Po Skandinaviji z modelom Audi A6 Sportback e-tron

Tri države, tisoč kilometrov in električna moč. Majhna skupina novinarjev se je z modelom Audi A6 Sportback e-tron performance1 odpravila na pot po slikoviti pokrajini Danske, Švedske in Norveške ter preizkusila aerodinamično najučinkovitejši Audi doslej.

26.09.2025 Avtor: Audi Team  Fotografije: Arhiv Audi

Bel Audi A6 Sportback e-tron na mostu med skalnatima soteskama, posnetek iz zraka.

Težko bi si predstavljali lepše potovanje od vožnje po Skandinaviji z modelom Audi A6 Sportback e-tron performance¹.

 

København je očarljivo mesto. Slovi po čudovitem oblikovanju in vrhunski arhitekturi, obenem pa je zavezano trajnostnemu razvoju, zato se Audi A6 Sportback etron performance1 tu počuti kot doma. A tokrat nismo prišli, da bi ostali. V družbi majhne skupine novinarjev se odpravljamo na izlet, v vseh pogledih napolnjeni z energijo. Pot nas bo vodila iz danske prestolnice do več kot tisoč kilometrov oddaljenega Bergna na Norveškem. Potovanje obeta osupljive razglede in priložnost, da v praksi preizkusimo najbolj aerodinamični model Audi doslej. S količnikom zračnega upora 0,212 je postavil nov rekord znamke.

Na prvi etapi poti se iz Københavna skoraj neslišno podamo proti vzhodu, čez enega najdaljših mostov s poševnimi zategami na svetu ter skozi skoraj štiri kilometre dolg podmorski predor Drogden, ki skupaj z umetnim otokom Peberholm tvorita prometno povezavo čez ožino Öresund. Osupljiva kombinacija mostu, otoka in predora je odličen uvod v doživetje, ki nas čaka v naslednjih dveh dneh.

"Farvel", Danska, in "Hej", pozdravljena, Švedska. Pot nas vodi proti severu, mimo Helsingborga, Halmstada in Göteborga, skupaj približno 470 kilometrov vožnje, preden nam Audi A6 Sportback etron performance1 predlaga prvi postanek za polnjenje. Napredni sistem za načrtovanje polnjenja izbere najprimernejši in najhitrejši postanek v bližini Strömstada. Na hitri polnilnici z močjo 350 kW se baterija v sedmih minutah napolni z dodatnimi 27 kWh energije3. Še preden smo popili kavo, je vozilo že pripravljeno na naslednji cilj: Oslo, 140 kilometrov stran. Še nekaj minut uživamo v prijetnem vremenu, nato pa se znova podamo na pot.

Video title

“quote”

Audi A6 Sportback e-tron performance na ovinkasti cesti z razgledom na gorovje in slap Vøringsfossen.

Na ovinkastih cestah zahodne Norveške je model A6 Sportback e-tron performance¹ dokazal eno svojih odlik: izjemno vozno dinamiko.

Bel Audi A6 Sportback e-tron parkiran pred ribiško ladjo in barvitimi hišami v ozadju.

Dva bisera: norveško mesto Bergen in Audi A6 Sportback e-tron performance1.

 

Po dobrih 500 kilometrih se pogovor med sopotniki obrne na prve vtise s poti. Hitro se oblikuje soglasje, ki ga nekdo povzame takole: “Audi A6 Sportback e-tron performance1 je pravi cruiser. Prilagodljivo zračno vzmetenje zagotavlja izjemno udobno vožnjo, akustična zasteklitev4 pa učinkovito zadrži hrup zunaj. Jaz mu dam čisto desetko.”

Hrupa si res ne želimo, zato pa vožnjo spremlja glasba, ki jo predvaja zvočni sistem Bang & Olufsen z zvočniki vgrajenimi v naslonjala4. V ozadju se vrstijo uspešnice švedske skupine ABBA, nemški novinar pa si na sovoznikovem 10,9-palčnem zaslonu4 ogleduje videoposnetke na YouTubu. Brez skrbi, voznika to pri vožnji ne ne moti, saj zaradi dinamičnega načina za zasebnost z njegovega sedeža zaslon ni viden.

Hrupa si res ne želimo, zato pa vožnjo spremlja glasba, ki jo predvaja zvočni sistem Bang & Olufsen z zvočniki vgrajenimi v naslonjala4. V ozadju se vrstijo uspešnice švedske skupine ABBA, nemški novinar pa si na sovoznikovem 10,9-palčnem zaslonu4 ogleduje videoposnetke na YouTubu. Brez skrbi, voznika to pri vožnji ne ne moti, saj zaradi dinamičnega načina za zasebnost z njegovega sedeža zaslon ni viden.

Po dobrih 500 kilometrih se pogovor med sopotniki obrne na prve vtise s poti. Hitro se oblikuje soglasje, ki ga nekdo povzame takole: "Audi A6 Sportback etron performance1 je pravi cruiser. Prilagodljivo zračno vzmetenje zagotavlja izjemno udobno vožnjo, akustična zasteklitev4 pa učinkovito zadrži hrup zunaj. Jaz mu dam čisto desetko."

Hrupa si res ne želimo, zato pa vožnjo spremlja glasba, ki jo predvaja zvočni sistem Bang & Olufsen z zvočniki vgrajenimi v naslonjala4. V ozadju se vrstijo uspešnice švedske skupine ABBA, nemški novinar pa si na sovoznikovem 10,9-palčnem zaslonu4 ogleduje videoposnetke na YouTubu. Brez skrbi, voznika to pri vožnji ne ne moti, saj zaradi dinamičnega načina za zasebnost z njegovega sedeža zaslon ni viden.

 

Razgled na Oslo s parkirišča ob planinski koči na Holmenkollnu.

Sproščeno potovanje z modelom Audi A6 Sportback etron performance: cilj Oslo

Za več kot 600 kilometrov dolgo pot od Københavna do Osla smo potrebovali približno sedem ur. Noč preživimo v norveški prestolnici, v hotelu na znamenitem hribu Holmenkolln. V neposredni bližini stoji najstarejša smučarska skakalnica na svetu, kjer skoki potekajo že od leta 1892. Prevzame nas radovednost, zato o zgodovini tega legendarnega prizorišča in o samem Oslu povprašamo ChatGPT5, ki je vgrajen v glasovnega pomočnika Audi assistant.

small text

heading

text

button

Audi A6 Sportback e-tron performance na mostu Hardanger na Norveškem.

Zaključek potovanja: Bergen

Začenja se drugi dan, pred nami je etapa, ki jo že nestrpno pričakujemo. Na poti iz Osla proti Bergnu hitro zapustimo avtocesto in nadaljujemo po podeželskih cestah. Navigacijski sistem izračuna, da bomo do cilja potrebovali približno štiri ure. Prav na takšnih cestah lahko Audi A6 Sportback e-tron performance v polnosti pokaže dinamiko in stabilnost, ki ju zagotavlja pogon na zadnja kolesa. "Nizko težišče je res fantastično," pripomni eden od novinarjev. Na ovinkastih norveških cestah A6 Sportback etron performance1 navduši z natančnostjo, za katero poskrbita sprednja prema, posebej razvita za to platformo, in izpopolnjena kinematika prem. Ko je v sistemu Audi drive select izbran način 'Dynamic', prilagodljivo zračno vzmetenje navduši s športno vodljivostjo.

Audi A6 Sportback e-tron performance na mostu Hardanger na Norveškem.

Most Hardanger je dolg 1.380 metrov, Audi A6 Sportback e-tron performance¹ pa ga prevozi hitro in brez izpustov.

 

Ovinkasta vožnja se hitro obrestuje: le dve uri in pol zahodno od Osla nas pričaka Hardangervidda, največja gorska planota v Evropi. Prav tako osupljiva sta Vøringsfossen, verjetno najbolj znamenit norveški slap, in veličastni Eidfjord. Spektakularno!

Na podeželju, daleč od velikih mest, bi se kdo lahko spraševal o dosegu, toda na Norveškem so takšne skrbi povsem odveč. Pred petnajstimi leti so Norvežani vozili skoraj izključno avtomobile z motorji na notranje zgorevanje, danes pa delež popolnoma električnih vozil dosega že skoraj 92 odstotkov. Še dodatnih pet odstotkov predstavljajo hibridi in priključni hibridi, medtem ko so bencinski in dizelski avtomobili skoraj povsem izginili iz registracijskih statistik. Prav tako impresivna je polnilna infrastruktura, ki se je v zadnjih letih vztrajno širila po vsej državi.

 

Bel Audi A6 Sportback e-tron performance v predoru Vallavik.

Na 855. kilometru poti naredimo kratek postanek, napolnimo visokonapetostno baterijo in se podamo na zadnji del potovanja – proti Bergnu. Most Hardanger, 202 metra visok in 1380 metrov dolg, ter več kot 7700 metrov dolg predor Vallavik sta prizora, ki jemljeta dih. V predoru pridejo do izraza svetlobne inovacije, s katerimi se ponaša Audi A6 Sportback etron performance1: digitalne zadnje OLED-luči druge generacije, aktivna digitalna svetlobna grafika, prilagodljivi svetlobni podpisi in komunikacijska luč4. "Natančnost in dinamičnost osvetlitve sta res osupljivi," navdušeno pripomni eden od udeležencev in doda: "Svetlobna tehnologija modela A6 Sportback etron1 ne oblikuje le prepoznavnega videza avtomobila, ampak verjetno tudi pomembno prispeva k varnosti v prometu."

small text

heading

text

button

 

Zgodaj zvečer prispemo v Oslo. Za nami je več kot tisoč kilometrov, pred nami pa le še nekaj zadnjih ulic do cilja v središču mesta. Promet je vse gostejši, a ob podpori asistenčnih sistemov vožnja ostaja sproščena. Prilagodljiva asistenca za vožnjo4,6 nam pomaga pri pospeševanju, zaviranju, ohranjanju hitrosti in razdalje do vozila spredaj ter pri vodenju po voznem pasu. Obdani z gorami in fjordi se vprašamo: kaj je lepše, avtomobil ali mesto? Oba sta elegantna, dinamična in napredna, toda le Audi A6 Sportback etron performance1 zna lepoto spraviti v gibanje. Po tako impresivnem potovanju bo odgovor na to vprašanje vsak našel pri sebi. Zdaj je čas, da se vrnemo in se prepustimo toku, v vsakem pomenu besede.

Audi A6 Sportback e-tron na polnilni postaji.
A6 Sportback e-tron performance¹ se na eni od številnih norveških hitrih polnilnic polni z močjo do 270 kW³. 
Bel Audi A6 Sportback e-tron performance pred hišo v Bergnu.

Odlično se poda k vsakemu ozadju: Audi A6 Sportback e-tron performance¹ izraža dinamiko, eleganco in napreden značaj.

Audi A6 Sportback e-tron performance v beli barvi stoji na parkirišču tik ob zamrznjenem jezeru na Norveškem.
Audi A6 Sportback e-tron performance¹ tiho drsi ob norveških fjordih – eleganca, zmogljivost in svoboda potovanja brez emisij.
Audi A6 Sportback e-tron performance v beli barvi prečka most v norveški razgibani obalni pokrajini.
Z Audi Sportback e-tron performance¹ prek slikovitih mostov in obmorskih cest – nordijska avantura, kjer tehnologija sreča naravo.

“Quote”

 

 

Video title

1 Audi A6 Sportback e‑tron performance: poraba električne energije, kombinirana vožnja, kWh/100 km: 16–14.0 kWh/100 km. Izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 0.

2 Podatek predstavlja najboljšo možno vrednost, ki je odvisna od izbrane opreme. Ker se ponudba opreme razlikuje med posameznimi trgi, vozila morda v vseh državah ni mogoče konfigurirati tako, da bi doseglo navedeno vrednost.

3 Preverjeno v skladu z DIN 70080. Čas polnjenja baterije in največja polnilna moč DC na polnilnih postajah HPC (High Power Charging) se lahko spreminja glede na različne dejavnike, kot so npr. temperatura okolice in baterije, uporaba drugih vtičev za določeno državo, uporaba funkcije predhodnega programiranja (npr. daljinskega upravljanja klimatiziranja vozila), razpoložljivost moči na polnilni postaji, stanje napolnjenosti in staranje baterije. Polnilna moč se zmanjšuje z naraščanjem napolnjenosti baterije. Izgube pri polnjenju so upoštevane. Zmogljivost polnjenja je odvisna od vrste priključnega kabla, napetosti, ki je značilna za posamezno državo, števila faz v omrežju ter uporabnikove električne napeljave. Zato se lahko dejanska moč polnjenja razlikuje. Omrežni kabel z industrijskim priključkom in krmilna enota polnilnega sistema sta med seboj usklajena in omogočata določeno polnilno moč. Čeprav je tehnično mogoče kabel pozneje zamenjati z drugim industrijskim priključkom, lahko to privede do nižje polnilne moči.

4 Opcijska oprema.

5 Blagovna znamka ChatGPT je v lasti podjetja OpenAI.

6 Asistenčni sistemi delujejo le znotraj sistemskih omejitev. Vozniku so pri vožnji v pomoč, vendar je za ustrezno pozornost v cestnem prometu še vedno odgovoren voznik.

1 Audi A6 Sportback e-tron performance: poraba električne energije, kombinirana vožnja, kWh/100 km: 16–14.0 kWh/100 km. Izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 0.

2 Podatek predstavlja najboljšo možno vrednost, ki je odvisna od izbrane opreme. Ker se ponudba opreme razlikuje med posameznimi trgi, vozila morda v vseh državah ni mogoče konfigurirati tako, da bi doseglo navedeno vrednost.

3 Preverjeno v skladu z DIN 70080. Čas polnjenja baterije in največja polnilna moč DC na polnilnih postajah HPC (High Power Charging) se lahko spreminja glede na različne dejavnike, kot so npr. temperatura okolice in baterije, uporaba drugih vtičev za določeno državo, uporaba funkcije predhodnega programiranja (npr. daljinskega upravljanja klimatiziranja vozila), razpoložljivost moči na polnilni postaji, stanje napolnjenosti in staranje baterije. Polnilna moč se zmanjšuje z naraščanjem napolnjenosti baterije. Izgube pri polnjenju so upoštevane. Zmogljivost polnjenja je odvisna od vrste priključnega kabla, napetosti, ki je značilna za posamezno državo, števila faz v omrežju ter uporabnikove električne napeljave. Zato se lahko dejanska moč polnjenja razlikuje. Omrežni kabel z industrijskim priključkom in krmilna enota polnilnega sistema sta med seboj usklajena in omogočata določeno polnilno moč. Čeprav je tehnično mogoče kabel pozneje zamenjati z drugim industrijskim priključkom, lahko to privede do nižje polnilne moči.

4 Opcijska oprema.

5 Blagovna znamka ChatGPT je v lasti podjetja OpenAI.

6 Asistenčni sistemi delujejo le znotraj sistemskih omejitev. Vozniku so pri vožnji v pomoč, vendar je za ustrezno pozornost v cestnem prometu še vedno odgovoren voznik. 

 

 

“Quote”

Video title

1 Audi A6 Sportback e-tron performance: poraba električne energije, kombinirana vožnja, kWh/100 km: 16–14.0 kWh/100 km. Izpusti CO₂, kombinirana vožnja, g/km: 0.

2 Podatek predstavlja najboljšo možno vrednost, ki je odvisna od izbrane opreme. Ker se ponudba opreme razlikuje med posameznimi trgi, vozila morda v vseh državah ni mogoče konfigurirati tako, da bi doseglo navedeno vrednost.

3 Preverjeno v skladu z DIN 70080. Čas polnjenja baterije in največja polnilna moč DC na polnilnih postajah HPC (High Power Charging) se lahko spreminja glede na različne dejavnike, kot so npr. temperatura okolice in baterije, uporaba drugih vtičev za določeno državo, uporaba funkcije predhodnega programiranja (npr. daljinskega upravljanja klimatiziranja vozila), razpoložljivost moči na polnilni postaji, stanje napolnjenosti in staranje baterije. Polnilna moč se zmanjšuje z naraščanjem napolnjenosti baterije. Izgube pri polnjenju so upoštevane. Zmogljivost polnjenja je odvisna od vrste priključnega kabla, napetosti, ki je značilna za posamezno državo, števila faz v omrežju ter uporabnikove električne napeljave. Zato se lahko dejanska moč polnjenja razlikuje. Omrežni kabel z industrijskim priključkom in krmilna enota polnilnega sistema sta med seboj usklajena in omogočata določeno polnilno moč. Čeprav je tehnično mogoče kabel pozneje zamenjati z drugim industrijskim priključkom, lahko to privede do nižje polnilne moči.

4 Opcijska oprema.

5 Blagovna znamka ChatGPT je v lasti podjetja OpenAI.

6 Asistenčni sistemi delujejo le znotraj sistemskih omejitev. Vozniku so pri vožnji v pomoč, vendar je za ustrezno pozornost v cestnem prometu še vedno odgovoren voznik. 

Audi A6 e-tron.
Audi A6 e-tron.

Audi A6 e-tron: najbolj aerodinamični Audi doslej

Audi A6 Sportback e-tron in Audi A6 Avant e-tron s količnikoma zračnega upora 0,21 in 0,24 sta najbolj aerodinamična modela znamke Audi doslej. Kako strokovnjakom za aerodinamiko uspe doseči tako izjemne vrednosti? 

Preberite več
2020-01-AudiLab_newsletter_01
2020-01-AudiLab_newsletter_01

Novičnik

AudiLab Slovenija

Enkrat mesečno iz naše online revije AudiLab Slovenija pripravljamo izbor zanimivih člankov o inovacijah, e-mobilnosti, trajnostnem razvoju, doživetjih, življenjskem slogu, Audi športu in posebnih ponudbah iz našega prodajnega programa. Naročite ga v svoj e-nabiralnik.

Naročam novičnik