Ljudmila Bogataj: "V vozilih Audi se počutim doma"

Ljudmila Bogataj je že skoraj tri desetletja neločljivo povezana z znamko Audi. Kot dolgoletna sodelavka v marketingu skrbi, da Audi v Sloveniji ohranja svojo prepoznavno podobo – prefinjeno, tehnološko napredno, dinamično in elegantno. Pomeni ji veliko več kot služba, z znamko si deli vrednote, ki jih živi vsak dan. Urejenost, natančnost, estetika in odgovornost do okolja jo vodijo tako pri njenem delu kot pri osebnih odločitvah, zato ni presenetljivo, da je vozilo Audi izbrala tudi za svoje zasebno vozilo. Povsem električno, seveda, saj ji je pomembno, da s svojim ravnanjem čim manj obremeni okolje.

5.11.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Bor Dobrin, Arhiv Audi

Ljudmila Bogataj

 

Za znamko Audi v Sloveniji delate že skoraj 30 let. Kako ste začeli in kaj delate danes?

Res je, začela sem v podjetju Porsche Slovenija sredi devetdesetih let, za znamko Audi pa zdaj delam že skoraj 30 let. Moje naloge so zelo široke, predvsem s področja marketinga. Med drugim skrbim za analizo trga in konkurence, za spletne strani, za koordinacijo mednarodnih novinarskih srečanj. Sodelujem tudi pri različnih dogodkih, že vse od začetka pa organiziram tudi golf turnirje znamke v Sloveniji. Na njih nagovarjamo posameznike, ki cenijo kakovost, eleganco, tradicijo, natančnost, urejenost, to so namreč točke, ki povezujejo našo znamko s tem športom in golfisti.

 

Kako se spominjate prvih golf turnirjev in kako se je dogodek skozi leta razvil?

Zgodba znamke Audi v golfu v Sloveniji se je začela leta 1998 na golf igrišču na Bledu s prvim Audi quattro Cup turnirjem, ki smo ga prevzeli od matične tovarne. Audi quattro Cup turnirji so največja amaterska golf serija na svetu, ki jo tovarna Audi organizira že od leta 1991 in je zelo priljubljena v svetu. Na svetovni ravni se je te serije v najboljših letih udeležilo do 100.000 golfistov, pa tudi v Sloveniji je bilo to zelo odmevno tekmovanje. Prvo leto smo imeli en turnir, kasneje smo prešli na 6 do 7 kvalifikacijskih turnirjev, ki so se odvijali po golf igriščih po celi Sloveniji, na Bledu, v Ljubljani, Slovenskih Konjicah, Lipici, Moravskih Toplicah, na Otočcu, Jesenicah na Dolenjskem in Ptuju, konec sezone pa je sledil še veliki finale. To so bili turnirji tekmovalnega značaja z zelo privlačnimi nagradami za finaliste. Potovali so na svetovni finale Audi quattro Cup, kjer so zastopali našo državo na svetovno znanih golf igriščih, med drugim v Mehiki, Italiji, Veliki Britaniji, Španiji, Združenih arabskih emiratih, Južnoafriški republiki, Portugalskem, Argentini, Avstraliji, ZDA, Kitajskem in številnih drugih državah. In to zelo dobro. Dosegali so odlične rezultate in nekateri med njimi celo posegli po odličjih. Ko so ta tekmovanja postala izjemno priljubljena, so golfistke pokazale željo, da bi imele svoj turnir in smo ponudbo razširili še na Audi Ladies Cup. Zadnja leta pa so med našimi igralci postali priljubljeni turnirji Audi Golf Challenge, ki imajo manj tekmovalni in bolj družabni značaj.

Turnir Audi Golf Challenge na igrišču Cubo Golf v Smledniku.
Turnir Audi Golf Challenge na igrišču Cubo golf Ljubljana.

 

Kaj prispeva k temu, da udeleženci radi prihajajo?

Mislim, da jih pritegne sproščeno vzdušje in igra v lepi naravi. Pohvalijo pozitivno ozračje, da so vedno lepo sprejeti, da je vse dobro organizirano in lepo teče. Tako kot Audi (smeh). Z veseljem od blizu pogledajo tudi najnovejše avtomobile Audi, saj vedno predstavimo našo najnovejšo paleto vozil.

 

Kaj imata skupnega Audi in golf?

Oba veljata za simbol prestiža, elegance in natančnosti. Audi je sinonim za vrhunsko tehniko, popolno natančnost in dinamičnost, to so vse lastnosti, ki odlikujejo tudi igralce golfa. Je prestižen, zahteven in natančen šport, ki ga pogosto povezujejo z uspešnostjo in statusom. Za oba, za odlično vožnjo in za izjemen udarec v golfu, pa velja: prednost je v tehniki.

