Zmogljivejši v vsaki podrobnosti: novi električni motor Audi

Andreas Ruf je sodeloval pri razvoju novega električnega motorja, ki poganja vse modele Audi na novi platformi PPE. Njegova ekipa je zasnovala nekaj resnično posebnega.

 

7.08.2025 Avtor: Bernd Zerelles  Fotografije: Robert Fischer

Andreas Ruf, vodja sistemske ekipe pri znamki Audi, kleči ob zadnjem desnem kolesu modela Audi SQ6 SUV e-tron z iztegnjenima rokama.

Andreas Ruf je sodeloval pri razvoju novega električnega motorja, ki poganja vse modele Audi na novi platformi PPE. Njegova ekipa je zasnovala nekaj resnično posebnega.

 

Srce novih povsem električnih modelov: električni motor Audi

Kot primer nečesa posebnega Andreas Ruf pokaže kovinsko ploščico. Začudenemu opazovalcu pojasni: "V tej pločevini je toliko tehnologije, da je skoraj težko verjeti. Usmerja magnetno polje, prenese visoke centrifugalne sile in omogoča pretok hladilnega sredstva skozi rotor. Ta prenaša moč in je srce električnega motorja."

Andreas Ruf je vodja ekipe razvoja sistema za prenos navora v oddelku za tehnični razvoj pri znamki Audi. Elektroinženir z doktoratom s področja elektromagnetne energije je odgovoren za razvoj električnih pogonov in tako tudi za električni motor Audi.

Ploščica, ki jo drži v rokah, je le ena od številnih, ki so zložene druga na drugo v rotorju; vrtljivemu delu motorja s trajnimi magneti. Med drugim prispevajo k temu, da je pretvorba energije čim bolj učinkovita, z minimalnimi izgubami zaradi parazitskih vrtinčnih tokov. Andreas Ruf pojasni: "Prav v rotorju smo izvedli številne izboljšave. Uporabljamo na primer koncept magnetov s trojno plastjo, ki omogoča posebej čisto, skoraj sinusno obliko magnetnega polja, kar močno zmanjša izgube. Posebnost pa je tudi neposredno hlajenje z oljem znotraj vrtljivega dela. Kolikor mi je znano, tega ne uporablja nihče drug."

 

Video title

“quote”

Učinkovitost električnih motorjev na najvišji ravni – to je Audi

Postavljanje višjih standardov, inženirji, ki presegajo svoje meje, in pogum za drzne korake. To je botrovalo razvoju električnega motorja z izjemno učinkovitostjo, ki poganja vse električne modele Audi na platformi PPE. Motor je v celoti zasnovala tehnična razvojna ekipa v Ingolstadtu, proizvajajo pa ga v Audijevi tovarni motorjev v Győru na Madžarskem.

Projekcija na zadnjih vratih modela Audi SQ6 e-tron.

Projekcija tistega, kar ni vidno: na zadnji premi modela Audi SQ6 etron se nahaja glavni električni pogon.

Portret Andreasa Rufa, vodje ekipe pri Audiju. Stoji pred temnim ozadjem, z rokami v žepih.

Andreas Ruf je doktor elektrotehnike, specializiran za elektromagnetno pretvorbo energije. Kot vodja ekipe je odgovoren za razvoj električnih pogonov in tako tudi za električni motor Audi.

“quote”

"
Inženir mora znati stopiti iz cone udobja. To vodi do inovacij in napredka.
"

Andreas Ruf

small text

heading

text

button

Inovacije in patenti: jedro razvoja novih električnih motorjev pri znamki Audi

Učinkovitost je sveti gral električnih motorjev. Andreas Ruf samozavestno pove: "V trenutni konkurenci ne poznam motorja, ki bi bil učinkovitejši od naše rešitve na platformi PPE." Ena najbolj fascinantnih lastnosti električnih motorjev je neposreden odziv, moč, ki je na voljo v obliki takojšnjega navora. V nasprotju z motorji na notranje zgorevanje ni potrebna vrsta procesov, da se vzpostavi navor. To sistemsko prednost so pri Audijevem novem električnem motorju pripeljali do skrajnosti.

V novem električnem motorju, ki je nameščen na zadnji premi vseh modelov Audi na platformi PPE, je združenih več kot ducat patentov. Kupci različic s pogonom quattro dobijo še asinhronski električni motor na sprednji premi, ki deluje kot podporni vir moči in ob mirovanju ne povzroča nepotrebnih izgub. A pravi biser ostaja glavni motor na zadnji premi.

K skupni učinkovitosti prispevajo številne manjše rešitve, ki so pri motorjih za serijska vozila sicer neobičajne: uporaba silicijevega karbida kot polprevodnika v močnostni elektroniki, ali mazanje s suhim karterjem, kot ga poznamo iz motošporta. Motor, zasnovan za 800-voltni sistem, je integriran v vrhunski sistem polnjenja. In ko smo že pri vrhunskem: inženirjem je uspelo akustično optimizirati motor do te mere, da je praktično neslišen.

 

Sprednji pogled na črn Audi SQ6 SUV e-tron pred temnim ozadjem.

Novi Audi SQ6 etron ima električni pogon quattro. Za pogon skrbi motor s trajnimi magneti na zadnji premi, medtem ko asinhronski motor na sprednji premi deluje kot dodatni vir moči in v mirovanju ne povzroča izgub.

small text

heading

text

button

Projekcija na zadnjih vratih modela Audi SQ6 e-tron.

Projekcija tistega, kar ni vidno: na zadnji premi modela Audi SQ6 etron se nahaja glavni električni pogon.

Portret Andreasa Rufa, vodje ekipe pri Audiju. Stoji pred temnim ozadjem, z rokami v žepih.

Andreas Ruf je doktor elektrotehnike, specializiran za elektromagnetno pretvorbo energije. Kot vodja ekipe je odgovoren za razvoj električnih pogonov in tako tudi za električni motor Audi.

Zadnje luči modela Audi SQ6 e-tron od blizu.

Zadnje digitalne OLED-luči druge generacije1 v modelu Audi SQ6 etron predstavljajo nov design osvetlitve.

Dve roki držita ploščico iz rotorja električnega motorja Audi pred svetlim ozadjem.

Ena od številnih ploščic v rotorju, osrednjem delu električnega motorja, ki med drugim skrbijo za kar se da učinkovito pretvorbo energije.

“Quote”

 

 

Video title
"
Ta zmogljivi motor zdaj poganja vse modele Audi e-tron na platformi PPE. Tako lahko vsi kupci izkoristijo izjemno učinkovitost motorja.
"

Andreas Ruf

Od ambicioznih ciljev do impresivnega rezultata

"Uspeh našega motorja temelji na tem, da smo že v zgodnji fazi razvoja učinkovitost postavili na prvo mesto," pove Andreas Ruf. "Vsak dodatni kilometer, ki ga vozilo prevozi zaradi učinkovitega motorja, torej nizke porabe, nam omogoča uporabo manjše baterije. To pomeni manj porabljenih surovin, prihranek stroškov, manjšo maso in posledično večjo skupno učinkovitost."

Ena od skrivnosti uspeha je zagotovo tudi dejstvo, da je motor v celoti plod Audijevega lastnega razvoja. Že pred več kot petimi leti so inženirji oblikovali ambiciozen 10-točkovni načrt, s katerim so začrtali vizijo motorja prihodnosti, s ciljem, da bi dosegli največjo možno učinkovitost. Načrt je prepričal tudi vodstvo. "Čeprav so bile naše ideje neobičajne, smo se odločili, da tveganje sprejmemo, in uspelo nam je uresničiti prav vse zastavljene ukrepe," pove Andreas Ruf. Prav ta brezpogojna predanost je pripeljala do izjemnega končnega rezultata. Ruf ob tem pohvali delo ekipe: "Vsi so šli onkraj svojih meja. Inženir mora znati stopiti iz cone udobja. To vodi do inovacij in napredka. Če ostaneš znotraj svojih meja, ne moreš narediti resničnega preskoka."

 

 

 

Če se vam ne prikažejo slovenski podnapisi, najprej preverite, da je prikaz podnapisov vklopljen - pod ikono CC v spodnjem desnem kotu predvajalnika videa je rdeča črtica. Vklopite jih s klikom na ikono. Za  slovenske podnapise kliknite na sosednjo ikono zobnika in v spustnem meniju pri "Subtitles/CC" izberite "slovenščina".

 

Zadnje luči modela Audi SQ6 e-tron od blizu.

Zadnje digitalne OLED-luči druge generacije1 v modelu Audi SQ6 e-tron predstavljajo nov design osvetlitve.

Dve roki držita ploščico iz rotorja električnega motorja Audi pred svetlim ozadjem.

Ena od številnih ploščic v rotorju, osrednjem delu električnega motorja, ki med drugim skrbijo za kar se da učinkovito pretvorbo energije.

 

 

Od motorja PPE naprej v prihodnost inovacij

V razvojni fazi se je hitro izkazalo, da je najzmogljivejši motor v ponudbi, ki je bil sprva namenjen le modelom Audi S, hkrati tudi najbolj učinkovit. Več moči ob manjši porabi? Pri konvencionalnih motorjih na notranje zgorevanje se to zdi protislovno, pri električni mobilnosti pa gresta zmogljivost in učinkovitost včasih z roko v roki. "Ta zmogljivi motor zdaj poganja vse modele Audi etron na platformi PPE," pove Andreas Ruf. "Razporeditev moči in navora v posameznih vozilih nadzorujemo s programsko opremo. Tako lahko vsi kupci izkoristijo izjemno učinkovitost motorja."

Vprašanje ostaja: kaj bo prinesla prihodnost? Kje se še skriva potencial za izboljšave? Andreas Ruf je optimističen: "Razvoj električnih motorjev je v zadnjem desetletju napredoval bolj kot v prejšnjih stotih letih. Zdaj moramo te inovacije narediti še bolj trajnostne." Čeprav znamka Audi pri proizvodnji sedanjega električnega motorja v tovarni v Győru že danes občutno varčuje z energijo in močno zmanjšuje uporabo težkih redkih zemeljskih materialov, je cilj nadaljnje optimizacije pomemben korak v prihodnost.

 

1 Pri nekateri prikazani opremi je navedena dodatna oprema, ki je na voljo za doplačilo. Informacije o serijski in dodatni opremi na tej spletni strani se nanašajo na nemško tržišče. Podrobnejše informacije o serijski in dodatni opremi v vaši državi so na voljo na spletni strani znamke Audi ali pri pooblaščenih trgovcih Audi. 

 

 

“Quote”

Video title

Učinkovitost električnih motorjev na najvišji ravni – to je Audi

Postavljanje višjih standardov, inženirji, ki presegajo svoje meje, in pogum za drzne korake. To je botrovalo razvoju električnega motorja z izjemno učinkovitostjo, ki poganja vse električne modele Audi na platformi PPE. Motor je v celoti zasnovala tehnična razvojna ekipa v Ingolstadtu, proizvajajo pa ga v Audijevi tovarni motorjev v Győru na Madžarskem.

 

 

Audi SQ6 e-tron
Audi SQ6 e-tron

Visokozmogljiva, kompaktna in inteligentna baterija za platformo PPE

V Ingolstadtu izdelujejo prenovljene visokonapetostne baterije za vozila na platformi PPE. Preberite, kako sistem z 800-voltno arhitekturo in inteligentnim toplotnim managementom zagotavlja hitrejše polnjenje in daljšo življenjsko dobo baterij. 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik