''Avtomobili so del našega vizualnega okolja''

Dr. Mateo Kries, direktor muzeja Vitra Design v kraju Weil na Renu, ima kot umetnostni zgodovinar, kustos in avtor poseben pogled na avtomobile. Z njim smo se pogovarjali o pomenu barv v oblikovanju, o zelenih avtomobilih, o pretirani vizualni stimulaciji in o električni mobilnosti. 

29.11.2023 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Dr. Mateo Kries vsak teden potuje od živahnega Berlina do idiličnega mesta Weil na Renu. Tu, na skrajnem jugozahodu Nemčije, domuje eden vodilnih svetovnih muzejev oblikovanja; muzej Vitra Design. Umetnostni zgodovinar, kustos in avtor, ki je v tem muzeju zaposlen že več kot polovico svojega življenja, danes v njem zaseda mesto direktorja. Ni nenavadno, da na vse stvari okrog sebe gleda z oblikovalskega vidika, vključno z avtomobili. ''Avtomobile, pa tudi druge vsakdanje predmete dojemam kot skulpture. To je moja poklicna deformacija,'' z nasmehom prizna. Po mestu Weil na Renu vozi Audi Q4 e-tron, v zasebnem življenju pa Audi Q8 e-tron. 

Ko gre za oblikovanje in barve, Kries prisega na minimalizem. Gumbov in stikal v vozilih ne pogreša, ravno nasprotno. ''Odzivnost zaslonov v modelih e-tron je izjemna, vse deluje na dotik. Gre za resnično elegantno kombinacijo digitalne in haptične tehnologije.'' Meni, da v oblikovanju manj pomeni več. ''Prefinjene, oglate in kvadratne oblike ponujajo več jasnosti v današnjem svetu pretirane vizualne stimulacije,'' pojasnjuje med sprehodom po razstaviščnem objektu Schaudepot v muzeju Vitra Design. Tam si je do maja 2024 mogoče ogledati instalacijo nizozemske oblikovalke Sabine Marcelis, ki je v celoti posvečena barvi, elementu, ki ima pomembno vlogo tudi pri oblikovanju vozil. 

Video title

“quote”

Mateo Kries stopa skozi vhod na promenado Álvaro Siza v kampusu Vitra.
Mateo Kries je že več kot dvanajst let direktor oblikovalskega muzeja Vitra Design v kraju Weil na Renu. Muzej sodeluje z znamko Audi na področju oblikovanja in napredka. 
Barvita razstava v razstaviščnem objektu Vitra Schaudepot.
Instalacija nizozemske oblikovalke Sabine Marcelis ''Colour Rush!'' v muzeju Vitra Schaudepot je v celoti posvečena barvi, elementu, ki ima pomembno vlogo tudi pri oblikovanju vozil. 

“quote”

''Oblikovanje avtomobilov lahko primerjam z vsakodnevnim izbiranjem oblačil,'' pravi Kries. Tako kot rumenega ali rdečega puloverja ne bi nosil vsak dan, ima tudi pri avtomobilih raje brezčasne, umirjene tone. ''Navsezadnje so avtomobili sestavni del našega vizualnega okolja,'' ugotavlja. Audi Q4 e-tron, ki mu služi v mestu Weil na Renu, je v tajfunsko sivi barvi, ki jo Kries opiše kot večplastno. ''Posebnost te barve je, da se ob spreminjanju zornega kota in svetlobe prikazujejo novi odsevi.'' 

''
Avtomobili so sestavni del našega vizualnega okolja.
''

Mateo Kries

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Rdeča opečnata zgradba Vitra Schaudepot.
Priznana arhitekta Jacques Herzog in Pierre de Meuron sta zasnovala rdečo opečnato stavbo Schaudepot v kampusu Vitra, ki hrani nekaj od 20.000 predmetov celotne muzejske zbirke. 
Mateo Kries na vrtu, ki ga je ustvaril Piet Oudolf v kampusu Vitra.
Najljubša barva Matea Kriesa je zelena, ki jo povezuje z naravo in rastlinami. Pri avtomobilih pa ima raje umirjene, brezčasne odtenke. 
Mateo Kries stoji pred instalacijo v razstavnem objektu Vitra Schaudepot.
Instalacija "Colour Rush!" je razstavni objekt Vitra Schaudepot odela v živahne barve. Gre za poklon pomenu barv v oblikovanju v vseh obdobjih in slogih. 
Najljubša barva Matea Kriesa je zelena, ki jo povezuje z naravo in rastlinami. Vendar bi jo za barvo svojega vozila izbral le, če bi živel na podeželju. ''Barve so vizualna sporočila,'' pravi. ''Vožnja z zelenim avtomobilom v urbanem okolju, kot je Berlin, lahko sporoča, da ste gozdar ali lastnik zemlje.'' Po drugi strani pa si želi, da bi oblikovalci več eksperimentirali z barvami v notranjosti vozila, ki bolj vplivajo na počutje potnikov. ''Predstavljam si, da bi bila notranjost v pastelnih barvah ali sedeži v zelenih ali rumenih odtenkih, lahko priljubljeni pri kupcih, saj prispevajo k prijetnemu vzdušju.''

“Quote”

 

 

Video title

Audi Q4 e-tron pred objektom VitraHaus.
Predstavitveni objekt VitraHaus je glavna trgovina tovarne Vitra in dom kolekcije Vitra Home. V njej obiskovalci spoznavajo velike Vitrine pohištvene klasike in najnovejše modele sodobnih oblikovalcev. 

"Zdi se nekoliko futuristično." 

Dve mesti, dva avtomobila. Mateo Kries živi v Berlinu in redno potuje v Weil na Renu, kjer vodi muzej Vitra Design. Prehod na električno mobilnost je bil zanj dolgo načrtovan in logičen korak. E-mobilnost vidi kot bolj izpopolnjen, a tudi preprostejši način mobilnosti v najboljšem pomenu besede. 



Tri vprašanja o električni mobilnosti za Matea Kriesa 

1. Ali električna mobilnost potrebuje posebno sporočilno barvo? 

Opažam, da so električni avtomobili že na voljo v različnih barvah, pogosto so v dveh barvah. To je postal nekakšen signal za električno mobilnost. Vendar pa po mojem mnenju e-mobilnosti ni treba označevati z barvo. Nasprotno, to bi bil napačen pristop, saj se zdi prisiljen.

2.
Kaj vas je najbolj presenetilo, ko ste vozilo z motorjem na notranje zgorevanje zamenjali za električni avtomobil? 

Zagotovo pomanjkanje hrupa v ozadju. Električna vožnja se mi zdi zelo prijetna. Ko potujem s svojimi tremi otroki, se v avtomobilu že tako veliko dogaja. Električna mobilnost se mi zdi tudi bolj prefinjena, saj pod pokrovom motorja ni več takšne gmote kovine in cevi. Mehanski vidik preprosto ni več tako pomemben.

3. Kaj vam je najbolj všeč pri modelu Q4 e-tron ali Q8 e-tron?

Pri modelu Audi Q8 e-tron so mi zelo všeč digitalna stranska ogledala. Moja žena, ki je umetnica, je celo dobila zamisel, da bi z njimi ustvarila umetniško instalacijo. Ta dva mala zaslona v vratih, na katerih lahko vidite mimoidoče kolesarje in pešce, sta kot nekaj iz filma. Na prvi pogled se zdi nekoliko nadrealistično, vendar je v tem nekaj futurističnega. 

 

 

“Quote”

Video title

Tri vprašanja o električni mobilnosti za Matea Kriesa 

1. Ali električna mobilnost potrebuje posebno sporočilno barvo? 

Opažam, da so električni avtomobili že na voljo v različnih barvah, pogosto so v dveh barvah. To je postal nekakšen signal za električno mobilnost. Vendar pa po mojem mnenju e-mobilnosti ni treba označevati z barvo. Nasprotno, to bi bil napačen pristop, saj se zdi prisiljen.

2.
Kaj vas je najbolj presenetilo, ko ste vozilo z motorjem na notranje zgorevanje zamenjali za električni avtomobil? 

Zagotovo pomanjkanje hrupa v ozadju. Električna vožnja se mi zdi zelo prijetna. Ko potujem s svojimi tremi otroki, se v avtomobilu že tako veliko dogaja. Električna mobilnost se mi zdi tudi bolj prefinjena, saj pod pokrovom motorja ni več takšne gmote kovine in cevi. Mehanski vidik preprosto ni več tako pomemben.

3. Kaj vam je najbolj všeč pri modelu Q4 e-tron ali Q8 e-tron?

Pri modelu Audi Q8 e-tron so mi zelo všeč digitalna stranska ogledala. Moja žena, ki je umetnica, je celo dobila zamisel, da bi z njimi ustvarila umetniško instalacijo. Ta dva mala zaslona v vratih, na katerih lahko vidite mimoidoče kolesarje in pešce, sta kot nekaj iz filma. Na prvi pogled se zdi nekoliko nadrealistično, vendar je v tem nekaj futurističnega. 

1. Ali električna mobilnost potrebuje posebno sporočilno barvo? 

Opažam, da so električni avtomobili že na voljo v različnih barvah, pogosto so v dveh barvah. To je postal nekakšen signal za električno mobilnost. Vendar pa po mojem mnenju e-mobilnosti ni treba označevati z barvo. Nasprotno, to bi bil napačen pristop, saj se zdi prisiljen.

2.
Kaj vas je najbolj presenetilo, ko ste vozilo z motorjem na notranje zgorevanje zamenjali za električni avtomobil? 

Zagotovo pomanjkanje hrupa v ozadju. Električna vožnja se mi zdi zelo prijetna. Ko potujem s svojimi tremi otroki, se v avtomobilu že tako veliko dogaja. Električna mobilnost se mi zdi tudi bolj prefinjena, saj pod pokrovom motorja ni več takšne gmote kovine in cevi. Mehanski vidik preprosto ni več tako pomemben.

3. Kaj vam je najbolj všeč pri modelu Q4 e-tron ali Q8 e-tron?

Pri modelu Audi Q8 e-tron so mi zelo všeč digitalna stranska ogledala. Moja žena, ki je umetnica, je celo dobila zamisel, da bi z njimi ustvarila umetniško instalacijo. Ta dva mala zaslona v vratih, na katerih lahko vidite mimoidoče kolesarje in pešce, sta kot nekaj iz filma. Na prvi pogled se zdi nekoliko nadrealistično, vendar je v tem nekaj futurističnega. 

Mateo Kries na sprehodu po vrtu, ki ga je ustvaril Piet Oudolf v kampusu Vitra.
Mateo Kries se vsak teden z vlakom vozi med Berlinom in mestom Weil na Renu. 
Mateo Kries polni Audi Q4 e-tron.
Mateo Kries pri električni mobilnosti še posebej ceni pomanjkanje hrupa v ozadju. 

q4_2021_2518_westfassade
q4_2021_2518_westfassade

Razmišljajte napredno. Vozite napredno.

Jasen design modela Audi Q4 e-tron daje prihodnosti električne mobilnosti značilno obliko. Pod visoko napetostjo: osredotočen sprednji in močan zadnji del vozila. Napredno notranjost modela Audi Q4 e-tron zaznamujejo tehnološke inovacije, športnost in funkcionalnost. 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik