E-mobilnost 1.08.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
21.04.2023 Avtor: AUDI AG Fotografije: Arhiv Audi
Po prvem polnilnem središču Audi v Nürnbergu se je zdaj odprla tudi manjša različica v Zürichu, kasneje pa bodo sledila tudi polnilna središča v Salzburgu, Berlinu in Münchnu. Prilagodljivi modularni koncept polnjenja se je izkazal za zelo uspešnega. Vozniki električnih avtomobilov cenijo, da je v bližini mesta in da lahko polnilne postaje za hitro polnjenje rezervirajo vnaprej.
V polnilnem središču Audi v Nürnbergu, ki deluje od decembra 2021, več kot polovica uporabnikov redno polni svoje električne avtomobile. Audi v Nürnbergu na dan v povprečju zabeleži 24 polnjenj s približno 800 kWh. Poleg tega približno 200 kvadratnih metrov velik salon in 40 kvadratnih metrov veliko teraso nad polnilnimi zabojniki vsak dan v povprečju obišče 35 uporabnikov. Vozniki električnih vozil Audi vse pogosteje uporabljajo tudi aplikacijo za rezervacijo polnilnega mesta, prav tako pa radi obiskujejo tudi dnevni bar in uporabljajo dodatne storitve salona, kot sta polnilnica za električne skiroje in storitev dostave živil. "Številke in pozitivni odzivi uporabnikov kažejo, da je naš koncept ponudbe prilagodljive premijske infrastrukture za hitro polnjenje v mestih uspešen," pravi Ralph Hollmig, vodja projekta Audi charging hub.
Osnova polnilnega središča v Nürnbergu in vseh prihodnjih polnilnih središč Audi so modularni zabojniki, ki služijo kot hranilniki energije. Prilagodljivi zabojniki se lahko v kratkem času postavijo in razstavijo, vsaka enota pa zadostuje za dve polnilni mesti. Električno energijo zagotavljajo baterije drugega življenja, to so rabljene litij-ionske baterije iz nekdanjih testnih vozil Audi. Polnilno središče v Nürnbergu potrebuje le 200-kilovatno povezavo z nizkonapetostnim omrežjem in lahko po zaslugi pomožnega hranilnika s kapaciteto 2,45 MWh neprestano polni posamezne zabojnike. Tako lahko Audi ponudi trajnostno hitro polnjenje tudi tam, kjer električno omrežje ne zadostuje za delovanje šestih visokozmogljivih polnilnic (HPC) z močjo do 320 kW. Solarni paneli na strehi zagotavljajo dodatnih 30 kW zelene energije, ki zadostuje za sočasno polnjenje do šestih električnih avtomobilov.
“quote”
“quote”
Novembra se je v bančnem in zavarovalniškem okrožju Züricha odprla kompaktna različica modularnega polnilnega središča Audi z dvema zabojnikoma in štirimi pokritimi polnilnimi mesti. Prilagodljivi modularni koncept omogoča, da se postavitev polnilnega središča prilagodi različnim prostorom. Zaradi majhnih potreb po prostoru je tako odlično tudi za mestna središča. "Predhodni fazi načrtovanja in izvedbe sta temu primerno kratki," dodaja vodja projekta Hollmig.
Audi se je iz izkušenj na pilotni lokaciji naučil, kako polnjenje narediti nadvse priročno. V Zürichu bodo lahko uporabniki svoja vozila polnili s pomočjo vrtljive ročice, ki omogoča polnjenje po celotni širini posameznega parkirnega mesta. Prikazovalniki na polnilnih mestih so nastavljivi po višini, prostor med zabojnikom in vozilom pa je dovolj širok za uporabnike invalidskih vozičkov. Na dveh 55-palčnih zaslonih lahko uporabniki poiščejo informacije o okoliški ponudbi prehrane in fitnesa, v neposredni bližini polnilne postaje pa bo na voljo tudi izposoja električnih koles.
Po Zürichu Audi načrtuje še eno kompaktno polnilno središče v Salzburgu, sledila bosta Berlin in München. Leta 2024 pa namerava vzpostaviti še osem polnilnih lokacij v različnih nemških mestih.
“Quote”
“Quote”
S polnilnim središčem Audi ustvarja nujno potrebno polnilno infrastrukturo, ki je namenjena predvsem voznikom v mestih. Zaradi uporabe modulov druge življenjske dobe – baterijskih celic iz razstavljenih razvojnih vozil e-tron – je izredno trajnostno. Še ena njegova pomembna prednost pa je v tem, da deluje kot pomožni hranilnik za enosmerni tok in tako odpravlja potrebo po kompleksni infrastrukturi z visokonapetostnimi daljnovodi in dragimi transformatorji. Modularna zasnova pa načrtovalcem omogoča tudi hitro in prožno prilagajanje polnilnega središča Audi lokalnim razmeram.
Video je v angleškem jeziku. Za slovenske podnapise najprej preverite, če so podnapisi vklopljeni (pod ikono CC v spodnjem desnem kotu posnetka je rdeča črta). V nastavitvah (zobato kolo v spodnjem desnem kotu) izberite slovenski jezik podnapisov.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.