Audi A6 e-tron: najbolj aerodinamični Audi doslej

Audi A6 Sportback e-tron in Audi A6 Avant e-tron s količnikoma zračnega upora 0,21 in 0,24 sodita med najbolj aerodinamična električna vozila na trgu. Obenem sta to tudi najbolj aerodinamična modela znamke Audi doslej. Kako strokovnjakom za aerodinamiko uspe doseči tako izjemne vrednosti?

24.10.2024 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Dr. Moni Islam.

Dr. Moni Islam, vodja oddelka za aerodinamiko in aeroakustiko pri znamki Audi.

 

Dr. Moni Islam, vodja oddelka za aerodinamiko in aeroakustiko pri znamki Audi, ne skriva zadovoljstva in ponosa: "Audi A6 Sportback e-tron ima najboljši količnik zračnega upora med vsemi modeli Audi doslej. Ta izjemni dosežek je rezultat tesnega sodelovanja naših inženirjev aerodinamike z Audijevimi oblikovalci in vsemi drugimi sodelujočimi partnerji." Da bi razumeli njegovo navdušenje, je treba vedeti, da je pri vsakdanji uporabi električnega vozila aerodinamični upor prevladujoča oblika voznega upora. Že pri hitrosti 100 km/h na podeželski cesti predstavlja zračni upor več kot 60 % celotnega voznega upora. To pravilo še bolj poudarja pomen aerodinamičnih izboljšav: zmanjšanje količnika zračnega upora za eno tisočinko pogosto ne stane nič ali le nekaj evrov, medtem ko povečanje zmogljivosti baterije za 1 kWh pri razvoju vozila stane več tisoč evrov. "Zato je v interesu naših kupcev, da se ne osredotočamo le na povečanje baterije, temveč vso energijo vložimo v izboljšanje aerodinamične učinkovitosti," pojasnjuje Moni Islam.

Pri vozilu, kot je novi Audi A6 e-tron, zasnovanem za vožnje na dolge razdalje, je doseg ena ključnih lastnosti. Zato je vrhunska aerodinamika še toliko pomembnejša. Vsaka tisočinka izboljšave količnika zračnega upora v grobem prinese en kilometer daljši doseg po merilnem ciklu WLTP.

Aerodinamiko in aeroakustiko so izpopolnjevali v izjemno zmogljivem vetrovniku v Ingolstadtu. Njegova cev, v kateri se dosegajo hitrosti vetra do 300 km/h, je dolga 47 metrov. Dr. Moni Islam z ekipo ga dobro pozna, zanje je kot druga dnevna soba. V razvoj so vložili ogromno časa in v modelu Audi A6 Sportback uspeli doseči vrednost količnika zračnega upora 0,21, najboljšo med vsemi modeli Audi doslej.

Navdih za popolno silhueto strokovnjaki za aerodinamiko črpajo tudi iz narave. Kot pravi Islam, je kapljičasta oblika že nekoliko obrabljena, zanimivejša je oblika pingvina: "Pingvin ima zelo nizko vrednost količnika zračnega upora. V literaturi lahko najdete vrednosti med 0,06 in 0,09." Vendar pa pri oblikovanju avtomobila obstajajo meje, saj mora biti tudi estetsko privlačen in primeren za vsakodnevno uporabo. "Z modelom A6 e-tron smo tem mejam zelo blizu."

Video title

“quote”

“quote”

"Audi A6 Sportback e-tron ima najboljši količnik zračnega upora med vsemi modeli Audi doslej."

Dr. Moni Islam

small text

heading

text

button

Simulacija pretoka zraka ob zadnjem delu vozila Audi A6 e-tron.
Dolgo in plosko vozilo z rahlo padajočo strešno linijo: A6 e-tron je kot Sportback že zaradi svoje osnovne oblike zelo dober z aerodinamičnega vidika.

 

Tako nizek količnik zračnega upora so dosegli z natančnim prilagajanjem podrobnosti že v razvojni fazi. "Osnovna oblika modela Sportback s padajočo strešno linijo ponuja največji potencial za dobro aerodinamiko. Naši oblikovalci imajo radi široka vozila z mogočno držo na cesti. Aerodinamiki pa cenimo tako imenovano tehniko boat-tailing, pri kateri se zadnji del karoserije postopoma zoži, podobno kot krma pri čolnu. Tako lahko zračni tok usmerimo proti boku in zmanjšamo zračni vrtinec za vozilom, ki je odgovoren za večino aerodinamičnega upora. Dejstvo, da nam je pri modelu Audi A6 e-tron uspelo združiti privlačen videz zadka z aerodinamičnim zoženjem, priča o odličnem sodelovanju med oddelki," meni dr. Andreas Lauterbach, član ekipe Monija Islama, ki je bil odgovoren za aerodinamiko modela A6 Sportback e-tron.

Dr. Andreas Lauterbach.

"Novo obliko smo izpopolnjevali po milimetrih, dokler nismo dosegli, da zrak nemoteno sledi obrisu vozila."

- Dr. Andreas Lauterbach
 

Električno vozilo ima v primerjavi z vozilom z motorjem na notranje zgorevanje velike aerodinamične prednosti: podvozje je popolnoma gladko in zaprto, kar omogočata baterija in odsotnost izpušnega sistema. Dodatna prednost je visoko učinkovit električni pogon, ki ima bistveno boljši izkoristek kot klasični motor. Ker v okolje oddaja manj toplote, potrebuje tudi manj hlajenja. To omogoča uporabo zelo optimiziranih konceptov hlajenja zraka, ki ugodno vplivajo na aerodinamiko. Po drugi strani pa širša in večja kolesa, ki so potrebna zaradi večje mase električnih vozil, negativno vplivajo na aerodinamiko. Ko je koncept dokončno oblikovan, je treba paziti na podrobnosti. Aerodinamiki so med razvojem novega modela Audi A6 e-tron izvedli skoraj 3.000 simulacij pretoka zraka, za kar so porabili približno 35 milijonov procesorskih ur, in opravili skoraj 1.000 ur preizkusov v vetrovniku. Poskušali so pridobiti vsako tisočinko milimetra, da bi dosegli boljši količnik zračnega upora. In čeprav se gladko podvozje morda sliši banalno, je Moni Islam zelo navdušen nad "zelo natančno optimizacijo podvozja".

small text

heading

text

button
Simulacija pretoka zraka okrog kolesnih ohišij modela Audi A6 e-tron.
Električno vozilo ima v primerjavi z vozilom z motorjem z notranjim zgorevanjem velike aerodinamične prednosti: podvozje je popolnoma gladko in zaprto, kar omogočata baterija in odsotnost izpušnega sistema.

 

To vključuje: blažilno korito z velikim radijem odprtine za odvod zraka, obloge stranskih pragov in celovito oblogo zadnje preme s skladno krivuljo difuzorja, usklajeno z višino zadnje preme, tesnilne pokrove in majhne robove, ki omogočajo prekinitve v zračnem toku, pred nujno preostalo odprtino zadnje preme. Posebej oblikovane zračne pregrade pred sprednjimi kolesi na oblogah kolesnih ohišij izboljšajo količnik zračnega upora za dve do devet tisočink, odvisno od različice Sportback ali Avant. "Za Avant smo razvili posebne zračne pregrade, ki se razlikujejo od tistih pri različici Sportback. Tako nadzorujemo določene elemente v podvozju, da bi pri obeh karoserijskih izvedbah dosegli najboljše rezultate," pove inženir aerodinamike Matteo Ghelfi, ki je bil zadolžen za aerodinamiko modela Avant. Njegov sodelavec Andreas Lauterbach je še posebej ponosen na dejstvo, da so vsa platišča v ponudbi aerodinamično optimizirana, tako da je razlika v količniku zračnega upora med aerodinamično najboljšim in najslabšim platiščem le 15 tisočink. "Večina naših kupcev si želi 20- ali 21-palčna platišča. Zato nismo optimizirali le 19-palčnih platišč, ki omogočajo najboljši količnik zračnega upora, ampak smo posebno pozornost namenili tudi optimizaciji večjih platišč."

“Quote”

 

 

Video title
Grafika Aerodinamične optimizacije pri Audi A6 e-tron.

 

Aerodinamična natančnost je bila ključna tudi pri oblikovanju sprednjega dela karoserije. Ob straneh so vgrajene tako imenovane zračne zavesice, ki usmerjajo zrak okoli sprednjega dela vozila in sprednjih koles. Začetni načrti so predvidevali prevelik razmik med zunanjimi površinami in zračnimi zavesicami, kar je oviralo pretok zraka ob straneh sprednjega dela. "To pomanjkljivost smo hitro odkrili s simulacijami zračnega toka. Novo obliko smo nato izpopolnjevali po milimetrih, dokler nismo dosegli, da zrak nemoteno sledi obrisu vozila," se spominja Andreas Lauterbach.

Še ena odlika modela Audi A6 e-tron so aktivne lopute na mreži hladilnika. Te ne uravnavajo le dotoka hladilnega zraka za izmenjevalnike toplote v sistemu toplotnega upravljanja, ampak tudi zrak za hlajenje zavor. Najboljša aerodinamika je dosežena takrat, ko so lopute zaprte. Odprejo se šele, ko vozilo signalizira potrebo po dodatnem hlajenju, v večini voznih razmer pa ostajajo zaprte in tako zmanjšujejo količnik zračnega upora za dvanajst tisočink, kar v merilnem ciklu WLTP pomeni približno dvanajst kilometrov daljši doseg.

"
Novo obliko smo izpopolnjevali po milimetrih, dokler nismo dosegli, da zrak nemoteno sledi obrisu vozila.
"

Andreas Lauterbach

Simulacija pretoka zraka na sprednjem delu modela Audi A6 e-tron.
Zračne zavesice so posebni dovodi zraka na sprednjem delu vozila, ki usmerjajo zrak prek kolesnih ohišij ob bok avtomobila.

 

Audi A6 Avant e-tron ima nekaj posebnosti: na D-stebričkih so stranski robovi, tako imenovane aerodinamične obrobe, ki zmanjšujejo zračni upor za osem tisočink. V predelu difuzorja ima Avant dodaten spojler, ki se razteza skoraj po celotni širini podvozja. Ta kompenzira drugačno obliko zadka v primerjavi z modelom Sportback in pri modelu Avant skrbi za optimalni količnik zračnega upora.

Zaradi natančne izdelave vseh teh rešitev in težnje k popolnosti je Audi A6 e-tron najbolj aerodinamičen Audi doslej. Dr. Moni Islam, vodja oddelka za aerodinamiko in aeroakustiko pri znamki Audi, poudarja: "Posebnost tega vozila je, da nam je uspelo združiti izjemno aerodinamiko z zelo naprednim in edinstvenim oblikovanjem."

 

 

“Quote”

Video title

Povezan-clanek A6 avant e-tron
Povezan-clanek A6 avant e-tron

Audi A6 Avant e-tron

Najlepši karavani nosijo ime Avant. Zdaj tudi kot električna vozila.

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik