Gospodar Ringa: Frank Stippler

Frank Stippler ima z legendarno progo Nürburgring več izkušenj kot katerikoli drug dirkač, saj je med letoma 2004 in 2019 na njej prevozil več kot 375.000 kilometrov in z Audijem R8 LMS kar dvakrat zmagal na tekmi 24 ur Nürburgringa. Kot testni voznik je v 'Zelenem peklu' razvijal dirkalnike za Audi Sport in številne Audijeve modele iz serij S in RS.

12.08.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

2020-08_audi_Frank_Stippler_01

“We only create things that can become real in some form. The technology has to exist to make the concept feasible.”

Christian Bolognesi, Italdesign spokesman

The Pop.Up Next concept doesn’t herald a flying car per se, but a self-driving, self-flying, fully autonomous, electric-powered taxi. It’s designed to operate on a multi-mode principle. Two passengers sit in a capsule, which, for driving purposes, is attached to a four-wheel ground module that is also electric-powered and fully autonomous. For flight mode, the capsule is autonomously detached from the ground module, then attached to an eight-rotor air module or drone capable of vertical take-off.

Video title

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

Nicolas Bussetti, Designer, Italdesign

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button

“quote”

2020-08_audi_Frank_Stippler_02-crop

Prvi krogi na Ringu

Frank Stippler je prve kroge na Nürburgringu naredil leta 1979, ko je bil star štiri leta. Takrat je bil Ring, kot znamenito progo v Eiflu imenujejo vozniki in oboževalci avtomobilizma, le 22,8 kilomerov dolga 'Severna zanka', kot se ta odsek imenuje danes. Leta 1983 so ob njej zgradili novo progo za veliko nagrado in Zanko skrajšali za 2 kilometra. »Moj oče je leta 1975 kupil Alfo Romeo Bartone,« pove Frank, »nato pa ji kot razvojni mehanik počasi predelaval motor in druge reči. Zelo zgodaj sem se mu kot testni sovoznik pridružil na Nürburgringu.«

 

Za volan je na tej progi 'Stippi' prvič sedel leta 1993, ko je postal polnoleten. Vozil je mamino Fiat Pando, ki jo je dobil v dar, ko je opravil vozniški izpit. »Ta avto je imel 850 kubični motor, neverjetnih 34 konjskih moči oziroma 25 kW in največjo hitrost 120 km/h,« se spominja Nemec. Z omejenimi sredstvi je mlad mehanik iz Bad Münstereifla pri Kölnu hitro osvojil vseh 73 ovinkov ', ki bi jih na pamet lahko premagal tudi v spanju.

 

Stippler je razvil posebno metodo učenja: »Ob rednih obiskih Ringa sem si lahko privoščil le turistične vstopnice za sedem do deset krogov. Zvečer, pred spanjem, pa sem v postelji z zaprtimi očmi še naprej krožil po Severni zanki in to v realnem času. V mislih sem vsaj stokrat do potankosti obnovil vsak ovinek, zaviranje, prestavljanje in pospešek.«

 

Frank Stippler je pri 15 letih sam obnovil starinsko Alfo Romeo in jo opremil za veteranske dirke, v katerih je začel sodelovati pri 18 letih. Kmalu za tem je sedel tudi v turne in športne avtomobile ter dokončal diplomo strojnega inženirja. Leto 2003 je bilo za Stippija še posebej uspešno, saj je diplomiral, zmagal na nemških kvalifikacijah za pokal Porsche Carrera in osvojil svoj drugi naslov prvaka na mednarodnih dirkah Porsche Supercup.

V mislih sem vsaj stokrat do potankosti obnovil vsak ovinek, zaviranje, prestavljanje in pospešek.

Frank Stippler

small text

heading

text

button

Audi Sport avtomobili na dirki

Audijev tovarniški voznik na Ringu

S temi tremi dosežki je Stippler leta 2004 postal Audijev tovarniški voznik: »Poleg dirkaških zadolžitev sem sodeloval pri razvoju Abt-Audija TT-R, ki smo ga iz šprinterskega DTM dirkalnika predelali v avtomobil za vzdržljivostne dirke, še posebej tiste na Nürburgringu.« Zaradi večje teže je bilo treba prilagoditi motor, menjalnik in pogonske gredi. Leta 2004 je na svoji prvi dirki 24 ur Nürburgringa z Abt-Audijem TT-R osvojil četrto mesto.

 

 

 

 

Racing car

Novopečeni inženir in izkušen poznavalec Nürburgringa je takoj osvojil svojega delodajalca: Frank Stipper ni le ekstremno hiter voznik, avto tudi čuti, natančno zna opisati vsako njegovo reakcijo, zato je Audijevim inženirjem in mehanikom stavek »če Stippi opazi karkoli nenavadnega na avtomobilu, bi si to radi pobliže ogledali« hitro prišel v kri. Meter in enaindevetdeset centimetrov visok novinec je kmalu začel sodelovati pri razvoju Audijevih vozil iz serij S in RS, ki jih skrbno preizkuša na Nürburgringu preden smejo na ceste. Če avto vzdrži 'Lisičji rov', 'Vrtiljak' in skok čez 'Drevesnico', kar so imena odsekov na Severni zanki, bo v vzdržal še marsikaj.

 

Tako Stippler raste tudi v svoji dvojni vlogi dirkača in testnega voznika. Po dveh letih nastopanja z Audijem na tekmah DTM se je posvetil GT dirkanju, pri znamki štirih krogov pa dobil še eno sanjsko nalogo: »Od leta 2008 sodelujem tudi pri razvoju novega dirkalnika Audi R8 LMS.« Ta spektakularen avto s 5,2 litrskim atmosferskim V10 motorjem pred zadnjo osjo se razvija prav pod budnim očesom Franka Stipplerja za volanom.

»Da bi dirkalnik dosegel popolnost, moramo vanj vložiti ogromno časa. Do trenutka, ko šasija, motor, menjalnik in gume delujejo brezhibno, v sozvočju in hitreje od zelo močne konkurence,« pravi Stippler. Da je to zmagovalna formula smo dokazali z Audijem R8 LMS, ki je od začetka prodaje leta 2009 osvojil številne mednarodne dirke in naslove, med drugim kar pet prvih mest na tekmi 24 ur Nürburgringa. Eden najuspešnejših modelov Audi Sport je tudi izjemno vsestranski, saj je na voljo kar v treh različicah – GT2, GT3 in GT4.

2020-08_audi_Frank_Stippler_06

Nürburgring proga

Hitri odseki Ringa

Frank Stippler je s testiranjem in dirkanjem za Audi na Nürburgringu prevozil že več kot 375.000 kilometrov – 300.000 v produkcijskih modelih in 75.000 v dirkalnikih. Kljub temu še vedno uživa v vsakem krogu po Zelenem peklu. »Severna zanka je izjemno zanimiva, ker jo pravzaprav sestavlja nekaj fantastičnih odsekov. Vseh 21 kilometrov je zelo tekočih, brez težav se jo da odpeljati na en mah. Ravno zaradi tega jo imam tako rad.« Najbolj so mu pri srcu najhitrejši odseki, ki se vijejo okoli ruševin srednjeveškega gradu. »Na odsekih kot sta 'Letališče' in 'Švedski križ' lahko vozim s polno hitrostjo, ki je odvisna od aerodinamičnega podtlaka avtomobila,« pojasni Gospodar Ringa.

Tako v dirkalnikih, kot tudi v produkcijskih avtomobilih Frank Stippler išče ravnovesje med pogumom in previdnostjo. »Tudi pri testiranju cestnih avtomobilov do konca pritisnemo na plin,« pravi. To je po njegovem edini način za iskanje in odpravljanje še zadnjih šibkih točk iz razvojne faze, zato mora vsak novi model RS prestati več kot 8.000 kilometrov vzdržljivostnih preizkušenj na Severni zanki Nürburgringa. »Avto moram pripeljati do same meje vzdržljivosti, hkrati pa voziti z občutkom. Samo tako lahko začutim vse, kar se mi ne zdi še čisto prav, in to nato na razumljiv način opišem sodelavcem iz tehničnega oddelka,« pove razvojni inženir in profesionalni dirkač.

Frank Stipler v dirkalnem avtu

Franku Stipplerju v kabini testnih vozil vedno dela družbo vrsta občutljivih merilnih naprav, odločilna pa je kljub temu voznikova izkušnja avtomobila. »Na podlagi zbranih podatkov odgovorni pri Audiju sprejemajo najboljše možne kompromise o nadzornih mehanizmih, trdoti šasije, diferencialu, nastavitvah menjalnika in ostalih vidikih avtomobila. Naši kupci vedno dobijo vozila, ki so v vseh pogojih varna in zanesljiva, zato je vsako potovanje z njimi prijetna izkušnja,« pojasni Stippler.

 

 

 

 

 

Frank Stippler
Audi Sport
Audi Sport
Audi Sport
Audi Sport

Nepozabni projekti na Ringu

“Audi A4 RS Avant je po mojem mnenju najboljši serijski avto na svetu.”

Frank Stippler

V vlogi dirkača je Franku Stipplerju od vseh Nürburgring projektov najljubši Audi R8 LMS, še posebej v svoji GT3 verziji. Pri razvoju tega visoko zmogljivega športnega dirkalnika, ki zdaj nastopa že s svojo drugo generacijo, je sodeloval od samega začetka. Z njim je v letih 2012 in 2019 zmagal na svojih najpomembnejših tekmah – 24 ur Nürburgringa. »Zelo dobro se spomnim leta 2012, saj je tudi Audi takrat prvič osvojil zmago na tej dirki. Zanjo smo se dolgo borili. Nekajkrat smo bili zelo blizu, pa se nam je izmuznila iz rok,« poudari Stippler.

 

 

Od cestnih avtomobilov so ga na Ringu najbolj navdušili: »Hibridni Audi RS Q8, s katerim smo jeseni leta 2019 za 12 sekund podrli rekord kroga v kategoriji SUV. Pa četrta generacija RS 4, eden najbolj harmoničnih in homogenih avtomobilov na splošno. Audi RS4 Avant je po mojem mnenju najboljši serijski avto na svetu.«

 

 

Nasvet voznikom v Ringu

Z vsemi izkušnjami, ki si jih je Frank Stippler na Nürburgringu pridobil v 15 letih sodelovanja z Audijem, ga Zeleni pekel še vedno zna presenetiti. »Do sedaj sem imel srečo, ampak pri nenadnih plohah, ki so značilne za kraje okoli Eifla, ti še tako dobro poznavanje proge nič ne koristi.« Nato pa doda še: »V sedmih ali osmih minutah, kolikor jih potrebuješ za en krog, pogosto ne opaziš, da je za trenutek deževalo. Na Severni zanki je asfalt tako raznobarven, da luže sploh ne ločiš od odsevov in senc.«

Vsem, ki se želite zapeljati po Nürburgringu, pa svetuje še: spoštujte to znamenito progo kolikor se da.

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

small text

heading

text

button

Drikač Frank Stippler drži v rokah čelado
Portret Franka Stipplerja
Voznik Frank Stippler se bo vsedel v avto
Vozniki Audi Sport ekipe

Making of RS
Automobili iz Audi serije RS

Making of RS: kako Audi Sport GmbH oblikuje značaj svojih modelov RS

Avtomobili iz serije RS v sebi združujejo prefinjeno oblikovanje in dinamično ostrino. Na cesto jih spustimo šele po dolgotrajnem in neizprosnem preizkušanju v najtežjih pogojih.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik