inovacije 24.10.2024
»Pri vsakodnevni vožnji električnih avtomobilov je aerodinamični upor glavni dejavnik voznega upora. Tudi pri vožnji Audija e-tron Sportback v skladu s standardnim ciklom, opredeljenem v svetovnem harmoniziranem testnem postopku za lahka vozila (World Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, WLTP) je vozni upor odgovoren za nekaj več kot 40 odstotkov porabe. To primerjajte z dejavnikom pospeševanja teže vozila, ki predstavlja nekaj manj kot 20 odstotkov porabe v tem ciklu. V avtomobilu, kot je Audi e-tron Sportback, ki se ponaša z zelo dobrim koeficientom zračnega upora (vrednost Cd), je aerodinamični upor glavni dejavnik upora pri vožnji s hitrostjo približno 80 kilometrov na uro. Pri potovanju po regionalni cesti s hitrostjo 100 kilometrov na uro aerodinamični upor predstavlja več kot 60 odstotkov celotnega voznega upora. Pri vožnji na avtocesti s konstantno hitrostjo 140 kilometrov na uro se aerodinamični upor približno podvoji in porabo poveča za nekaj več kot 60 odstotkov. Z znižanjem hitrosti iz 140 na 120 kilometrov na uro voznik pri vožnji na dolge razdalje pridobi dobrih 60 kilometrov samo zaradi zmanjšanega aerodinamičnega upora. Električna vozila lahko v praksi zaradi baterij s sabo vozijo manj energije kot običajna vozila z rezervoarjem za gorivo. Zato je varčnost z električno energijo še posebej pomembna, inženirje pa spodbuja k temu, da vsa Audijeva vozila e-tron oblikujemo čim bolj aerodinamično.