Pomen modre svetlobe
Kako bi lahko te lastnosti svetlobe premišljeno uporabili? S tem zanimivim vprašanjem se ukvarja Arvid Niemeyer, doktorski študent pri Audiju. »Odgovor je osvetlitev po meri človeka (Human Centric Lighting), koncept osvetljevanja, ki se osredotoča na potrebe ljudi,« pravi. »Pri Audiju stavimo na inovacije, navdih pa radi črpamo iz narave. Vemo, da svetla in hladna dnevna svetloba, kakršna je opoldne, poživlja, spodbuja in povečuje budnost. Enak učinek lahko dosežemo tudi z umetno svetlobo.«
V kontekstu mobilnosti prihodnosti, ko bodo samodejna vozila že na cestah, si zamislite naslednji scenarij: Med vožnjo z enega kraja na drugega se nekdo pripravlja na pomemben sestanek, kar od njega terja veliko zbranosti. »Uporabnik vozila lahko prilagodi osvetlitev v notranjosti vozila tako, da poveča delež modre svetlobe, ki krepi pozornost. Raziskave so pokazale, da je pomembno, da ima izvor svetlobe čim večjo površino in da prihaja neposredno od zgoraj – kot sonce, ko je opoldne najvišje na nebu.« Če delež modre barve v svetlobi pade, njen spodbujevalni učinek oslabi. Zato ima topla svetloba z majhnim deležem modre in velikim deležem rdeče barve nasproten, sproščujoč učinek. »Obe vrsti svetlobe imata svoje prednosti, a spodbujevalni učinek je za nas trenutno pomembnejši.«