prihodnost 27.09.2024
Gael, ste novo konceptno vozilo Audi skysphere res oblikovali popolnoma digitalno, brez glinenega modela?
Skoraj, tak je bil načrt. Je pa vedno dobro videti avtomobil v njegovi realni velikosti, preden gre v proizvodnjo. Za preverjanje pravilnih razmerij je glineni model najboljši. Pri ocenjevanju konceptnega modela Audi skysphere¹ v okolju navidezne resničnosti (VR) se nam je na primer zdelo, da je videti nekoliko prenizko. Zato smo se odločili, da bomo podatke hitro prenesli v glino v Ingolstadtu, da jih lahko pogleda še Marc Lichte. Prenesel nam je svoje povratne informacije in dodali smo nekoliko več prostora nad glavami potnikov, da smo popravili razmerja. Je pa bilo to preverjanje razmerij edino, kar smo naredili na glinenem modelu. Linij nismo ročno poravnavali na modelu, celoten razvojni proces je potekal digitalno.
Je virtualno oblikovanje logična evolucija procesa oblikovanja v današnjem digitaliziranem svetu?
Nobenega dvoma ni, da je to pot v prihodnost. Prihranek časa in denarja je nesporen. Dobra stvar, zlasti za satelitski studio, kot je naš v Malibuju, je tudi to, da se lahko dobesedno zberemo okoli digitalnega modela z Marcom Lichtejem, čeprav nas ločuje več deset tisoč kilometrov. Že samo to je ogromna prednost digitalnega procesa. Ni nam treba narediti modela tukaj, v Ameriki, in ga poslati v oceno v Ingolstadt. Na spletu se lahko vse zgodi v trenutku.
Druga prednost digitalizacije je, da nekdo nenehno dela na projektu: v našem delovnem času opravimo svoj del v Kaliforniji, nato pa podatke pošljemo v Ingolstadt. Tam jih ocenijo in razvijajo naprej, medtem ko je pri nas noč, in ko se zbudimo, že imamo povratne informacije in odgovore na naša vprašanja. To je pravi način: skrči se proračun in čas.
Pojasnite nam, kako poteka proces digitalnega oblikovanja.
Običajno začnemo s skiciranjem na staromoden način, vendar je ta del procesa zdaj skrajno kratek, rekel bi nekaj dni. Nato takoj preidemo na nova digitalna orodja, ki nam omogočajo, da izrazimo svojo vizijo s skiciranjem v 3D. Po nekaj dneh sodelovanja z našimi nadarjenimi 3D-razvijalci lahko nataknemo očala VR in se z Marcom pogovorimo o prostornini in razmerjih. Všeč mi je, da je mladim oblikovalcem skiciranje v 3D nekaj povsem naravnega. Lepo je videti, kako hitro osvajajo nova orodja in se lahko takoj izrazijo z njimi.