inovacije 28.06.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
24.11.2022 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
85 odstotkov drobnih delcev v cestnem prometu nastane ob obrabljanju zavor, pnevmatik ali ceste, ne glede na vrsto pogona vozil. Najfinejši delci prahu so s prostim očesom komaj vidni, merijo le nekaj mikrometrov in jih zato zlahka vdihnemo. Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) je lani občutno znižala priporočljive mejne vrednosti za drobne delce. Po mnenju strokovnjakov pa marsikje v Nemčiji novih standardov ne bodo upoštevali.
Pri znamki Audi veliko pozornosti namenjamo trajnostnemu razvoju in odgovornemu ravnanju do okolja in družbe. Prizadevamo si za ogljično nevtralno¹ proizvodnjo, pa tudi za zmanjšanje drugih izpustov, kjer je to mogoče. Skupaj z dobaviteljem MANN+HUMMEL smo zasnovali filter za sprednji del vozila, ki lahko prestreza drobne delce iz okolja. Deluje podobno kot pri stacionarnih napravah, ki se že uporabljajo v nekaterih mestih. Prednost mobilne izvedbe: filter vsrka izpuste drobnih delcev iz lastnega avtomobila, na primer vozila Audi e-tron, absorbira pa lahko tudi izpuste drugih vozil – in sicer tam, kjer nastajajo.
Pilotni projekt se je začel leta 2020 in bo trajal štiri leta. “Filter za drobne delce je primer našega prizadevanja za inovacije, ki bodo koristile vsem, in uspešnega sodelovanja s specializiranimi dobavitelji,” je pojasnil Fabian Groh, projektni vodja v razvoju sistemskih komponent pri družbi AUDI AG. “Danes že veliko naredimo na lastno pobudo. Pričakujemo, da bo v prihodnje to zahtevala tudi zakonodaja.”
Filter je vgrajen pred hladilnikom v obstoječi tok zraka v avtomobilu, tako da je bilo treba vozilo le minimalno prilagoditi. Stroški so zato nizki. Filtrski element aktiviramo preko nastavljivih odprtin za zajem zraka. Mehansko delovanje filtra je podobno kot pri sesalniku za prah. Po podobnem načelu se tudi tu drobni delci ujamejo v filter, medtem ko lahko zrak nemoteno teče skozenj.
Za zdaj je filter v uporabi v preizkusnih vozilih Audi e-tron. Med vožnjo zaradi premikanja vozila poteka pasivno filtriranje; zrak teče skozi filtrirni sistem in ta prestreže tudi najmanjše delce. Druga možnost je filtriranje med stacionarnim postopkom polnjenja. Ventilator (ki je že danes vgrajen v vsa električna vozila) pri tem zrak iz okolja usmerja skozi hladilnik. Sistem ta postopek izkorišča in lahko s filtrom za drobne delce aktivno filtrira zrak, ki teče skozenj. Najmanjši delci se tako vanj ujamejo tudi med mirovanjem vozila. Filter je idealen za uporabo v mestih, saj je obremenitev z drobnimi delci tam bistveno večja kot na podeželju.
“quote”
“quote”
Pri testih s preizkusnimi vozili so analizirali učinkovitost filtra in hkrati raziskali, ali filter vpliva tudi na uporabo vozila. Po 50.000 kilometrih vzdržljivostne vožnje z vozilom Audi e-tron ni dvoma: zaznani niso nikakršni negativni vplivi na delovanje električnega vozila, niti v vročih poletnih dneh ali pri hitrem polnjenju.
Sistem je tako učinkovit, da se po posameznem scenariju uporabe, na primer v močno obremenjenih mestih, kot je Stuttgart, delci iz izpustov vozila Audi e-tron količinsko v celoti prefiltrirajo. V še močneje onesnaženih mestih, kot je na primer Peking, lahko takšen filter ob značilnem uporabniškem scenariju aktivno in pasivno absorbira izpuste drobnih delcev do treh vozil. Audi želi učinkovitost sistema še povečati, zato si skupaj z dobaviteljem MANN+HUMMEL prizadeva za povezovanje z že obstoječimi senzorji, na primer tistimi za vremenske postaje. Poleg tega načrtuje razvoj logike prikazov v vozilih. Potniki bodo lahko videli, kdaj je sistem aktiven in kolikšno količino delcev je že ujel.
“Quote”
Vzdrževanje filtra je preprosto, zamenjati ga je treba šele ob rednem servisu. Analiza življenjskega cikla celotnega filtrirnega sistema je pokazala, da se iztroši šele pri 14,9 kilograma ekvivalentov CO2. Filter sam vsebuje 15 odstotkov reciklažnih materialov, celotni sistem pa 60 odstotkov.
1 Audi neto ogljično nevtralnost obravnava kot stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.