 

Poleg golfa sodelujete tudi pri drugih partnerstvih. Audi je med drugim dolgoletni elitni parter Nordijskega centra Planica, od lanskega leta dalje tudi Zlati sponzor alpskih smučarskih disciplin pri SZS ter dolgoletni partner slovenskih tekmovanj Audi FIS Svetovnega pokala v alpskem smučanju. Kako Audi išče tovrstna partnerstva, kaj je pomembno?

Audi partnerstva išče na osnovi skupnih vrednot, med njimi so trajnostnost, tradicija, družbena odgovornost. Na področju športa ima strategijo sponzoriranja zelo jasno izdelana že matična tovarna, tako z vidika profila blagovne znamke Audi kot tudi vsebinskih ciljev, ki jih s sponzoriranjem različnih športnih panog zasledujemo tudi pri nas. V svetovnem merilu je Audi tako eden največjih sponzorjev zimskih športov, predvsem alpskega smučanja, skozi katerega že več kot dve desetletji sistematično komunicira legendarni štirikolesni pogon quattro, ki je še posebej uporaben v vožnji po zahtevnih terenih, zasneženih cestiščih in brezpotjih. Po eni strani gre torej za vsebinske poudarke in povezovanje blagovne znamke z lastnostmi različnih športov, po drugi strani pa gre v strategiji sponzorstev za izrazito vključevanje čustvene komponente, še posebej, kadar se veselimo velikih uspehov slovenskih športnikov.

Video title

"Audi življenjski slog združuje estetiko, eleganco, tradicijo in hkrati inovativnost, dinamiko in odgovornost."

Lahko bi torej rekli, da Audi ni le avtomobilska znamka, je ambasador elegantnega življenjskega sloga. Kako bi ga vi opisali?

Se kar strinjam. Rekla bi, da Audi življenjski slog združuje estetiko, eleganco, tradicijo in hkrati inovativnost, dinamiko in odgovornost. Zame osebno je Audi znamka elegance in mojstrske natančnosti, to mi je zelo blizu. Rada imam red, urejenost in se glede tega kar identificiram z znamko. Poleg tega je Audi tradicionalna znamka, ampak hkrati tudi napredna. Tudi zase lahko rečem, da si, kljub temu da imam kar nekaj kilometrine, prizadevam za to, da sem v koraku s časom, se izobražujem in brez zadržkov uporabljam nove tehnologije, tudi v avtomobilu. Vemo, da so danes avtomobili zelo napredni in sama z veseljem uporabljam te novosti. Pomembna pa mi je tudi skrb za trajnostni razvoj, ki je pomembna lastnost znamke Audi.

Ljudmila Bogataj
Ljudmila Bogataj

“quote”

Zakaj vam je to pomembno?

Mislim, da bi morali vsi gledati na naslednje generacije. Če se zavedamo privilegija, da lahko uživamo v lepi naravi, moramo skrbeti za to, da bo to možno tudi za naše otroke in vnuke. Sama v življenju to zelo upoštevam. Ko kupujem nove naprave, ne gledam na to, da so najcenejše, pogledam njihovo energetsko varčnost, uporabnost v vsakdanjem življenju, kako so izdelane, predvsem želim, da so čim bolj ekološke. Prav tako kupujem živila iz bližnje okolice, če je le mogoče, da ne potrebujejo dolgega transporta in so poleg tega tudi bolj sveža. Z vsakim korakom si prizadevam za to, da za sabo puščam čim manjši ogljični odtis.

 

Za šport, ki spoštuje naravo in okolje, velja tudi golf, zato je kar nekako naravno, da so vozila na igriščih praviloma električna. Vas je električna vožnja prepričala že pri golfu?

Lahko bi rekla, da je bil golf voziček moje prvo električno vozilo (smeh). Ko smo začeli z organizacijo golf turnirjev, sem se dosti vozila z njimi po igrišču, da sem lahko fotografirala. To je sicer drugačna vožnja, upoštevati moraš določena pravila. Voziti moraš vedno v pravi smeri, za igralci, da ne prileti vate golf žogica, to je lahko zelo nevarno. Sicer moraš biti čisto tiho, da ne zmotiš igralcev. To je namreč zelo natančna igra, golfisti so pri udarcih neverjetno skoncentrirani, hitro jih lahko zmotiš.

 

Tiha električna vožnja je na golf igriščih torej dobrodošla zaradi same igre.

Res je, predvsem je pa tišina in mir na t. i. greenu – to je območje ravno in gladko košene zelenice okoli luknje – med igro golfa del osnovne kulture in pravil lepega vedenja v golfu. Golf etiquette (pravila lepega vedenja) je temelj golfske igre in vključuje spoštovanje do drugih igralcev. Na greenu, kjer igralci izvajajo natančne zaključne udarce, je tišina ključna za koncentracijo.

Ljudmila Bogataj in Audi Q4 Sportback e-tron

"Ko potrebuješ pospešek – pri prehitevanju ali da lahko hitro spelješ iz križišča – je v električnem vozilu takojšen, saj moč pride brez zamika in hrupa."

small text

heading

text

button

Tudi zasebno ste se odločili za povsem električni model. Zakaj?

Poleg tega, da omogoča vožnjo brez škodljivih izpustov, električni avto prinaša tudi številne druge prednosti. Z možem sva zato kupila povsem električni Audi Q4 e-tron takoj, ko je prišel na trg, takrat še v SUV obliki, dve leti kasneje pa ga zamenjala za Sportback različico. Zdaj sploh ne razmišljava več o tem, da bi kupila bencinsko ali dizelsko gnano vozilo, saj je električna vožnja res boljša. Prvič je bolj ekološka, drugič tiha in zelo učinkovita, omogoča izjemne pospeške. Ko se voziš z vozilom na klasični pogon, ki nima takšnih pospeškov, sploh ne moreš verjeti, kako ti manjkajo. Ne zaradi dirkanja, zaradi varnosti. Takrat, ko potrebuješ pospešek – pri prehitevanju ali da lahko hitro spelješ iz križišča – je v električnem vozilu takojšen, saj moč pride brez zamika in hrupa.

 

Zakaj ravno oblika Sportback?

Oblika Sportbacka mi je osebno bolj všeč, bolj elegantna je, bolj športna. Poleg tega ima s spuščeno strešno linijo manjši zračni upor kot običajen SUV, zato ima še boljšo aerodinamiko in učinkovitost.

 

Kako vi občutite električno vožnjo?

Na prvem mestu me prepričata tišina in varčnost. Električni avtomobili so med vožnjo zelo tihi, manj hrupa čutiš v vozilu, kar prispeva k večjemu udobju, pa tudi za okolje so manj zvočno obremenjujoči. Poleg tega električno vozilo omogoči hitro speljevanje in hitre premike, saj je elektromotor mnogo bolj odziven kot bencinski ali dizelski motor. Navdušena sem tudi nad tem, da vozilo med zaviranjem pridobiva električno energijo in tako omogoča prihranke. Poleg tega imajo električna vozila nižje stroške uporabe, saj je elektrika za polnjenje – predvsem če se polni doma v času nočne tarife – veliko cenejša od bencinskega ali dizelskega goriva, nižji pa so tudi stroški vzdrževanja.

Moraš pa spremeniti način razmišljanja, ko se odločiš za nakup električnega vozila. Da priklopiš vozilo na polnjenje, ko prideš domov (sama ga polnim v povprečju dvakrat v celem tednu), da vnaprej pogledaš, kje so polnilnice, ko greš na daljšo pot. Vsa sodobna vozila imajo sicer računalnik, ki ti svetuje, kje in kdaj se je najboljše ustaviti za polnjenje, ampak vseeno raje sama izbiram postanke – avto mi predlaga možnosti, jaz pa jih izberem tudi glede na to, kaj mi je najbolj priročno.

Ljudmila Bogataj in Audi Q4 Sportback e-tron

 

Bi še kaj dodali glede vožnje z vašim vozilom Audi Q4 Sportback e-tron?

Audi Q4 Sportback e-tron ponuja prefinjen, tih in samozavesten občutek vožnje. Pelje se zanesljivo z občutkom popolne kontrole. Ko sedem v svoj Audi, me obkroži tišina, kakovostni materiali, napredni digitalni svet in čudovit design, ko se z njim zapeljem v naravo, pa so občutki velikokrat nepopisni.

 

Katere lastnosti so vam še pomembne, ko izbirate avtomobile?

Zelo pomembna mi je udobna in stabilna vožnja, da je avtomobil v ovinkih predvidljiv in miren, da je varen, da omogoča udobno vstopanje in izstopanje, da je varčen in da ima čim nižji ogljični odtis. Poleg tega me prepriča očarljiv design, sprejemljiva cena, in zdaj, ko sem poskusila električno vožnjo, tudi pospešek.

 

Kaj pa dodatna oprema?

Audi Q4 Sportback e-tron ima že v osnovi bogato serijsko opremo. Od dodatne opreme mi je pa zelo pomembno, da ima vozilo aktivni tempomat (ACC), ki hitrost vozila samodejno prilagaja in ohranja prednastavljeno razdaljo do vozila pred seboj. Zaradi asistenčnih sistemov se počutim veliko bolj varno na cesti, tudi če mi pogled kdaj zanese proč. Prav tako bi bila zelo težko brez kamere za vzvratno vožnjo, saj z njeno pomočjo res lahko parkiram vsepovsod brez problema. Pomembna se mi zdi tudi kovinska barva, ki ustvarja sijoč, bleščeč učinek, in ima povečano odpornost na UV-žarke ter vremenske vplive, manj je viden prah in dežne sledi, zato je vozilo dalj časa videti čisto in ohranjeno. Kovinska barva poudari tudi obrise karoserije, kar ustvarja dinamičen in sodoben videz.

small text

heading

text

button

“Quote”

 

 

Video title
"Audi se iz tehnološko usmerjene znamke razvija v trajnostno in elegantno mobilnost."

Ljudmila Bogataj in Audi Q4 Sportback e-tron

 

Glede na to, da ste dolgoletna voznica vozil Audi, kako vidite njihov razvoj?

Audi se iz tehnološko usmerjene znamke razvija v trajnostno in elegantno mobilnost. V osemdesetih letih je z legendarnim pogonom quattro spremenil svet avtomobilizma, danes se ta duh nadaljuje v elektrifikaciji, digitalizaciji in trajnostni mobilnosti.

 

Kako sprejemate novosti v avtomobilih? Danes so napredne digitalne naprave, več podobnosti imajo z računalniki kot nekdanjimi avtomobili.

Vse moram takoj preizkusiti (smeh). Že takoj, ko je bilo možno, sem svoj iPhone povezala z avtomobilom, da sem se lahko pogovarjala s Siri. Njej lahko naročim, da vzpostavi klic med vožnjo in še marsikaj drugega mi lahko uredi med vožnjo, ne da bi morala jaz umikati pogled s cestišča. Ko sva z možem naročila novi Audi Q6 Sportback e-tron, ki je malo drugačen, sva si vzela cel konec tedna za testiranje (smeh). Šla sva na izlet, preizkušala novosti in ugotavljala, kako delujejo, kako je voziti z njimi. Z vsakim novim modelom namreč pridejo nove funkcionalnosti, izboljšane lastnosti, če jih ne preizkusiš, se ne moreš prav odločiti.

 

Kljub nenehnemu razvoju tehnologije pa Audi občutek vožnje ostaja nezamenljiv. Kako bi ga vi opisali?

Že sam občutek, ko sedeš v Audi, je tipičen za znamko. Design, eleganca in natančna izdelava – vse je lepo oblikovano, zaslon je ergonomsko obrnjen k vozniku, odlagalne površine so zelo premišljeno zasnovane. Ko vrsto let voziš vozila Audi, se nekako navadiš na kakovost in kar pričakuješ, da so taka vsa vozila. Meni je tudi zelo pregleden, v vozilih drugih znamk sem kar malo izgubljena. Drugačno razporeditev imajo, meni manj intuitivno, tako da kar opazim razliko, če sedem v vozilo druge znamke, nekako se ne počutim doma. V vozilu Audi, in to v kateremkoli modelu, se počutim doma. Tudi vožnja je značilna za Audi. Predvsem je to zelo udobna vožnja, če želiš bolj športno, pa lahko prestaviš na dinamičen način. Sama imam rada udobno vožnjo, tako da večinoma vozim v komfortnem načinu ali pa v načinu 'auto', kar pomeni, da moj Audi Q4 Sportback e-tron samodejno prilagaja vozne lastnosti glede na moj slog vožnje. Poleg tega lahko dodam še, da se v svojem avtu Audi Q4 Sportback e-tron počutim zelo varno, k čemur pa prispevajo tudi pospeški, ki jih omogoča elektromotor.

 

Kakšna voznica pa ste?

Kot sem omenila, mi je všeč udobna vožnja, nisem dirkač. Zato mi je v novih modelih všeč tudi funkcija, ki je marsikdo ne mara – to je opozarjanje ob prekoračitvi omejitve hitrosti. Določeni odseki na cesti so včasih taki, da nisi vedno čisto prepričan, kakšne so omejitve in jih zato hitro presežeš. To se mi zdi pomembno, ne zaradi prekrškov, ampak predvsem zaradi varnosti v prometu.

 

 

“Quote”

Video title

Ljudmila Bogataj
Ljudmila Bogataj

Audi Q4 Sportback e-tron
Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron, električen in še veliko več

 Povsem električni Audi Q4 Sportback e-tron zagotavlja čisti užitek električne vožnje in navdušuje z notranjostjo na ravni luksuznega razreda. Napredno notranjost vozila zaznamujejo tehnološke inovacije, športnost in funkcionalnost. 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik