inovacije 25.04.2022
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Že na prvi pogled je težko spregledati harmonijo gibov novega Audija, ki po koncu proizvodnega procesa naredi prve samostojne metre. Pa na drugi pogled? Tudi. Pa tretji? Spet – tudi. In četrti? Tudi s povečevalnim steklom. Vsaka karoserija je popolna.
17.11.2020 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
Popolno razmerje dimenzij vsakega Audija lahko pripišemo meritvenim analitikom iz ekipe Audi Production Lab - inženirju Ralfu Hofmeistru ter njegovima sodelavcema Dirku Zitterellu in Rudolfu Reinhardu. »Naše orodje 'Karosseriebau – Prozessorientierte Wirkkettenanalyse' oziroma 'K-PoWa' analizira celotno proizvodno verigo pri izdelavi karoserij,« pove Ralf Hofmeister. »Odgovarja nam na vprašanje: So v proizvodnem procesu kakšne pomanjkljivosti, ki bi lahko vplivale na geometrijo vozil, druge stopnje procesa in na končni izdelek? Z najnaprednejšimi tehnikami podatkovne znanosti lahko ustvarimo popolnoma avtomatiziran proces statističnega nadzora meritev.« Zato v tovarni v Ingolstadtu premerimo kar 100 odstotkov vseh karoserij in njihovih delov.
"Z meritvami pridobimo ogromno podatkov – približno 3.000.000 na dan."
Obrat za izdelavo karoserij in tehnološka ekipa Centra za analitiko v Ingolstadtu na proizvodni liniji upravljata 92 merilnih postaj s 412 senzorji. Da bi odkrila kakršnekoli odklone, za vsako vozilo na karoseriji in njenih delih določita 1.000 merilnih točk, kjer merita skladnost s standarnimi merami za določen model. »Z meritvami pridobimo ogromno podatkov – približno 3.000.000 na dan,« pove Hofmeister. »Take količine podatkov nikakor ne bi mogli nadzirati ročno, zato nam pomaga K-PoWa. Pri Audiju s tem orodjem dokazujemo, kaj pomeni Industrija 4.0 in kako si lahko pomagamo z velikimi množicami podatkov.«
“quote”
Ljudje in stroji v naših delovnih procesih ustvarjajo vedno večje količine podatkov, ki vsebujejo vrsto dragocenih informacij in povezav med njimi. S sestavljanjem, obdelovanjem in analizo teh podatkov je naša proizvodnja vedno bolj fleksibilna, učinkovita in trajnostna. Z dobro načrtovanimi procesi se uspešneje izogibamo napakam, kar pomeni manjšo porabo surovin in materialov, zmanjša pa se tudi obremenitev delavcev.
Peter Stechel (vodja Centra za analitiko, levo), Ralf Hofmeister (vodja tehnične enote za meritvene tehnologije karoserij) in Thomas Reeb (vodja meritvenih tehnologij, desno)
Trije milijoni podatkov, ki jih ustvarja obrat za izdelavo karoserij, so seveda le začetek. Odločiti se je treba še, »kako s temi podatki odgovoriti na vprašanja, ki se porajajo v posameznih specializiranih enotah poslovnega procesa«, pravi podatkovni znanstvenik Dirk Zitterell. Z Rudolfom Reinhardom sta del ekipe Audi Production Lab, ki skrbi za razvoj novih proizvodnih tehnologij. »S kolegi iz proizvodnje sodelujemo pri razvoju tehnološko izjemno napredne podatkovne analitike proizvodnih procesov,« pove Rudolf Reinhard. »Laboratorij je posrednik med inovacijami in serijsko proizvodnjo, skrbimo pa tudi za podporo organizatorjem procesov in zaposlenim.«
Ekipa K-PoWa se je z agilno metodo dela lotila razvoja orodja za tehnično analizo, ki celovito in kvantitativno beleži in grafično prikazuje odnose med podatki. Prve rešitve je predstavila na dogodku Audi Smart Factory Hackaton, naprej pa jih razvija projektna ekipa, ki jo sestavljajo sodelavci iz P-Laba, obrata za karoserije, Centra za analitiko in ITja. »Kot proizvajalec premium avtomobilov si zastavljamo temu primerne zelo visoke standarde. Tudi ta projekt je lep primer tega«, pojasni podatkovni znanstvenik Rudolf Reinhard in doda: »Z našo tehnologijo za preventivno merjenje je proizvodnja postala bolj trajnostna. S prihranki pri delu, času in materialih smo precej bolj učinkoviti, v celotnem ciklu pa sta se občutno zmanjšali tudi količina odpadkov in poraba energije.«
“Quote”
Število patentov je dobro merilo inovativnosti in spodbujanja inovativnosti. Audi na tem področju že nekaj let podira rekorde.
Leta 2019 smo registrirali kar 1.200 patentov. Po podatkih nemškega in evropskega patentnega urada smo po številu patentov na področju avtonomne vožnje prvi med proizvajalci avtomobilov.
Za spodbujanje inovativnosti organiziramo hackatone – ime je skovanka besed 'hack' in 'maraton'. Gre za dogodke, na katerih ekipe rešujejo zelo specifične izzive, in v zelo kratkem času – navadno kar med samim dogodkom – razvijajo kreativno in uporabno programsko ali strojno opremo.
“Quote”
Eden najpomembnejših spodbujevalcev inovativnosti je tudi podjetje Audi Business Innovation GmbH (ABI), ki je 100 odstotno v naši lasti. ABI z iskanjem učinkovitih in trajnostnih odgovorov na potrebe trenutnih in bodočih kupcev razvija digitalne poslovne rešitve prihodnosti. Poslovne inovacije, ki obsegajo oblikovanje storitev, oblikovanje poslovnih modelov in projektno vodenje, so eden od štirih stebrov našega poslovanja.
Razvoj energetskih in trajnostnih poslovnih modelov je ena njihovih ključnih nalog. ABI v sodelovanju s strankami razvija različne produktne ideje za celotno Skupino in jih tudi ovrednoti glede na potrebe trga in zanimanje za nakup. Da bi pridobili čim več koristnih informacij, se o tem pogovarjajo z vodji prodaje ali pa s strankami preizkušajo digitalne storitve v razvoju.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.