Audi Sport 4.04.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
25.05.2023 Avtor: AUDI AG Fotografije: Audi MediaCenter
Znamka Audi se pripravlja na vstop v najvišji razred motošporta pod geslom 'F1 Power made in Germany'. Od sezone 2026 bo na svetovnem prvenstvu Formule 1 zveze FIA tekmovala z lastno tovarniško ekipo in pogonskim agregatom, ki ga razvijajo v Nemčiji. "Motošport je pomemben del naše DNK," je na sejmu Auto Shanghai poudaril Markus Duesmann, predsednik upravnega odbora družbe AUDI AG. "Verjamemo, da bo naša prisotnost v Formuli 1 še okrepila športni značaj znamke Audi. Dirkaška serija vztrajno povečuje svoj globalni vpliv, še posebej med mlajšimi ciljnimi skupinami in na našem najpomembnejšem tržišču; na Kitajskem." Ker je bila dirka za Veliko nagrado Kitajske zaradi pandemije že četrtič zapored odpovedana, so kitajskim privržencem Formule 1 še s toliko večjim veseljem predstavili vpogled v prihodnje sodelovanje znamke v tem prestižnem avtomobilističnem športu.
"V zadnjih mesecih je projekt dobil velik zagon,", je povedal Oliver Hoffmann, član upravnega odbora za tehnični razvoj pri družbi AUDI AG. "V trenutni fazi razvoja pogonskega agregata postavljamo temelje za naš pogonski sistem za leto 2026. Posebno pozornost namenjamo podrobnostim, na primer na področju materialov ali proizvodnih tehnologij, osredotočamo pa se tudi na izzive upravljanja z energijo v hibridnem pogonu. Učinkovitost je ključni dejavnik uspeha tako v Formuli 1 kot tudi za mobilnost prihodnosti, zato bodo ti pristopi pospešili napredek obeh svetov," je prepričan Hoffmann.
“quote”
Predsednik upravnega odbora družbe Audi Markus Duesmann na razstavnem prostoru znamke Audi na avtomobilskem sejmu Auto Shanghai 2023
Oliver Hoffmann, član upravnega odbora družbe Audi za tehnični in tehnološki razvoj
“quote”
V posebnem dinamičnem razvojnem simulatorju v Neuburgu že od konca leta 2022 potekajo preizkusi enovaljnega motorja, ki nudijo vpogled v postavitev testnih naprav in ovrednotenje merilnih instrumentov. Prvi povsem hibridni pogonski sklop, ki ga sestavljajo motor na notranje zgorevanje, elektromotor, baterija in krmilna elektronika ter predstavlja temelj za prihodnji koncept vozila, bodo na testni napravi predvidoma preizkusili do konca letošnjega leta. Simulator bodo tudi prilagodili standardom Formule 1 in tako še dodatno pospešili razvoj pogonskega agregata.
Medtem v Audijevem obratu v Neuburgu pod okriljem novoustanovljenega podjetja Audi Formula Racing GmbH poteka tudi oblikovanje razvojne ekipe, ki trenutno šteje že več kot 260 strokovnjakov. Jedro sestavljajo zaposleni iz podjetij Audi Sport in Audi, ki prinašajo raznolika znanja s področja električnega motošporta, pridružili pa so se jim tudi zunanji strokovnjaki z izkušnjami iz Formule 1. Kadrovska krepitev naj bi bila zaključena do konca letošnjega leta, v končni ekipi pa bo več kot 300 zaposlenih.
Audi na avtomobilskem sejmu Auto Shanghai 2023
Razstavni dirkalnik Audi F1 z barvno shemo Audi Launch Livery
Za potrebe projekta se bo razširil tudi center družbe Audi Sport Competence Center Motorsport v Neuburgu. V drugi polovici leta bodo v nov, približno 3.000 kvadratnih metrov velik objekt namestili dodatne testne naprave za razvoj pogonskega agregata, ki bodo lahko po zaslugi modularne zasnove začele delovati še pred dokončanjem stavbe v začetku leta 2024. Oskrba z električno energijo in toploto je že zdaj ogljično nevtralna, saj se objekt oskrbuje z daljinskim ogrevanjem iz industrijske odpadne toplote in zeleno električno energijo iz hidroelektrarn. Mednarodna avtomobilistična zveza FIA je objektu podelila najvišje priznanje za varstvo okolja in trajnost, okoljski pečat s tremi zvezdicami. Cilj znamke Audi je še naprej zagotavljati ogljično nevtralno energijo za projekt Formule 1 v Neuburgu in v objektu vzpostaviti oskrbo z energijo iz obnovljivih virov.
Audi na avtomobilskem sejmu Auto Shanghai 2023
Predsednik upravnega odbora družbe Audi Markus Duesmann na novinarski konferenci avtomobilskega sejma Auto Shanghai 2023
Audi na avtomobilskem sejmu Auto Shanghai 2023
Razstavni dirkalnik Audi F1 z barvno shemo Audi Launch Livery
“Quote”
V najvišjem razredu motošporta trajnostni razvoj tudi sicer igra vse pomembnejšo vlogo. Formula 1 si je zadala cilj, da bo kot tekmovalna serija do leta 2030 postala ogljično nevtralna1. Nova pravila, ki bodo veljala od leta 2026, se osredotočajo na večjo elektrifikacijo, električni pogonski sklop (MGU-K) bo takrat imel skoraj enako moč kot motor na notranje zgorevanje, učinkovite 1,6-litrske motorje s turbinskim polnilnikom pa bo poganjalo trajnostno sintetično gorivo. Odprto tekmovanje tako spodbuja razvoj tehnologij za električno mobilnost in trajnostna e-goriva.
Poudarek na trajnosti je, poleg stroškovne učinkovitosti, ki jo zagotavlja predpisana omejitev stroškov, eden ključnih razlogov za vstop znamke Audi v Formulo 1. Vanjo se z letom 2026 podaja skupaj s strateškim partnerjem, izkušenim švicarskim dirkaškim moštvom Sauber.
1 Audi neto ogljično nevtralnost obravnava kot stanje, v katerem se po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje izpustov CO₂, ki jih povzročajo izdelki ali dejavnosti Audija in/ali trenutno neizogibnih izpustov CO₂ v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja vozil Audi, zagotovi vsaj kvantitativna kompenzacija s prostovoljnimi in globalnimi projekti za odstranjevanje CO₂ iz ozračja. V fazi uporabe vozila, to je od trenutka, ko je vozilo dostavljeno kupcu, se proizvedeni izpusti CO₂ ne upoštevajo.
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.