Novi Audi e-tron GT: mojstrovina, ki te naelektri

Audi e-tron GT quattro od svoje premiere leta 2021 v Audijevi ponudbi zaseda mesto vrhunskega električnega in športnega modela. Štirivratni gran turismo združuje emocionalen design, močan pogon in dinamične vozne lastnosti. Z novimi različicami je športni avto postal še boljši v kategorijah, kot so doseg, zmogljivost, polnjenje in krmilne lastnosti. Z različico RS e-tron GT performance se premierno predstavlja Audijev prvi popolnoma električni model RS performance.

3.07.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Audi RS e-tron GT, Audi RS e-tron GT performance in Audi S e-tron GT
Audi RS e-tron GT, Audi RS e-tron GT performance in Audi S e-tron GT.

 

"Z modeli e-tron GT postavljamo nove standarde na področju zmogljivosti. Večja polnilna moč prinaša boljše zmogljivosti za dolge razdalje, električni štirikolesni pogon pa zagotavlja bistveno več moči. Novo razvito podvozje omogoča neverjeten razpon med udobjem pri vožnji in vozno dinamiko," je povedal Gernot Döllner, predsednik uprave družbe AUDI AG.

Nove različice modelske serije e-tron GT združujejo napreden design in inovativno tehnologijo ter se na pogled jasno razlikujejo druga od druge. Novi Audi S e-tron GT je sinonim za elegantno športnost. Oblikovna zasnova njegovega sprednjega dela je homogena in ekspresivna. Črna maska obdaja popolnoma zaprt in obrnjen enodelni okvir, ki povzema svojstveni oblikovalski slog modelov e-tron. Vtisnjene strukture ustvarjajo vtis precizne tridimenzionalnosti mreže. Pas karoserije nad enodelnim okvirjem, lakiran v barvi vozila, dodaja gran turismu še več športnosti in ga naredi nižjega. Zračne zavesice (usmerniki zraka), ki v sprednjem odbijaču zagotavljajo boljše obtekanje zraka okoli sprednjih koles, imajo bolj izoblikovano formo. Na zadku prevladuje elegantno oblikovan aerodinamični difuzor z navpičnimi prečkami. Samostojna obroba nad zadnjim difuzorjem v barvi vozila ustvarja še več vizualne strukture in deluje kot povezovalni element med difuzorjem in odbijačem.

Tudi novi Audi RS e-tron GT je postal še bolj športen. Že sprednji del je dosti bolj radikalen. Obrnjeni enodelni okvir ima satasto 3D strukturo, značilno za modele RS. Odbijač, ki zaobjema črno masko, se pri modelu RS e-tron GT vizualno odpira navzdol in skupaj s funkcionalnimi zaslonkami v obliki črke L vozilu daje nizko in polno lego na cesti. Zadnji del modela RS e-tron GT se navezuje na elemente iz motošporta. Difuzor na zadku povzema zasnovo sprednjih zaslonk v obliki črke L – tridimenzionalni elementi služijo za večjo učinkovitost. Za športni videz so zaslonke serijsko lakirane v barvi vozila. Med aerodinamičnimi kanali je umeščen navpičen rdeč odsevnik, še en detajl iz sveta dirkalnih avtomobilov.

Z različico RS e-tron GT performance Audi premierno predstavlja prvi popolnoma električni model RS performance. Zaznamujejo ga posebni oblikovni elementi, od modela RS e-tron GT pa se razlikuje po opcijski matirani in zatemnjeni karbonski strehi, kombinirani z opcijskimi karbonskimi elementi s kamuflažnim vzorcem, ki jih Audi uporablja prvič in so predvideni ekskluzivno za model RS performance. Karbonski detajli krasijo odbijač, vratne letve, dele difuzorja in zunanji ogledali.

Audi RS e-tron GT, Audi RS e-tron GT performance in Audi S e-tron GT.
Audi RS e-tron GT, Audi RS e-tron GT performance in Audi S e-tron GT.

 

Notranjost: športni elementi in trajnostni materiali

Audijeva nova celostna identiteta (CI) se odraža tudi v notranjosti vozil, z novimi oblikami sedežev, volana, vstopnih letev na pragovih in digitalnih vsebin. Svetlobna projekcija pod vrati zdaj prikazuje rdeč romb pri voznikovi strani, pri S različici pa bel romb z rdečo senco.

Notranjost e-tron GT modelov krasijo novi leseni dekorativni elementi iz brezovega lesa v antracitni barvi. Za RS e-tron GT performance so na voljo tudi matirani karbonski elementi s kamuflažnim vzorcem. Novost za notranjost so aplikacije z vanadijevim videzom, tj. s posebnim efektnim lakom antracitne barve, ki ima pod različno svetlobo različne učinke. Te aplikacije so pri modelu S e-tron GT na voljo kot dodatna oprema, pri modelih RS pa so serijske.

Pri novih modelih e-tron GT je volan na zgornjem in spodnjem delu raven. Pri modelih RS ima dva rdeča volanska gumba, po želji pa tudi rdečo oznako na sredini zgoraj. Prenovljeni so tudi sedeži, novi design z lijakastim vzorcem je bolj dinamičen, tu pa je še integrirani element z osvetljenim logotipom. S e-tron GT je zdaj serijsko opremljen s športnimi sedeži plus s 14 smernim nastavljanjem. V kombinaciji z dizajn paketom brez usnja so ti zasnovani s kontrastnimi šivi oranžne barve. Pri modelih RS lahko po želji naročite sedeže z masažno funkcijo. Model performance je opremljen z ekskluzivnim novim dizajn paketom z zelenimi šivi, ki se ujemajo z zunanjim bedfordsko zelenim lakom, in 18-smerno nastavitvijo sedežev.

V notranjosti sta uporabljena tudi dva trajnostna materiala, mikrovelur Dinamica in tekstil Kaskade. Dinamica, ki je na pogled in otip podobna semišu in vsebuje skoraj polovični delež recikliranega poliestra, je uporabljena za sedeže, volan, ščitnik nad virtualnim prikazovalnikom, vratne obloge, sredinsko konzolo in zgornji del stranskih elementov kabine. Tkanina Kaskade, sestavljena iz 15 odstotkov robov tkanin in 35 odstotkov recikliranega poliestra, se uporablja v sedežih in vratnih oblogah. Talne obloge in predpražniki so izdelani iz econyla, materiala, ki je 100-odstotno izdelan iz recikliranih najlonskih vlaken, ki izvirajo iz proizvodnih odpadkov, ostankov tkanin in preprog ter starih ribiških mrež.

Video title

“quote”

Notranjost modela Audi RS e-tron GT.
Notranjost modela Audi RS e-tron GT - volan.
Notranjost modela Audi RS e-tron GT.
Notranjost modela Audi RS e-tron GT - sedeži in detajli.

“quote”

Izpopolnjen Audi virtual cockpit in pametna panoramska steklena streha

Družina GT je digitalizirana in povezana – to omogočajo številne storitve connect, funkcije na zahtevo in trgovina za aplikacije. Audijev virtualni prikazovalnik ponuja nove informacije o temperaturi baterije in v realnem času prikazuje možno polnilno moč. V modelu RS e-tron GT so prikazi obogateni z vsebinami, ki so specifične za RS. V modelu RS e-tron GT performance lahko stranke prek sistema MMI izberejo belo osvetljena merilnika moči in hitrosti – v spomin na Audi RS 2 Avant iz leta 1994, v katerem so bile številčnice analognih instrumentov bele barve.

Opcijsko je na voljo tudi nova, tehnično dovršena panoramska steklena streha. Pametno steklo panoramske strehe zmanjšuje neposredno sončno sevanje na drugačen način, kot smo bili tega vajeni doslej: ob pritisku na gumb postane steklo neprosojno. Streho je mogoče kot nekakšno digitalno zaveso upravljati prek zaslona MMI z možnostjo štirih prednastavitev, grafika matiranih površin pa se navezuje na Audijev legendarni športni vzorec satovja.

 

Še bolj učinkovit in zmogljiv: električni štirikolesni pogon

Vsi trije modeli družine e-tron GT so na cesti učinkovitejši, obenem pa dosegajo bistveno večjo moč in boljše pospeške. Elektromotor na sprednji premi pri modelu S e‑tron GT in pri RS e‑tron GT razvije 176 kW (239 KM). RS e‑tron GT performance ima na sprednji premi tudi modificirano močnostno elektroniko s spremenjenim pulznim pre­tvornikom za še večje tokove praznjenja. Novo razviti elektromotor na zadnji premi pri vseh modelih razvije 415 kW (564 KM). Oba elektromotorja imata rezervo za vožnjo v ekstremnih razmerah. Skupna moč pogona pri modelu S e‑tron GT znaša največ 500 kW (679 KM). Model RS e‑tron GT doseže največ 630 kW (856 KM) električne moči. Do 680 kW (925 KM) moči pa razvije RS e‑tron GT performance. To pomeni, da je to najmočnejši serijski avtomobil, kar jih je Audi kdajkoli izdelal.

small text

heading

text

button

small text

heading

text

button
Model RS e‑tron GT performance
Model RS e‑tron GT performance razvije do 680 kW (925 KM) moči in je najmočnejši serijski avtomobil, kar jih je Audi kdajkoli izdelal.
Zadnji del modela RS e‑tron GT performance.
Zadnji del modela RS e‑tron GT performance.
Model S e-tron GT od spredaj.
Model S e-tron GT od spredaj.
Model S e-tron GT.
Model S e-tron GT.

Audijev popolnoma električni gran turismo v vseh treh modelskih različicah ponuja impresivne vozne zmogljivosti. S e‑tron GT pospeši od 0 do 100 km/h v 3,4 sekunde, RS e‑tron GT v 2,8 sekunde in RS e‑tron GT performance v le 2,5 sekunde. S e‑tron GT ima končno hitrost 245 km/h, največja hitrost modelov RS pa znaša 250 km/h. Z novo funkcijo boost lahko RS e‑tron GT in RS e‑tron GT performance med vožnjo serijsko zagotavljata občutnih 70 kW dodatne moči.

 

Lažja baterija z večjo gostoto energije, doseg do 598 km, višja polnilna moč

Audi je zmanjšal maso visokonapetostne baterije na 625 kg in hkrati povečal njeno gostoto energije. Baterija ima bruto kapaciteto 105 kWh (neto 97 kWh). Pri novi družini modelov e‑tron GT se je povečala tudi rekuperacijska moč, in sicer z 290 na 400 kW.

Največja polnilna moč zdaj znaša do 320 kW, kar omogoča, da se baterija modelov e-tron GT v idealnih razmerah na hitri polnilni postaji (HPC) napolni z 10 na 80 odstotkov v samo 18 minutah. V le 10 minutah se baterija napolni za nadaljnjih 280 kilometrov vožnje. Funkcija Plug & Charge omogoča samodejno avtorizacijo in začetek polnjenja ob priklopu na združljive polnilne postaje. Obenem se je pri novi visokonapetostni bateriji občutno povečalo okno za hitro polnjenje, tudi pri nizkih temperaturah. Zelo visoka polnilna moč je tako mogoča že pri 15 stopinjah Celzija. Po želji je mogoče baterijo polniti tudi z izmeničnim tokom (AC) z močjo do 22 kW.

“Quote”

 

 

Video title
Polnjenje modela RS e-tron GT.
Polnjenje modela RS e-tron GT.

 

Sistem toplotnega managementa, ki ga sestavljajo štirje optimizirani hladilni tokokrogi, vzdr­žuje idealno temperaturo baterije in pogonskih komponent. Glede na zunanjo temperaturo se baterija že med vožnjo do polnilne postaje ohlaja ali segreva, da se lahko potem hitro napolni. Serijska toplotna črpalka zagotavlja energijsko učinkovito klimatiziranje notranjosti in s tem povečuje doseg – še posebej pozimi.

Vozniki imajo zdaj prvič možnost, da na Audijevem virtualnem prikazovalniku plus spremljajo izčrpne informacije o trenutnem načinu delovanja visokonapetostne baterije, saj lahko vidijo temperaturo baterije, napoved hitrega polnjenja in stanje predkondicioniranja. Vozniki se lahko s pomočjo Audijevih nazornih diagramov in piktogramov natančno informirajo o trenutno dosegljivi polnilni moči in trenutni temperaturi visokonapetostne baterije. Če je aktivirano navigiranje do hitre polnilne postaje (HPC), Audijev virtualni prikazovalnik plus poleg tega kaže stanje predkondicioniranja. Tako lahko na prvi pogled ugotovite, kakšno zmogljivost polnjenja lahko pričakujete.

 

Aktivno podvozje in Audi drive select s prosto nastavljivima RS‑načinoma

Serijsko je na voljo novo razvito podvozje z zračnim vzmetenjem z 2-prekatno in 2-ventilsko tehnologijo, ki ima veliko prednosti za vozno dinamiko, ne da bi se pri tem zmanjšalo udobje. Opcijsko je na voljo novo inovativno aktivno podvozje, ki omogoča tolikšen razpon med voznim udobjem in vozno dinamiko, kakršnega še ni bilo.

S sistemom za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select je mogoče prilagajati značaj vozila. Izbirate lahko med tremi profili: efficiency, comfort in dynamic. V modelu S e‑tron GT je mogo­če konfigurirati en individualni način, v modelih RS pa sta na voljo dva individualno nastavljiva načina, specifična za RS: "RS1" in "RS2". Ekskluzivno za RS e‑tron GT performance je bil ustvar­jen način performance, ki je zasnovan za optimalno nastavitev na zahtevnih dirkališčih.

 

 

“Quote”

Video title

Model RS e-tron GT.
Model RS e-tron GT.
Model RS e-tron GT od zadaj.
Model RS e-tron GT od zadaj.

Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT

Najintenzivnejši Audi, ki smo ga kadar koli izdelali

Audi RS e-tron GT ponazarja impresivno električno moč v inovativni, aerodinamični obliki. Z razkošnimi sorazmerji gran turisma in prestižno opremo se tudi vožnje na daljše razdalje spremenijo v pravi užitek.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik