Ali vožnja po mestu predstavlja še večji izziv?
Bouzouraa: Strinjam se, da bi morali ubrati celosten pristop, vendar pa mestno območje, kjer so tudi pešci in kolesarji, predstavlja novo stopnjo zahtevnosti.
Dahlem: Tako kot avtoceste prehajajo v urbana območja, se bomo tudi mi korak za korakom spopadli s tem izzivom. Najprej pa potrebujemo tehnologijo, ki bo znala obvladati zapletena križišča, krožišča.
Lütge: Pomembno je, da vnaprej pretehtamo tveganja. Kako določiti, katera tveganja so sprejemljiva? To trenutno raziskujemo. Glede nečesa si namreč moramo biti na jasnem: tega vprašanja se ne moremo lotiti s pristopom 'ničelnega tveganja', to ni realno.
Na kakšen način pa ocenjujete tveganja?
Dahlem: Izhodišče predstavljajo ljudje. In ljudje imajo neverjetno sposobnost, da se odzovejo v zadnji milisekundi. Sistemu z umetno inteligenco temu primerno postavljamo visoke standarde.
Lütge: Vendar pa vprašanje, kaj pomeni biti boljši voznik od človeka, ponuja širok razpon interpretacij. Postavljanje previsokih standardov – preveč previdno, preveč športno, preveč defenzivno – se nam lahko tudi maščuje.
Na kaj se torej opirate?
Bouzouraa: Vozilo z umetno inteligenco oblikujemo na podlagi povprečnega voznika. Zdaj že lahko rečemo, da bo avtocestni pilot razmeroma defenziven voznik. Navsezadnje avtomatizirana vožnja pomeni tudi več udobja in užitka, to pa je težko doseči, če avto vozi preveč agresivno. Svoje potnike mora skozi promet voditi nevsiljivo in varno. Vprašanje, ki ga zdaj preučujemo, je, ali in kako bodo ljudje sprejeli, da ima sistem učno krivuljo.
Lütge: To je dobro vprašanje, o tem smo razpravljali tudi v odboru za etiko. Ne sme se učiti le individualno vozilo, temveč celotna flota. Vsaj kadar gre za zadeve, povezane z varnostjo. Če si nekdo na avtocesti želi voziti počasneje od nekoga drugega, bi bilo potem to mogoče posebej nastaviti. Ljudje so pripravljeni sprejeti, da gre za proces učenja in da se bo izkušnja vožnje spremenila. Naša družba se je že dolgo nazaj privadila na dejstvo, da umetna inteligenca nabira izkušnje in se jim prilagaja.