E-mobilnost 1.08.2023
-
Iskanje po AudiLab Slovenija
Pri Audiju vse sile vlagamo v preobrazbo v ponudnika trajnostne premijske mobilnosti. Do leta 2025 nameravamo svoja prizadevanja še okrepiti in ponudbo razširiti na 20 popolnoma električnih modelov. Ključ do uspeha in bistvo preobrazbe je dostopnost polnilne infrastrukture, zato razvijamo nov koncept hitrega polnjenja. S pilotnim projektom v drugi polovici leta bomo dobili dober vpogled v delovanje in praktični preizkus možne serijske uporabnosti.
12.07.2021 Avtor: Audi Team Fotografije: Arhiv Audi
Pri Audiju pospešujemo elektrifikacijo: v letu 2021 bo prvič doslej več kot polovica novo predstavljenih modelov elektrificiranih. Pred kratkim predstavljeni modeli Q4 e-tron, ki bodo kmalu v prodajnih salonih po Sloveniji, voznikom omogočajo cenovno ugoden vstop v vrhunsko električno mobilnost in so pomemben gradnik Audijeve strategije elektrifikacije.
Z vse večjim številom električnih modelov bodo rasle tudi zahteve po polnilni infrastrukturi. Rešitev za velike potrebe v prihodnosti bi lahko bilo Audijevo polnilno središče. V konceptu so predvidene polnilne postaje z visoko močjo (HPC), ki jih je mogoče rezervirati vnaprej. Tako bo zagotovljeno dobro načrtovanje zasedenosti polnilnic kot tudi časa voznikov, ki bodo čas med polnjenjem lahko preživeli v privlačnem in udobnem salonu v neposredni bližini.
Osnova Audijevega polnilnega središča so zabojniki, ki vsebujejo polnilne stebre in rabljene litij-ionske baterije za shranjevanje energije. Rabljene akumulatorske celice iz razvojnih vozil dobijo novo življenje kot pomožna shramba za enosmerni tok. Tako se jim podaljša življenjska doba in postanejo bolj trajnostne, hkrati pa odpravljajo potrebo po kompleksni infrastrukturi z visokonapetostnimi vodi in dragimi transformatorji.
“quote”
“quote”
Zaradi zmogljive začasne shrambe (s kapaciteto približno 2,45 Mwh) šest polnilnih postaj s polnilno močjo do 300 kW potrebuje le standardni visokonapetostni priključek z napetostjo 400 voltov. Izhodna moč od 11 kW na zabojnik je dovolj, da se lahko trije moduli s skupno zmogljivostjo 2,45 MWh polnijo neprekinjeno in se čez noč napolnijo. Fotovoltaični moduli na strehi pa zagotavljajo dodatno zeleno energijo. S tem je izbira možnih lokacij lažja, hkrati pa se zmanjša tudi čas načrtovanja in stroški ter prihranijo viri. Modularni koncept poleg tega zagotavlja tudi največjo možno prilagodljivost in razširljivost.
Polnilno središče je mogoče hitro prepeljati, namestiti in prilagoditi posamezni lokaciji, večinoma neodvisno od zmogljivosti lokalnega omrežja.
''Polnilno središče pooseblja našo zavezanost električni dobi mobilnosti in Audijevemu sloganu 'Prednost je v tehniki' (Vorsprung durch Technik). Prilagodljiva zasnova z visoko zmogljivostjo polnjenja HPC uporablja koncept trajnostnih baterij in ne zahteva veliko od lokalnega električnega omrežja. Naše stranke imajo od tega številne koristi: od možnosti ekskluzivnih rezervacij, udobnega prostora za čakanje do kratkih čakalnih dob, ki jih omogoča visokozmogljivo polnjenje. Vse to je skladno z Audijevim premijskim konceptom,'' pravi Oliver Hoffmann, član odbora za tehnični razvoj v Audi AG.
"Polnilno središče pooseblja našo zavezanost električni dobi mobilnosti in Audijevemu sloganu 'Prednost je v tehniki' (Vorsprung durch Technik)." - Oliver Hoffmann, član odbora za tehnični razvoj v Audi AG.
Polnjenje električnega Audija traja le malo dlje od odmora za kavo. Baterija Audija e-tron GT z zmogljivostjo polnjenja do 270 kW se v približno petih minutah napolni z dovolj energije za vožnjo do 100 kilometrov, polnjenje od 5 do 80 odstotkov pa v idealnih pogojih traja približno 23 minut.
Da bo čakanje resnično prvovrstna izkušnja, bo salon Audijevim voznikom omogočil prijeten postanek med polnjenjem. Dnevni salon v zgornjem nadstropju je sodobno urejen in skladno s premijskim konceptom omogoča oddih z dodano vrednostjo. Vozniki in njihovi sopotniki si bodo medtem, ko se vozilo polni, lahko v njem udobno odpočili, s ponudbo različnih prigrizkov, pijač in pripomočkov pa bo postanek za polnjenje postal dobrodošel odmor na poti.
Trenutno poteka iskanje lokacije za pilotni projekt Audijevega polnilnega središča v Nemčiji in pogovori z možnimi partnerji, delovati pa naj bi začel v drugi polovici leta. Za nadaljnjo implementacijo koncepta bodo odločilne ugotovitve iz vsakodnevnega delovanja tega pilotnega projekta. ''Na zelo realističen način preizkušamo, kaj je optimalna tehnična rešitev. Pri tem se osredotočamo na potrebe naših strank,'' dodaja Hoffmann. V pilotni fazi bodo dobrodošli tudi vozniki avtomobilov drugih znamk, ki bodo lahko uporabljali proste polnilne postaje ali dele salona.
“Quote”
“Quote”
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na slikah so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Vse cene so neobvezujoče priporočene cene, vključno z DDV in davkom na motorna vozila. Pridržujemo si pravico do napak v vsebini in do sprememb.
Ogljikov dioksid (CO₂) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM₁₀ in PM₂,₅ ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete na seznamu o varčni porabi goriva in emisijah CO₂.
© 2021. Porsche Slovenija d.o.o. Vse pravice pridržane.