E-mobilnost 1.08.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Skrbno dodelane podrobnosti, izjemna natančnost in vrhunska kakovost: novi Audi e-tron GT predstavlja strast, s katero pri Audiju razvijamo in izdelujemo avtomobile. Pri proizvodnji električnega Gran Turismo modela smo v našem obratu Audi Böllinger Höfe v Neckarsulmu uporabili posebej njemu prilagojene tehnologije, najfinejša dela pa še vedno opravljamo ročno. Ker pa mora imeti mojstrovina tudi dober zvok, smo glasbeni navdih združili s tehničnimi veščinami in ustvarili edinstven e-tron GT zvok. Močan in napreden, kakršen je tudi Audi.
5.11.2020 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
Audi e-tron GT je prvi popolnoma električni avtomobil znamke Audi, ki bo v celoti narejen v Nemčiji. S proizvodne linije obrata Audi Böllinger Höfe v Neckarsulmu bodo prva vozila zapeljala v začetku leta 2021. Obrat, ki je bil namenjen manjšim serijam, smo prav v ta namen povečali in posodobili z digitaliziranimi procesi in pametnimi tehnologijami. Med nadgradnjo obrata so organizatorji proizvodnje prvič lahko v virtualnem okolju preizkusili delovne procese in logistiko proizvodne linije. Celo zlaganje transportnih zabojev smo preizkusili s tehnologijo virtualne resničnosti. E-tron GT je tudi naš prvi avtomobil, ki smo ga izdelali brez fizičnega prototipa.
Velik del karoserije električnega Gran Turisma je sestavljen iz ultra-močnega jekla in aluminija. Da bi lahko zagotovili dovolj teh materialov, smo vzpostavili nov obrat, v katerem visoko izurjene delavce dopolnjuje avtomatizirana proizvodna tehnologija. Vsaka karoserija dvakrat potuje skozi isto linijo. Sestavlja jo deset robotov, ki na okvir pritrjujejo notranje in zunanje stranske ploskve in tako sestavijo celoto. Tako lahko na enem prostoru sestavimo celega Audija e-tron GT.
“quote”
“quote”
Nov je tudi sistem merilnikov, s katerimi je opremljena proizvodna linija. Karoserijo natančno merijo ves čas od začetka do konca izdelave in takoj opozorijo na kakršnakoli minimalna odstopanja. Na koncu linije pa pridejo na vrsto naši izurjeni mojstri, ki ročno pritrdijo manjše dele in preverijo izdelek. Oblikovna zasnova Audija e-tron GT zahteva visoko kakovost izvedbe. Primer je bočni del okvirja, katerega globina se med najvišjo in najnižjo točko spremeni za kar 35 centimetrov.
Podaljšana linija, ki si jo e-tron deli z Audijem R8 ima 36 namesto 16 proizvodnih ciklov. Proizvodnja dveh tehnično tako različnih avtomobilov na isti liniji je edinstven primer v skupini Volkswagen. Za transport obeh modelov uporabljamo ista vozila brez voznikov in električen enotirni sistem. Na eni od postaj linije roboti delajo skupaj z delavci, zaposlenim pa je na voljo tudi 3D tiskalnik, s katerim si lahko hitro izdelajo manjkajoče delovne pripomočke. Vsak dokončan avto čaka še končna preizkušnja – vsaj 40 km vožnje po javnih cestah, tudi po avtocesti in mestnih ulicah.
“Quote”
»Z združitvijo proizvodnje Audija R8 in Audija e-tron GT smo v Böllinger Höfe dobili edinstveno kombinacijo rokodelstva in pametne tovarniške tehnologije,« pravi Wolfgang Schanz, vodja proizvodnje. »Zelo sem ponosen na strast in spretnost naše ekipe.«
Naj si bo kakovost, oblikovanje ali tehnika, Audi e-tron GT je poln naše strasti. To velja tudi za zvok električnega Gran Turisma. Inženirja Rudolf Halbmeir in Stephan Gsell sta si zamislila napreden elektronski zvok, ki sta ga zasnovala na računalniku, v zvočnem laboratoriju, v avtomobilu med vožnjo in z raziskavo navad kupcev.
Rudolf Halbmeir in Stephan Gsell, inženirja zvoka pri Audiju
Kot vsak električen avto je tudi e-tron GT opremljen s sistemom opozorilnih zvokov (AVAS – acoustic vehlice alerting system), ki jih oddaja zvočnik na sprednjem delu podvozja. Kupci, ki se odločijo za dodatni zvočni paket, dobijo še zvočnik na zadnjem delu. Tudi v notranjosti sta dva zvočnika, ki skrbita za čustveno zvočno izkušnjo. Dve nadzorni enoti zvok ves čas prilagajata hitrosti in pritisku na stopalko za pospeševanje, vozniki pa lahko njegovo jakost uravnavajo prek sistema Audi drive select.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.