Vsestransko aktivno podvozje modela Audi e-tron GT

Med najzanimivejšimi lastnosti novega modela Audi etron GT je opcijsko aktivno podvozje. Dr. Jaan Mattes Reiling, tehnični vodja projekta za Audi etron GT, nam je predstavil njegove štiri ključne prednosti.

26.09.2025 Avtor: Bernd Zerelles  Fotografije: Robert Fischer

Audi e-tron GT je serijsko opremljen z vrhunskim zračnim podvozjem z blažilniki z dvema ventiloma. Opcijsko aktivno podvozje pa ponuja še precej več. Omogoča izjemno svobodo pri nastavitvah podvozja in prinaša posebne funkcije, kot so lažje vstopanje v vozilo, aktivno nagibanje v ovinkih ter večje udobje pri pospeševanju in zaviranju. Inženir znamke Audi dr. Jaan Mattes Reiling pojasnjuje, kako te štiri lastnosti odlikujejo aktivno vzmetenje.

 

 

1. Kombinacija udobja in dinamike

"Najbolj izstopajoča lastnost aktivnega podvozja je po mojem mnenju kombinacija udobja in dinamike. Kot pove že ime Gran Turismo, je Audi e-tron GT zasnovan kot avtomobil za dolge razdalje, tako za vožnje po avtocesti kot po ovinkastih podeželskih cestah. Podvozje je temu ustrezno prilagojeno. Zelo prepričljivo denimo blaži dolge neravnine na avtocestah. Z aktivnim podvozjem se Audi e-tron GT vozi udobneje kot luksuzna limuzina in se manj nagiba kot športni avtomobil." Kako mu uspe doseči tako izjemen razpon zmogljivosti? Povedano preprosto, aktivno podvozje lahko dvigne ali spusti vsako posamezno kolo ter se sproti odziva na informacije, ki jih zaznava s senzorji pospeškov na kolesih in karoseriji. Tako visoka gostota senzorjev je pri podvozju nekaj posebnega. Poleg tega aktivno podvozje prepoznava želje voznika, saj upošteva nastavitve sistema Audi drive select in se prilagaja njegovemu slogu vožnje. Kakšni so vzdolžni in prečni pospeški, kako dinamični so premiki volana in kako bi lahko z ustrezno oporo pri nagibu to ublažili? Vsi ti podatki so vključeni v krmilni sistem podvozja, ki se lahko zato aktivno odziva."

 

 

Dr. Jaan Mattes Reiling predstavi najzanimivejše lastnosti aktivnega vzmetenja znamke Audi. Industrijski inženir z doktoratom iz letalskega in vesoljskega inženirstva je pred tem delal v razvoju podvozij pri podjetju Audi Sport, v prostem času pa se ukvarja tudi z motošportom.

 

Če se vam ne prikažejo slovenski podnapisi, najprej preverite, da je prikaz podnapisov vklopljen - pod ikono CC v spodnjem desnem kotu predvajalnika videa je rdeča črtica. Vklopite jih s klikom na ikono. Za  slovenske podnapise kliknite na sosednjo ikono zobnika in v spustnem meniju pri "Subtitles/CC" izberite "slovenščina".

Video title

“quote”

“quote”

"
Najbolj izstopajoča lastnost aktivnega podvozja je kombinacija udobja in dinamike.
"

Dr. Jaan Mattes Reiling

small text

heading

text

button

2. Aktivno nagibanje v ovinkih 

"Ko sem prvič preizkusil aktivno podvozje, sem bil navdušen nad uravnoteženostjo in nevtralnostjo vozila. Audi e-tron GT se zelo malo nagiba, ko pa se, je to povsem nadzorovano. Morda se sliši nepomembno, a v resnici gre za povsem novo vozniško izkušnjo. Tudi pri zelo športnih avtomobilih s podvozjem z izrazito podporo se v ovinku občuti nagib navzven. Ta nagib je nezaželen, saj zmanjšuje oprijem notranjih koles v ovinku. Zato je toliko bolje, če ga je mogoče izničiti z vrhunsko tehnologijo vzmetenja. Prav to smo dosegli z aktivnim podvozjem. Ko je vključena funkcija aktivnega nagibanja, se vozilo v ovinku nagne navznoter, podobno kot motorno kolo, s čimer se zmanjšajo prečne sile na potnike. Največji kot nagiba, dve stopinji, in način, kako ga sistem doseže, smo določili v številnih preizkusih na cesti." Pri običajnem podvozju nagib vozila uravnavajo stabilizatorji. Aktivno podvozje stabilizatorjev nima več, namesto njih uporabljamo aktivne hidravlične blažilnike, ki prek programske opreme prevzamejo njihovo vlogo. Posebna prednost tega sistema je, da je mogoče stopnjo podpore prilagoditi glede na izbrani način vožnje. V načinu Comfort imajo kolesa več svobode pri gibanju, v načinu Dynamic pa so med seboj bolj usklajena.

 

small text

heading

text

button
Portret Dr. Jaana Mattesa Reilinga, inženirja znamke Audi.

Jaan Mattes Reiling, tehnični vodja projekta za Audi e-tron GT v Neckarsulmu, je odgovoren za sisteme vožnje in energije – od podvozja in pogona do visokonapetostnih komponent, baterije in tehnologije polnjenja.

Audi e-tron GT v položaju za udobno vstopanje, dvignjen za 77 mm.

Štirje hidravlični blažilniki aktivnega podvozja dvignejo Audi e-tron GT do 77 milimetrov s hitrostjo 120 milimetrov na sekundo. Funkcija udobnega vstopanja močno olajša vstop v Gran Turismo.

Ročaj za odpiranje vrat.

Ko odpremo vrata avtomobila, se vklopi funkcija udobnega vstopanja in vozilo se v trenutku dvigne za lažji dostop.

Nastavitve aktivnega podvozja v sistemu MMI.

V modelu Audi e-tron GT lahko v vmesniku MMI enostavno izberemo dodatne funkcije aktivnega podvozja: udobno vstopanje, aktivno nagibanje v ovinkih ter udobje pri pospeševanju in zaviranju.

3. Udobje pri pospeševanju in zaviranju

"Zmogljivi avtomobili imajo pogosto lastnost, da se jim ob močnem pospeševanju sprednji del dvigne, težišče vozila pa se premakne nazaj. Posledično se na sprednjo premo prenese manj moči, saj so sile tam občutno manjše. Tako se denimo obnašajo številni zmogljivi SUVji. Čeprav Audi etron GT tega ne počne, smo v aktivno podvozje vseeno vgradili posebno funkcijo, ki vozniku prinaša dodatno prednost: udobje pri pospeševanju in zaviranju. Ko je funkcija vključena v sistemu MMI, se pri modelu Audi etron GT sprednji del spusti, zadnji pa dvigne, nato pa pospeši podobno kot helikopter, kar je nepričakovano in hkrati navdušujoče. Pri zaviranju pa se zgodi ravno nasprotno: zadnji del se spusti, sprednji pa dvigne, da se na zadnjo premo prenese več zavorne sile. V obeh primerih sistem kompenzira vzdolžno nagibanje vozila in tako zmanjša sile, ki delujejo na potnike."

“Quote”

 

 

Video title
"
S funkcijo udobnega vstopanja je vstopanje in izstopanje iz sicer zelo nizkega vozila Audi e-tron GT precej lažje.
"

Dr. Jaan Mattes Reiling

4. Udobno vstopanje

"Kot se za pravi Gran Turismo spodobi, je bil Audi etron GT zasnovan z mislijo na potnike. Čeprav je aktivno podvozje v prvi vrsti namenjeno vozni dinamiki, se funkcija udobnega vstopanja temu vozilu odlično prilega. V ploskem modelu Audi etron GT sedimo zelo nizko in precej nazaj ob Bstebričku, kar otežuje vstopanje. Težavo smo odpravili z dodatno funkcijo udobnega vstopanja. Za razliko od sistemov, ki z zračnim kompresorjem počasi dvigujejo vozilo na strmih klancih, to funkcijo tukaj omogočajo hitro odzivni hidravlični blažilniki aktivnega vzmetenja. Ko odprete vrata, se aktivira funkcija udobnega vstopanja in vsi štirje blažilniki v manj kot sekundi hidravlično dvignejo celotno podvozje. V običajnem položaju se Audi etron GT dvigne za 55 milimetrov, iz nižjih položajev pa celo do 77 milimetrov. To omogočata dve 800voltni hidravlični črpalki na sprednji in zadnji premi, ki ju napaja visokonapetostni električni sistem."

 

 

Stranski pogled na Audi e-tron GT.

Audi e-tron GT je kot pravi Gran Turismo udoben sopotnik na dolgih vožnjah po avtocesti. Z opcijskim aktivnim podvozjem učinkovito blaži dolge neravnine na vozišču in zagotavlja posebej gladko vožnjo.

“Quote”

Video title

Rdeči Audi e-tron GT quattro na poti.
Rdeči Audi e-tron GT quattro na poti.

Vsak zavoj zagotavlja posebno zadovoljstvo

S sistemsko močjo 370 kW, bruto kapaciteto baterije 105 kWh (neto 97 kWh) in dosegom do 622 kilometrov je Audi e-tron GT quattro odlično pripravljen na vsakodnevne vožnje – tako po avtocestah kot po mestu. 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik