Audi Q8 e-tron na preizkušnji v ekstremnih vremenskih pogojih

Električna vozila na vzdržljivostnih testih: Audi Q8 Sportback e-tron in SQ8 Sportback e-tron sta morala prestati ekstremne vremenske pogoje v Audijevem vetrovniku.

29.11.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi SQ8 Sportback e-tron čaka na preizkus v klimatski komori Audijevega vetrovnika. Termometer kaže minus osemnajst stopinj, sprednje vetrobransko steklo pa je prekrito z ledom. Da bi ustvarili zakonsko določeno plast ledu, so prej po njem razpršili vodo. Preizkuševalec se usede v vozilo in aktivira najvišjo raven gretja klimatske naprave, 'Defrost High'.

Po treh minutah se led začne taliti. Jurgen Ehemann, vodja vetrovnikov pri znamki Audi, ki preizkus spremlja s klopi, je zadovoljen. "To je značilno za električna vozila. Toploto začnejo zagotavljati v trenutku, ko aktivirate klimatsko napravo. Pri bencinskih vozilih se prve luknje v ledu pojavijo po približno petih, pri dizelskih pa po približno sedmih minutah," pove.

Led na sprednjem vetrobranskem steklu vozila Audi SQ8 Sportback se začne taliti.

V natančno določenih pogojih Audijevega klimatskega vetrovnika merijo, kako hitro se odmrzne sprednje vetrobransko steklo vozila Audi SQ8 Sportback e-tron.

 

Smo v klimatskem vetrovniku v središču Audijevega oddelka za tehnični razvoj v Ingolstadtu. Na različnih testnih napravah lahko preizkuševalci nastavljajo stopnjo vlažnosti, moč vetra in temperaturo – od minus 25 do plus 50 stopinj Celzija.

Preizkus odmrzovanja vetrobranskega stekla je v Evropi in drugod pogoj za homologacijo vozila. Evropska komisija z uredbo določa, da mora vsak tip vozila, ne glede na vrsto pogona, v določenem času očistiti minimalno vidno polje na sprednjem steklu. Preizkus pod pogoji ponovljivosti simulira vozilo, ki je pozimi, pri temperaturah pod ničlo, parkirano zunaj. Zahteve glede odmrzovanja sprednjega stekla morajo izpolnjevati vsa vozila, tudi električna, kot sta Audi SQ8 Sportback e-tron in Audi Q8 Sportback e-tron. Vodja Audijevega centra za vetrovnike Michael Zalud, glavni človek na testni napravi, poudarja: "Ni razlike, ali preizkušamo vozilo na električni pogon ali vozilo z motorjem na notranje zgorevanje. Audi je Audi."

Video title

“quote”

1920x2880-mobile-q8-klima-kanal-20023B02-01

V klimatski komori Audijevega vetrovnika na sprednjem steklu vozila ustvarijo zakonsko predpisano plast ledu.

1920x2880-desktop-q8-klima-kanal-20023B02-02

V skladu s homologacijskimi pravili mora vsako vozilo, ne glede na to, ali ima motor na notranje zgorevanje ali električni motor, na testu odmrzovanja vetrobranskega stekla v določenem času očistiti opredeljeno vidno polje.

1920x2880-desktop-q8-klima-kanal-20023B02-03

Vozila morajo v vetrovniku vzdržati temperature do minus 25 stopinj Celzija.

1920x2880-desktop-q8-klima-kanal-20023B02-04

Električna vozila morajo prestati enake preizkuse kot vsi drugi avtomobili znamke Audi.

Zaledenelo sprednje steklo vozila Audi SQ8 Sportback e-tron.

V klimatski komori Audijevega vetrovnika na sprednjem steklu vozila ustvarijo zakonsko predpisano plast ledu.

1920x2880-desktop-q8-klima-kanal-20023B02-02

“quote”

Zalud pravi, da imajo električna vozila, kot je Audi Q8 Sportback e-tron, v ekstremno hladnih ali vročih razmerah izrazite prednosti. "Pri klasičnih vozilih je dodatno gretje še en proces zgorevanja, ki ga v garaži ali podzemnem parkirišču ne smemo zagnati. Tudi hlajenje ne pride v poštev, ko je vozilo parkirano. Pri električnem vozilu je drugače, saj ob vklopu klimatske naprave ne nastajajo škodljivi izpusti. To pomeni, da lahko prednastavimo tako ogrevanje pozimi kot hlajenje poleti. Ko poleti ob jezeru pospravljam svoje stvari pri temperaturi 30 stopinj, lahko z aplikacijo myAudi nastavim, da bo v mojem avtomobilu prijetnih 20 stopinj. Ko čez približno deset minut na parkirišču odklenem svoj Audi Q8 Sportback e-tron, bo ta že ohlajen in pripravljen za vožnjo.

"
Ni razlike, ali preizkušamo vozilo na električni pogon ali vozilo z motorjem na notranje zgorevanje. Audi je Audi.
"

Michael Zalud

small text

heading

text

button

Pametno toplotno upravljanje celotnega operacijskega sistema je pri električnem vozilu še pomembnejše kot pri vozilu z motorjem na notranje zgorevanje. Če se z ogrevanjem ali hlajenjem notranjosti vozila izgubi preveč energije, se ta energija neizogibno črpa iz vlečne baterije, kar pomeni takojšnje zmanjšanje dosega. Pametno toplotno upravljanje pa porabi minimalno količino energije in izkoristi čim več zraka, ki kroži okrog motorja in skozi motor, in tako zagotovi daljši doseg.

Po izzivu z ledom je na vrsti naslednji preizkus, tokrat v vročini. Audi Q8 Sportback e-tron v vetrovniku opravi tako imenovani test Grossglockner, pri katerem se s pomočjo upora na testnih napravah z valji simulira profil poti čez znameniti alpski prelaz.

Jürgen Ehemann pojasnjuje: "Pri električnih vozilih mora biti temperatura baterije optimalno regulirana. Preizkusimo lahko, kako bi se vozilo Audi Q8 Sportback e-tron obnašalo pri poletni vožnji čez prelaz Grossglockner, z vlečno prikolico ali brez nje. Če med zahtevno vožnjo v gorah vključimo še klimatsko napravo, baterija izgubi veliko energije. Programska oprema, ki jo je razvil Audi, določi, ali je odvajanje toplote iz baterije pomembnejše od maksimalne klimatizacije. V vetrovniku lahko Audijevi inženirji preizkušajo tovrstne scenarije."

small text

heading

text

button
Simulacija sončne svetlobe v Audijevem klimatskem vetrovniku.

Temperatura v vetrovniku lahko doseže do 50 stopinj Celzija.

Enodelni okvir na sprednjem delu vozila Audi Q8 Sportback e-tron.

Enodelni okvir na sprednjem delu vozila Audi Q8 Sportback e-tron.

Zaslon s profilom poti.

Na testni napravi simulirajo profil poti čez prelaz Grossglockner.

Zadnje kolo vozila Audi Q8 Sportback e-tron je pritrjeno na mestu.
Meritve obremenitev se izvajajo s pomočjo upora na testni napravi z valji.

"Pri tem preizkusu simuliramo ekstremne pogoje – razmeroma veliko obremenitev pri nizki hitrosti – in preverjamo, ali vozilo Audi Q8 Sportback e-tron pri tako zahtevni nalogi ohrani svojo polno funkcionalnost," razlaga Jürgen Ehemann.

Vendar pa testiranje vozila Audi Q8 Sportback e-tron še ni zaključeno. Električno vozilo se mora zdaj spopasti še z ravnim ameriškim prelazom pri 50 stopinjah Celzija. Tu gre za drugačen teren in večjo hitrost kot na ovinkastem prelazu Grossglockner.

“Quote”

 

 

Video title
"
V ekstremnih pogojih preverjamo, ali bo Audi Q8 Sportback e-tron prestal vse, kar od njega pričakujemo.
"

Jürgen Ehemann

 

 

“Quote”

Video title

Center za vetrovnike Audi (Audi Wind Tunnel Centre)

V Audijevih vetrovnikih je mogoče kadar koli, ne glede na lokacijo, vreme in letni čas, simulirati različne zimske in poletne razmere. Inženirji znamke Audi, ki se ukvarjajo s klimatizacijo notranjosti, razvojem pogonskih sistemov in splošnim razvojem vozila, ga uporabljajo za izvajanje različnih preizkusov. Na različnih testnih napravah z različnimi nastavitvami upora analizirajo delovanje vozila pri različnih hitrostih, temperaturah in obremenitvah v skladu s specifikacijami, ki jih določijo ustrezni Audijevi oddelki.

Homologacijski preizkusi, ki se izvajajo v Centru za vetrovnike znamke Audi, običajno potekajo v prisotnosti neodvisnih tehničnih služb. Testni laboratorij deluje v skladu z zahtevami standarda DIN EN ISO/IEC 17025.

Audijev klimatski vetrovnik.

V Audijevem vetrovniku je mogoče kadar koli, ne glede na lokacijo, vreme in letni čas, simulirati različne zimske in poletne razmere.

 

Pri zadnjem ekstremnem testu se temperatura v vetrovniku povzpne na 35 stopinj, medtem ko vozilo vozi 60 kilometrov pri najvišji hitrosti. To seveda ne odraža vsakodnevne uporabe električnega vozila, vendar je treba preveriti, kako se Audi Q8 Sportback e-tron spopade z največjimi obremenitvami. Tako kot vsak drug Audi. In to ne na testni vožnji kjerkoli na svetu, temveč na testnih napravah v Audijevem vetrovniku.

2023-01-kako_nastane_q8_e-tron-thumbnail-1
Audi Q8 e-tron

Električen. In še veliko več.

Povsem električni Audi Q8 e-tron – bodisi kot klasični SUV ali v kupejevski izvedbi Sportback – odlikujejo napreden design, izjemen doseg, velika zmogljivost polnjenja in privlačna tehnologija.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik