Evolucija oblikovalske tradicije v modelu Audi A6 Avant e-tron

Design novega modela Audi A6 Avant e-tron je futurističen, a hkrati ohranja prepoznavne značilnosti znamke Audi. Oblikovalca Sascha Heyde in Wolf Seebers sta nam razkrila, kako je nastal prvi popolnoma električni Avant. 

29.11.2024 Avtor: Patrick Morda  Fotografije: Tobias Sagmeister, AUDI AG

Sascha Heyde in Wolf Seebers sta oblikovala že številne modele znamke Audi, vendar je nova družina A6 e-tron z različicama Avant in Sportback tudi zanju pomenila poseben izziv. Oblikovalca sta imela pomembno vlogo pri uresničitvi prvih popolnoma električnih modelov Audi s konceptom ravnega dna. Čeprav to morda sprva zveni precej tehnično, novi Audi A6 Avant e-tron predstavlja močno čustveno povezavo med tradicijo in svežo oblikovalsko interpretacijo dinamičnosti, elegance in progresivnosti.


Sascha, Wolf, kako bi povzeli oblikovno zgodbo novega modela Audi A6 Avant e-tron?

Sascha Heyde: Želeli smo ustvariti zelo monolitno obliko, ki se zdi skoraj kot skulptura. Hkrati je bilo treba ohraniti uveljavljene oblikovalske gene znamke Audi, kot so izrazite quattro mišice, obrnjeni enodelni okvir in značilni design luči.

Wolf Seebers: Ves čas smo stremeli k zmanjšanju števila elementov in se osredotočali na jasne, izčiščene oblikovne poudarke. Odstranili smo vse nepotrebne stike površin in formalne podrobnosti. Audi A6 Avant e-tron je tipičen Audi, ki hkrati deluje futuristično. Enako velja za različico Sportback.

Sascha Heyde: Res je. Poleg tega sta oba modela prva popolnoma električna modela znamke Audi z ravnim dnom, kar je predstavljalo poseben oblikovalski izziv.

Video title

“quote”

Sascha Heyde.
Oblikovalec zunanjosti Sascha Heyde je ustvaril monolitno podobo novega modela Audi A6 e-tron.
Vstavek v predelu pragov.
Preoblikovani vstavek v predelu pragov modela Audi A6 e-tron poudarja povsem električno pogonsko tehnologijo in še bolj razdeli stransko silhueto.

“quote”

"Audi A6 Avant e-tron je tipičen Audi, ki hkrati deluje futuristično."

Sascha Heyde

small text

heading

text

button

Stranski pogled na Audi A6 Avant e-tron.
Stebriček C je poudarjeno "hiter", torej izrazito nagnjen v smeri vožnje. To daje vozilu izjemno dinamično in športno držo. V nasprotju s tem se strešna letev nadaljuje v strešni usmerjevalnik zraka.

 

Kakšen izziv je bil Audi A6 Avant e-tron?

Wolf Seebers: Glavni izziv je predstavljala baterija. Zaradi nje je vozilo višje od primerljivega modela z motorjem na notranje zgorevanje, kar bistveno vpliva na njegova razmerja.

Sascha Heyde: Za oblikovalce so razmerja najpomembnejši element. Želeli smo prenesti klasične, lepe proporce v segment električnih avtomobilov. Nova platforma Premium Platform Electric (PPE), na kateri model temelji, nam odpira nove možnosti oblikovanja – na primer pri medosni razdalji. Ta je pri modelih A6 e-tron še posebej dolga, zaradi česar smo lahko dosegli ostre, kratke sprednje in zadnje previse.

Wolf Seebers: Za dinamičen videz je ključnega pomena tudi nizka in izrazita bočna linija. Med drugim smo zato še dodatno razvili vstavek v predelu pragov.

 

Ta vstavek je v bistvu simbol popolnoma električnih modelov znamke Audi.

Sascha Heyde: Res je, vstavek je prepoznavni element naših električnih modelov. Pojavlja se tako pri modelu Audi Q6 e-tron, višjem bratu modela Audi A6 e-tron, kot tudi pri novem modelu Audi e-tron GT. Z njim namenoma poudarjamo območje, v katerem bije srce naših električnih modelov – baterija. 

 

Se pravi poudarjate element, ki oblikovalcem povzroča sive lase?

Wolf Seebers: V tem ni nobenega protislovja. Pri modelu Audi A6 e-tron smo bili pozorni na vsak milimeter višine vozila – tako na objektivno merljivo kot tudi optično, torej subjektivno zaznano višino. Prenovljeni vstavek zdaj še bolj deluje kot vodoravna zareza, ki predeljuje stransko silhueto. S tem smo dosegli lahkotnost in optično zmanjšali višino.

Sascha Heyde: Vstavek optično predeljuje vozilo, zaradi česar potniški prostor na bateriji leži veliko bolj plosko, hkrati pa dodaja določeno napetost in dinamičnost. Poleg tega se vstavek podaljšuje proti zadnjemu delu vozila. Tako smo vozilo še dodatno optično podaljšali in ustvarili značilno silhueto.

 

Modeli Audi Avant so zgodba o uspehu. Do zdaj še ni bilo popolnoma električne različice. Kako ste združili inovativnost s tradicijo?

Sascha Heyde: Tako, da smo ohranili prepoznavne značilnosti, a jih posebej razvili za ta model. Avant se vedno razlikuje po značilnem naklonu zadka. Zadnji stebriček je, kot pravimo, hitro nagnjen naprej, kar ustvarja zelo dinamičen in športen videz. To je uvedel že Audi 100 Avant C2 s konca sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Njegova oblika je postala ikonična.

Wolf Seebers: Modeli Avant vedno predstavljajo elegantno kombinacijo funkcionalnosti in športnosti, tudi v dobi popolnoma električnih vozil. Stebriček C določa osnovno obliko. Ker je tako močno nagnjen v smeri vožnje, ustvarja zelo športen videz. Posebnost modela Audi A6 Avant e-tron je strešna letev, ki prehaja v strešni usmerjevalnik zraka. Ta element ustvarja čudovito napetost in čeprav deluje kot protiutež “hitremu stebričku”, še dodatno poudarja dinamičnost.

Sascha Heyde: Neprekinjena linija okenskega okvirja vozilo vizualno približuje tlom. Skupaj z vstavkom v predelu pragov vizualno zmanjšuje višino vozila. Tako ustvarja odličen učinek, ki Audi A6 Avant e-tron še dodatno razlikuje od naših modelov z motorjem na notranje zgorevanje.

Audi A6 Avant e-tron od zadaj.
Le eden od številnih adutov modela Audi A6 Avant e-tron: prefinjeno oblikovane zadnje luči z digitalno tehnologijo OLED.

 

Modeli Audi Avant so zgodba o uspehu. Do zdaj še ni bilo popolnoma električne različice. Kako ste združili inovativnost s tradicijo?

Sascha Heyde: Tako, da smo ohranili prepoznavne značilnosti, a jih posebej razvili za ta model. Avant se vedno razlikuje po značilnem naklonu zadka. Zadnji stebriček je, kot pravimo, hitro nagnjen naprej, kar ustvarja zelo dinamičen in športen videz. To je uvedel že Audi 100 Avant C2 s konca sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Njegova oblika je postala ikonična.

Wolf Seebers: Modeli Avant vedno predstavljajo elegantno kombinacijo funkcionalnosti in športnosti, tudi v dobi popolnoma električnih vozil. Stebriček C določa osnovno obliko. Ker je tako močno nagnjen v smeri vožnje, ustvarja zelo športen videz. Posebnost modela Audi A6 Avant e-tron je strešna letev, ki prehaja v strešni usmerjevalnik zraka. Ta element ustvarja čudovito napetost in čeprav deluje kot protiutež “hitremu stebričku”, še dodatno poudarja dinamičnost.

Sascha Heyde: Neprekinjena linija okenskega okvirja vozilo vizualno približuje tlom. Skupaj z vstavkom v predelu pragov vizualno zmanjšuje višino vozila. Tako ustvarja odličen učinek, ki Audi A6 Avant e-tron še dodatno razlikuje od naših modelov z motorjem na notranje zgorevanje.

small text

heading

text

button
Audi A6 Avant e-tron od spredaj.
Širok sprednji del in novo oblikovani žarometi dajejo modelu Audi A6 e-tron progresiven videz.
Wolf Seebers.
Wolf Seebers je skupaj s Sascho Heydejem zasnoval modelsko serijo Audi A6 e-tron. 

“Quote”

 

 

Video title
"Modeli Avant predstavljajo elegantno kombinacijo funkcionalnosti in športnosti, tudi v popolnoma električni obliki."

Wolf Seebers

Audi A6 Avant e-tron od zadaj.
Le eden od številnih adutov modela Audi A6 Avant e-tron: prefinjeno oblikovane zadnje luči z digitalno tehnologijo OLED.

 

Poleg vsega naštetega, kaj so še aduti novega modela Audi A6 Avant e-tron?

Sascha Heyde: Kje naj začnem? Zagotovo navdušuje dovršeno oblikovana zadnja luč z digitalno tehnologijo OLED. Na splošno mi je zelo všeč širok in globok sprednji del. Audi A6 Avant e-tron se zdi močan in eleganten. Izrazito oblikovane quattro izbokline nad kolesi so videti kot napete mišice. K temu je treba dodati še ta novi progresivni videz, ki smo ga dosegli z ločitvijo dnevnih luči in glavnih žarometov.

Wolf Seebers: Tehnološke svetlobne funkcije žarometov zahtevajo veliko prostora. Zato smo jih integrirali v temno masko, ki obdaja enodelni okvir. Celotna zasnova sprednjega dela vozila je vrhunska. Videti je zelo tehnološko in futuristično. To so najbolj progresivne luči, kar smo jih kdaj oblikovali pri znamki Audi.

Sascha Heyde: Progresivne, ne pa tudi agresivne. To se mi zdi pomembno poudariti. Iskreno rečeno, pri modelu Audi A6 e-tron je težko izpostaviti samo eno značilnost.

 

 

“Quote”

Video title

Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron

Audi A6 Avant e-tron

Najlepši karavani nosijo ime Avant. Zdaj tudi kot električna vozila.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik