Omenili ste, da ste odpeljali do meja zmožnosti. Imate kdaj občutek, da vozite z rezervo?
Velikokrat čutiš, da ne odpelješ tako, kot si sposoben, razlogi so pa različni. Marsikaj se mora sestaviti, da res odpelješ tako, kot znaš in si v cilju lahko rečeš: "To je to". Stremim pa k temu, da take vožnje čim večkrat pokažem in upam, da jih bo v prihodnje še več.
Kaj vse je potrebno za dober rezultat?
V prvi vrsti je to gotovo talent. Imeti moraš tudi močno željo po rezultatih, po napredku, tako tudi na treningih boljše delaš. Pomembna je tudi psihološka pripravljenost, oprema, ekipa okoli tebe mora dobro delovati. V ekipi vsi skupaj stremimo k napredku, tako da vsak zase išče izboljšave, pri čemer štejejo tudi malenkosti. Pomembno je torej vse, talent, trdo delo, ekipa, oprema. Če hočeš imeti dolgo kariero, pa moraš v tem tudi uživati. Smučanje na vrhunski ravni je lahko garanje, in da ne greš z muko na trening, moraš znati uravnotežiti obe plati. Smučanje verjetno tudi ne more biti tako uspešno, če ne uživaš v tem.
Koliko je za dober rezultat pomembna osebna pripravljenost? Je bolj pomembna splošna pripravljenost ali tista v trenutku tekme?
Oboje. Pripravljenost se gradi od takrat, ko začneš smučati. Priprava na vsako sezono je gotovo pomembna, teče po premišljenem načrtu, ve se, kdaj so treningi, kdaj potrebuješ malo počitka, koliko je smučarskih treningov, koliko kondicijskih. Na dan tekme imaš tudi neki ritual, pomagajo tudi izkušnje. Veš, kaj ti je v preteklosti prinašalo rezultate, na kaj moraš biti pozoren. Pomembna je tudi izbira materiala, dober ogled proge. Podlaga je vsakič drugačna, prav tako postavitev. Zelo pomembna je samozavest. Moraš zaupati vase, samo tako lahko na tekmi pokažeš vse, kar znaš. Če nisi samozavesten, te obremenjuje kup vprašanj, ali boš zmožen speljati. Če zaupaš vase in v opremo, potem se lahko na štartu "strgaš z verige".
O čem sicer razmišljate na štartu?
V glavi se lahko marsikaj dogaja, ampak skušaš se osredotočiti na pomembne stvari. O tem, kaj moraš na progi narediti, razmišljaš že med ogledom, poskušaš si zapomniti progo, dobiti čim več informacij. Preden se poženeš na progo, pa ni dobro, da imaš preveč stvari v glavi. Dobro je, da se takrat čim več dogaja podzavestno, ti pa se poskušaš čim bolj osredotočiti na trenutek, da pelješ maksimalno, kolikor se da. Se pa moraš prej dobro pripraviti, da prideš s tako miselnostjo na štart.
Maksimalna koncentracija torej.
Takrat gotovo. Drugače je 3 ure ali dan pred tekmo, takrat se moraš znati tudi odklopiti, ne moreš razmišljati samo o tekmi.
Vam na štartu naraste srčni utrip, vas napolni adrenalin?
Mislim, da imamo vsi tekmovalci nekaj treme na štartu, ampak se mi zdi, da bi brez nje slabše tekmoval. Ne sme je biti preveč, ampak če zaupaš vase, če si samozavesten, je malo treme na štartu dobra kombinacija.