Kdor pozna Audi, pozna quattro

Ko vozniki enkrat okusijo Audijev pogon quattro, ne želijo več voziti ničesar drugega, saj z njim resnično pride do izraza tudi moč motorja. Njegova napredna tehnologija omogoča dinamično, varno in udobno vožnjo. Brez težav in nevarnosti premaguje tudi spolzke in neasfaltirane poti, kjer vozila z dvokolesnim pogojem hitro omagajo.

31.01.2020 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi e-tron sportback na snegu, v ozadju zasnežene gore

Vsega je kriv Iltis

Pri Audiju pogon na vsa štiri kolesa razvijamo že od leta 1980, ko smo ga prvič predstavili na salonu avtomobilov v Ženevi. Ideja zanj se je porodila inženirju Jörgu Bensingerju. Ta se je navduševal nad Volkswagnovim vojaškim mini vozilom Iltis, ki je s štirikolesnim pogonom na snegu zlahka premagoval precej večje in zmogljivejše avtomobile. Z Walterjem Treserjem, direktorjem razvoja pri Audiju sta želela nekaj podobnega vgraditi v model 80 avant, na koncu pa sta ga namestila v kupe, ki sta ga poimenovala enako kot pogon – quattro.

Leta 2006 smo pogon s prvotnih 50:50 prerazporedili na 40:60 v prid zadnjim kolesom.

Tehnologija quattro

V prvotnem quattro sistemu sta bila motor in menjalnik postavljena vzdolžno, zato se je menjalnik končal že na sredini avtomobila. Da bi pogon speljali k vsem kolesom, smo zasnovali sredinski diferencial s stožčastimi zobniki, katerega ohišje je gnala votla izstopna gred menjalnika. Ta je ne glede na vozne pogoje poslal 50 odstotkov navora na zadnjo, drugih 50 pa na sprednjo pogonsko os. To pa je pomenilo, da je ob izravnavanju razlike v hitrosti med prednjimi in zadnjimi kolesi, pogon prenašal na os, ki je imela manj oprijema. Zato smo dodali zaporo sredinskega in zadnjega diferenciala, ki je imela sprva mehanski, nato pa pnevmatski vklop prek gumba na armaturni plošči.

V novem Audiju 80 quattro, ki je na ceste zapeljal jeseni leta 1986 smo diferencial s stožčastimi zobniki nadomestili z naprednejšim zobniškim diferencialom torsen, ki je še danes osnova našemu štirikolesnemu pogonu. Leta 2006 smo pogon s prvotnih 50:50 prerazporedili na 40:60 v prid zadnjim kolesom.

Slika okostja Audi quattro pogona z motorjem, menjalnikom in izpustom

Tehnologija quattro

V prvotnem quattro sistemu sta bila motor in menjalnik postavljena vzdolžno, zato se je menjalnik končal že na sredini avtomobila. Da bi pogon speljali k vsem kolesom, smo zasnovali sredinski diferencial s stožčastimi zobniki, katerega ohišje je gnala votla izstopna gred menjalnika. Ta je ne glede na vozne pogoje poslal 50 odstotkov navora na zadnjo, drugih 50 pa na sprednjo pogonsko os. To pa je pomenilo, da je ob izravnavanju razlike v hitrosti med prednjimi in zadnjimi kolesi, pogon prenašal na os, ki je imela manj oprijema. Zato smo dodali zaporo sredinskega in zadnjega diferenciala, ki je imela sprva mehanski, nato pa pnevmatski vklop prek gumba na armaturni plošči.

V novem Audiju 80 quattro, ki je na ceste zapeljal jeseni leta 1986 smo diferencial s stožčastimi zobniki nadomestili z naprednejšim zobniškim diferencialom torsen, ki je še danes osnova našemu štirikolesnemu pogonu. Leta 2006 smo pogon s prvotnih 50:50 prerazporedili na 40:60 v prid zadnjim kolesom.

Video title

On board with Angus

“The aeronautical-inspired seatsfeature netting that adjusts to each passenger’s shape.”

Nicolas Bussetti, Designer, Italdesign

The concept certainly appears cool and suitably futuristic, both from outside and inside the ultra-minimalist cabin. My details and my ‘journey’ have already been pre-registered on an app on my smartphone and, as I settle into the seat, I’m recognised and welcomed aboard by PIA, my speaking Personal Intelligent Assistant. The seats certainly feel comfortable, and, currently, there’s sufficient space behind them to hold a couple of small bags, although it’s possible the flying taxi will be smaller in size when it reaches production. The ‘dashboard’ in front of me is one large screen that incorporates augmented-reality technology and enables me to highlight icons simply by moving my eyes


By pressing on a small touchpad mounted between the seats, I can then choose the ambient-lighting theme I desire, and the type of music I wish to listen to through the speakers built into the headrests. Naturally, there is plenty of glass area to provide occupants with a fine view as they soar over the city, although the floor below my feet is not transparent – and deliberately so, as Nicolas points out: ‘We wanted to create an open environment that enables passengers to enjoy the experience, but we also wanted to ensure they felt safe and weren’t frightened.’

small text

heading

text

button

“quote”

Eden prvih Audi avtomobilov iz superšporne linije RS s pogonom quattro

Športni diferencial

V avstrijskem podjetju Magna so razvili športni diferencial, ki ga uporabljamo v naši superšportni  liniji RS. Klasičnemu diferencialu so na vsaki izstopni strani dodali planetno ozobje, ki se vrti 10 odstotkov hitreje kot izstopna gred. Povezuje ju elektronsko vodena večploščna sklopka v oljni kopeli in z elektrohidravličnim prožilom. Z zapiranjem sklopka povečuje hitrost izstopne gredi in planetnega ozobja. Hkrati povečuje tudi navor na izstopni gredi in njegov prenos na eno od koles, kar začne avto obračati okoli navpične osi, s tem pa ga lepo porine skozi ovinek.

Slika okostja Audi quattro kronskega diferenciala

Kronski diferencial

Kronski diferencial ima poleg klasičnega diferenciala dva kronska zobnika. V normalnih voznih pogojih se vrtita enako hitro kot ogrodje diferenciala in s štirimi manjšimi zobniki razporejata navor na prednjo in zadnjo os v razmerju 40:60. Ko ena os izgubi oprijem, pa se zaradi razlike v vrtenju navor prerazporedi na tisto z boljšim oprijemom. Kronski diferencial je majhen in lahek, odziva pa se precej hitreje kot torsen. 

 

 

Z več kot osmimi milijoni modeli smo najuspešnejši premium proizvajalec vozil s pogonom na vseh kolesih na svetu, S to tehnologijo smo dosegli mejnik v avtomobilski zgodovini. Že leta 1980 namreč ni noben drug proizvajalec ponujal tako hitrega in lahkega štirikolesnega pogona za velike serije vozil. V Audiju še danes razvijamo zelo lahke samodejne osrednje diferenciale, ki so pojem krmiljenja in vozne dinamike.

Zadnja desna luč avtomobila Audi z motorjem 60 TFSIe quattro

Quattro štirikolesni pogon

Naša znamka temelji na štirikolesnem pogonu, vseskozi pa jo nadgrajujemo z novimi modeli in tehnologijami. V elektrificiranem pogonskem sklopu quattro predstavlja popolnoma nov koncept mobilnosti prihodnosti, dosega pa tudi številne zmage v motošportu. Štirje naslovi na svetovnem prvenstvu v reliju, šest zmag na znameniti gorski dirki Pikes Peak v ZDA, zmaga v seriji TransAm v ZDA, dva DTM naslova, enajst naslovov državnih prvakov v Super Touring Car in eno svetovno prvenstvo v Touring Car so naši dosedanji dosežki, pohvalimo pa se lahko tudi z najnovejšo zmago s quattro tehnologijo. Mattias Ekström je z ekipo z Audijem S1 EKS RX quattro osvojil naslova prvaka in ekipnega prvaka na FIA svetovnem prvenstvu v relikrosu.

One of the big problems we’ll have is acceptance.

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

small text

heading

text

button

The journey is the reward

small text

heading

text

button

“It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030.”

Massimo Martinotti, head of mobility solutions, Italdesign

So, let’s assume that the technology can be developed to make the flying taxi operate safely, all legislative issues can be successfully resolved, and the public is happy not only to travel in such a vehicle but also to live in a city with them flying overhead. How might it all work in practice, and by when might it happen? ‘It’ll take a while for the drones to arrive in great numbers – maybe by 2030,’ explains Massimo. ‘We estimate that there could be 200,000 to 300,000 of them in operation all over the world by then, and several thousand could be deployed in a city like London. We envisage that, to start with, they’d operate in strict air corridors only, perhaps flying from the airport and landing on a tower downtown. But, in the long term, it may be possible to open up the sky and give them more freedom.’


While the current model is being designed to have a short, cross-city range, Massimo surmises that, as technology advances, it may even be possible for longer journeys to be undertaken. Massimo however is convinced the flying taxi will become a reality and is clearly very much looking forward to taking a flight in it. ‘After all,’ he adds with a smile, ‘humankind has always had the dream of taking to the sky, right back to the time of Leonardo da Vinci and his flying machines.’

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Električni Audi e-tron GT quattro osvaja slovenske ceste
Električni Audi e-tron GT quattro osvaja slovenske ceste

Električni Audi e-tron GT quattro osvaja slovenske ceste

Kakšen je občutek vožnje s popolnoma električnim Audiju e-tron GT, ki napoveduje prihodnost premijske električne mobilnosti, znajo najbolje opisati slovenski avtomobilistični novinarji. Preberite, s čim jih je navdušil.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik