Ivo Muth, vodja razvoja uporabniških vmesnikov in uporabniške izkušnje. S sodelavci se vsak dan trudijo, da bi nadzorne koncepte naredili še bolj intiutivne in lažje razumljive.

 

Obdobje analognih števcev

Zapleteno vprašanje: kako vse več funkcij avtomobila pregledno prikazati na eni armaturi? Da bi nanj odgovorili, se strokovnjaki velikokrat vračajo k standardom iz leta 1970, natančneje k Audiju 100. Že takrat so bili vsi nadzorni mehanizmi razporejeni okrog volana: na levi so bila stikala za luči, ostale funkcije avtomobila, kot na primer ogrevanje zadnje šipe, opozorilne luči in gretje pa se je upravljalo na desni strani. »Navadili smo se, da luči prižgemo ali ugasnemo levo od volana. To je standard, ki se ga držimo še naprej,« pravi Oliver Stauch iz oddelka razvoja uporabniških vmesnikov in uporabniške izkušnje.

“Z digitalnimi zasloni smo lahko na zelo majhnem prostoru prikazali veliko različnih funkcij avtomobila.”

Thomas Manfred Müller, vodja razvoja elektrike in elektronike

Avtoradio kot predhodnik infozabave

Malo stvari se je pri Audiju v zadnjih 50 letih tako dramatično spreminjalo, kot nadzorne plošče. Zelo dober primer je avtoradio. V Audiju 100 je bil še na sopotniški strani, leta 1988 pa smo ga v Audiju V8 že premaknili na sredino, kjer je bil bližje vozniku. Z dodatnimi gumbi za nadzor pogona quattro je okoli njega nastala lepo strukturirana sredinska konzola, ki je bila predhodnica današnjega infozabavnega sistema.

 

Audijev multimedijski vmesnik

Devetdeseta leta prejšnjega stoletja so nam prinesla digitalne zaslone in GPS navigacijske naprave. Avtomobili brez digitalnih zemljevidov so počasi začeli izginjati, danes pa jih je praktično nemogoče najti. »Z digitalnimi zasloni smo lahko na zelo majhnem prostoru prikazali veliko različnih funkcij avtomobila. Audi A8 iz obdobja 1994 do 2002 je bil naš prvi avto, v katerem smo GPS, zabavo in komuniciranje združili v eni sami napravi. To je bilo rojstvo modernega infozabavnega sistema,« pojasni Thomas Manfred Müller, vodja razvoja elektrike in elektronike. Vse je nameščeno točno tam, kjer je bilo tudi v Audiju V8.

Vozniki so napravo lahko nadzorovali z vrtenjem ali pritiskanjem gumba, ki so ga imeli na dosegu roke, ne da bi jim bilo za to treba pogledati stran od cestišča. Leta 2002 smo ta koncept posodobili. Zaslon smo povečali in ga prestavili na armaturno ploščo, gumbe na osrednji konzoli pa prestavili nižje. MMI oziroma Audi Multi Media Interface so vozniki lahko upravljali, ne da bi se nanj ozirali med vožnjo.

Notranjost Audi A8 leta 2002.

Video title

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

Nicolas Bussetti, Designer, Italdesign

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button

“quote”

Notranjost Audi A8 leta 2009.

S pisavo do cilja

Kam naprej od tu? V tretjo generacijo A8, seveda. Leta 2009 smo v kabino namestili prvi zaslon na dotik in s tem omogočili prepoznavanje pisnih ukazov. Ne da bi gledali na zaslon, so vozniki nanj lahko pisali črke in tako med vožnjo navigacijski napravi varno in zanesljivo določili cilj potovanja. Sistem zna prepoznati celo krace, ki se med seboj prekrivajo.

Slika števcev na armaturni plošči Audija iz leta 2013.

V dirko vstopi virtualni zaslon

Glasbeni seznam v števcu vrtljajev – zakaj pa ne? Leta 2013 smo predstavili prvi model z virtualnim zaslonom: osrednjo konzolo s števci smo v Audiju TT združili z zaslonom na dotik. »Virtualni zaslon vozniku prikazuje vse pomembne informacije v višini pogleda, torej za volanom,« pove Ivo Muth. Števec vrtljajev, GPS, pametni telefon in medijski predvajalnik so prikazani na enem mestu v HD tehniki. Voznik z njimi upravlja prek majhnih gumbov in kolesc na večfunkcijskem volanu.

Sodobni heptični zaslon na dotik v današnjih Audi avtomobilih.

Haptični zaslon na dotik

Zaslone različnih velikosti zdaj vgrajujemo v vse modele Audijev. V nekaterih od njih, na primer Audijih A8, se v osrednjem delu nameščeni zasloni MMI odzivajo na dotik. Ob pritisku nanje imajo uporabniki občutek, da upravljajo mehanske gumbe. To pričarajo elektromagnetni aktuator, zvoki klikanja, animacije in spremembe barv. Zgornji del MMI zaslona je namenjen infozabavnemu sistemu, spodnji pa je postavljen tako, da vanj z lahkoto pišemo. Oba sta zelo intutivna, uporabljamo ju podobno kot pametne telefone in tablice. Kupci lahko naročijo tudi dodatni zaslon, ki GPS informacije prikazuje na vetrobranskem steklu, neposredno v vidnem polju voznika.

Futuristična notranjost Audijevih avtomobilov prihodnosti.

Računalnik, ki vozi?

Umetna inteligenca in novi Audi A8. Programska oprema v oblaku razume logične povezave in analizira ukaze. Voznik tako lahko z glasom uravnava gretje ali prekine sistem z novimi ukazi. S tem in tehnologijami prihodnosti se trenutno ukvarja približno 200 zaposlenih na oddelku razvoja uporabniških vmesnikov in uporabniške izkušnje.

Na nadzorne mehanizme močno vplivajo tudi študije avtonomne vožnje. Ko vozniki Audijev Aiconov sedeže pomaknejo nazaj in v udobnejše pozicije, se oddaljijo od nadzornih plošč, to pa pomeni, da v poštev pridejo glasovni ukazi, daljinsko upravljanje, 3D nadzorne plošče, virtualna realnost in hologrami. Kar poraja tudi vprašanje, ali se bomo armatur prihodnosti sploh še morali dotikati?

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

small text

heading

text

button

“It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030.”

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

So, let’s assume that the technology can be developed to make the flying taxi operate safely, all legislative issues can be successfully resolved, and the public is happy not only to travel in such a vehicle but also to live in a city with them flying overhead. How might it all work in practice, and by when might it happen? ‘It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030,’ explains Massimo. ‘We estimate that there could be 200,000 to 300,000 of them in operation all over the world by then, and several thousand could be deployed in a city like London. We envisage that, to start with, they’d operate in strict air corridors only, perhaps flying from the airport and landing on a tower downtown. But, in the long term, it may be possible to open up the sky and give them more freedom.’


While the current model is being designed to have a short, cross-city range, Massimo surmises that, as technology advances, it may even be possible for longer journeys to be undertaken. Massimo however is convinced the flying taxi will become a reality and is clearly very much looking forward to taking a flight in it. ‘After all,’ he adds with a smile, ‘humankind has always had the dream of taking to the sky, right back to the time of Leonardo da Vinci and his flying machines.’

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Odprite vrata do izkušenj prvega razreda z Audi grandsphere
Odprite vrata do izkušenj prvega razreda z Audi grandsphere

Odprite vrata do izkušenj prvega razreda z Audi grandsphere

Avtonomen način vožnje bo omogočil nov pristop k oblikovanju notranjosti vozil. Vozniška kabina lahko postane doživljajski prostor, ki potnikom omogoča nova doživetja. S konceptnim vozilom Audi grandsphere razkrivamo svojo vizijo naprednega prestiža za potovanja v prvem razredu.

Preberite več

Morda bi vas zanimali tudi članki:

2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik