E-mobilnost 29.11.2024
Dr. Moni Islam, vodja oddelka za aerodinamiko in aeroakustiko pri znamki Audi, ne skriva zadovoljstva in ponosa: "Audi A6 Sportback e-tron ima najboljši količnik zračnega upora med vsemi modeli Audi doslej. Ta izjemni dosežek je rezultat tesnega sodelovanja naših inženirjev aerodinamike z Audijevimi oblikovalci in vsemi drugimi sodelujočimi partnerji." Da bi razumeli njegovo navdušenje, je treba vedeti, da je pri vsakdanji uporabi električnega vozila aerodinamični upor prevladujoča oblika voznega upora. Že pri hitrosti 100 km/h na podeželski cesti predstavlja zračni upor več kot 60 % celotnega voznega upora. To pravilo še bolj poudarja pomen aerodinamičnih izboljšav: zmanjšanje količnika zračnega upora za eno tisočinko pogosto ne stane nič ali le nekaj evrov, medtem ko povečanje zmogljivosti baterije za 1 kWh pri razvoju vozila stane več tisoč evrov. "Zato je v interesu naših kupcev, da se ne osredotočamo le na povečanje baterije, temveč vso energijo vložimo v izboljšanje aerodinamične učinkovitosti," pojasnjuje Moni Islam.
Pri vozilu, kot je novi Audi A6 e-tron, zasnovanem za vožnje na dolge razdalje, je doseg ena ključnih lastnosti. Zato je vrhunska aerodinamika še toliko pomembnejša. Vsaka tisočinka izboljšave količnika zračnega upora v grobem prinese en kilometer daljši doseg po merilnem ciklu WLTP.
Aerodinamiko in aeroakustiko so izpopolnjevali v izjemno zmogljivem vetrovniku v Ingolstadtu. Njegova cev, v kateri se dosegajo hitrosti vetra do 300 km/h, je dolga 47 metrov. Dr. Moni Islam z ekipo ga dobro pozna, zanje je kot druga dnevna soba. V razvoj so vložili ogromno časa in v modelu Audi A6 Sportback uspeli doseči vrednost količnika zračnega upora 0,21, najboljšo med vsemi modeli Audi doslej.
Navdih za popolno silhueto strokovnjaki za aerodinamiko črpajo tudi iz narave. Kot pravi Islam, je kapljičasta oblika že nekoliko obrabljena, zanimivejša je oblika pingvina: "Pingvin ima zelo nizko vrednost količnika zračnega upora. V literaturi lahko najdete vrednosti med 0,06 in 0,09." Vendar pa pri oblikovanju avtomobila obstajajo meje, saj mora biti tudi estetsko privlačen in primeren za vsakodnevno uporabo. "Z modelom A6 e-tron smo tem mejam zelo blizu."