Ga. Klawitter, kako bomo vozili v prihodnosti?
Z gotovostjo trdimo, da bomo v Evropi do leta 2030 že videli funkcije, kot so avtocestni piloti za dolge razdalje. Vendar pa ne verjamem, da bomo med vožnjo lahko kar zaspali. Za osebna vozila v zasebni rabi v Evropi še nimamo tehničnih predpisov, ki bi dovoljevali uporabo funkcij avtomatizirane vožnje četrte stopnje (L4). Poleg tega bo treba sprejeti predpise za uporabo visoko avtomatiziranih voznih funkcij, ki bodo skladni s prometno zakonodajo posamezne države.
Torej bo trajalo še nekaj časa ...
Da in ne. V mestih bomo kmalu videli avtonomna vozila za prevoz ljudi na krajših razdaljah, na primer taksije brez voznika. Seveda v mestih ne bomo uporabljali samo avtomobilov, pač pa tudi električne skiroje, izposojena kolesa in druga prevozna sredstva. Oblike mobilnosti bodo v mestih postale še bolj raznolike. Ključno bo upoštevati celotno sliko mobilnosti in jo narediti čim bolj dostopno z učinkovitim povezovanjem vseh oblik prevoza. Govorimo o celovitem ekosistemu, ki bo, na primer, omogočal rezervacijo parkirnega mesta in polnilne postaje, še preden se z avtomatiziranim električnim avtomobilom pripeljete v mesto.
To velja za mesto. Kako pa bo na podeželju?
Na podeželju bodo ljudje še vedno večinoma uporabljali lastne avtomobile. Vendar bodo tudi tam, podobno kot v mestih, avtonomna vozila za prevoz potnikov razširila možnosti mobilnosti in tako izboljšala dostop do infrastrukture, na primer do trgovin in drugih storitev.