Akustični umami: zvočno doživetje v vozilu Audi A6 e-tron

Audijev zvočni laboratorij je prostor, kjer nastaja čarovnija, kjer se zabavne in informativne vsebine spreminjajo v nepozabno zvočno doživetje – takšno, kot ga ponuja novi Audi A6 e-tron.

27.09.2024 Avtor: Patrick Morda  Fotografije: Arhiv Audi

Zvok, ki prihaja iz zvočnikov novega modela Audi A6 e-tron, na prvi posluh ne zveni kot glasba. Gre bolj za čisti zvok, nenavadno brnenje, ki spominja na zvočne efekte iz znanstvenofantastičnih filmov. "Vendar ni fantastika, je pa tesno povezano z znanostjo," pove Philip Sedlmeir, zvočni inženir pri znamki Audi. Ti "šumi" so akustični signali, s katerimi odkrivajo morebitne napake v delovanju zvočnega sistema, na primer ropotanje pokrova zvočnika ali motnje, ki jih povzroči nepravilno napeljan kabel. Takšne težave so v procesu razvoja redke, strokovnjaki v Audijevem zvočnem laboratoriju pa poskrbijo, da nikoli ne pridejo do končnega izdelka. Sedlmeir in njegova ekipa pri razvoju sodelujejo že od samega začetka. Le tako lahko zagotovijo, da bo zvočna izkušnja v novem modelu Audi resnično najboljša.

Video title

“quote”

Podatkovna krivulja.

Audijevi inženirji zvoka več tednov in mesecev zbirajo, vizualizirajo in analizirajo podatke zvočnega sistema.

Portret Philipa Sedlmeirja.

Philip Sedlmeir je nadzoroval postopek uglaševanja in finega nastavljanja zvočnega sistema v modelu Audi A6 e-tron.

“quote”

"
Visoke tone slišimo z ušesi, nizke pa začutimo v želodcu in srcu.
"

Philip Sedlmeir

small text

heading

text

button

Zvok in funkcionalnost gresta z roko v roki

V začetnih fazah razvoja ni v ospredju zvok, ampak funkcionalnost. "Običajno začnemo z razporeditvijo zvočnikov in določimo njihovo postavitev v vozilu," pove Jörg Kotschak, Sedlmeirjev sodelavec, ki je že štiri leta član ekipe zvočnih inženirjev pri znamki Audi. Njegova ekipa določa parametre zmogljivosti vsakega zvočnika, pri čemer se zmogljivost ne meri le v vatih, ampak tudi v funkcionalnosti. Poleg predvajanja glasbe so zvočniki namenjeni na primer tudi telefonskim klicem in navigacijskim napotkom. Kotschak razloži, kako se sistem odziva na spremembe nastavitev. V novem vozilu Audi A6 e-tron lahko sovoznik nastavitve prilagaja individualno prek novega sovoznikovega zaslona. "Najprej natančno določimo zmogljivosti sistema in opredelimo zahteve, nato pa se vse to prelije v sestavne dele, krmilne enote, programsko opremo in algoritme." V novem povsem električnem vozilu Audi A6 e-tron mora biti brezhibno usklajenih do 20 zvočnikov, če štejemo opcijski zvočni sistem Bang & Olufsen Premium Sound s 3D zvokom in zvočniki v naslonih za glavo.

Kotschak je še posebej ponosen na štiri zvočnike, od katerih po dva skupaj tvorita tako imenovano "zvočno cono" v naslonih za glavo v sprednjih sedežih. "V naslona za glavo nismo vgradili le običajnih zvočnikov, to ne bi ustrezalo premijskim standardom znamke Audi," pove zvočni strokovnjak. V novem vozilu Audi A6 e-tron zvočna cona omogoča napredne funkcionalnosti, ki jih lahko vsak uporabnik prilagodi po svoje, na primer osebni prostorski zvok, navigacijski napotki in zasebni telefonski pogovori. Tako se lahko voznik osredotoči na navigacijo, medtem ko sopotnik nemoteno telefonira. "Vse te funkcionalnosti so v celoti integrirane v zvočni sistem in so po mojem mnenju v tem obsegu edinstvene na trgu." Šele ko se Jörg Kotschak prepriča, da vsak sestavni del deluje po pričakovanjih, pride na vrsto Philip Sedlmeir.

Philip Sedlmeir in Jörg Kotschak v pogovoru.

Sodelovanje, tako znotraj podjetja kot z zunanjimi strokovnjaki, vodi do najboljših možnih rezultatov. Jörg Kotschak (levo) in Philip Sedlmeir preživita veliko časa v novih vozilih, kot je povsem električni Audi A6 e-tron.

 

Uglaševanje z ušesi, srcem in dušo

"Približno pol leta pred začetkom proizvodnje dobim v roke vozilo, kot je Audi A6 e-tron. Takrat se začne fino nastavljanje zvoka," pove Philip Sedlmeir. Inženir elektrotehnike in informacijske tehnologije v vozilu preživi nešteto ur, tam posluša glasbo in analizira podatke. Zahtevno je tudi usklajevanje do petih različnih podjetij in oddelkov, ki sodelujejo pri uglaševanju zvočnih sistemov v vozilu A6 e-tron. Med njimi so strokovnjaki podjetja Bang & Olufsen in zvočni inženirji Fraunhoferjevega inštituta za integrirana vezja. Njihovo strokovno znanje in posebni algoritmi zagotavljajo, da se poslušanje glasbe v vozilu A6 e-tron spremeni v poglobljeno zvočno doživetje. "Moja naloga je, da nenehno poslušam, dajem povratne informacije in poskrbim, da na koncu vse zveni natanko tako, kot smo si zamislili."

Značilni "Audi zvok" lahko ponazorimo s krivuljami in grafi na velikih zaslonih ali ga povzamemo na naslednji način: zveneti mora vrhunsko, kar pomeni, da morajo biti visoki toni zelo natančno reproducirani, nizki toni pa polni in prodorni. "Pravijo, da visoke tone slišimo z ušesi, nizke pa začutimo v želodcu in srcu. To pomeni, da ne poskrbimo le za natančnost, ampak tudi za čustvenost," razlaga Sedlmeir. Želeni rezultat dosežejo takrat, pravi, ko poslušalec povsem na novo odkrije svojo najljubšo pesem. Da bi dosegli takšno raven kakovosti, potrebujejo tri do štiri mesece skrbnega uglaševanja.

small text

heading

text

button
Portret Jörga Kotschaka.

Jörg Kotschak je že štiri leta zaposlen v Audijevem zvočnem laboratoriju. Pri modelu Audi A6 e-tron je bil odgovoren za razvoj funkcije zvočne cone.

Naslon za glavo v modelu Audi A6 e-tron.

Zvočniki v sprednjih naslonih za glavo omogočajo osebni prostorski zvok, personalizirane navigacijske napotke in telefoniranje.

“Quote”

 

 

Video title
"
Zmogljivost zvočnika merimo v vatih in funkcionalnosti.
"

Jörg Kotschak

Veliko različic, en standard

Audijevi zvočni inženirji vsak model in različico opreme seveda individualno prilagodijo. "Nizkotonski zvočnik (subwoofer) je v modelu Audi A6 e-tron nameščen v prtljažniku. Vendar ima Avant v primerjavi s Sportbackom povsem drugačno zasnovo prtljažnika. Upoštevati moramo izolacijo, površine in prostornino," razlaga Kotschak. Nato predstavi izračun: "Imamo dve različici modela Audi A6 e-tron, vsako s tremi izbirnimi zvočnimi sistemi, kar pomeni šest postopkov uglaševanja. Če upoštevamo še izvedbi z volanom na levi in desni strani in vse to podvojimo, dobimo skupaj dvanajst postopkov uglaševanja."

Po opravljenih statičnih meritvah v zvočnem laboratoriju se ekipa z vozilom odpravi še na makadamske ceste, avtoceste in dirkališča ter v nastavitve vključi raznolike zvočne kulise, s katerimi se vozniki srečujejo v resničnem svetu. "Sistem se samodejno prilagaja ravni hrupa v okolici," pravi Sedlmeir. Gre za zahteven postopek, ki pa je po mnenju obeh strokovnjakov vreden truda. Prepričana sta, da bi lahko uglašeni zvočni sistem znamke Audi prepoznala med vsemi drugimi vozili, tako značilen je njegov zvočni podpis.

Še zadnji preizkus: iz zvočnikov vozila Audi A6 e-tron tokrat ne odmeva brnenje, pač pa klasična rock skladba. "To je ena mojih referenčnih skladb," pove Sedlmeir. "Ponuja čudovit razpon tonov in zvokov. Če zveni dobro, smo veliko naredili prav." Jörg Kotschak doda: "Audi A6 e-tron je idealno okolje za pristno doživetje tako kakovostnega zvoka. Z opcijskim vrhunskim sistemom Bang & Olufsen lahko odkrijemo drobne glasbene nianse in podrobnosti, ki jih sicer zlahka preslišimo."

Ali gre torej za popolno akustično doživetje? Oba Audijeva inženirja se strinjata, da je glasba zelo čustvena in osebna izkušnja. "Popolnost je subjektivna in zato pravzaprav nedosegljiva. Naš cilj je, da bi si v avtomobilu želeli poslušati vsaj še eno pesem, tudi ko ste že prispeli na cilj." 

 

 

“Quote”

Video title

Nastavitve zvoka v vmesniku MMI.

Zvočni sistem v novem modelu Audi A6 e-tron ponuja širok nabor možnosti prilagajanja.

Philip Sedlmeir v vozilu Audi A6 e-tron s prenosnim računalnikom v naročju.

Čeprav podatki nudijo objektivno podlago, je užitek ob poslušanju glasbe še vedno izrazito subjektiven.

A243275_large
A243275_large

Prevetritev višjega srednjega razreda: Audi A6 e-tron

Audi A6 e-tron prihaja na trg kot prvi povsem električni model znamke Audi v različicah Sportback in Avant ter prinaša že znane prednosti platforme PPE: zmogljivost, doseg, učinkovitost in hitro polnjenje.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik