Usmerjen v prihodnost: Audi AI:ME

Kako bo izgledala mobilnost prihodnosti? Konceptna vozila, kot je Audi AI:ME1, že omogočajo vpogled v prihodnost vožnje, pri čemer je poseben poudarek namenjen notranjosti.

8.10.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi AI:ME – pogled od strani

Audi AI:ME je bil premierno predstavljen na avtomobilskem salonu v Šanghaju leta 2019. Vizionarski koncept mobilnosti za velemesta prihodnosti zaznamujejo kompaktne dimenzije, inovativna notranjost in sposobnost visoko avtomatizirane vožnje 4. stopnje2. Prikazano vozilo predstavlja konceptno vozilo, ki ni na voljo kot serijski model.

Naš način premikanja se spreminja. Kot določevalec oblike design pri tem igra pomembno vlogo. Predstavlja most med estetiko in funkcionalnostjo. Alternativne vrste pogona in inovativne tehnologije spreminjajo zahteve na tem področju. Večji poudarek je na notranjosti, ki lahko uporabniku nudi več prostora. Električna mobilnost med drugim zagotavlja več prostora za ustvarjanje tovrstnih konceptov. Arhitektura električnega pogonskega sistema dovoljuje več prostora v notranjosti v primerjavi z vozili z običajnimi pogoni.

 

Vpogled v mobilnost prihodnosti

Konceptna vozila predstavljajo odličen način za prikaz prihodnje zasnove notranjosti. Omogočajo vpogled v mobilnost prihodnosti. Audi AI:ME1 je eden takšnih ambasadorjev, usmerjenih v prihodnost. Ne predstavlja le vizije designa, ampak prikazuje tudi vpliv umetne inteligence (artificial intelligence, AI) in strojnega učenja na mobilnost prihodnosti.

Audi AI:ME1 je bil zasnovan za potrebe mesta. Oblikovan je kot "tretji bivalni prostor", ki lahko igra pomembno vlogo poleg doma in delovnega mesta. Pri oblikovanju designa je imela prednost notranjost – kot osrednji del konceptnega vozila. Oblikovanje karoserije je bilo posledično drugotnega pomena. Manj pozornosti je namenjene klasični povezavi med voznikom in vozilom (volan, instrumenti, pedali). Večji poudarek je na času, ki ga preživimo v konceptnem vozilu z visoko avtomatiziranim načinom vožnje.1 Pri vsem tem smo ljudem želeli omogočiti, da se v mestu prihodnosti lahko odmaknejo od vsakodnevnega mestnega vrveža. Oznaka "AI" v imenu vizionarskega vozila predstavlja številne električne sisteme znamke Audi, ki razbremenijo voznika in ponujajo nove načine preživljanja časa v vozilu. V ta namen se uporabljajo strategije in tehnologije s področja umetne inteligence in strojnega učenja. Omogočajo visoko avtomatizirano vožnjo ter kompleksno interakcijo med potniki in vozilom. V prihodnje bo vse našteto morda na voljo v serijskih modelih, zaradi trenutne kompleksnosti pa je Audi AI mogoče doživeti samo v konceptnih vozilih.

Video title

small text

heading

text

button

Visoko avtomatizirana vožnja

Audi AI:ME1 je zasnovan za uporabo v mestu in za visoko avtomatizirano vožnjo 4. stopnje.2 Gre za drugo najvišjo stopnjo po mednarodni standardizirani lestvici za naraščajočo avtomatizacijo vozil (SAE J3016). Čeprav sistemi s 4. stopnjo avtomatizacije2 ne potrebujejo več voznikove pomoči, je njihovo delovanje omejeno na določeno območje, npr. na avtoceste ali posebna območja v mestnem središču. V teh območjih lahko voznik krmiljenje v celoti prepusti sistemu. Voznik nadzor nad vozilom prevzame le, ko to zapusti območje, določeno za visoko avtomatizirano vožnjo (4. stopnja2). Zato ima Audi AI:ME1 še vedno običajen volan in pedale. Kljub vsemu pa bo potrebno še kar nekaj potrpljenja, da bo ta tehnologija na ceste zapeljala v serijskih modelih – čeprav se jo vestno trudimo še izboljšati.3

Audi AI:ME – volan

Več odlagalnih mest za več možnosti: velike površine na pokrovu armaturne plošče in med sprednjima sedežema v vozilu Audi AI:ME.

Audi AI:ME – voznikov prostor
2020-10_progress.audi_AIME_04

Trust is key

Nekateri vidijo idejo. Mi vidimo realizacijo.

small text

heading

text

button

Kljub dimenzijam mestnega avtomobila Audi AI:ME1 prestavlja moderno zatočišče z veliko prostora. Udobni sedeži, podobni naslanjačem, se avtomatsko pomaknejo v želeni položaj, ko odklenete konceptno vozilo1. Sprednja sedeža je po potrebi mogoče zavrteti, na sredino pa lahko namestite mizico. Tako se potniki lahko sproščeno pogovarjajo.

Poleg običajnega voznega načina Audi AI:ME1 po želji ponuja tudi visoko avtomatizirano vožnjo. Ker ni več potrebno, da nekdo avto vozi, lahko voznik uživa v novi obliki svobode in postane sopotnik ostalim potnikom v vozilu. Ta oseba lahko zdaj nemoteno sodeluje v pogovoru z ostalimi. Nova oblika svobode pa ni omejena zgolj na pogovore, saj med drugim omogoča tudi odgovarjanje na e-sporočila, branje revije ali gledanje televizije.

Prilagodljiva zasnova notranjosti zagotavlja visoko stopnjo udobja. Običajni elementi za upravljanje se v elegantni koreografiji pomaknejo navznoter in so nato virtualno skriti v sovoznikovem predalu s površino iz orehovega lesa. Pri tem se ustvarijo nove odlagalne površine – in nove možnosti.

Audi AI:ME – sedeži

Sprednja sedeža sta široka in imata udobno oblazinjeni sedišči. Naslonjali imata obliko zaobljene školjke.

Notranjost ustvarja ekskluziven občutek udobja

Audi AI:ME1 omogoča tudi vpogled v funkcionalnost in upravljanje prihodnosti: armaturna plošča na dotik se razteza čez skoraj celotno notranjost konceptnega vozila.1 Na prvi pogled ni vidna. Zasloni s sistemom sledenja pogledu se vključijo le, ko se jih dotaknete ali aktivirate z glasovnim ukazom. Potnik na njih ne nastavlja le sedeža, temperature ali osvetlitve, ampak tudi upravlja zvočni sistem, se poveže z internetom ali prikliče priporočila za restavracije ali nasvete za dobro počutje. Zvočni sistem je povezan s funkcijo prekrivanja hrupa, ki lahko z aktivnim nadzorom hrupa popolnoma zaduši hrup iz zunanjosti. Potniki lahko tako v vozilu Audi AI:ME uživajo v meditativni tišini ali poslušajo glasbo kot v koncertni dvorani.

Kakovostne tkanine (nekatere so izdelane iz recikliranih materialov), les in na dotik izjemno prijeten mineralni kompozitni material corian, iz katerega so izdelane sledilne ploščice na izbočenih robovih vrat, ustvarjajo vzdušje domačnosti s pridihom vrhunske kakovosti. V vozilu Audi AI:ME svoj novi dom najdejo tudi prave rastline.1 Razpredajo se vzdolž steklene strehe in v mesto prihodnosti prinašajo pridih narave – ter izboljšujejo kakovost zraka v notranjosti vozila. Aktivni sistem za izboljšanje zraka – kakršen je vgrajen v Audi AI:ME1 – se uporablja za filtriranje onesnaženega zraka v mestih in še dodatno poveča učinek rastlin.

Pameten in inovativen – Audi AI:ME1 je več kot le moderna oaza miru. Skozi stekleno streho ne nudi le pogleda na nove perspektive, ampak tudi navdušujočo predstavitev mobilnosti prihodnosti.

 



1Prikazano vozilo predstavlja konceptno vozilo, ki ni na voljo kot serijski model.
2Pravni okvir za vozila, ki bodo v prihodnosti lahko vozila na visoko avtomatizirani stopnji, trenutno še ni določen. To med drugim zadeva prihodnje pravice in obveznosti voznika. Zakon opisanega voznega načina temu ustrezno še ne dovoljuje. Članek zgolj prikazuje, kako bi visoko avtomatizirana vožnja lahko izgledala v prihodnosti.
3Serijski modeli z ustrezno serijsko ali opcijsko opremo trenutno pokrivajo 2. stopnjo (delno avtomatizirana vožnja). V tem načinu lahko vozilo pod določenimi pogoji ohranja smer vožnje, zavira in pospešuje. Avtomatsko parkiranje tudi spada v to kategorijo. Kljub temu pa mora voznik vedno nadzorovati dogajanje v okolici in biti pripravljen, da prevzame nadzor nad vozilom. Za vožnjo z vozilom je še vedno odgovoren voznik. Sistemi so mu pri tem v pomoč znotraj sistemskih omejitev.

1920x2500-mobil-e-mobility-blue-sky-thinking-036

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

small text

heading

text

button

1920x2500-mobil-e-mobility-blue-sky-thinking-036

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

Video title

Quote

1920x2500-mobil-e-mobility-blue-sky-thinking-036

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

1920x2500-mobil-e-mobility-blue-sky-thinking-036

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

Video title

small text

heading

text

button

Audi AI:ME – steklena streha

Velike steklene površine v nizko nameščenih oknih in streha zagotavljajo svetlo notranjost in preglednost. Elegantne lesene prečke v strehi ustvarjajo učinek pergole, ki se razprostira nad notranjostjo vozila. Audi je v notranjosti konceptnega vozila prvič uporabil prave rastline.

Audi AI:ME – pergola

Velike steklene površine v nizko nameščenih oknih in streha zagotavljajo svetlo notranjost in preglednost. Elegantne lesene prečke v strehi ustvarjajo učinek pergole, ki se razprostira nad notranjostjo vozila. Audi je v notranjosti konceptnega vozila prvič uporabil prave rastline.

Konceptni avto Audi AI:TRAIL med predstavitvijo

4 radikalni Audijevi konceptni avtomobili za različne priložnosti

Naši konceptni avtomobili izhajajo iz radikalne ideje: v središču pozornosti niso več vozniki, ampak potniki.

Oglejte si več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik