Ingolstadt

Audi je vodilni po številu patentov za električne pogone

Oddelek tehničnega razvoja, ki je med Audijevimi zaposlenimi poznan tudi kot "TE" (nem. Technische Entwicklung), predstavlja srce znamke. Ideja slogana "Prednost je v tehniki" tu postane resničnost. Inženirji razvijajo inovacije od prvo­tne zamisli pa vse do trenutka, ko so primerne za vstop na trg. 

17.08.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

eletrični motor Audi Q7 e-tron quattro

Leta 1970 – torej pred natanko 50 leti – se je oddelek tehničnega razvoja vselil v nove pro­s­tore na severnem obrobju Ingolstadta. Od takrat se površina prostorov nenehno povečuje. Me­d­tem se v naši matični tovarni v Ingolstadtu z raziskavami in razvojem ukvarja skoraj 10.000 tehnikov in inženirjev. Ti skupaj s skoraj 2.000 zaposlenimi v oddelku tehničnega razvoja v Neckarsulmu ter razvojnimi inženirji na lokacijah Győr, Peking in San José Chiapa predstavljajo inovacijski labo­ratorij znamke Audi – in to zelo uspešno. Merilo velike inovativnosti znamke je število njenih patentnih prijav.

Koliko patentov Audi prijavi letno?

“S patenti zaščitimo ideje in izume naših inženirjev in s tem tudi naš slogan 'Prednost je v tehniki'.”

Leta 2019 je številka presegla 1.200 prijav, torej več kot tri vsak dan v letu. Skladno s spreme­m­bami v družbeni zavesti se spreminjajo tudi teme in fokus patentov. V prejšnjih letih so bili v središču pretežno ideje in izumi na področjih podvozja, klasične motorne tehnologije in menja­l­nika. Danes se v sam vrh uvrščata digitalizacija in električna mobilnost. Podjetje ima trenutno prijavljenih skupno okrog 13.000 patentnih družin po vsem svetu, kar ustreza okrog 23.000 posameznim patentom in patentnim prijavam. Pri obsežnejših postopkih Audi vključuje svoje spe­­cializirane patentne zastopnike. "S patenti zaščitimo ideje in izume naših inženirjev in s tem tudi naš slogan 'Prednost je v tehniki'," pojasnjuje Jama Askaryar, patentni zastopnik, odgovoren za področje električnih in hibridnih pogonov.

 

 

Audi AG je v Nemčiji vodilni na področju patentnih prijav za električne pogone

 

Medtem ko tekmeci dokupujejo električno pogonsko tehnologijo, jo pri Audiju na številnih področjih razvijamo sami. Audi je kot najmočnejša inovativna prestižna znamka v Nemčiji na prvem mestu po številu patentnih prijav za električne pogone. To dokazujejo tudi številke. Po oceni nemškega Urada za patente in blagovne znamke ter Evropskega patentnega urada (EPU) je bilo leta 2019 prijavljenih skupno 660 patentov, in to z veljavo samo v Nemčiji. Te prijave se nanašajo le na vozila z električnim pogonom. V primerjavi z letom 2017 to pomeni 42 odstotkov več prijav. Audi je pri tem s 57 patentnimi prijavami za priključne hibride in popolnoma električne mo­­dele Audi e-tron zasedel prvo mesto. "S tem sledimo sloganu 'Prednost je v tehniki' in doka­zujemo inovativnost naših razvojnih inženirjev," je dejal Roman Straßer, vodja razvoja na podro­č­ju močnostne elektronike in polnilnih sistemov. Urad za patente pa ni edini, ki je zabeležil Audi­jevo vodilno mesto na področju idej in izumov. Priznani nemški inštitut Center of Automotive Management (CAM) je znamko Audi leta 2020 imenoval za zmagovalko v kategoriji alternativnih pogonov in nas odlikoval z nagrado AutomotiveINNOVATIONS Award.

Video title

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button

“quote”

Dodaten primer za inventivnosti na področju električne mobilnosti pri znamki Audi je patent, ki omogoča vzmetenje pri neenakomernih pritiskih na pedal za plin. Na ta način se je mogoče izo­g­niti spremembam obremenitve pri vožnji z dodajanjem plina in vožnji brez njega. To je mogoče z natančnim filtriranjem načina vožnje, ki upošteva in optimira vse parametre od voznikovih želja do trenutne porazdelitve navora na obeh premah in vseh štirih kolesih.

Dodaten primer za inventivnosti na področju električne mobilnosti pri znamki Audi je patent, ki omogoča vzmetenje pri neenakomernih pritiskih na pedal za plin. Na ta način se je mogoče izo­g­niti spremembam obremenitve pri vožnji z dodajanjem plina in vožnji brez njega. To je mogoče z natančnim filtriranjem načina vožnje, ki upošteva in optimira vse parametre od voznikovih želja do trenutne porazdelitve navora na obeh premah in vseh štirih kolesih.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

Tehnične posebnosti v zgodovini znamke Audi

Simbol tehnološke naprednosti v duhu slogana "Prednost je v tehniki" je in ostaja hitri stalni štiri­kolesni pogon quattro. S tehnologijo štirikolesnega pogona, ki jo je Audi v izvornem modelu quattro po treh letih razvojnega dela predstavil na ženevskem avtomobilskem salonu leta 1980, znamka ni revolucionirala le avtomobilske industrije, temveč tudi avtomotošport.

Kateri so primeri patentnih prijav?

 

Dva naša inženirja sta izumila nov postopek delovanja elektromotorjev pri modelu Audi e‑tron. Funkcija za prediktivno napajanje elektromotorjev uporablja inteligentno in inovativno močnostno elektroniko, kar povečuje vozno dinamiko. Poleg tega zmanjšuje porabo električne energije, tako da upošteva želene vozne ukaze in jih prediktivno izvaja.

 

Patente razvijamo tudi na področju hidromehanike, in sicer raziskujemo uporabo fizikalnega gibanja tekočin, na primer za učinkovito hlajenje rotorja v elektromotorju. Hlajenje običajno poteka od zunaj navznoter, pri Audiju pa to prek hladilnega elementa in inteligentnih hladilnih kanalov dodatno omogočamo neposredno v jedru rotorja – hlajenje torej poteka od znotraj navzven. Rezultat kompleksne tehnične dovršenosti pri sestavi posameznih pločevinastih delov rotorja je izredno učinkovito hlajenje rotorja.

 

Dodaten primer inovativnosti na področju električne mobilnosti pri znamki Audi je patent, ki omogoča vzmetenje pri neenakomernih pritiskih na pedal za plin. Na ta način se je mogoče izo­g­niti spremembam obremenitve pri vožnji z dodajanjem plina in vožnji brez njega. To je mogoče z natančnim filtriranjem načina vožnje, ki upošteva in optimira vse parametre od voznikovih želja do trenutne porazdelitve navora na obeh premah in vseh štirih kolesih.

small text

heading

text

button

Tehnične posebnosti v zgodovini znamke Audi

“Prednost je v tehniki.”

Simbol tehnološke naprednosti v duhu slogana "Prednost je v tehniki" je in ostaja hitri stalni štiri­kolesni pogon quattro. S tehnologijo štirikolesnega pogona, ki smo jo v izvornem modelu quattro po treh letih razvojnega dela predstavili na ženevskem avtomobilskem salonu leta 1980, znamka ni revolucionirala le avtomobilske industrije, temveč tudi avtomotošport.

 

Poleg tega so avtomobil odločilno zaznamovale tudi številne druge naše inovacije in patenti. Na primer konstrukcija Audi Space Frame (ASF), ki je bila javnosti prvič predstavljena na med­narod­nem avtomobilskem salonu leta 1993 in pri kateri je aluminij nadomestil do takrat uporablje­no jeklo za samonosno karoserijo v Audiju A8. Znanje na področju lahke gradnje je v nenehnem razvoju vse do danes. Aktualni Audi A8 v svoji nosilni strukturi celo združuje mešanico štirih ra­zličnih materialov, ki se uporabljajo za lahko gradnjo: aluminija, jekla, magnezija in plastike, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP) – gre za novo stopnjo kombiniranja materialov.

1920x2500-mobil-e-mobility-blue-sky-thinking-036

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

Video title

1920x2500-mobil-e-mobility-blue-sky-thinking-036

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

1920x2500-mobil-e-mobility-blue-sky-thinking-036

The journey is the reward

The company has already conducted a flight in public, at Drone Week in Amsterdam last year – but using a 1:4 scale model. The flight module accurately placed a passenger capsule on the ground module, which then drove from the test grounds autonomously. This proved the effectiveness of the Airbus coupling system and its locking and latching functionality. The air module currently rests on legs to make docking easier, but it’s envisaged that such legs would not be required by the time the concept reaches production.

To make the project with full-sized versions viable, more powerful batteries than those that exist today would be required, and Airbus is currently working on developing such technology. Noise is another issue, and reduction of the high-pitched whirring familiar to anyone who has witnessed even a small drone in flight is being sought. Italdesign is working with Audi to develop battery and electric-motor technology for the ground module – an area in which Audi’s engineers have already proven highly competent, as the recent launch of the e-tron SUV testifies. Therefor an Audi engineer is also based with the Italdesign team in Italy.

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Audi leta 1980 na sejmu v Ženevi predstavi Audi quattro (B2)
Zmaga na vzdržljivostni 24-urni dirki v Le Mansu

Prednost je v tehniki - povezava na članek
Prednost je v tehniki - povezava na članek

Prednost je v tehniki

Slogan Vorsprung durch Technik je že od sedemdesetih let prejšnjega stoletja srce znamke Audi. Njegov pomen pa se s časom spreminja.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik