Preizkušanje avtonomne vožnje na Kitajskem

Večja varnost, več udobja in večja pretočnost prometa: Audi je v kitajskem velemestu Wuxi s testnimi vozili predstavil avtonomno vožnjo s signali V2X. Tehnologiji C-V2X in 5G na Kitajskem že uporabljajo serijska vozila.

18.02.2022 Avtor: AUDI AG  Fotografije: Arhiv Audi

Audi brez voznika na Kitajskem

 

Obrežje okrog jezera Tai Hu, tretjega največjega sladkovodnega jezera na Kitajskem, je polno mestnega vrveža. Več kot šest milijonov ljudi živi in dela v rastoči metropoli Wuxi, med 88-metrskim spomenikom Bude, zgodovinskimi zgradbami in številnimi restavracijami z gurmansko hrano. Med strokovnjaki pa je Wuxi tudi sopomenka za internet stvari (IoT) in velja za model pametnih mest. Tukaj Audi preizkuša povezano vožnjo skupaj s povezano infrastrukturo. Pred nekaj časa je znamka štirih krogov naredila še korak dlje in na cesto poslala predelan model Audi Q8. To je bila prva predstavitev avtonomne vožnje na javnih cestah s komunikacijo V2X na svetu.

 

Mejnik pri varnosti na cesti

Komunikacija V2X (vehicle-to-everything) vozilom omogoča, da se povežejo neposredno drug z drugim, z infrastrukturo v okolici in z ostalimi udeleženci v prometu. Ta funkcionalnost je nujna za delno in popolnoma avtomatizirano vožnjo, zlasti z vidika varnosti na cesti. Vozilo na primer samodejno zavira, ko se odziva na druga vozila in na pešce, ki jih voznik ne vidi. Poleg tega se avtomatsko umakne reševalnim vozilom in uporablja V2I (vehicle-to-infrastructure) storitev ‘Traffic Light Information’.

Cellular Vehicle to Everything (C-V2X)

Tehnologija Cellular Vehicle to Everything (C-V2X) se že dlje časa testira tudi v manjših, zaprtih testnih okoljih. Na fotografiji prikaz delovanja na križišču dveh cest.

 

Preizkusi na Kitajskem so 'edinstvena priložnost'

“Audi je s svojimi tehnologijami interneta vozil (IoV) naredil kvantni skok naprej. Tu na Kitajskem imamo edinstveno priložnost, da tehnologije preizkusimo na cesti in jih predstavimo javnosti,” je povedal Michael Hofmann, izvršni podpredsednik za raziskave in razvoj pri podjetju Audi Kitajska. “Prvi na svetu preizkušamo popolnoma avtomatizirano vožnjo 4. stopnje s tehnologijo V2X na javnih cestah, obenem pa prvič uporabljamo tehnologijo IoV za dejanski vnos podatkov v sistem avtonomne vožnje vozila.

 

Video title

“quote”

“quote”

Notranjost Audi modela

Manj nesreč s pešci in kolesarji kot glavni cilj

Na sejmu World Internet of Things 2021 v Wuxiju je podjetje Audi predstavilo svoji patentirani tehnologiji V2I (vehicle-to-infrastructure) in V2P (vehicle-to-pedestrian), ki se jih trenutno prvič preizkuša na šest in pol kilometrskem cestnem odseku. Zahvaljujoč V2P lahko vozila zavirajo, da bi se izognila trku s pešci, ki jih vozniki ne vidijo. Druga patentirana tehnologija V2P podjetja Audi pa na primer posvari kolesarje, ki se vozilu približujejo z zadnje strani. To lahko prepreči trke pri odpiranju vrat.

"
Audi je s svojimi tehnologijami interneta vozil (IoV) naredil kvantni skok naprej. Tu na Kitajskem imamo edinstveno priložnost, da tehnologije preizkusimo na cesti in jih predstavimo javnosti.
"

Michael Hofmann, izvršni podpredsednik za raziskave in razvoj v Audi Kitajska

small text

heading

text

button

V2I nudi informacije v realnem času

Na Kitajskem je podjetje Audi predstavilo tudi druge tehnologije V2I, ki so še v razvoju. Opozorila o omejenem dostopu bodo voznikom omogočila zgodnjo spremembo poti in tako pripomogla k manjši gostoti prometa. Druge vrste tehnologija V2I bo voznike opozarjala, da se je na cesti znašel predmet, da bodo lahko pravočasno zavirali in se predmetu izognili. Tehnologija pripomore k preprečevanju nesreč, saj vozilu posreduje informacije o stanju cestišča in drugih varnostnih zadevah v realnem času.

 

Serijski modeli bodo opremljeni s komunikacijskim modulom 5G

V prihodnosti bodo imeli novi serijski modeli za kitajski trg, kot sta Audi A7 L in Audi A6 L, na krovu brezžični modul, ki podpira tako tehnologijo 5G kot C-V2X (cellular vehicle-to-everything), sledili pa bodo še novi modeli. Med storitvami bo tako Audijev sistem za povezovanje s semaforji ‘Traffic Light Information’ (TLI), kot tudi funkcionalnosti Local Hazard Information’ (LHI) in ‘Local Hazard Warning’ (LHW).

 

Novost: idealna hitrost za “zeleni val”

Storitev znamke Audi za povezovanje s semaforji uporabljata tudi funkcionalnosti GLOSA (Green Light Optimized Speed Advisory) in odštevanje do prihodnje zelene luči. Tehnologiji napravita vožnjo kar najbolj tekočo, obenem pa varčujeta z energijo, saj vozniki manj zavirajo in pospešujejo. GLOSA tudi izračuna idealno hitrost za vožnjo v “zelenem valu” po mestu. V izogib vožnji z ustavljanjem in speljevanjem GLOSA predlaga zmanjšanje hitrosti približno 250 metrov pred semaforjem, da bi vozilo prispelo do križišča ob prižigu zelene luči. Če je ustavljanje pri rdeči luči vseeno neizogibno, pa se prikaže odštevanje sekund do naslednje zelene faze.

small text

heading

text

button

"Audi je s svojimi tehnologijami interneta vozil (IoV) naredil kvantni skok naprej. Tu na Kitajskem imamo edinstveno priložnost, da tehnologije preizkusimo na cesti in jih predstavimo javnosti."

V2I nudi informacije v realnem času

Na Kitajskem je podjetje Audi predstavilo tudi druge tehnologije V2I, ki so še v razvoju. Opozorila o omejenem dostopu bodo voznikom omogočila zgodnjo spremembo poti in tako pripomogla k manjši gostoti prometa. Druge vrste tehnologija V2I bo voznike opozarjala, da se je na cesti znašel predmet, da bodo lahko pravočasno zavirali in se predmetu izognili. Tehnologija pripomore k preprečevanju nesreč, saj vozilu posreduje informacije o stanju cestišča in drugih varnostnih zadevah v realnem času.

 

Serijski modeli bodo opremljeni s komunikacijskim modulom 5G

V prihodnosti bodo imeli novi serijski modeli za kitajski trg, kot sta Audi A7 L in Audi A6 L, na krovu brezžični modul, ki podpira tako tehnologijo 5G kot C-V2X (cellular vehicle-to-everything), sledili pa bodo še novi modeli. Med storitvami bo tako Audijev sistem za povezovanje s semaforji ‘Traffic Light Information’ (TLI), kot tudi funkcionalnosti Local Hazard Information’ (LHI) in ‘Local Hazard Warning’ (LHW).

 

Novost: idealna hitrost za 'zeleni val'

Storitev znamke Audi za povezovanje s semaforji uporabljata tudi funkcionalnosti GLOSA (Green Light Optimized Speed Advisory) in odštevanje do prihodnje zelene luči. Tehnologiji napravita vožnjo kar najbolj tekočo, obenem pa varčujeta z energijo, saj vozniki manj zavirajo in pospešujejo. GLOSA tudi izračuna idealno hitrost za vožnjo v 'zelenem valu' po mestu. V izogib vožnji z ustavljanjem in speljevanjem GLOSA predlaga zmanjšanje hitrosti približno 250 metrov pred semaforjem, da bi vozilo prispelo do križišča ob prižigu zelene luči. Če je ustavljanje pri rdeči luči vseeno neizogibno, pa se prikaže odštevanje sekund do naslednje zelene faze.

 

 

Video title

 

 

“Quote”

Video title

Čas za nova doživetja
Čas za nova doživetja

Čas za nova doživetja

Strokovnjake iz podjetja CARIAD smo vprašali, kdaj lahko na cestah pričakujemo avtonomne avtomobile, kako daleč je napredovala tehnologija avtomatizirane vožnje in kaj je poleg tehničnih vidikov še treba upoštevati.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik