prihodnost 26.07.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
24.10.2022 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
G. Grams, najnovejše izvedbe modelov Audi R8 in Audi TT RS naznanjajo konec neke dobe. Je vodenje znamke v času, ko portfelj Audi Sport doživlja velike spremembe, velik izziv?
Zame je to najbolj vznemirljiva služba v najbolj vznemirljivem času. Ko pomislite, kako sta super športni avtomobil Audi R8 in veličastni športni kupe Audi TT RS s svojo ikonično zasnovo oblikovala znamko Audi in družbo Audi Sport, je povsem naravno, da občutite kanček obžalovanja, da bosta to zadnji vozili svoje vrste. Hkrati si ne morem predstavljati bolj primernega zadnjega poglavja teh čustveno nabitih avtomobilov in njihove zgodbe o uspehu. Neverjetno sem ponosen na to, kar smo dosegli. Zdaj združujemo bogate izkušnje, pridobljene pri razvoju teh vozil, z neomajno željo, da pogledamo čez obzorje in dvignemo naš portfelj na še višjo raven.
Kaj bo potrebno, da to uresničite?
Bolj kot kdaj koli prej bo v prihodnosti poudarek na ustvarjanju popolnega visoko zmogljivega vozila z združitvijo strojne in programske opreme ter analognih in digitalnih izkušenj. Sodeloval sem pri razvoju prve generacije motorja Audi R8, preden sem prešel na električne pogone. V svoji prejšnji vlogi sem znotraj skupine Audi ustanovil enoto za programsko opremo. Moja celotna ekipa pri družbi Audi Sport in jaz osebno bomo izkoristili svoje izkušnje in znanje in pisali nova, še bolj razburljiva poglavja znamke.
Kakšen je položaj družbe Audi Sport v vse bolj elektrificirani prihodnosti?
Še naprej se vidimo kot drzne, inovativne in napredne. V tem smislu si sistematično prizadevamo za elektrifikacijo in digitalizacijo, ki sta zelo obetavni tehnološki področji. Znamka Audi se že ponaša z zmogljivim pogonskim sistemom. V kombinaciji s pametno programsko opremo pa ima priložnost odkleniti dodatne funkcije zmogljivosti in povečati možnost zabave v vozilih. Jasno nam je, da bo prepričljiva, sistematična strategija elektrifikacije okrepila zmožnosti preživetja našega posla v prihodnosti.
“quote”
“quote”
Kako pomembna je digitalizacija?
Povezovanje vozil in voznikov z digitalnim svetom je že danes naša prednostna naloga. V prihodnje bomo vključili funkcije, kot je izboljšana digitalna podpora za občutek vožnje kot na dirkališču, ki je edinstven za modele Audi RS. Še več, ko se bodo vozniki med polnjenjem vozil kratkočasili na svojih mobilnih telefonih, jim bomo na primer ponudili doživetja Audi RS. To so teme, ki se jim trenutno zelo posvečamo. Če pogledamo še naprej v prihodnost, v čas, ko bo avtomatizirana vožnja postala resničnost, pa bo to v naši industriji nedvomno prelomna točka in bo imela tudi ključno vlogo pri visokozmogljivem avtomobilizmu. Kot lahko vidite, se razvija zelo veliko stvari.
Po čem se bodo v prihodnosti razlikovali športni modeli Audi?
Naš cilj je ustvariti trajnosten, napreden in digitalen visoko zmogljiv segment mobilnosti. Kot vemo iz naših raziskav, bo naša progresivna ciljna skupina še naprej cenila predvsem design, temu pa takoj sledi zmogljivost. Povsem električni modeli Audi Sport morajo to zmogljivost prevesti tudi v prepričljivo vožnjo. Če povem preprosto, zmogljivo vozilo brez okretnosti za dinamično zavijanje ne bo doseglo ciljev, in to ne samo danes, ampak tudi v prihodnosti. Sledimo jasno začrtanemu cilju, to je ustvariti najboljše izdelke v našem razredu. S tem v mislih nenehno presegamo meje, da lahko razvijamo odlične ideje in inovacije, s katerimi naše stranke vedno znova presenečamo.
Kakšen je odnos Audi Sport do trajnostnega razvoja?
Natančno analiziramo tržne trende in trajnostnost obravnavamo kot ključno gonilo našega razvoja. Trdno prepričani smo, da je naša odgovornost, da k tej temi pristopimo 360-stopinjsko, začenši z razvojem električnih pogonov. Že od leta 2025 želimo zagotoviti, da bo več kot tri četrtine naših prodanih visoko zmogljivih modelov delno ali v celoti elektrificiranih. Do konca desetletja bo naša visokozmogljiva ponudba sestavljena izključno iz povsem električnih vozil in visokozmogljivih priključnih hibridov. In tu se naša prizadevanja ne končajo. Da bi izpolnili našo obljubo o progresivni zmogljivosti, moramo zagotoviti tudi to, da bodo naši proizvodni procesi ogljično nevtralni. Tako kot že velja za proizvodnjo modela Audi RS e-tron GT. Ostale tovarne Audi bodo temu sledile do leta 2025 in enako velja za našo ponudbo opreme. Na tej fronti našim strankam že ponujamo možnosti, kot so tkanine brez usnja, izdelane delno iz recikliranih materialov, ali športna platišča, izdelana s tehnologijami, ki zmanjšujejo izpuste toplogrednih plinov. To ponudbo nameravamo v prihodnosti načrtno širiti.
“Quote”
Dr. Sebastian Grams
“Quote”
Kaj pa hrumenje, ki je značilnost visokozmogljivega motorja? Kako se bo to preneslo v električno dobo?
Akustika bo imela tudi v prihodnje zelo pomembno vlogo. Zato dajemo poseben poudarek zvočnemu inženiringu, da naša vozila od osnovnih modelov niso drugačna le po videzu, ampak ustvarjajo tudi prepoznaven zvok.
Kako zagotavljate, da kljub prehodu na električne pogone in digitalne sisteme ostajate zvesti dednemu zapisu Audi Sport?
Kot pravi pregovor, so spremembe edina stalnica v življenju. To pomeni, da nič ne ostaja enako. Zato se raje sprašujem, od kod smo prišli in kje smo danes. Ne samo, da je naš trenutni, 19-članski portfelj športnih modelov Audi večji kot kdaj koli prej, ampak smo leta 2021 kljub pandemiji dosegli tudi rekordno prodajo in bili edini proizvajalec, ki je na Rallyju Dakar tekmoval z delno elektrificiranim vozilom. Ko smo odprli svoja vrata, smo imeli le peščico zaposlenih. V osemdesetih letih prejšnjega stoletja smo prodajali dodatke in športno opremo, preden smo v devetdesetih letih ponudbo razširili na ekskluzivno, prilagojeno opremo. Nato je prišel Audi S6 Plus, naše prvo lastno vozilo. Od takrat smo poglavje za poglavjem pisali neverjetne zgodbe o uspehu. Danes ima Audi Sport več kot 1.500 zaposlenih in ekipa, ki mojstrsko izdeluje Audi R8, v velikem delu ročno, zdaj proizvaja tudi našega električnega paradnega konja – Audi RS e-tron GT. Vse to je mogoče le zato, ker se nikoli nismo nehali razvijati. Ostali smo zvesti sami sebi, tako da smo vedno znova ubirali nove poti in zavračali kompromise glede tega, kar smo. In prav to je tisto, kar bomo počeli še naprej – dediščino Audi Sport prenašali v prihodnost.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.