E-mobilnost 20.06.2025
Srce novih povsem električnih modelov: električni motor Audi
Kot primer nečesa posebnega Andreas Ruf pokaže kovinsko ploščico. Začudenemu opazovalcu pojasni: "V tej pločevini je toliko tehnologije, da je skoraj težko verjeti. Usmerja magnetno polje, prenese visoke centrifugalne sile in omogoča pretok hladilnega sredstva skozi rotor. Ta prenaša moč in je srce električnega motorja."
Andreas Ruf je vodja ekipe razvoja sistema za prenos navora v oddelku za tehnični razvoj pri znamki Audi. Elektroinženir z doktoratom s področja elektromagnetne energije je odgovoren za razvoj električnih pogonov in tako tudi za električni motor Audi.
Ploščica, ki jo drži v rokah, je le ena od številnih, ki so zložene druga na drugo v rotorju; vrtljivemu delu motorja s trajnimi magneti. Med drugim prispevajo k temu, da je pretvorba energije čim bolj učinkovita, z minimalnimi izgubami zaradi parazitskih vrtinčnih tokov. Andreas Ruf pojasni: "Prav v rotorju smo izvedli številne izboljšave. Uporabljamo na primer koncept magnetov s trojno plastjo, ki omogoča posebej čisto, skoraj sinusno obliko magnetnega polja, kar močno zmanjša izgube. Posebnost pa je tudi neposredno hlajenje z oljem znotraj vrtljivega dela. Kolikor mi je znano, tega ne uporablja nihče drug."